بر طبق شایعات، گلکسی S9 در ماه ژانویه معرفی خواهد شد

این روزها شاهد آرامش پیش‌ از طوفان در جهان تلفن‌های همراه هستیم. رونمایی از آی‌فون 8 در دهمین سالگرد آی‌فون، با وجود قیمت بالای این محصول اپل، آرامش این فضا را مختل کرده و جلوه‌گر طوفانی در روز 12 سپتامبر خواهد شد.

سامسونگ از این مسائل مطلع بوده و می‌داند کمپانی اپل رقیب شماره یک محصولات بالارده این شرکت است. در حال حاضر یک گزارش جدید از خانه این کمپانی در کره جنوبی ادعا می‌کند که عرضه آی‌فون 8 بر برنامه سامسونگ برای توسعه گلکسی S9 تاثیر می‌گذارد.

گلکسی S8 در اواخر ماه مارس رونمایی شده و حدود سه هفته بعد فروش آن آغاز گردید. اما نمی‌توان انتظار داشت پرچمدار بعدی سامسونگ هم در این تاریخ‌ها منتشر شود. ممکن است این کمپانی، گلکسی S9 را زودتر از گذشته، در ماه ژانویه معرفی و در اواسط ماه فوریه فروش آن را آغاز کند.

گلکسی S9

در صورتی‌که این اتفاق به واقعیت تبدیل شود گلکسی S9 دو ماه قبل از نسل پیشین خود به‌ بازار آمده است. دلیل این کار سامسونگ، اتخاذ استراتژی دفاعی در مقابل آی‌فون 8 برای حفاظت از خطوط فروش خود است. این وضعیت، حال و هوای حاکم بر جهان تلفن همراه در اواخر سال 2017 و اوایل 2018 خواهد بود.

گمانه‌زنی درمورد برنامه سامسونگ برای عرضه گلکسی S9، براساس این واقعیت است که Samsung Display از ماه نوامبر برای ارسال پنل‌های OLED این اسمارت‌فون‌ اقدام خواهد کرد. این رویداد برای گلکسی S8 دو ماه زودتر و در ماه ژانویه سال جاری اتفاق افتاده بود. پنل نمایشگرها معمولا قبل‌ از قطعات دیگری هم‌چون دوربین آماده و منتقل می‌شوند. پس از ارسال پنل‌ها فرآیند مونتاژ گوشی حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد.

گلکسی S9 فرم صفحه نمایش کشیده نسل قبلی خود را حفظ خواهد کرد، در قلب خود تراشه بالارده بعدی کوالکام که احتمالا اسنپدراگون 845 نامیده خواهد شد را، جای می‌دهد و هم‌چنین دوربین دوگانه‌ای همانند گلکسی نوت 8 و آی‌فون 8 دارد.

نوشته بر طبق شایعات، گلکسی S9 در ماه ژانویه معرفی خواهد شد اولین بار در پدیدار شد.