ارز دیجیتال فیس بوک راه خود را از بیت کوین جدا می‌کند

دیوید مارکوس (David Marcus)، رئیس تیم بلاک چین شرکت فیس‌بوک، اعلام کرد که پروژه‌ لیبرا راه خود را از بیت کوین جدا کرده و اطلاعات این پروژه با مقامات قانونی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
 
به گزارش کوین تلگراف در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد)، مارکوس در گفت‌وگو با روزنامه‌ برزیلی Estado de São Paulo اعلام کرد که به منظور جلوگیری از جرم و اطمینان از سازگاری لیبرا با قوانین، اطلاعات این پروژه‌ در اختیار مقامات قانونی قرار خواهد گرفت. وی اظهار داشت که شرکت فیس‌بوک قصد ندارد پروژه‌ی ارز دیجیتال خود را همانند بیت کوین، به صورت شفاف و عمومی پیش ببرد، بلکه تمایل دارد به طور خصوصی، تنها با افراد خاصی، اطلاعات آن را در میان بگذارد.
 
در این خبر آمده که فیس‌بوک در ابتدا قصد ندارد از کارمزد تراکنش ارز دیجیتال خود سود ببرد، بلکه تمایل دارد تا حد امکان این هزینه را پایین نگه دارد. با این حال، این شرکت اجازه دارد هر زمان که بخواهد این قانون را تغییر بدهد.
 
این شرکت همچنین قصد دارد تا از طریق کیف پول کالیبرا، که قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود، به کاربران خود خدمات مالی ارائه دهد.
 
کیف پول لیبرا به نام کالیبرا، در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود
 
کوین ویل (Kevin Weill)، معاون رئیس بخش تولید محصولات فیس‌بوک نیز در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد که این شرکت قطعاً خدمات اعتباری ارائه خواهد داد. از نظر او مانعی بر سر راه ورود بانک‌های سنتی به این پروژه نخواهد بود. وی در این خصوص گفت:
 
حتی اگر در آینده، خدماتی همانند بانک‌ها ارائه دهیم، با هدف پیشرفت و بهبود اوضاع خواهد بود زیرا در این صورت، رقابت بیشتری در صنعت امور مالی شکل خواهد گرفت.
 
فیس‌بوک سرانجام، دیروز وایت پیپر ارز دیجیتال لیبرا را منتشر ساخت. به گزارش کوین‌تلگراف، بنیاد تحقیقاتی صرافی بایننس، اعلام کرد که استیبل کوین لیبرا می‌تواند سبب افزایش حجم معاملات ارزهای دیجیتال شود.