بومی سازی ۳ پروژه ماهواره‌ای/ فراخوان شناسایی پیمانکار اعلام شد

 
 
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: روند تکمیل و پیشرفت ۳ پروژه ماهواره‌ای «ناهید۱، ظفر و پارس۱» با تاکید بر بومی سازی این فناوری، در حال اجرا است.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: توسعه فناوری فضایی و بومی سازی آن علاوه بر اینکه افزایش اقتدار کشور را به همراه دارد، باعث رشد دانش و بلوغ علمی شده و ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء اشتغالزایی در کشور است.
 
وی گفت: مهمترین ماموریت سازمان فضایی هم توسعه زیرساخت‌های بومی فناوری فضایی با هدف ارائه خدمات کاربردی به جامعه است و خوشبختانه در یک دهه گذشته روند توسعه این حوزه در کشور به خوبی طی شده و این مسیر با قدرت و جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.
 
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در حال حاضر روند تکمیل و پیشرفت ۳ پروژه ماهواره‌ای ناهید۱، ظفر و پارس۱ در تمام ارکان این پروژه‌ها در حال اجرا است.
 
براری گفت: اداره کل توسعه فناوری فضایی سازمان فضایی ایران نیز توسعه زیرساخت‌های عملیاتی و صنعتی حوزه فضایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تلاش می‌کند تا شتاب پیشرفت را در این مسیر افزایش دهد و علاوه بر پروژه‌های ماهواره‌ای، توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تست و آزمون ماهواره‌ها را هم در دستور کار خود دارد.
 
وی افزود: در روند صنعتی‌سازی نیز زمینه لازم برای حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی و توانمندسازی آنها هم فراهم شده و خوشبختانه شاهد شکل‌گیری کنسرسیوم هایی توانمند در این عرصه هستیم.
 
به گفته معاون وزیر ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های فضایی مطابق با برنامه‌های پیش بینی شده و تامین منابع لازم در حال پیشرفت است و برای تعریف و اجرای پروژه‌های بیشتر نیز بستر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز به‌وجود آمده که نوید بخش آینده‌ای روشن برای این حوزه است.
 
وی اضافه کرد: در این راستا فراخوان شناسایی پیمانکار طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجش از دور راداری و اپتیکی و ایستگاه‌های زمینی مربوطه اطلاع‌رسانی شد و از تمام شرکت‌های علاقه‌مند درخواست می کنیم در مسیر صنعتی‌سازی این حوزه یاری رسان ما باشند.