برگزاری اجلاس استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه ۵G در ایران

 
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس خلاقیت که در باکو برگزار شد، با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات ITU دیدار کرد. در این دیدار مشخص شد ایران فروردین ماه ۹۹ میزبان اجلاس کارگروه‌های علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه ۵G خواهد بود.
 
هولین ژائو دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات ITU ظهر چهارشنبه در حالی که دو روز از نمایشگاه باکوتل می‌گذرد، پس از شرکت در کنفرانس خلاقیت، با وزیر ارتباطات ایران دیدار کرد.
آذری جهرمی در خصوص این دیدار گفت: مباحث فی‌مابین ایران و جامعه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت. با اعلام آمادگی که داشتیم و موافقتی که قبلا صورت گرفته بود، ایران اواخر فروردین ماه ۹۹ میزبان کارگروه‌های علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه ۵G خواهد بود.
وی اضافه کرد: بر اساس توافقی که در این جلسه صورت گرفت، در این اجلاس دانشمندان ایرانی و جهانی حضور خواهد داشت و به بررسی این بحث مهم از حوزه استانداردسازی می‌پردازند.
 
 
 
آذری جهرمی در ادامه به توسعه همکاری با افغانستان اشاره کرد و گفت: توسعه همکاری‌های علمی با افغانستان مسئله‌ایست که بیش از هر چیزی آن را مدنظر قرار داده‌ایم و دبیرکل نیز بر این موضوع تاکید کرد که ما مساعدت‌هایی را در حوزه دانش داشته باشیم.
او خاطرنشان کرد: از قبل نیز ما برای توسعه دانش در افغانستان و تربیت دانشجویان اعلام آمادگی کرده بودیم.دبیر کل درخواست داشت که ما مساعدت‌هایی را در این حوزه داشته باشیم. علاوه بر این قرار است برای توسعه همکاری‌ها با وزیر ارتباطات افغانستان دیداری داشته باشیم. یکی از کارهایی که دبیرکل در هماهنگی‌های خود انجام می‌دهد همگن سازی توسعه دانش در کشورهای مختلف است و درخواست ایشان این بود که ما نگاه ویژه‌ای برای آموزش در حوزه فناوری در افغانستان داشته باشیم که این هم البته سیاست ما در کشور بوده و مورد تایید قرار گرفته است که ما با هماهنگی ایشان ملاقاتی با وزیر ارتباطات دولت افغانستان داشته باشیم.
او افزود: این عمده محورهای گفت و گوی ما بود. صحبت در واقع پیرامون آینده تکنولوژی و ۵G و مسیری که کشورهای مختلف در حال طی کردن آن هستند بود که این مسئله مورد تاکید ایشان قرار داشت.