سایت “معلم یابی” هک شد

یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های آنلاین برای ارتباط دانش‌آموزان و والدین آنها با معلمان خصوصی خود مورد حمله سایبری و هجوم هکرها قرار گرفت.
 
این روزها که آمار حملات سایبری و هجوم هکرها به سایت‌ها و سرورهای مختلف در جهان شدت گرفته است، اخبار و گزارش‌های متعددی هر روزه به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری در تلاش روز افزونی برای دسترسی و نفوذ به زیرساخت‌های فضای مجازی، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های مربوطه هستند.
 
ویزانت، که یکی از پلتفرم‌های آنلاین برای ارتباط دانش آموزان و والدین آنها با معلمان خصوصی خود در فضای مجازی است و به کاربران امکان بهره‌مندی از بالغ بر تدریس خصوصی معلمان ۲۵۰ موضوع و واحد درسی را می‌دهد، در جدیدترین حمله سایبری و هجوم هکرها بسیاری از اطلاعات خصوصی مربوط به کاربرانش را در اختیار هکرها قرار داده است.
 
حالا این وب سایت محبوب و معروف که به هزاران دانش‌آموز در کشورهای مختلف جهان امکان بهره‌مندی از تدریس خصوصی معلمان زبده و حرفه‌ای را می‌دهد، در تازه‌ترین گزارش و بیانیه خود اعلام کرده است که هکرهای ناشناسی توانسته‌اند به اطلاعات ارزشمندی از دیتابیس‌های آن دسترسی پیدا کنند.
 
گزارشگر وب سایت هکرنیوز در این باره نوشته که هنوز انگیزه و هدف هکرهای مذکور شناخته و معرفی نشده است اما مقامات مربوطه در حال پیگیری مشکلات مذکور هستند.