۳ روش برای اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت

اتصال تلویزیون به اینترنت

در حال حاضر اکثر تلویزیون هایی که توسط برندهای معتبر به بازار ارائه می شوند، از نوع هوشمند هستند. از جمله مزایای این تلویزیون ها، قابلیت اتصال به اینترنت است. در این مقاله قصد دارین تا سه راهکار مفید برای اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت را چه از نوع بی سیم و چه از اتصال با کابل آموزش دهیم.

گویا آی تی – یکی از روش ها اتصال به اینترنت بی سیم در خانه از طریق گزینه اتصال به اینترنت در تلویزیون است. بسیاری از تلویزیون های امروزی، دارای قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم یا همان WiFi هستند. در واقع در این تلویزیون ها آداپتور درونی برای اتصال به اینترنت بی سیم تعبیه شده است که استفاده از آن برای اتصال به اینترنت تنها چند دقیقه وقت می برد.

یکی از مزایای استفاده از قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم در تلویزیون ها این است که ظاهر مکانی که تلویزیون در آن قرار داده شده است زیبا تر خواهد بود. یعنی از وجود سیسم های غیر ضروری در اطراف تلویزیون جلوگیری خواهد شد.

از طرفی کاربر می تواند تلویزیون خود را در هرجایی از سالن یا اتاق تلویزیون که تمایل دارد بدون نگرانی در خصوص اینکه آیا طول کابل اتصال به مودم کافی است، قرار دهد.

اما برای تنظیمات تصال به اینترنت بی سیم در تلویزیون های هوشمند، ابتدا بر روی دکمه منو بر روی ریموت تلویزیون کلیک کنید. سپس گزینه تنظیمات شبکه را انتخاب کنید و بر روی گزینه تنظیمات شبکه بی سیم کلیک کنید. بعد از آن از لیست نام های شبکه های بی سیم نشان داده شده، نام شبکه بی سیم مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس رمز عبور شبکه بی سیم را وارد کنید و بعد کزینه اتصال را انتخاب کنید. به همین راحتی می توانید از طریق تلویزیون به اینترنت به صورت بی سیم متصل شوید.

اما اگر می خواهید اتصال به اینترنت از طریق تلویزیون پایدار تر باشد می توانید از طریق اتصال کابلی اقدام کنید. برای اینکار کافی است از روتر خود کابل اتصال به اینترنت را به تلویزییون متصل کنید.

استفاده از کابل برای اتصال تلویزیون به اینترنت مزایای منحصر به فرد خود را دارد. از جمله اینکه تنظیمات آن ساده است. اتصال از طریق کابل پایدارتر و در برخی موارد سریع تر است.

برای اتصال به اینترنت از طریق کابل باید ابتدا درگاه ورودی کابل اینترنت به تلویزیون را شناسایی کنید. سپس از روتر خود کابل را پشت تلویزیون وصل کنید. بر روی دکمه منو بر روی ریموت تلویزیون کلیک کنید و سپس وارد تنطیمات شبکه شوید و از آنجا گزینه اینترنت کابلی یا اینترنت از طریق سیم را انتخاب کنید. سپس با استفاده از ریموت تلویزیون، پسورد وای فای را وارد کنید تا به اینترنت وصل شوید.

 

استفاده از Powerline

 

روش دیگری که برای اتصال به اینترنت از طریق تلویزیون وجود دارد استفاده از Powerline است. این روش معمولا برای مواقعی کاربرد دارد که مکان قرار گیری روتر و تلویزیون یکسان نیست. یعنی تلویزیون در یک اتاق یا طبقه و روتر نیز در اتاق یا طبقه ای دیگر است. در این روش برای اتصال تلویزیون به روتر از طریق سیم از کیت های Powerline استفاده می شود. این کیت ها دارای دو آداپتور و دو کابل اتصال به اینترنت است. وقتی این کیت را به پریز برق و روتر متصل می کنید سیگنال هایی به کابل های الکترونیک قرار گرفته در آن ارسال می شود. استفاده از این روش نیز دارای مزایای منحصر به فرد خود است. از جمله این مزایا می توان به قوی تر بودن سیگنال های اینترنت که از طریق آن به تلویزیون ارسال می شود اشاره کرد.

برای اتصال تلویزیون به این اینترنت از این روش، ابتدا یکی از آداپتورهای کیت را به پریز برق همان جایی که روتر قرار دارد متصل کنید. سپس روتر را به کیت وصل کنید. برای اتصال روتر به کیت از کابل مخصوص اینترنت استفاده کنید. آداپتور دیگر را به پریز برق در مکانی که تلویزیون قرار دارد وصل کنید و تلویزیون را با استفاده از کابل به کیت متصل کنید. به همین راحتی اتصال تلویزیون به اینترنت بر قرار می شود.

اما سوالی که ممکن برای شما پیش بیاید این است که چرا باید تلویزیون را به اینترنت وصل کرد. یکی از مزایای اتصال به تلویزیون تماشای فیلم ها و سریال های آن لاین است. از طرفی اگر تلویزیون شما مجهز به تکنولوژی ۴K UHD باشدمی توان با استفاده از آن سریال ها و فیلم هایی را که برای نمایش آن ها از این تکنولوژی استفاده شده است را مشاهده کرد.