اینتل سرانجام پردازنده قدرتمند Core i9 را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کرد

سال گذشته اینتل اولین پردازنده Core i9 ویژه لپ‌تاپ را معرفی کرد. این تراشه برترین گزینه برای کاربرانی بود که به قدرت اضافی برای فعالیت‌هایشان نیاز داشتند و قدرتمند‌ترین پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها تا به امروز محسوب می‌شود. اینتل با عرضه رسمی این پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها گام مهمی در ساخت دستگاه‌های قدرتمند‌تر برداشت.

پردازنده‌های نسل هشتم Core i7، Core i9 و Core i5 و مخصوص لپ‌تاپ این کمپانی بر اساس پلتفرم Coffee Lake طراحی شده و از فناوری ۱۴ نانومتری برای دستیابی به بالاترین عملکرد بهره‌مند شده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که این پردازنده‌های جدید در مقایسه با نسل هفتم پردازنده i7 تا ۲۹ درصد عملکرد بهتری دارد و بازی‌ها را حدود ۴۱ درصد روان‌تر اجرا خواهد کرد.

هم‌چنین پردازنده نسل هشتم مدل Core i9-8950HK اینتل به عنوان پرچمدار اولین تراشه‌های ویژه موبایل این شرکت با شش هسته و دوازده رشته عرضه خواهد شد. این پردازنده قادر است تا قدرت واقعی دستگاه را به نمایش بگذارد و با استفاده از فناوری جدید Thermal Velocity Boost اینتل در صورتی که دمای بهینه دستگاه حفظ شود و قدرت توربو در دسترس باشد، به طور خودکار فرکانس کلاک را تا بیش از ۲۰۰ مگاهرتز افزایش دهد. این شرکت اعلام کرده که این امر موجب افزایش فرکانس حالت توربو تا ۴.۸ گیگاهرتز می‌شود.

شرکت اینتل هم‌چنین قابلیت پشتیبانی از حافظه Optane را به هر دو پلتفرم پردازنده‌های نسل هشتم موبایل و دسکتاپ افزوده است. بنابراین باید به زودی شاهد عرضه محصولاتی با این پردازنده‌های جدید توسط شرکای تجاری اینتل باشیم. در حال حاضر تولید‌کنندگان بزرگی چون سامسونگ محصولات گیمینگ جدیدی را معرفی کرده‌ا‌ند که از اولین پردازنده با شش هسته و دوازده رشته پردازشی قدرت می‌گیرد.

نوشته اینتل سرانجام پردازنده قدرتمند Core i9 را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کرد اولین بار در پدیدار شد.