بررسی اپلیکیشن سه سوت؛ انجام امور مالی به ساده‌ترین روش!

اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه انجام امور مالی و بانکی ساخته شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. سه‌ سوت یکی از این اپلیکیشن‌هاست که مسئولیت توسعه و پشتیبانی آن برعهده شرکت پرداخت الکترونیک سامان بوده است. اپلیکیشن سه‌ سوت طراحی کاربر پسندانه‌ای دارد و پرکاربردترین خدمات بانکی و مالی را در محیطی ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این اپلیکیشن خواهیم داشت. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

هنگامی‌که برای اولین بار اپلیکیشن سه سوت را اجرا می‌کنید، می‌بایست فرآیند ثبت نام را به انجام برسانید، برای این منظور شماره تلفن همراه خود را در فیلد مربوطه وارد کرده و پس از تایید شماره، منتظر دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک باشید. بعد از به اتمام رساندن فرایند ثبت‌نام به صفحه اصلی اپلیکیشن هدایت می‌شوید. در این صفحه 6 گزینه اصلی را مشاهده می‌کنیم که شامل خرید شارژ، پرداخت جریمه خودرو، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت، iPay و خرید طرح ترافیک می‌شود. مطمئنا تعداد این گزینه از اپلیکیشن‌های مشابه هم‌چون آپ بسیار کم‌تر است و در واقع سه سوت تنها فعالیت‌های اصلی را شامل می‌شود و از برخی قابلیت‌ها نظیر پرداخت وجه به خیریه‌ها، انتقال کارت به کارت و … پشتیبانی نمی‌کند.

با لمس کلید منو در بالای صفحه، بخش مربوط به منوی اپلیکیشن باز خواهد شد. در این بخش می‌توانیم گزینه‌هایی هم‌چون پروفایل، لیست آخرین تراکنش‌ها، مدیریت کارت‌ها و … را مشاهده کنیم. در بخش پروفایل می‌توانید اطلاعات تکمیلی خود را به اپلیکیشن اضافه کنید. بخش آخرین تراکنش‌ها لیستی از آخرین فعالیت‌های مالی شما در این برنامه را به نمایش می‌گذارد و در بخش مدیریت کارت‌ها می‌توانید کارت‌های افزوده شده به برنامه را ویرایش و یا حذف کنید.

اپلیکیشن سه‌ سوت

متاسفانه گزینه‌های موجود در هر بخش بسیار کم هستند، به عنوان مثال در بخش خرید بسته اینترنتی شما تنها می‌توانید بسته‌های اینترنتی ایرانسل را خریداری کنید یا منوی شهرداری تنها مربوط به خرید طرح ترافیک بوده و گزینه‌هایی هم‌چون پرداخت عوارض و غیره را مشاهده نمی‌کنیم. به‌طور کلی اپلیکیشن سه سوت در سطحی پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد و تنها ویژگی مثبت آن محیط کاربر پسند و ساده آن است که می‌تواند ارتباط بهتر کاربر با اپلیکیشن را به همراه داشته باشد.

اپلیکیشن سه‌ سوت

در بخش خرید شارژ می‌توانید به راحتی با وارد کردن شماره خود و یا هر شخص دیگری به صورت مستقیم و شگفت‌انگیز شارژ را خریداری کنید، برای استفاده از این اپلیکیشن تنها به شماره کارت بانکی و رمز دوم احتیاج دارید. در بخش پرداخت قبوض می‌توانید به راحتی قبض‌های خدماتی نظیر آب، برق، تلفن و … را پرداخت کنید، هم‌چنین بخشی برای پرداخت قبوض تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که می‌تواند شما را از شر صف‌های طولانی بانک برای پرداخت این قبوض رها کند. در بخش در نظر گرفته شده تحت عنوان شهرداری به راحتی می‌توانید پیش از خروج از منزل طرح ترافیک را خریداری کنید و سپس به منطقه طرح ترافیک وارد شوید.

سه سوت تمامی مجوزهای لازم جهت انجام فعالیت‌های بانکی تحت پلتفرم تلفن همراه را دریافت کرده است، از این رو کاربر می‌تواند بدون کوچک‌ترین نگرانی تمامی اطلاعات بانکی خود را در آن ذخیره و فعالیت‌های مالی را به انجام برساند.

نکته: اپلیکیشن سه سوت یک نسخه جدید با نام “سه سوت جدید” نیز دارد که در آن برخی از خدمات هم‌چون انتقال وجه کارت به کارت و … افزوده می‌شود و اینترفیس جدیدی را به همراه دارد، از آن‌جایی که این اپلیکیشن هنوز جایگزین برنامه اصلی نشده در این بررسی از نسخه اصلی استفاده کردیم.

نوشته بررسی اپلیکیشن سه سوت؛ انجام امور مالی به ساده‌ترین روش! اولین بار در پدیدار شد.