انتشار اولین بنچمارک‌های گلکسی S9 مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰

سامسونگ به تازگی از دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در شهر بارسلونا رونمایی به عمل آورد. در همین راستا اولین بنچمارک‌های انجام گرفته روی گلکسی S9 که از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ بهره‌مند بوده است، در منابع خبری منتشر شده و ما نیز بر آن شدیم تا نتیجه آن را برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم.

نسخه‌ای که مورد بررسی قرار گرفته از شماره مدل SM-G960F برخوردار است؛ این بدان معناست که تراشه اختصاصی اگزینوس ۹۸۱۰ به عنوان قلب تپنده این هندست فعالیت می‌کند. نسخه‌های در نظر گرفته برای ایالات متحده و چین نیز از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ بهره‌مند خواهند برد. قبل از این‌که وارد بحث بنچمارک شویم ابتدا جزئیاتی را درخصوص تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ مرور خواهیم کرد.

گلکسی S9

تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ به عنوان جدیدترین، مدرن‌ترین و قوی‌ترین پردازنده ساخت سامسونگ طی پروسه نسل دوم فناوری ۱۰ نانومتری FinFET تولید شده است. تراشه‌ای هشته هسته‌ای که چهار هسته قوی‌تر آن از نسل سوم هسته‌های اختصاصی مونگوس M3 بوده که در واقع نمونه سفارشی شده هسته‌های کورتکس A75 محسوب می‌شوند. این هسته‌های پرقدرت با حداکثر فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد.

در طرف دیگر چهار هسته ضعیف‌تر بر پایه معماری کورتکس A55 در اگزینوس ۹۸۱۰ وجود دارد و حداکثر فرکانس کاری آن‌ها به ۱.۷ گیگاهرتز می‌رسد. پردازش امور گرافیگی گلکسی S9 نیز بر عهده پردازنده ۱۸ هسته‌ای Mali G-72 MP18 خواهد بود. مودم جدید موجود در این تراشه از نوع Cat.18 بوده و با تجمیع شش حامل (۶CA) سرعت دریافت اطلاعاتی تا ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را میسر خواهد کرد.

نکته بسیار قابل توجه دیگر درباره این تراشه، پشتیبانی آن از ویدیوهای ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است که در حال حاضر سامسونگ به دلیل برابری آن رقم ۶۰ فریم بر ثانیه در تراشه اسنپدراگون ۸۴۵، این قابلیت را غیرفعال کرده و رقم آن را به ۶۰ فریم بر ثانیه کاهش داده است. درخصوص امتیازهای کسب شده توسط اگزینوس ۹۸۱۰ نیز باید گفت که در واقع این تراشه دیگر رقبای اندرویدی بازار را از رقابت با گلکسی S9 عملا کنار زده است. امتیازهایی که به‌دست آوردن آن‌ها بسیار شگفت آور اما مایه مسرت است.

کمپانی سونی نیز امروز مراسم اختصاصی خود را برگزار کرده و در آن گوشی پرچمدار اکسپریا XZ2 را معرفی خواهد کرد؛ دیوایسی که با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به عنوان یکی دیگر از تراشه‌های ۱۰ نانومتری جدید امسال، شرایط مقایسه با گلکسی S9 را فراهم خواهد کرد. در ادامه شما را به مشاهده تصاویری از بنچمارک‌های این پرچمدار دعوت می‌کنیم.

نوشته انتشار اولین بنچمارک‌های گلکسی S9 مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ اولین بار در پدیدار شد.