نمایشگاه ملی “فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم” افتتاح شد

نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم با همکاری وزارت صمت، وزارت علوم، وزارت کار، وزارت ورزش و شهرداری تهران در گذرگاه بلوار کشاورز افتتاح شد.
 
 
 
نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم با حضور برات قبادیان، معاون آموزش پژوهش و فناوری افتتاح شد.
 
در ابتدای این مراسم محمود نیکو، دبیرکل پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شرکتهای فعال در عرصه فناوری و محصولات دانش‌بنیان، فقدان شناخت مردمی از تولیدات است؛ وقتی این مشکلات رفع می‌شود که مردم بتوانند با این محصولات ارتباط برقرار کرده و از آنها استفاده کنند.
 
وی افزود: نخستین گام برای برقراری این ارتباط برگزاری نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم بود؛ این نمایشگاه در گذرگاه بلوار کشاورز از امروز آغاز به کار  کرد و مخاطبان می‌توانند تا 27 شهریور ماه و از ساعت 10 تا 17 با گذر از بلوار کشاورز از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
نیکو توضیح داد: دلیل انتخاب این گذرگاه هم تردد مردم و حضور دستگاه‌های دولتی و بیمارستانها در این محوطه است؛ مردمی هم که از این گذرگاه عبور می‌کنند اغلب با این محصولات در ارتباط هستند.
 
دبیر کل این پویش تصریح کرد: گام دومی که برای این پویش پیش‌بینی کرده‌ایم، راه‌اندازی شبکه‌های نوآوری و فناوری‌های راهبردی است؛ برای این موضوع کانونهایی در شهر تهران پیش‌بینی شده تا به شرکتها برای حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن کمک کنند.
 
وی یادآور  شد: در نهایت برای گام سوم، پویش راه‌اندازی دبیرخانه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارد.