۳ توصیه برای اینکه عکس‌های خانوادگی بهتری بگیریم

۳ توصیه برای اینکه عکس‌های خانوادگی بهتری بگیریم

خب همگی وایستین، حواستون اینجا باشه، یک، دو سه…

این کلمات و جملات، زمانی که می‌خواهیم عکس‌های دسته جمعی یا به طور خاص عکس خانوادگی بی‌اندازیم، زیاد تکرار می‌شوند، اما این اشتباهی است که بسیاری از عکاسان مرتکب می‌شوند.

پس از گذشت زمان و کسب تجربه حتما متوجه خواهیم شد که نشان دادن زیبایی رابطه خانوادگی در عکس‌ها، فقط با کنار هم ایستادن و لبخند زدن انجام نمی‌شود و قطعا برای زیباتر کردن نتایج به چیز بیشتری نیاز است.

برای انداختن عکس‌های خانوادگی سرشار از احساس و نشان دهنده روابط خانوادگی نیاز است که به موارد زیر توجه کنید:

دانستن  احساسات و سلایق و نیروی محرکه خانواده

برای اینکه حرفه‌ای باشید، نیاز دارید که اطلاعاتی از خانواده‌ای که قرار است سوژه عکس شما باشند بدست آورید. این اطلاعات فراتر از دانستن نام و سن افراد است. بهتر است از علایق آن‌ها بدانید، اگر این خانواده دارای فرزند کوچک است تلاش کنید از شخصیت این کودک و رابطه آن‌ها با خواهر یا برادرانشان چیزهای بیشتری بدانید. بپرسید که آیا خانواده روبرویتان پزهای رسمی یا غیر رسمی را دوست دارند، ولی به خاطر داشته باشید که فقط چون آن‌ها نوع خاصی از پزهای تصویربرداری را می‌پسندند، دلیل نمی‌شود که شما هم تنها روی آن پزها مانور دهید، به سلایق آنها احترام بگذارید، ولی از تجربیات خودتان هم استفاده کنید.

ساختار عکس را ایجاد کنید

باور کنید یکی از مهم‌ترین کارها ایجاد ساختار برای عکس است. اما یعنی چی؟ ایجاد ساختار یعنی برنامه داشتن. پیش از هر عکاسی زمانی را برای آموزش سوژه‌های خود در نظر بگیرید. سپس به نور، فیگورها، لنز و غیره بپردازید. به سوژه‌ها بگویید که قرار است چه کنید و برنامه‌تان چیست. زمانی که سوژه بداند برنامه شما چیست احساس بهتری می‌کند.

پس از انجام اقدامات اولیه حالا نوبت آن رسیده که از آنها بخواهید کارهایی مثل قدم زدن، بالا رفتن از درخت، بازی کردن در پارک و غیره را انجام دهند و شما هم مشغول عکس گرفتن شوید. اینگونه است که لحظات عکاسی را هم برای خود و هم برای مشتری لذت بخش‌تر خواهید کرد.

خوش بگذرانید

زمانی که می‌خواهید از خانواده‌هایی که فرزند دارند عکاسی کنید، تلاش نمایید که لحظات را طوری برای آنها به ویژه کودکان، طوری بسازید تا حس اینکه افراد خوش می‌گذرانند در عکس ایجاد شود. برای کودکان فضایی ایجاد کنید که از خنده و شادابی آنها عکس هم جان بگیرد. اگر کودکی به دلیل جو ایجاد شده آرام ایستاده، با گفتن یک جک یا خواهش به انجام کاری که برای او لذت بخش است، او را به جنب و جوش درآورده و لبخند را به لبانشان بی‌آورید.

تلاش کنید در عکس‌ها حتما روابط را نشان دهید

به خاطر داشته باشید زمانی که سوژه شما یک خانواده است، باید در عکس‌ها به بسیاری از موارد چون روابط، سلایق، ترجیحات و خیلی چیزهای دیگر بپردازید و به گونه‌ای عکس بگیرید که تمام اینها در تصویر مشخص باشد. نگاه به این گونه عکس‌ها حتی پس از سالیان سال، خاطرات شیرینی را برای اعضای درون آن زنده می‌کند.

نوشته ۳ توصیه برای اینکه عکس‌های خانوادگی بهتری بگیریم اولین بار در پدیدار شد.