با این روش ساده مک‌بوک‌ اپل را به صفحه نمایش لمسی مجهز کنید!

آخرین بازطراحی مک‌بوک‌ بسیار پر انتقاد ظاهر شده است ولی در هر صورت باید ویژگی‌های این محصول با کلاس و با کیفیت را تحمل کنیم. حتی نوار لمسی (Touch Bar) جذاب آن که به درد هر کاربری نمی‌خورد باز هم علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

اگر شما از کاربران ویندوز هستید شاید مایل بودید که صفحه نمایش لپ‌تاپ‌تان لمسی باشد. ولی از سوی دیگر اپل در فکر قرار دادن صفحه نمایش لمسی بر روی مک‌هایش نیست. اما اگر به هر دلیل دوست دارید مک‌بوکی با صفحه نمایش لمسی داشتید، به شما یک هک‌ترفند یک دلاری را معرفی خواهیم کرد تا از این قابلیت برای استفاده راحت‌تر از مک‌بوک‌تان بهره‌مند شوید.

این هک باعث می‌شود تا دستگاه مک، قابلیت صفحه نمایش لمسی را بپذیرد. نام این هک پروژه سیستین (Project Sistine) است و در آن نیازی به تعویض صفحه نمایش مک‌بوک‌تان با یک نسخه جدید نیست. به علاوه شما به هیچ‌گونه تغییر سخت افزاری دیگری نیاز ندارید. تمام چیزی که شما لازم دارید یک لولای درب است!

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه مک‌بوک‌تان را به یک مک‌بوک با صفحه نمایش لمسی آپگرید کنید. اگر یک لولای درب در دسترس دارید، کافی است آن را به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با زاویه از وبکم تنظیم کنید که آینه متصل به آن تصویر منعکس شده درصفحه نمایش را به نمایش بگذارد.

در مرحله دوم باید یک نسخه سفارشی از اپلیکیشن Kevin Kwok’s ShinyTouch را بر روی سیستم‌تان نصب کنید. اکنون اگر مک‌بوک‌تان را خارج از این زاویه مشاهده کنید خواهید دید که چگونه تصویر را منعکس می‌کند. در اینجاست که الگوریتم برنامه می‌تواند حرکات انگشت شما بر روی صفحه نمایش را تشخیص دهد و فعالیت‌های شما  هنگامی که صفحه نمایش را لمس می‌کنید، به اجرا درآورد.

کالیبراسیون دقیق و پردازش تصاویر مختلف به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا مسیر حرکت انگشت شما را با دقت بالا ردیابی و به صفحه نمایش منتقل کند. سپس الگو‌های ثبت شده با استفاده از یک متد ورودی ترجمه و در اختیار سیستم قرار می‌گیرد. با این روش شما حتی قادر خواهید بود تا کلیک کنید، ضربه بزنید، بکشید، بنویسید و طراحی کنید. حقیقتا این ایده ساده و زیبا، بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند. در هر حال این تنها یک هک‌ترفند است که ارزش دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اپل این قابلیت جذاب را برای استفاده عموم در محصولاتش در نظر بگیرد.

نوشته با این روش ساده مک‌بوک‌ اپل را به صفحه نمایش لمسی مجهز کنید! اولین بار در پدیدار شد.