۵ دلیل برای آنکه موتورولا موتو Z را نخریم!

۵ دلیل برای آنکه موتورولا موتو Z را نخریم!

موتورولا که زمانی یکی از پرقدرت‌ترین و باکیفیت‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه در دنیا محسوب می‌شد، پس از خریداری شدن توسط گوگل دچار تغییراتی در سیستم مدیریتی خود گشت. متاسفانه گوگل نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و موتورلا تبدیل به رقیبی قدرتمند برای دیگر تولیدکنندگان مخصوصا سامسونگ نشد. باوجود عدم موفقیت گوگل ولی این شرکت توانست در آخرین سال‌های مدیریت خود سری موتو X را معرفی کند، دستگاه‌هایی که تولید آن‌ها در خاک آمریکا انجام می‌گرفت. بعد از فروش موتورولا به لنوو، تولید دستگاه‌های موتو ادامه پیدا کرد و امسال موتو Z جایگزین موتو X شد. این مدل باوجود ویژگی‌های جذاب و طراحی چشم‌نواز، کمبودهایی دارد که حال در این مقاله قصد داریم به ۵ دلیل برای نخریدن آن بپردازیم؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

۱.دوربین موتو Z در حد یک پرچمدار نیست

زمانی که مبلغ زیادی را برای یک دستگاه هزینه می‌کنید، مسلما خواهان دستیابی به بهترین امکانات ممکن هستید که این قضیه برای دوربین موتو Z صادق نیست. اگرچه دوربین موتورولا موتو Z مشخصات شایسته یک پرچمدار را یدک می‌کشد که می‌توان به رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f1.8 و لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد، ولی پس از مشاهده نتیجه نهایی در انتخاب خود تردید خواهید کرد. تردید شما کاملا بجا بوده چراکه در صورت مقایسه تصاویر گرفته شده با رقیبان یعنی گلکسی S7 Edge و گوگل پیکسل تفاوت کیفیت را متوجه خواهید شد. متاسفانه این دوربین در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد مناسبی ندارد.

۲. باتری که توان همراهی کاربر را ندارد

مسلما رسیدن به برخی اهداف بدون قربانی کردن امکان‌پذیر نیست، برای مثال اگر رتبه مناسبی در کنکور می‌خواهید باید خواب و بعضی از سرگرمی‌های خود را قربانی کنید. موتو Z برای رسیدن به ضخامت کم مجبور شده که دو تغییر عمده در محصول خود ایجاد کند که یکی بیرون‌زدگی دوربین بوده و دیگری که بسیار مهم‌تر تلقی می‌شود، کاهش ظرفیت باتری به ۲۶۰۰ میلی‌آمپر است. مگر می‌شود که یک پرچمدار اندرویدی با نمایشگر ۵.۵ اینچی و رزولوشن QHD دارای باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری باشد و از آن توقع شارژدهی بالا نیز داشت. شما با این گوشی قادر به وبگردی تنها برای مدت ۶ ساعت خواهید بود که برای یک پرچمدار با این قیمت، کاملا مایه شرمساری است. خوشبختانه به‌علت پشتیبانی از شارژ سریع می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگاه خود را شارژ کنید.

۳. نمایشگری که زاویه دید محدودی دارد

موتورولا در این محصول از نمایشگر AMOLED با رزولوشن QHD استفاده کرده که کیفیت مناسبی داشته و با روشنایی ۵۰۶ نیتی مشکلی از نظر خوانایی در زیر نور خورشید ندارد. مشکل اصلی این نمایشگر که مقداری عجیب محسوب می‌شود، زاویه دید محدود آن است. شما با تغییر زاویه دید خود به‌راحتی تغییر رنگ‌ها را مشاهده خواهید کرد و با کمی اغراق به یاد صفحه نمایش‌های TFT موجود در پرچمداران قدیمی سونی خواهید افتاد. شاید زاویه دید محدود برای برخی از کاربران مشکلی ایجاد نکند ولی اگر قیمت درخواستی موتورولا را در نظر بگیریم، قطعا دل خریداران کباب خواهد شد. ای‌کاش زاویه این نمایشگر همانند روشنایی، کنتراست و غلظت رنگ‌ها عالی بود تا با یک نمایشگر بدون نقص روبرو می‌شدیم.

۴. ماژول‌هایی که گران هستند

در زمانی که شرکت‌ها طراحی خود را تغییر نمی‌دهند و یا بسیار محتاطانه دست به این اقدام می‌زنند، قطعا وجود دستگاهی ماژولار می‌تواند نویددهنده آینده‌ای روشن باشد (البته اگر موتورولا راه ال‌جی را پیش نگیرد و آن را از محصول بعدی خود حذف نکند!). خریداران موتورولا موتو Z می‌توانند با خرید ماژول‌های مختلف یا همان موتو ماد و اتصال آن‌ها از طریق پین‌های پشت دستگاه، کارایی آن را افزایش دهند. خوشبختانه برای اضافه و کم کردن این ماژول‌ها برخلاف ال‌جی G5 نیازی به خاموش کردن گوشی هوشمند خود ندارید. ما قصد داریم برای افزایش کیفیت دوربین و رقابت با دستگاه‌های دیگر ماژول دوربین را خریداری کنیم، بدین منظور به فروشگاه موردنظر مراجعه کرده و آن را انتخاب می‌کنیم ولی در هنگام پرداخت مبلغ با برچسب ۲۰۰ دلاری آن روبرو می‌شویم، با کمی تفکر از خرید خود منصرف شده و فروشگاه را ترک می‌نماییم. اگر قیمت ماژول‌های مختلف را جمع کنیم در بهترین شرایط ممکن به مبلغ ۶۳۰ دلار می‌رسیم که تفاوتی با قیمت اصلی دستگاه ندارد. شاید با خود بگویید که اصراری برای خرید این ماژول‌ها نیست در پاسخ باید گفت یکی از مواردی که موتورولا مانورهای زیادی بر روی آن داده، ماژول‌های مختلف است و بدون هیچ شکی بسیاری از طرفداران به‌علت وجود همین ماژول‌ها این مدل را خریداری کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با ماژول‌های موتورولا بررسی تخصصی ما را مطالعه نمایید.

۵. خبری از جک استاندارد هدفون نیست!

برای آخرین مورد باید به یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات در دنیای تکنولوژی اشاره کنیم. مسلما حذف هر پورت رایجی باعث ناراحتی و عذاب جمع کثیری از کاربران می‌شود ولی همانطور که در مورد ۲ گفته شد برای رسیدن به برخی اهداف باید سایر امکانات را قربانی کرد. اپل برای افزایش ظرفیت باتری آ‌ی‌فون‌های خود، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را حذف کرد، اقدامی که اگرچه به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامد ولی از سال آینده شاهد پیوستن بسیاری از تولیدکنندگان به اپل خواهیم بود. موتورولا در موتو Z برای کاهش ضخامت دستگاه تصمیم به حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا گرفت و با این اقدام کاربران را مجبور به خرید هدفون‌های جدید کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای رفع این مشکل استفاده از هدست‌های بلوتوث است، ولی باید برای تهیه نمونه‌های خوب آن مبلغ زیادی هزینه کنید و همچنین به‌علت داشتن باتری نمی‌توانید برای همیشه بر روی آن‌ها حساب باز کنید.

نوشته ۵ دلیل برای آنکه موتورولا موتو Z را نخریم! اولین بار در پدیدار شد.