۵ دلیل برای آنکه گلکسی A5 2016 را بخریم

۵ دلیل برای آنکه گلکسی A5 2016 را بخریم

سامسونگ بالاخره بعد از سال‌ها استفاده از پلاستیک در تولید گوشی‌های هوشمند خود تصمیم گرفت تا فلز را جایگزین آن کند. نتیجه این امر تولید نسل اول دستگاه‌های سری A بود که برای این شرکت کره‌ای یک سنت‌شکنی محسوب می‌شد. در سال ۲۰۱۵ سامسونگ پرچمدار خود را با بدنه‌ای شیشه‌ای و فریمی فلزی همراه ساخت و از این سبک طراحی در نسل جدید سری A نیز بهره گرفت. اگرچه دستگاه‌های این سری از قیمت تقریبا بالایی برخوردارند ولی با مقایسه کیفیت آن‌ها با پرچمداران این شرکت و دیگر تولیدکنندگان مطرح، قیمت این مدل‌ها منطقی جلوه می‌کند. سامسونگ تمامی تلاش خود را کرده تا با افزودن ویژگی‌هایی همچون سنسور اثر انگست و دوربین باکیفیت نظر مثبت اکثر کاربران را جلب کند. دیروز سامسونگ از نسل جدید سری A تحت نام گلکسی A 2017 رونمایی کرد ولی در این مقاله به ویژگی‌های مثبت سامسونگ گلکسی A5 2016 جهت خرید می‌پردازیم.

۱. طراحی و کیفیت ساخت بالا

مسلما با مشاهده گلکسی A5 2016 به یاد گلکسی S6 خواهید افتاد. این دستگاه نه تنها از نظر طراحی تفاوت کمی با پرچمدار گذشته سامسونگ دارد، بلکه کیفیت ساخت آن نیز مشابه گلکسی S6 است. این گوشی هوشمند با فریم فلزی و بدنه شیشه‌ای محافظت شده با شیشه گوریلا گلس ۴ حس یک کالای لوکس را به شما منتقل می‌کند. ضخامت این دستگاه تنها ۷.۳ میلی‌متر بوده که در نوع خود فوق‌العاده است. نسبت نمایشگر به بدنه ۷۲.۵ درصدی این مدل برای یک گوشی هوشمند میان‌رده نیز کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

۲. دوربین باکیفیت

برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند حاضر نیستند که پرچمداران خود را به لرزشگیر اپیتیکال مجهز کنند که نمونه بارز آن آی‌فون ۶S است. سامسونگ تصمیم گرفته که حتی در میان‌رده‌های خود از این قابلیت استفاده کند و خریدار گلکسی A5 2016 به این ویژگی دسترسی دارند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند با دریچه دیافراگم f1.9 و لرزشگیر اپتیکال قادر به ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی بوده که می‌توان با کمی اغراق آن‌ها را با تصاویر گرفته شده توسط گلکسی S6 مقایسه نمود.

۳. نمایشگر عالی

اگرچه نمایشگرهای AMOLED قیمت تقریبا بالایی دارند ولی سامسونگ با تولید آن‌ها و پیشرفت‌های ایجاد شده، در اکثر محصولات خود از این پنل‌ها استفاده می‌کند. کیفیت این نمایشگرها بر هیچ کسی پوشیده نیست و گلکسی A5 نیز با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی AMOLED خود کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حداقل روشنایی ۲.۱ نیت و حداکثر روشنایی ۶۰۱ نیت باعث کارایی بالای این نمایشگر در تمامی شرایط می‌شود، علاوه‌ بر روشنایی، عمق رنگ مشکی و همچنین کنتراست نیز بر روی تجربه کاربر تاثیر زیادی دارد که در این دو زمینه پنل‌های AMOLED بهترین هستند. خوشبختانه سامسونگ برای این نمایشگر حالت‌های مختلفی را درنظر گرفته است که کاربر می‌تواند باتوجه به سلیقه خود رنگ‌های طبیعی یا اغراق شده را انتخاب نماید.

۴. شارژدهی باتری و شارژ سریع

باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده در این دستگاه شاید برای یک گوشی هوشمند ۵.۲ اینچی کم به‌نظر برسد ولی باید توجه داشت که نمایشگر گلکسی A5 2016 از فناوری AMOLED بهره می‌برد که دارای مصرف انرژی بسیار کمی است. سامسونگ به این نمایشگر اکتفا نکرده و با بهینه‌سازی نرم‌افزاری، شارژدهی بالایی را برای این مدل به ارمغان آورده است. شارژدهی بالای باتری تنها ویژگی این دستگاه نیست بلکه می‌توانید با استفاده از قابلیت شارژ سریع دستگاه خود را تنها در طی ۹۶ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید که برای یک دستگاه میان‌رده بسیار خوب است.

۵. امکانات جانبی کامل

بدون هیچ شکی نمایشگر و طراحی چشم‌نواز، شارژدهی بالای باتری و دوربین‌های باکیفیت باعث فروش بالای یک گوشی هوشمند می‌شوند ولی امکانات جانبی وجه تمایز آن را با رقیبان مشخص می‌سازد. گلکسی A5 2016 از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد که برای گوشی‌های هوشمند امروزی یک استاندارد محسوب می‌شود. خوشبختانه این دستگاه برخلاف بسیاری از پرچمداران، دارای رادیو بوده که بر کارایی آن اضافه می‌کند. پنل پشتی و نمایشگر این محصول به شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ مجهز شده، محافظی که تنها در پرچمداران شاهد استفاده از آن هستیم. این گوشی هوشمند از دو سیمکارت و کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند که برای افزایش حافظه داخلی آن نیازی به خروج سیم‌کارت دوم از دستگاه نیست (مدل A510FD). برای آشنایی بیشتر با امکانات این گوشی هوشمند می‌توانید به بررسی تخصصی ما مراجعه نمایید.

نوشته ۵ دلیل برای آنکه گلکسی A5 2016 را بخریم اولین بار در پدیدار شد.