آی‌فون نسل بعد از قابلیت تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد

dc-Cover-an17lvrcpdqb5p53tj9j3rpdq2-20180906145805.Medi_ آی‌فون نسل بعد از قابلیت تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد

با وجود آن‌که اپل محبوب‌ترین برند صنعت فناوری در جهان به‌شمار می‌آید؛ اما کلیه حرکات این کمپانی از سوی تولیدکنندگان قابل‌پذیرش نیست. بسیاری معتقدند که سری جدید آ‌ی‌فون‌های اپل شامل آی‌فون XS، آی‌فون XS مکس و آی‌فون XR در برانگیختن اشتیاق کاربران برای ارتقا هندست‌های خود ناکام بوده‌اند. ظاهرا اپل نیز از این موضوع آگاه بوده و قیمت محصولات خود را کاهش داده است. با این‌حال یافته‌‌ای جدید نشان می‌دهد که اقدام بعدی اپل به ارتقا جدیدی منجر خواهد شد و در واقع تمایل مشتریان جهت خریداری آی‌فون‌های جدید را مجددا افزایش می‌دهد. به گفته وب‌سایت PatentlyApple، منابع نزدیک به زنجیره تامین اعلام کرده‌اند که اپل به‌طور جدی مشغول بررسی عرضه مجدد فناوری تشخیص اثرانگشت در قالب یک طراحی جدید است. همان‌طور که می‌توان حدس زد؛ طراحی جدید همان فناوری تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر خواهد بود.

20181203121051_2075 آی‌فون نسل بعد از قابلیت تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد

این منبع اشاره می‌کند که در حال حاضر اپل مشغول ارزیابی کمپانی‌های تولیدکننده حسگر بیومتریکی با اسامی O-film، General Interface Solution و TPK Holdings است. موضوع جالب‌توجه این است که آی‌پد جدید سال آینده پیش از آی‌فون جدید از فناوری تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر دستگاه بهره خواهد برد.

در واقع یک نقطه عطف بزرگ‌تر وجود دارد. اپل اعلام کرده که شرکت‌های O-film، GIS و TPK Holding تامین‌کننده فناوری پیشرفته اولتراسونیک سامسونگ جهت تشخیص اثرانگشت بر روی صفحه‌نمایش هستند. این فناوری سال آینده در پرچم‌دار جدید گلکسی S10 سامسونگ به‌کارگیری خواهد شد.

dc-Cover-an17lvrcpdqb5p53tj9j3rpdq2-20180906145805.Medi_ آی‌فون نسل بعد از قابلیت تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد

بر اساس گزارشات منتشر شده، فناوری تشخیص اولتراسونیک به اندازه سایر تکنولوژی‌های احرازهویت سریع، دقیق و حتی ایمن‌تر خواهد بود. با توجه به سرعت کند فناوری‌های کنونی تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر، تکنولوژی ماوراصوت به جانشین قدرتمند نسل بعدی سیستم تاچ آی‌دی اپل بدل خواهد شد. با این همه مهم نیست که عملکرد فناوری تشخیص چهره به چه میزان مناسب است؛ بلکه بی‌تردید گاهی اوقات بازگشایی قفل دستگاه از طریق اثرانگشت آسان‌تر خواهد بود. به‌عنوان مثال هنگامی‌که کاربران در وهله نخست مایل نیستند گوشی خود را بلند کرده و در دست بگیرند.

شایان به ذکر است که در اوایل ماه آگوست سال جاری، اپل پتنت خود برای اسکنر اثرانگشت روی نمایشگر را ثبت کرد. بنابراین بسیار منطقی است که تصور کنیم آی‌فون نسل بعدی با چنین مشخصه‌ای عرضه خواهد شد.

نوشته آی‌فون نسل بعد از قابلیت تشخیص اثرانگشت بر روی نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.