بررسی اولیه وان‌پلاس ۷ پرو

وان‌پلاس 7 پرو

تولیدکنندگان زیادی در بازار اسمارت فون‌ حضور دارند و هر ساله از مدل‌های جدیدی پرده برمی‌دارند. وان‌پلاس هم جز همین شرکت‌ها محسوب می‌شود که به‌تازگی 7 پرو را معرفی نموده. این گجت نیز مثل گوشی‌‌های قبلی برند چینی با قیمتی مناسب و قدرتی بی‌نظیر به بازار عرضه خواهد شد و از قابلیت‌های متعددی بهره می‌گیرد. اما آیا ویژگی‌های وان‌پلاس 7 پرو را می‌شناسید؟ در این نوبت می‌خواهیم به بررسی اولیه وان‌پلاس 7 پرو بپردازیم و با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

وان‌پلاس 7 پرو

ترکیب شیشه و آلیاژ آلومینیوم جذابیت دیوایس را بیش‌تر کرده و در عین حال موجب افزایش مقاومت آن شده است. در قاب جلو شاهد نمایشگری گسترده هستیم که چیزی در حدود 90 درصد از این بخش را به خود اختصاص داده. در نتیجه به‌جرات می‌توان گفت وان‌پلاس 7 پرو در کلاس اسمارت فون‌های لاکچری قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست حاشیه‌های بسیار باریک تماشای فیلم‌‌ و تجربه گیم‌ها را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. در قاب پشت نیز المان‌هایی مثل ماژول دوربین سه‌گانه و لوگوی وان‌پلاس خودنمایی می‌کنند و ظاهری زیبا و چشم‌گیر برای وان‌پلاس 7 پرو رقم زده‌اند. با این حال، مدل مذکور نتوانسته گواهینامه سازمان IEC را دریافت نماید و از این رو نمی‌توانید در زیر باران و در استخر با هندست کار کنید. از طرفی مدل 7 پرو از جک 3.5 میلی‌متری صدا بی‌بهره است و به این ترتیب باید با رابط از هدفون سیمی خود استفاده نمایید.

صفحه‌نمایش تقریبا 6.7 اینچی و کوآد اچ‌دی پلاس یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی وان‌پلاس 7 پرو به‌حساب می‌آید. به‌لطف این پنل کار با اپلیکیشن‌ها ساده‌تر شده و جزئیات زیادی در تصاویر خواهید دید. فن‌آوری فلوید آمولد رنگ‌ها را به‌صورت جذابی نشان می‌دهد و حتی در زیر نور خورشید هم می‌توانید با این گجت کار کنید. در واقع صفحه‌نمایش وان‌پلاس 7 پرو به تکنولوژی‌های بسیاری مجهز است که باعث ارتقای کیفیت پنل شده‌اند. محصول وان‌پلاس برخلاف دیگر مدل‌های بازار نمایشگری 90 هرتزی دارد که تصاویری روان‌تر را به ارمغان می‌آورد.

پلت‌فرم

وان‌پلاس 7 پرو

پردازنده اسنپدراگون 855 قلب تپنده وان‌پلاس 7 پرو را تشکیل داده و با کمک آن می‌توانید تمامی برنامه‌ها و گیم‌های اندرویدی را بدون لگ و کندی اجرا کنید. در ضمن این چیپست 7 نانومتری مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد. محصول چینی در مدل‌های مخلتفی تولید شده که در صورت خرید گران‌قیمت‌ترین ورژن آن، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 12 گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. این مقدار از حافظه نیاز هر کاربری را برآورده می‌نماید و می‌توانید محتواهای زیادی را دانلود و ذخیره کنید. همچنین قادرید چند اپ و بازی را به‌صورت همزمان اجرا نمایید و کارهای‌تان را سریع‌تر انجام دهید. متاسفانه امکان استفاده از میکرو اس‌دی وجود ندارد و اگر فضای بیش‌تری می‌خواهید، باید وان‌پلاس 7 پرو را فراموش کنید.

نگارش نهم اندروید مهمان این هندست شده و قابلیت‌های بیش‌تری را برای آن رقم زده. در کنار پلت‌فرم گوگل، رابط کاربری اکسیژن هم به‌چشم می‌خورد که در عین سادگی، از ویژگی‌های بسیاری سود می‌جوید.

دوربین‌ها

وان‌پلاس 7 پرو

در قاب پشتی موبایل وان‌پلاس سنسورهای 48، 16 و 8 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که تصاویر کم‌نظیر و واضحی ثبت می‌کنند. امکان عکاسی پرتره هم فراهم شده تا عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرید. دوربین اصلی از دریچه دیافراگم بازی بهره می‌برد تا در هر شرایطی تصاویری پرنور و مملواز جزئیات بگیرید. لرزش‌گیر اپتیکال هم فراهم شده تا حتی در حین حرکت نیز عکس‌های خوب و بدون نقصی ثبت کنید. از سوژه دور هستید؟ مشکلی نیست! وان‌پلاس 7 پرو این اجازه را به شما می‌دهد تا 3 برابر روی محیط یا سوژه بزرگ‌نمایی داشته باشید. فلاش دوگانه هم در نظر گرفته شده تا با خاطری آسوده در هنگام شب به عکاسی مشغول شوید. ناگفته نماند با رزولوشن 4K نیز می‌توانید به ضبط ویدیو بپردازید و با کیفیت اچ‌دی اسلوموشن‌های جذابی بگیرید.

در حقیقت دوربین سلفی دلیلی برای خرید گوشی‌ها به‌حساب می‌آید. برای همین وان‌پلاس برای گجت خود سنسوری 16 مگاپیکسلی تدارک دیده که به‌لطف آن می‌توانید با کیفیت فول اچ‌دی به ضبط کلیپ‌ها مشغول شوید. اما چیزی که این دوربین را از بیش‌تر اسمارت فون‌های مارکت متمایز می‌کند، حالت پاپ‌آپ آن است. به این ترتیب در مواقع لزوم دوربین سلفی از درون فریم گوشی بیرون می‌آید و آماده‌به‌کار خواهد شد. از قلم نیفتد این سنسور عکس‌های زیبایی ثبت می‌کند و از این رو وان‌پلاس 7 پرو گزینه‌ای مطلوب برای عاشقان سلفی و شبکه‌های اجتماعی شمرده می‌شود.

سایر قابلیت‌ها

وان‌پلاس 7 پرو

باتری 4000 میلی‌آمپری وان‌پلاس 7 پرو با توجه به نمایشگر آمولد و چیپست کم‌مصرف عمر بالایی خواهد داشت. فن‌آوری شارژ سریع هم تدارک دیده شده تا این باتری غول‌پیکر در مدت زمان کمی فول‌شارژ گردد و وقت‌تان تلف نشود. حس‌گر اثر انگشت هم در گجت مذکور تعبیه گشته تا امنیت دیوایس افزایش یابد. این سنسور در زیر نمایشگر قرار دارد و برای همین دسترسی به آن راحت‌تر شده است. اما محصول وان‌پلاس خالی از اشکال نیست. فقدان شارژ وایرلس به یکی از نقاط ضعف مدل 7 پرو تبدیل گشته و به این ترتیب نمی‌توانید بدون مزاحمت سیم‌ها گوشی‌تان را شارژ کنید. عاشق موسیقی هستید؟ می‌خواهید یک گوشی خوش‌صدا بخرید؟ در نتیجه حتما وان‌پلاس 7 پرو را در سبد خریدتان قرار دهید. این دستگاه چینی از اسپیکرهای استریو سود می‌برد که موزیک‌ها را با وضوح بالا و میزان باس مطلوب پلی می‌کنند. همچنین استاندارد دالبی اتموس هم در نظر گرفته شده تا شنیدن موسیقی در 7 پرو با جذابیت بیش‌تری همراه باشد.

نوشته بررسی اولیه وان‌پلاس 7 پرو اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.