۵ روش خلاقانه برای شارژ تلفن‌های هوشمند بدون شارژر!

۵ روش خلاقانه برای شارژ تلفن‌های هوشمند بدون شارژر!

تنها زمانی که ما نگران تلفن‌های هوشمند خود می‌شویم، آن لحظه‌ای است که پیغام هشدار به اتمام رسیدن باتری را دریافت می‌کنیم. مخصوصا زمانی که به پریز برق یا ابزاری برای شارژ مجدد دسترسی نداریم. اگر در این شرایط باشید، چه کاری انجام می‌دهید؟ با تشکر از این ۵ روش که در ادامه خواهیم گفت، دیگر جای نگرانی برای شارژ باتری وجود ندارد.

۱- شارژ مجدد با استفاده از صدا

اگر اولین واکنش شما در مقابل هشدار به اتمام رسیدن باتری، جیغ کشیدن است، به این کار ادامه دهید!

به لطف دیوایسی که توسط یکی از دانشگاه‌های کشور کره جنوبی طراحی شده است، صدای شما به شارژ شدن باتری دستگاه کمک می‌کند! طرح اولیه، قادر است تا از صدایی با امواج ۱۰۰ دسی‌بل، ولتاژ ۵۰ میلی ولت را استخراج کند. این میزان صدا، هنگام ترافیک‌های سنگین، عبور هواپیما از بالای سر یا جیغ زدن به وجود می‌آید. روند تولید انرژی الکتریکی به وسیله لرزش دو الکترود منعطف و تولید اکسید روی میان آنها ایجاد می‌شود.

۲- شارژ مجدد با استفاده از یک قطعه دارای اهرم

اگر تمایل ندارید از روش اول استفاده کنید، راه دوم مناسب‌تر است. با خرید این قطعه ۷۵ دلاری، می‌توانید با استفاده از چرخش مچ خود، انرژی مورد نیاز برای شارژ دیوایس را تأمین کنید. این قطعه که BoostTurbine 4000 نام دارد، از چراغ‌های LED بهره می‌برد که میزان شارژ را به شما اطلاع داده و ضمانت می‌دهد که می‌تواند تلفن هوشمند شما را با چرخاندن اهرم آن در حدود چهار دقیقه، به اندازه یک تماس یک دقیقه‌ای شارژ کند.

۳- شارژ مجدد با استفاده از باد

در روش سوم، از یک فن استفاده می‌کنیم و با استفاده از باد، دستگاه خود را شارژ می‌کنیم. برای شارژ دیوایس خود، کافی است که تلفن هوشمند خود را داخل کیس iFan گذاشته، آن را جلوی دوچرخه خود قرار داده و به مدت هشت ساعت در شهر حرکت کنید. به این ترتیب، شما انرژی لازم برای کامل شدن شارژ گجت خود را تأمین کرده‌اید. در حال حاضر این کیس تنها برای آیفون تولید شده است. اما ایده این کار واقعا خلاقانه بوده و هم برای کاربر و هم برای محیط زیست مفید است.

۴- شارژ مجدد با استفاده از گرمای بدن

شما حتی می‌توانید از خواب خود برای شارژ دیوایس‌تان استفاده کنید. به جای اینکه تلفن هوشمند خود را تنها در گوشه‌ای از اتاق برای گرفتن شارژ رها کنید، اجازه بدهید تا همواره کنار شما باشد! محققان Vodafone اقدام به طراحی PocketPower کرده‌اند. به وسیله پارچه‌هایی از جنس کتان و در طول هشت ساعت، شما می‌توانید تلفن هوشمند خود را برای یک مکالمه ۲۴ دقیقه‌ای شارژ کنید. تمامی این صحبت‌ها به شرایطی بستگی دارد که دمای این پارچه‌های کتانی روی ۳۷ درجه بماند. ایده این کار نامعقول به نظر می‌رسد. مخصوصا زمانی که در حال ورزش هستید یا برای مسافرت به خارج از منزل رفته‌اید.

۵- شارژ مجدد با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات

شخصی به نام Caleb Charland موفق شد تا تلفن هوشمند لومیا ۹۳۰ خود را با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات شارژ کند. برای انجام این کار، شما به ۸۰۰ سیب و سیب‌زمینی که توسط سیم‌هایی از جنس روی و مس به یکدیگر متصل شده‌اند، نیاز دارید. ترکیب این موارد، قادر است تا انرژی معادل ۲۰ میلی آمپر و حدودا ۶ ولت تولید نماید که برای شارژ یک دیوایس، کافی به نظر می‌رسد.

 

با استفاده از این روش‌ها، شما دیگر نگرانی بابت پیغام هشدار کم بودن شارژ دستگاه خود نخواهید داشت.

نوشته ۵ روش خلاقانه برای شارژ تلفن‌های هوشمند بدون شارژر! اولین بار در پدیدار شد.