۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم

Tsuro-–-The-Game-of-the-Path1-1 ۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم

نوکیا یکی از برندهای نوستالژیک و نام‌آشناست. در واقع به همین دلیل اچ‌ام‌دی گلوبال اقدام به خرید آن کرد و حالا با همان نام به تولید اسمارت فون‌های جذابی می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا باید نوکیا ۷ پلاس را بخرید.


طراحی و نمایشگر

DSCF0304-1920x1280 ۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم

دیزاین بخش مهمی از یک محصول است و در نگاه اول تنها طراحی به چشم می‌آید. نوکیا همیشه به مقاوم بودن معروف بوده و اچ‌ام‌دی گلوبال تا حدی این مشخصه را حفظ کرده است. در کنار این موضوع، جذابیت هم در مدل‌های نوکیا از یاد نرفته است. در ۷ پلاس شاهد ترکیبی از شیشه و آلومینیوم هستیم که در قسمت‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند. لمس این عناصر باعث شده حس مطلوبی هنگام لمس به کاربر منتقل شود. با این‌که شاهد طراحی ناچ در سطح جلویی نیستیم اما حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش ضخامت کمی دارند. در نتیجه تماشای فیلم و تجربه بازی لذت‌بخش خواهد بود. نسبت تصویر نزدیک به ۲:۱ این امکان را به سازنده داده تا صفحه‌ای عظیم را در قابی کوچک قرار دهد و خوش‌دستی بیش‌تر را به ارمغان بیاورد. این بدان معناست که گوشی غول‌آسا در جیب یا جاهای کوچک قرار می‌گیرد. سطح پشتی هم به نوبه خود توجه کاربران را جلب می‌کند. برخلاف مدل‌های دیگر، شاهد یک طراحی تکراری نیستیم. ماژول دوربین در کنار فلاش و حسگر اثر انگشت در قاب طلایی خود چشم‌ها را خیره می‌کنند.

صفحه‌نمایش قطعه‌ای مهم برای موبایل‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند دلیلی برای خرید یک اسمارت‌فون باشد. با توجه به قیمت ۷ پلاس، این انتظار را نداریم که شاهد نمایشگری با رزولوشن کوآد اچ‌دی و تکنولوژی اولد باشیم. اما با این حال، کیفیت پنل نوکیا ۷ پلاس رضایت‌بخش است و ضعف‌های متعددی ندارد. به لطف رزولوشن بالا پیکسل‌ها دیده نمی‌شوند و جزئیات فراوانی در عکس‌‌ها می‌بینید. برای محافظت از این صفحه نیز گلسی از شرکت کورنینگ در نظر گرفته شده که در برابر برخی از عوامل مقاوم است. فن‌آوری ال‌سی‌دی باعث شده تا برخلاف نمونه‌های اولد شاهد رنگ‌های طبیعی باشیم.

پلت‌فرم

DSCF0308-1220x813-920x613 ۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم

سخت‌افزار و نرم‌افزار وقتی معنا پیدا می‌کنند که هر دو باهم همکاری داشته باشند. از آن‌جا که نوکیا ۷ پلاس یک مدل میان‌رده به شمار می‌آید، پس نباید انتظار زیادی داشت. باید قید بازی‌ها و اپلیکیشن‌‌های سنگین را بزنید و لگ‌های متعددی را تجربه کنید. اما این موضوع با معرفی گوگل از اندروید وان تغییر پیدا کرده است. اندروید وان در حقیقت ورژن ضعیف شده سیستم‌عامل اندروید به حساب می‌آید و برنامه‌های آن دارای پسوند Go هستند. به‌عنوان مثال اپلیکیشن نقشه گوگل در اندروید وان با نام مپس Go شناخته می‌شود. در این نگارش‌ها از حجم پردازش‌ها کم گشته و رابط کاربری ساده‌تری برای مجموعه در نظر گرفته می‌شود. ولی قابلیت‌های نرم‌افزار حفظ خواهد شد و شما چیزی را از دست نمی‌دهید. نوکیا ۷ پلاس به اندروید وان مجهز شده تا بیش از قبل کاربردی باشد و در انجام کارهای روزمره با لگ‌ها روبه‌رو نشوید. البته استفاده از اندروید اوریو در برخی نسخه‌های ۷ پلاس محیا شده است. در ورژن ۸ بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته و استفاده برنامه‌ها از منابع محدود خواهد شد. در این ورژن رابط کاربری خود نوکیا شباهت‌های زیادی به اندروید خالص دارد. همین باعث شده تا کاربران زیادی که بودجه پیکسل‌های گوگل را ندارند، به خرید این دیوایس روی بیاورند.

همان‌طور که گفتیم، نوکیا ۷ پلاس یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود و برای همین کوآلکام سری ۶۰۰ در این محصول قرار دارد. این پردازنده دارای هشت هسته است که روی فرکانس مناسبی کار می‌کنند. چیپست آمریکایی این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سبک را بدون فریز و لگ اجرا کنید. تلفیق قدرت این پردازش‌گر با اندروید وان شگفت‌انگیز است و حرکت در منوها و انجام کارهای روزمره با نهایت سرعت انجام می‌گیرد. در کنار پردازنده متوسط، طبیعتا باید حافظه‌های کمی وجود داشته باشند. اما نوکیا توجه ویژه‌ای روی مموری‌ها دارد. ۶۴ گیگابایت حافظه اینترنال به همراه ۴ گیگابایت رم در اختیار دارید. این مقدار فضای داخلی عکس‌های زیاد و اپلیکیش‌های بسیاری را میزبانی می‌کند و اگر هم برای‌تان کم بود، می‌توانید از میکرو اس‌دی استفاده کنید. رم ۴ گیگابایتی عمل مالتی‌تسکینگ را سرعت می‌بخشد و کارهای‌تان فورا انجام می‌شود.

دوربین

DSCF0314-1024x683 ۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم

همان‌طور که هوآوی با لایکا در ساختن دوربین‌ها همکاری می‌کند، اچ‌ام‌دی گلوبال هم با زایس روی دوربین‌ها کار می‌کند. لنزهای قاب پشتی و جلویی توسط شرکت زایس تنظیم شده‌اند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در سطح پشتی، ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته و دارای لنزهای باکیفیتی است. ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسل رزولوشن‌هایی است که نوکیا برای دوربین اصلی ۷ پلاس در نظر گرفته است. پس باید انتظار تصاویر پر از جزئیاتی داشته باشید که با این گوشی ثبت می‌شوند. یکی از دوربین‌ها وظیفه تشخیص بک‌گراند را برعهده دارد و به این ترتیب پرتره‌های جذابی می‌گیرید. می‌خواهید از یک سوژه عکاسی کنید؟ سوژه در فاصله‌ای دور قرار دارد؟ اصلا مشکلی نیست! دوربین‌های نوکیا ۷ پلاس امکان زوم اپتیکال را هم به شما می‌دهند. پس می‌توانید روی سوژه زوم داشته باشید، بدون آ‌ن‌که کیفیت کاهش یابد. قابلیت لرزش‌گیر هم تعبیه شده تا عکس‌های زیبایی حین حرکت بگیرید و محیط را با جزئیات فراوان به تصویر بکشید. فن‌آوری‌های نوین هم فراموش نشده‌اند. شاهد تکنولوژی پیکسل دوگانه هستیم که سرعت فوکوس را بیش‌تر می‌کند. در نتیجه لحظه‌های ناب را از دست نمی‌دهید. بخش Pro هم در اپلیکیشن دوربین جالب است. در این قسمت گزینه‌های زیادی در اختیار دارید تا مثلا سرعت شاتر را کم‌تر کنید و یا میزان نور محیط را تغییر دهید.

دوربین سلفی هم توجهات را جلب می‌کند. تولیدکننده مدعی است که دوربین سطح جلویی در محیط‌هایی با نورپردازی ضعیف عملکرد مطلوبی دارد. لنز ۱۶ مگاپیکسلی جزئیات زیادی را ثبت می‌کند و عکس‌ها حالت محو نخواهند داشت. به لطف بهینه‌سازی‌های زایس پرفورمنس دوربین بهتر شده و عاشقان شبکه‌های اجتماعی را راضی می‌کند.

نوشته ۳ دلیل برای آن‌که نوکیا ۷ پلاس را بخریم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.