۷ قابلیت‌ جذاب ویندوز ۱۰ موبایل که برای اندروید در دسترس است

۷ قابلیت‌ جذاب ویندوز ۱۰ موبایل که برای اندروید در دسترس است

وقت آن رسیده است تا طرفداران ویندوز ۱۰ موبایل با یک حقیقت روبرو شوند: مایکروسافت متأسفانه نتوانسته آنچنان که باید و شاید، سیستم عامل موبایل خود را گسترش دهد و در مقایسه با iOS و اندروید، بسیار عقب مانده است. شاید روزی برسد که آنها بتوانند رقیبی برای سیستم عامل اندروید طراحی نمایند. اما در حال حاضر، این قضیه منتفی است. در هر صورت، نمی‌توان گفت که تمامی ویژگی‌های ویندوز ۱۰ موبایل بلا استفاده است. در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌های خاص سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل که برای اندروید نیز ارایه شده است را به شما معرفی نماییم.

کورتانا: دستیار هوشمند مایکروسافت

مایکروسافت همواره سعی داشته تا امکانات خود را روی پلتفرم‌های دیگر نیز ارائه دهد. به همین دلیل است که شما می‌توانید خوشحال باشید که می‌توانید از کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت روی سیستم عامل‌های دیگر نیز استفاده کنید. البته کورتانا روی سیستم عامل‌های دیگر به مانند ویندوز ۱۰ موبایل، دست و بالش باز نیست و محدودتر است. پس به این ترتیب، شما می‌توانید مسنجر جدید گوگل با نام Allo را نصب نموده و از دستیار هوشمند گوگل به جای کورتانا بهره ببرید.

مهم‌ترین دلیل برای نصب کورتانا روی سیستم عامل اندروید، ارتباط خوب آن با ویندوز ۱۰ است. اگر شما از ویندوز ۱۰ روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با نصب کورتانا روی سیستم عامل اندروید، برخی اطلاعات مشترک مانند Reminderها، لوکیشین و … را با یکدیگر سینک کرده و به اشتراک بگذارید.

به طور کلی، کورتانا روی اندروید برای کمک به مرتب‌سازی کارهای روزمره شما گزینه مناسبی است. اما برای کنترل سخت‌افزار دستگاه، نمی‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید. به عنوان مثال، نمی‌توانید از کورتانا بخواهید تا بلوتوث دیوایس را روشن و خاموش کند. اما اگر مایل به تفریح و سرگرمی هستید، می‌توانید درخواست جوک از ایشان کنید.

اپلیکیشن Here: گم نشوید!

مایکروسافت پیش از خرید نوکیا که صاحب اپلیکیشن نقشه Here بود، اطلاعات خوبی در زمینه نقشه داشت. این موضوع را می‌‌توان از مرورگر Bing بر روی ویندوزفون ۷ و ۸.۱ فهمید. اما بعد از خرید نوکیا، به نظر می‌آید که مایکروسافت کمی راه خود را گم کرد.

در حالی که تلفن‌های هوشمند نوکیا که از سیستم عامل ویندوزفون بهره‌مند بودند، دیوایس‌های خوبی از آب درنیامدند، اما اپلیکیشن HERE که بر روی آنها قرار داشت، فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

اما مایکروسافت نگران سیستم عامل اندروید نبود. پس اگر شما به دنبال رقیبی برای Maps گوگل می‌گردید، اپلیکیشن HERE ارزش امتحان را دارد. در این نرم‌افزار شما می‌توانید یک تاکسی که راننده منصفی دارد را علامت‌گذاری کنید یا اطلاعات سفرهای خود بر روی نقشه را با دیگران به اشتراک بگذارید. مطمئنا این قابلیت‌ها، ارزش یک بار دانلود و مشاهده این اپلیکیشن را دارد.

Continuum: تلفن هوشمند شما، قابلیت‌های کامپیوتر را داراست!

در حالی که سرویس‌های مختلف روز به روز بهتر می‌شوند، تنها چیزی که باعث می‌شود تا مایکروسافت کمی از رقبا فاصله بگیرد، قابلیت Continuum است. با استفاده از این امکان، تمامی سیستم عامل‌ها تحت یک پلتفرم خاص طراحی می‌شوند.

به این ترتیب، برنامه نویسان زمان بسیار کمتری را صرف خواهند کرد اگر بخواهند اپلیکیشن‌های مختلف را برای پلتفرم‌های مختلف عرضه نمایند. برای کاربران، قابلیت Continuum بسیار کاربردی است. چرا که می‌توانند اطلاعات کامپیوتر خود را روی تلفن هوشمندشان نیز در اختیار داشته باشند و هر وقت که نیاز بود، از آن استفاده نمایند.

از سمت گوگل، پروژه Andromeda، رقیبی برای Continumm است که سعی می‌کند تا سیستم عامل‌های اندروید و کروم را با یکدیگر ترکیب کند. اما متأسفانه اطلاعات دیگری برای انتشار در دسترس نیست.

استفاده از فضاهای ابری

سیستم عامل اندروید در حال حاضر، اپلیکیشن‌های زیادی برای ارتباط بین موبایل و دسکتاپ دارد. اما شما باید از سرویس‌هایی استفاده کنید که بر روی هر دو سیستم عامل موجود باشد. ممکن است که شما از فضاهای ابری برای رفع نیاز خود در این زمینه استفاده نمایید. اما این موضوع را باید به یاد داشته باشید که تمامی این فضاها، از امنیت بالایی برخوردار نیستند و شما نمی‌توانید تمامی فایل‌های شخصی و محرمانه خود را با خیال راحت روی این سرویس‌ها قرار دهید.

اجرای اندروید روی سیستم عامل دسکتاپ

شما می توانید از Remix OS روی دسکتاپ خود استفاده کنید. توسط این امکان، شما می‌توانید سیستم عامل اندروید را روی دسکتاپ خود نصب کنید. ذکر این نکته نیز شایان توجه است که ظاهر اپلیکیشن‌های اندروید توسط این روش، کمی زشت و غیر طبیعی به نظر می‌رسد. اما در هر صورت، ارزش امتحان کردن را دارد. Remix OS به زودی برای دسکتاپ‌ها عرضه خواهد شد و برای دانلود در دسترس قرار خواهد گرفت.

استفاده از Dual-boot

یک راه آسان برای انجام این کار، استفاده از بوت دوگانه و استفاده از Maru OS است. البته متأسفانه، Maru OS در حال حاضر تنها برای نکسوس ۵ در دسترس است و به کمک آن، شما می‌توانید سیستم عامل اندروید را روی دسکتاپ خود اجرا نمایید.

از لحاظ ظاهر: استفاده از کاشی‌های زنده

صفحه ابتدایی ویندوز ۱۰ موبایل به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا است. اما در حال حاضر، لانچر رایگانی برای اندروید وجود ندارد که بتواند این حس خوب را به شما القا نماید.

اما اگر شما همچنان مایل هستید تا از کاشی‌های زنده و ظاهر ویندوز ۱۰ موبایل روی تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده نمایید، می‌توانید از لانچر ویندوز ۱۰ استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این لانچر، به صورت خودکار اقدام به پخش تبلیغ‌های صوتی می‌کند. لانچر +۱۰ نیز در این زمینه وجود دارد، اما این مورد نیز از تبلیغ‌های آمازون رنج می‌برد. کاشی‌های زنده، تجربه خوبی برای استفاده از ویجت‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما ارزش مشاهده تبلیغ‌های آزار دهنده را ندارد.

جمع‌بندی

تنها برخی از قابلیت‌های ویندوز موبایل در حال حاضر به صورت اختصاصی برای آن باقی مانده که روی اندروید قابل دسترسی نیست. اما زمانی که پروژه Andromeda نهایی و عرضه شود، این موضوع نیز به پایان می‌رسد.

شما به عنوان یک کاربر اندروید، مایل هستید کدام یک از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ موبایل را روی تلفن هوشمند خود داشته باشید؟

نوشته ۷ قابلیت‌ جذاب ویندوز ۱۰ موبایل که برای اندروید در دسترس است اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.