آیا این ۱۰ ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق در تو وجود دارد؟

ویژگی کارآفرین موفق

بعضی ها طرفدار یک نظریه افراطی اند که می گوید ” همه افراد کار آفرین به دنیا می آیند ” اما برخی در دوران زندگی این حس خود را از دست می دهند! حالا اگر فرض کنیم که این جمله درست باشد، یک فرد وقتی به بلوغ فکری و اقتصادی برسد، باید  ۱۰ ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق را در خود ظهور داده باشد تا بتواند یک کسب و کار موفق را ایجاد کند.

در ادامه این مقاله به این ۱۰ ویژگی می پردازیم تا بدانید که در کسب و کارتان در چه جایگاهی قرار دارید و سعی کنید آن را ارتقا دهید.

آنها از کاری که می کنند لذت می برند

ثبات در کسب و کار، سود مالی، رضایت شخصی و لذت بردن از کار کردن، همه و همه دستاورد چیزی است که شما در کسب و کارتان صرف می کنید. معمولا افرادی که کاری را به اکراه و یا اجبار انجام می دهند، نمی توانند دستاورد های یاد شده را یک جا دریافت کنند.

به طور کلی قانونی وجود دارد و آن هم این که اگر از کاری که می کنید لذت نمی برید، به احتمال زیاد از آن سودی نخواهید برد. پس اگر در این شرایط کسب و کارتان برای تان سنگین است و جو آن را نمی توانید تحمل کنید و به عبارتی کارتان را دوست ندارید، توصیه می کنم که همین حالا شجاعانه متوقف شوید و روی کاری برنامه ریزی کنید که آن را دوست دارید.

 

آن ها به طور جدی به کار خود ادامه می دهند

یک فرد موفق می داند که در هر زمینه ای که بخواهد تلاش کند و کسب و کاری راه بیندازد، شمار زیادی از افراد دیگر همزمان روی همان پروژه در حال کار کردن هستند و چه بسا برندهای موفق تری نیز شکل یافته باشد. بنابراین یک کارآفرین می داند که باید به کارش جدی نگاه کند و در عین لذت بردن از آن، حسابی به آن بچسبد تا بتواند به بهترین شکل ممکن، به پیشرفت کارش کمک کند.

او می داند که اگر محکم به کارش نچسبد رقبا جایش را خواهند گرفت و طعم موفقیت را نخواهد چشید.

ویژگی کارآفرین موفق
عکس از articles.bplans.com

این افراد به عنوان متخصص شناخته می شوند

لازم نیست که حتما دوره های اکادمیک و دانشگاهی را طی کند! او می داند که اگر در حل کردن مساله ای، قدرت کافی و آموزش و دانش کافی داشته باشد، بجای این که او به دنبال مشتری باشد، دیگران به او مراجعه خواهند کرد. یک کارآفرین خبره سعی می کند یک مشاور عالی و متخصص برای بیزینس های دیگر باشد. البته این یک شاخه از کارآفرینی است و لزومی ندارد همه در وجودشان تخصص کمک به بیزینس ها باشد.

اما همینقدر که فرد بتواند به عنوان یک فرد آگاه تر از عموم افراد جامعه مطالبی تولید کند، و دانشش را در اختیار دیگران قرار دهد به عنوان یک مشاور مطرح به شمار می آید که دیگران در به در به دنبال او خواهند گشت.

 

آن ها برای همه چیز برنامه ریزی دارند

برنامه ریزی در تمامی حیطه های زندگی مهم است و شما باید برای این موضوع با جدیت وقت صرف کنید. وقتی که حرف از کسب و کار می شود یک کارآفرین موفق برای کسب و کار خود طرح دارد. طرح های تحقیقی، اندازه گیری، اجرایی و  موارد مرتبط همه کمک می کنند که کارآفرین مدیریت بهتری بر کار، اجرا و میزان خروجی آن داشته باشد. به طور کلی اگر کسب و کاری درست اندازه گیری نشود، نمی تواند نتیجه امیدوار کننده ای داشته باشد.

معمولا کارآفرینان برای سنجش موفقیت خود در کسب و کار مورد نظر، یک معیار سنجش ارزش A تا Z دارند و وضعیت را بر اساس این معیار اندازه گیری می کنند.

یک کسب و کار موفق حاصل فکر و تلاش فردی یا افرادی است که آن بیزینس را فاز بندی کرده اند و گام به گام در موفقیت آن پیش رفته اند.

 

آن ها پول را عاقلانه مدیریت می کنند

این که یک سرمایه گذار بزرگ پشت یک کسب و کار باشد صرفا به معنی موفقیت آن بیزینس نیست بلکه باید این پول عاقلانه در جاهای درست خرج شود تا نتیجه عالی به بار آورد. از ویژگی کارآفرین موفق این است که پولی که در دست دارد، خواه کم خواه زیاد، عاقلانه استفاده می کند.

یک کارآفرین موفق به دو نوع هزینه و درآمد توجه ویژه دارد:

  1. هزینه ای که برای نگه داشتن کسب و کار، رشد آن و مخارج خاص آن در نظر گرفته می شود ( هزینه ها )
  2. هزینه ای که از مشتری دریافت می شود و میزان هزینه ها از آن کسر می شود ( در آمد )

یک کار آفرین می داند که باید بین این دو گزینه توازن خوبی وجود داشته باشد به طوری که اگر یک کسب و کار دارای هزینه های بیش از درآمد باشد، محکوم به شکست است و سرمایه گذاری در آن کار اشتباهی است مگر این که استراتژی ها اصلاح شوند.

کارآفرین موفق پیشنهاد فروش می دهد

بسیاری از افراد بر این باور هستند که بازاریابی، طرح ریزی و مدیریت بیزینس و فروش، تمام بخش های یک کسب و کار موفق را شکل می دهد. با این موضوع موافق هستیم اما یک کارآفرین موفق مخصوصا آن هایی که به صورت خانگی کار خود را شروع می کنند می دانند که این آیتم ها در صورتی اثر بخش است که بتوان به راحتی با ارتباط بر قرار کردن با مردم و شناساندن محصول مان به دیگران، شناخت کوچکی به مردم بدهیم. البته افرادی که سایت دارند، می توانند این درخواست فروش را از طریق سایت و مقالات خود ایجاد کنند.

توجه کنید که با دست روی دست گذاشتن و پنهان کردن محصولات نمی توان آن ها را در معرض فروش حداکثری قرار داد.

ویژگی کارآفرین موفق
عکس از mysanantonio.com

همه چیز به مشتری ها باز می گردد

این که شما در کنار رقبا کسب و کاری ایجاد کنید و انتظار موفق شدن در آن داشته باشید تا حد بسیار کمی به قیمت ها و رقابت ها ارتباط دارد. در واقع تمام پیشرفت و یا پسرفت شما به مشتری های تان ارتباط دارند. بدین صورت همه چیزهایی که در کسب و کار انجام می دهید باید به مشتری ختم شوند، از جمله سیاست ها، ضمانت نامه ها، شرایط پرداخت، ساعت های کاری، سخنرانی ها، تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و وب سایت و وبلاگ نویسی تان همه و همه باید با توجه به مشتری و نیازهای او ایجاد شود.

آنها تلاش می کنند تا مشتری های خود را بشناسند

در پلن های بازاریابی شناخت و آگاهی از مشتری اولین حرف را می زند. یک کار آفرین موفق هم به دنبال این است که بتواند برای مردم و مشتری ها کاری انجام دهد پس باید آن ها را از هر نظر بشناسد. پس دست روی دست نمی گذارد و پا را فراتر می گذارد و به دنبال جریان شناخت مشتری، نیازها، علایق و نگرانی های او می رود تا در خلال محصولاتش این دغدغه ها را حل کند.

یک کار آفرین موفق خوب می داند که هر جا که دغدغه هایش حل شود احساس امنیت می کند و به آن کسب و کار روی می آورد.

 

ادغام کسب و کار با تکنولوژی شاه راه موفقیت عصر کنونی است

یک کارآفرین موفق خوب می داند که برای موفق شدن باید از ابزارهای نو استفاده کند. هر چند که بیزینس این فرد از نوع کاملا سنتی باشد در عین حال، بهره مندی از ابزارهای تکنولوژی، می تواند کمک کند تا او فروشش را افزایش دهد و جریان درآمدی اش را با رشد صعودی مواجه کند.

 

تیم سازی در کارآفرینی موفق اهمیت دارد

معمولا کارآفرین ها یک نفره کار خود  را شروع می کنند. بسیاری از این کسب و کارها یک سال اول نیاز به هیچ گونه تیمی ندارند اما همین که کسب و کار بازدهی خود را شروع کرد، تیم ساختن اهمیت پیدا می کند.

یک کارآفرین احساس تک خوری ندارد! بلکه تلاش می کند تا با یک تیم قوی و موثر، جریان درآمدی را افزایش دهد و کسب و کار را ارتقا دهد.

این تیم باید بر اساس نیاز های پروژه تقسیم هدف و مسیر شود و برای ان افرادی گماشته شود که از هر جهت در مورد کسب و کار مورد نظر از نظر علمی و مهارتی توجیه شده باشند.

 

 

نوشته آیا این ۱۰ ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق در تو وجود دارد؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.