۲۵ سال زندان؛ حکم احتمالی هکر نینتندو

هکری که اطلاعات کنسول نینتندو سوییچ را پیش از معرفی رسمی افشا کرده بود، به ارتکاب یک رشته جرم اقرار کرده که عواقب سنگینی را برای وی به دنبال دارد.
 
«رایان هرناندز»، از سوی مراجع قضایی فدرال آمریکا رسما در رابطه با هک سیستم های نینتندو، کلاهبرداری کامپیوتری و پورنوگرافی کودکان مجرم شناخته شده است. وی در سال ۲۰۱۶ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت با اجرای روش های فیشینگ اطلاعات هویتی کارکنان نینتندو را به سرقت برده و پس از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات پروژه های این کمپانی اقدام به افشای آنها کرده است.
 
بر اساس اسنادی که در دادگاه ارائه شده هرناندز همان کسی است که قبل از معرفی نینتندو سوییچ در مارس ۲۰۱۷ مشخصات آنرا لو داده بود. وی حتی پس از دستگیری توسط ماموران FBI و متعهد شدن به عدم تکرار این حملات دوباره در ۲۰۱۸ نفوذ به سیستم های نینتندو را از سر گرفته بود.
 
رایان هرناندز طی حملات دامنه دار خود توانست به چندین سرور کمپانی ژاپنی رخنه کرده و اطلاعات محرمانه یک هاست را به سرقت ببرد. وی به یغما بردن این داده ها در دیسکورد و توییتر افشا کرده و حتی آسیب پذیری های شبکه مذکور را با بقیه به اشتراک گذاشت. همین فعالیت ها باعث شد FBI در سال ۲۰۱۹ دوباره وی را دستگیر کرده و تمامی سیستم هایش را ضبط کند.
 
در حال حاضر دادستان ها و وکلای هرناندز بر سر ۳ سال زندان، پرداخت ۲۵۹ هزار دلار غرامت به نینتندو و ثبت نام وی به عنوان مجرم جنسی توافق کرده اند اما حکم نهایی به تصمیم قاضی بستگی دارد و ممکن است وی به ۵ سال زندان برای کلاهبرداری کامپیوتری و تا ۲۰ سال زندان به خاطر در اختیار داشتن تصاویر پورنوگرافی کودکان محکوم شود. حکم نهایی دادگاه دوم اردیبهشت سال آینده اعلام خواهد شد.