۸ قابلیتی که از وجود آن ها در مارشملو مطلع نیستید

می توان گفت ورود Lollipop تحولات بنیادینی را برای سیستم عامل اندروید به همراه داشت چرا که علاوه بر قابلیت های متنوعی که به آن اضافه شده، شاهد طراحی گرافیکی بسیار متفاوت تری بودیم. Marshmallow نیز به همان اندازه منحصر به فرد طراحی شده، اگرچه تغییرات اساسی آن در پشت پرده گرافیک صورت گرفته است. مدت زیادی از انتشار این سیستم عامل نمی گذرد و شاید بسیاری از قابلیت های کوچک آن تاکنون ناشناخته باقی مانده باشند. در ادامه سعی شده تا تعدادی از مهم ترین قابلیت های اندروید معرفی شوند.

اجرای فرمان های صوتی در Lock screen

nexus-6-marshmallow-voice-lock-screen-w782

اگر به گوشه سمت چپ و پایین Lock screen در Lollipop دقت کرده باشید، میانبری برای دسترسی به تماس ها در نظر گرفته شده بود. این ابزار در ماشملو به کلی تغییر کرده و جای خود را به دستیار صوتی Google Now داده که به کمک آن می توانید هر آن چه نیاز دارید را جستجو کنید.

پشتیبانی از USB-C

AndroidPIT-OnePlus-2-USB-Type-C-connection-2-w782

می توان گفت کابل های USB نوع C بیشتر با دو مدل Nexus 5X و Nexus 6P شناخته می شوند چرا که هر دوی این تلفن ها مجهز به این نوع پورت هستند. دیگر شرکت های تولید کننده نیز به سرعت در حال مجهز کردن دستگاه های خود به پورت های USB-C هستند. این فناوری نیز مانند microUSB میتواند علاوه بر شارژ دستگاه، اطلاعات را نیز با سرعت به مراتب بالاتر منتقل کند. منحصر به فرد ترین قابلیت تلفن های مجهز به USB-C، قابلیت شارژ توسط یک دیگر است بدین معنی که اگر دو تلفن را به کمک کابل USB-C به هم متصل کنید یکی از آن ها به عنوان شارژر عمل خواهد کرد.

آنالیز RAM بدون نیاز به برنامه جانبی

nexus-6-marshmallow-memory-usage-w782

اگر به قسمت تنظیمات مارشملو خود بروید، گزینه ای با عنوان Memory که به تازگی به اندروید اضافه شده را خواهید دید. این قسمت به شما اجازه می دهد تا میزان استفاده از رم توسط هر کدام از اپلیکیشن ها را بررسی کنید.

System UI Tuner

nexus-6-marshmallow-system-ui-tuner-w782

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که مورد استقبال بسیاری از کاربران نیز قرار گرفته، System UI Tuner نام دارد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا نوار وظیفه و پنل نوتیفیکیشن های خود را شخصی سازی کنید. اگرچه فعلا حق انتخاب های کمی برای کاربران در نظر گرفته شده اما بدون شک آپدیت های بعدی این قسمت را بهبود خواهند بخشید. برای فعال سازی Tuner کافی است انگشت خود را بر روی گزینه تنظیمات نگه دارید تا این قابلیت در لیست تنظیمات فعال شود.

اشتراک گذاری هر چه سریع تر

nexus-6-marshmallow-sharing-w782

خوشبختانه باید بگوییم که در اندروید ۶ دیگر شاهد پنجره ها و منوهای مختلفی که برای اشتراک گذاری در لالی پاپ باید طی می شد را نمی بینیم. اکنون با انتخاب گزینه Share در هر جای سیستم عامل لیستی از برنامه های پر کاربرد شما برای اشتراک گذاری و حتی کسانی که اخیرا با آن ها تبادل اطلاعات داشته اید را نمایش می دهد.

پاک کردن حافظه Cache

nexus-6-marshmallow-clear-cache-w782

یکی دیگر از قابلیت هایی که نیاز شما به برنامه جانبی را کمتر کرده، حذف داده های Cache ذخیره شده بر روی تلفن است. اگر به قسمت Storage and USB دستگاه خود بروید گزینه ای با عنوان Cached Data خواهید دید که وظیفه آن حذف این نوع داده ها از دستگاه است.

انتخاب اپلیکیشن پیش فرض

nexus-6-marshmallow-default-apps-w782

از این پس می توانید در سیستم عامل اندروید برای هر نوع فایلی، اپلیکیشن پیش فرض انتخاب کنید. کافی است به قسمت Application های اندروید ۶ بروید تا این گزینه را مشاهده کنید.

پک آپ گیری از برنامه ها

nexus-6-marshmallow-app-backup-w782

نسخه های پیشین اندروید قابلیت پک آپ گیری از کلمات عبور Wifi و حتی اپلیکیشن ها را نیز داشتند اما با قابلیتی که برای اندروید ۶ در نظر گرفته شده اکنون مارشملو می تواند از دیتای برنامه های شما نیز به سادگی پک آپ گیری کند. این اطلاعات هر زمان که حساب کاربری گوگل خود را فعال کنید به راحتی قابل دسترسی هستند.

منبع: AndroidPIT