۵ ویژگی برتر اندروید نوقا نسبت به iOS 10

۵ ویژگی برتر اندروید نوقا نسبت به iOS 10

اندروید نوقا برای دستگاه‌های منتخب ارایه شد و براساس گفته‌های گوگل ۲۵۰ ویژگی جدید نسبت به اندروید ۶ با خود به همراه دارد. اگر شما صاحب دستگاه نکسوسی هستید قادر به دانلود و نصب آن طی چند هفته آینده خواهید بود، ولی باقی دارندگان گوشی هوشمند اندرویدی باید مدت زمان بیشتری منتظر باشند. متاسفانه آیفون این برزورسانی را دریافت نخواهد کرد! سیستم‌عامل iOS 10 تا چند ماه آینده ارایه خواهد شد و شایعات به عرضه آن در اواخر شهریور و اوایل مهر اشاره دارند، البته در اندروید ۷.۰ ویژگی‌هایی وجود دارد که iOS 10 توان رقابت با آن‌ها را ندارد، در زیر به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

پاسخ‌دهی از طریق پنل اعلان‌ها

اگر خواندن اعلان‌ها و مراجعه به برنامه موردنظر برای بررسی آن‌ها را امری خسته‌کننده می‌دانید، باید اعلام کنیم که گوگل دقیقا این مشکل را رفع کرده است و شما قادر خواهید بود که مستقیما به پیام‌های خود از طریق پنل اعلا‌ن‌ها پاسخ دهید. گوگل اعلام کرده که این ویژگی با تمامی برنامه‌های پیام‌رسانی سازگار است و فقط مختص برنامه خودش نیست. iOS این ویژگی را فقط برای iMessage فراهم آورده و امکان استفاده از آن برای برنامه‌های دیگر مانند WhatsApp وجود ندارد.

تغییر تنظیمات سریع

iOS 10 مرکز کنترل خود را آپدیت کرده تا راحت‌تر به تنظیمات دستگاه خود دسترسی داشته باشید، ولی این ساده‌سازی امکان شخصی‌سازی را به شما نمی‌دهد. حال اندروید نوقا به شما اجازه می‌دهد تا گزینه‌های تنظیم سریع را تغییر دهید تا سریعا به مهم‌ترین تنظیمات دسترسی پیدا کنید. در iOS اولین گزینه حالت هواپیماست ولی در اندروید ۷ شما قادر به تغییر آن هستید.

واقعیت مجازی DayDream

اگرچه DayDream در بروزرسانی اولیه وجود ندارد ولی اندروید N با راه‌اندازی نسل بعدی پلتفرم واقعیت مجازی گوگل از این قابلیت برخوردار خواهد بود. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند، شما با خرید هر هدست واقعیت مجازی که به زودی معرفی خواهند شد، قادر به استفاده از آن می‌شوید که تجربه بسیار بهتری نسبت به گوگل Cardboard در اختیار شما قرار می‌دهد. اینگونه که به نظر می‌رسد اپل هنوز اعتقادی به واقعیت مجازی ندارد، به همین علت نشانه‌ای از آن در iOS 10 نمی‌بینیم. امکان ارایه واقعیت مجازی برای iOS در آینده وجود دارد ولی فعلا سیستم‌عامل اندروید بی‌رقیب است.

قابلیت چند پنجره‌ای (استفاده همزمان از دو برنامه) در گوشی هوشمند شما

این ویژگی مدت زیادی هست که در رابط‌های کاربری‌ سفارشی دیگر تولیدکنندگان وجود دارد و اپل نیز آن را برای iPad ارایه کرده ولی حال اندورید نوقا به صورت رسمی اجازه استفاده همزمان از دو برنامه را به شما می‌دهد. این قابلیت، چند وظیفگی را در هنگام باز بودن دو برنامه در کنار هم بسیار آسان‌تر می‌کند، در نتیجه به وسیله اندروید ۷.۰ شما قادر به ثبت یادداشت و مرور اینترنت در کنار هم هستید.

این ویژگی در تمامی گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید نوقا اجرا خواهد شد ولی مسلما شما نیاز به نمایشگر بزرگی دارید تا امکان کار با هر دو پنجره را داشته باشید، علاوه بر این قدرت زیادی نیز برای استفاده روان از این قابلیت لازم است.

حالت Doze

گوگل در اندروید مارشلو از این قابلیت رونمایی کرد تا زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است و خود گوشی نیز حرکت نمی‌کند در مصرف باتری صرفه‌جویی شود، اما حالا شما می‌توانید با گوشی خود حرکت کرده و از این قابلیت نیز استفاده کنید. بروزرسانی این قابلیت آن را بسیار هوشمند کرده به طوریکه قرارگیری گوشی شما در کیف یا جیب را متوجه می‌شود و با توجه به شرایط به صورت خودکار در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

قطعا این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود ولی عوامل دیگری مانند قدرت سیگنال، میزان عمر باتری و تعداد برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه بر روی شارژدهی باتری تاثیر مستقیمی دارند.

نوشته ۵ ویژگی برتر اندروید نوقا نسبت به iOS 10 اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.