۵ گوشی پرچم‌دار قدیمی ولی با ارزش که بایستی بخرید!

در هنگام خرید گوشی یکی از معضلات همیشگی، انتخاب با توجه به بودجه مورد نظر است که باعث ایجاد حس سردرگمی می‌شود. هنگامی که بودجه شما به مقداری برسد که قادر به خرید پرچم‌داران گذشته باشید، سردرگمی‌تان دو برابر می‌شود! کاملا طبیعی است زیرا در باور عموم، گوشی‌های پرچم‌دار بیشتر پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شوند (تا حدی درست است) ولی با وارد شدن گوشی‌های چینی به بازار و قیمت مناسب آن‌ها نسبت به امکاناتشان، شرکت‌های معتبر در بخش میان‌رده خود یک بازنگری انجام دادند که نمونه بازر آن سری A سامسونگ است که هم از نظر طراحی و هم سخت‌افزار، نسبت به نسل قبلی خود بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند، در نتیجه گوشی‌های میان‌رده نیز به حد کافی قدرتمند شده‌اند ولی همچنان در بعضی از زمینه‌ها مانند دوربین از پرچم‌داران گذشته خود عقب هستند. بهتر است از بحث اصلی دور نشویم و به معرفی پنج پرچم‌دار قدیمی (البته نه چندان!) که ارزش خرید بالایی دارند، بپردازیم. افت قیمت نسبت به قیمت اولیه (متناسب با امکانات) یکی از ملاک‌های اصلی انتخاب گوشی‌هاست. شماره‌گذاری براساس اولویت برای خرید نیست.

۱. HTC One M8 Eye

اگرچه از زمان معرفی One M8 دو سال گذشته ولی همچنان این گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت در زمره بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد و سخت‌افزار آن هنوز هم برای اجرای تمامی نرم‌افزارها و بازی‌ها قدرتمند است. شاید بپرسید چرا One M9 که گوشی جدیدتری است توصیه نمی‌شود که علت آن عدم ارزش مبلغ اضافه در برابر امکاناتش نسبت به M8 است. صدای M8 چه در اسپیکر و چه در هدفون عالی‌ست و اگر علاقه‌مند به گوش دادن به موسیقی با هدفون‌های باکیفیت باشید، حتما این گوشی شما را شگفت‌زده می‌کند، اما در نقطه مقابل دوریین کیفیت بالایی ندارد. علت انتخاب نمونه Eye نسبت به نسخه معمولی، دوربین بهتر آن (البته نه در شرایط نوری ضعیف) است ولی با این حال همچنان کیفیت دوربین حتی برای پرچم‌دار قدیمی چنگی به دل نمی‌زند. می‌توانید بررسی گوشی را در اینجا مشاهده نمایید.

htc-one-m8-19

 ۲. Sony Xperia Z3

همانند گوشی قبلی، از زمان معرفی این مدل نیز دو سال گذشته ولی با توجه به افت قیمت آن و پشتیبانی خوب سونی از پرچمدارانش، هنوز ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن باتری فوق‌العاده است که متاسفانه در نسل‌های جدید پرچم‌دارهای سونی افت قابل توجهی نسبت به قبل داشته‌اند. این گوشی دارای صفحه نمایشی با کیفیت و روشنایی زیاد است (کمی رنگ‌ها به سردی گرایش دارند) و همانند پرچم‌دار جدید سامسونگ؛ ضد آب است و همچنین مانند گوشی معرفی شده در بالا، بلندگو‌های استریو دارد؛ ولی کیفیت آن‌ها مقداری پایین‌تر است.اگر باتری عالی، دوربین خوب و کیفیت ساخت بالا از اولویت‌های شماست، خرید این گوشی توصیه می‌شود. بررسی گوشی را در اینجا مطالعه فرمایید.

Sony-Xperia-Z3-1

۳. Galaxy Note 4

سری نوت سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و مفهوم فبلت را وارد بازار کرد، از آن سال تا به امروز سری نوت جز بهترین‌های بازار بوده‌اند. اگر بخواهیم سری نوت را در چند کلمه خلاصه کنیم: نمایشگر عالی، سخت‌افزار قدرتمند، باتری فوق‌العاده و دوربین بی‌نظیر. نکته متمایز کننده سری نوت با بقیه گوشی‌ها، قلم کاربردی و نرم‌افزار متناسب با آن است که نوت ۴ نیز از این قاعده مستثنا نیست. بدنه نوت ۴ از چرم مصنوعی با دوختی زیبا (سلیقه‌ای) و فریم فلزی تشکیل شده که کیفیت مناسبی دارد. باتری نوت ۴ تا دو روز کاری با استفاده متوسط شما را همراهی می‌کند و برخلاف نوت ۵ قابل تعویض است، همچنین قابلیت افزایش حافظه با استفاده از کارت حافظه خارجی را داراست. اگر با سایز سری نوت و قیمت نسبتا بالایش مشکلی ندارید، خرید آن به شدت توصیه می‌شود. بررسی گوشی را در اینجا مطالعه فرمایید.

Galaxy-Note-4-Review-41

۴. LG G4

ال‌جی در سال ۲۰۱۳ با معرفی G2 طراحی تلفن‌های همراه را با انتقال دکمه‌های تنظیم صدا و پاور به پشت گوشی دچار تغییر شگرفی کرد و این کار را تا G4 ادامه داد. این گوشی دارای بدنه‌ای از جنس چرم طبیعی همراه با رنگ‌های متنوع است. صفحه نمایش آن عالی و دوربینش خارق‌العاده است، اگر چه اندازه گوشی با توجه به سایز صفحه نمایش مناسب است، ولی همچنان جز فبلت‌ها به شمار می‌رود. باتری آن عملکرد متوسطی دارد ولی قابل تعویض است و امکان اضافه کردن حافظه خارجی نیز دارد. ال‌جی در این گوشی تصمیم به استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ به جای ۸۱۰ گرفت که دارای قدرت مناسبی است و تمامی نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را به راحتی پاسخگوست و گرمای کمتری نیز تولید می‌کند. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید و می‌خواهید جنس بدنه متفاوتی را تجربه کنید، در خرید این گوشی شک نکنید. بررسی این گوشی را در اینجا مشاهده فرمایید.

LG-G4-7

۵. Huawei P8

از زمان ورود هواوی به بازار گوشی‌های هوشمند، روند پیشرفت این کمپانی به طرز عجیبی صعودی است، البته هیچ موفقیتی بی‌دلیل نیست. پرچم‌دار سال گذشته این شرکت تماما از فلز ساخته شده و طراحی آن چشم‌نواز است، صفحه نمایش کیفیتی خوب ولی روشنایی متوسطی دارد. هواوی همانند سامسونگ در پرچم‌داران خود از پردازنده خانگی استفاده می‌کند که هرچند از نطر پردازشی قدرت مناسبی دارند ولی از نظر گرافیکی زیاد قوی نیستند. باتری این مدل برای یک روز کارکرد متوسط مناسب است و قابل تعویض نیست. با دوربین این گوشی قادر به گرفتن عکس‌های با کیفیتی هستید و نگرانی از نظر کیفیت نخواهید داشت. تنها نکته منفی و تقریبا تمامی گوشی‌های هواوی، پشتیبانی نه چندان خوب این کمپانی از آن‌هاست. اگر نیاز به یک مدل با امکانات نسبتا بالا دارید، این گوشی مناسب شماست، همچنین بررسی تخصصی آن در سایت موجود است.

IMG_3413

در نهایت گفتن چند نکته الزامی است:

  • تمامی گوشی‌های معرفی شده در بالا به اندروید ۶ (مارشملو) آپدیت شده‌اند.
  • تصمیم‌گیرنده نهایی برای خرید گوشی خود شما هستید و لیست بالا تنها جهت راهنمایی و نه اجبار شما عزیزان برای خرید گوشی خاصی است.
  • اگر سوالی در رابطه با گوشه‌های معرفی شده در بالا و یا نیاز به مشاوره دارید، دیدگاه خود را ثبت نمایید، در صورت امکان پاسخ داده خواهد شد.

نوشته ۵ گوشی پرچم‌دار قدیمی ولی با ارزش که بایستی بخرید! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.