آمازون با پرداخت ۱۳۵ هزار دلار به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده موافقت کرد

ICTna.ir- آمازون موافقت کرد با پرداخت 135 هزار دلار ادعاهای مطرح شده درخصوص نقض برنامه های تحریم آمریکا با ارسال کالاها و خدمات به مردم یا مردمی در کشورها یا مناطفی که در لیست سیاه خزانه داری آمریکا قرار دارند را حل و فصل کند.
 
Amazon Sanction.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) آمازون نتوانسته فرایندهای خودکار غربالگری کلیه داده های معامله و مشتری مربوط به تحریم را انطباق داده و به طور کامل تحزیه و تحلیل کنند.
 
OFAC گفته است که بین نوامبر سال 2011 و اکتبر 2018 افرادی در کریمه، ایران و سوریه اجازه سفارش گذاری و مدیریت کسب و کارشان روی وب سایت آمازون را داشته اند.
 
همچنین گزارش داده است که این شرکت سفارشاتی را برای افرادی که در ماموریت های خارجی کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه کار می کنند، پردازش و ارسال کرده است.
 
سایر تخلفات گزارش شده شامل فروش کالا و خدمات به افراد مشمول مجازات های ایالات متحده در مورد مواد مخدر، تکثیر WMD و تروریسم جهانی است.
 
با این حال، OFAC خاطرنشان كرده است كه آمازون به صورت داوطلبانه، از نقض موارد ادعا شده خود پرده برداشته و اقدامات مقتضی را انجام داده است كه هر دو مورد بر روی حل و فصل کلی ماجرا تاثیر گذاشته است.