حمله سایبری به روزنامه‌های مهم امریکا

حمله سایبری به سیستم چاپ و تحویل روزنامه‌های مهم امریکا، عملکرد توزیع در روزنامه‌هایی همانند شیکاگو تریبون، لس‌آنجلس تایمز و بالتیمور سان و برخی از روزنامه‌ها که از یک پلتفرم مشترک در لس آنجلس به اشتراک گذاشته می‌شود را مختل کرد.
 
اوایل هفته جاری حمله سایبری گسترده‌ای خارج از ایالات متحده سیستم چاپ برخی از روزنامه‌های مهم این کشور را هدف قرار داد. به گزارش سایت اینترنتی لس آنجلس تایمز، این بدافزار نسخه‌های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در سواحل غربی امریکا را هدف قرار داده و باعث شد که این نسخه‌ها دیرتر از زمان واقعی به دست خوانندگان برسد.
برخی از مشترکان سن‌دیه‌گو نیز روزنامه‌های خود را در مقابل منزل و اداره خود دریافت نکردند. کالیاس سخنگوی انتشارات تریبون در توضیح این حمله سایبری گفت: هیچ شواهدی دال بر نفوذ هکرها به اطلاعات کارت اعتباری یا اطلاعات شخصی مشتریان وجود ندارد.برخی از مقامات مطلع اعلام کردند این حمله سایبری از خارج از ایالات متحده طرح‌ریزی شده و به طور مشخص زیرساخت‌ها و سرورها را غیرفعال کرده است.
به گفته یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این حمله سایبری اطلاعات و داده‌های روزنامه‌ها سرقت نشده و تنها سرورها مختل شده است.
با انتشار خبر نفوذ بدافزار به سیستم چاپ روزنامه‌های امریکا، کیتی والدمن، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا (DHS) مسئول بررسی این حمله شده و اعلام کرد: «برای بررسی بهتر در خصوص پیامد‌های احتمالی این حمله، آماده همکاری با شرکای دولت هستیم.» تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه نفوذ هکرها به سیستم چاپ روزنامه‌های اصلی امریکا منتشر نشده است.