تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند

Samsung-Galaxy-Note-9-Hands-On-17-840x560 تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند

اخیرا وب‌سایت iFixit گلکسی نوت ۹ را کالبدشکافی کرده تا تعمیرپذیری آن را مورد بررسی قرار دهد. iFixit معمولا برای هر اسمارت‌فون و تبلت مطرح و برخی وسایل الکترونیکی این کار را انجام می‌دهد. گلکسی نوت ۹ در رابطه با تعمیرپذیری امتیاز ۴ از ۱۰ را گرفت (۱۰ یعنی تعمیر دستگاه بسیار آسان است). گلکسی نوت ۸ هم سال پیش همین امتیاز را از iFixit دریافت کرده بود؛ البته این موضوع اصلا جای شگفتی ندارد، چرا که نوت ۹ و نوت ۸ از نظر ساخت و طراحی مشابه هم هستند.

در کالبدشکافی مذکور، iFixit به این اشاره کرده که اجزای گلکسی نوت ۹ بسیار ماژولار هستند که بخشی از آن به‌خاطر پورت USB-C تعبیه شده بر روی دستگاه است. همین امر باعث شده تا تعمیر برخی قطعات راحت‌تر شود (البته نه همه آن‌ها). iFixit همچنین گفته که نوت ۹ صرفا از محصولات شرکت فیلیپ اسکرو در داخل دستگاه استفاده کرده و نه چیز دیگری. باتری گوشی قابل جایگزینی است. تقریبا برای اینکه همه‌چیز سر جای خود قرار داشته باشد از چسب‌کاری زیادی در داخل استفاده شده و برای باز کردن پنل پشتی باید چسب آن را بکَنید و موقع بستن هم دوباره آن را بچسبانید که اصلا کار آسانی نیست.

بنابراین گرچه گلکسی نوت ۹ اسمارت‌فون خوش سیمایی است اما تعمیر آن سخت خواهد بود. خوشبختانه سامسونگ با uBreakiFix برای تعمیرات این گوشی به توافق رسیده و این شرکت بسیاری از تعمیرها را در همان روز انجام می‌دهد. پس اگر دسترسی به مغازه‌های uBreakiFix دارید می‌توانید برای تعمیر نوت ۹ به آنجا مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که باز کردن گلکسی نوت ۹، گارانتی آن را از بین خواهد برد بنابراین بهتر است تا جای ممکن از این کار خودداری کنید.

Galaxy-Note-9-tear-down-ifixit-3 تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند  Galaxy-Note-9-tear-down-ifixit-4 تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند  Galaxy-Note-9-tear-down-ifixit-2 تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند  Galaxy-Note-9-tear-down-ifixit-1 تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند

نوشته تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.