دوربین مدار بسته

انتقال تصوير بر روي اينترنت و موبایل

دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ

بهینه سازی سیستم نظارت تصویری

راه حل های بیسیم برای تمامی نقاطی

دوربین مدار بسته

  • نت وب

    خدمات ما در زمینه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته  و در کل سیستم های نظارت تصویری ، تقریباً نا محدود است  بدین معنی که سبد کامل کالایی ما و نمایندگی رسمی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده دوربین مدار بسته در دنیا ، به ما این اجازه را می دهد که با توجه به نیاز شما ، بهترین راهکار ممکن را طراحی و اجرا نماییم تا شما با کمترین هزینه ممکن و در کوتاهترین زمان از خدمات رایان ویژنبهره مند شوید .

  • خدمات نت وب

    استفاده از انواع سیستم های نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته  همچون  آنالوگ ، دیجیتال و یا ترکیبی ( هیبریدی ) و همچنین هوشمند سازی این سیستم ها بسته به نیاز مصرف کننده ، می تواند هر خواسته ای را مرتفع سازد که مسلماً در شرایط متفاوت محیطی ، انتخاب بهترین راهکار برای ایجاد بستر انتقال تصویر و ذخیره آنها ، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های اجرای پروژه ، میتواند عمر مفید عملکرد سیستم را تا حد چشم گیری افزایش دهد .فراهم نمودن قابلیت مشاهده تصاویر از هر نقطه دلخواه و تعریف سطوح مختلف دسترسی طبق استاندارد های امنیتی و مبتنی بر پروتکل های خاص و امن وکد گذاری اطلاعات در زمان انتقال نیز از وظایف طراح سیستم خواهد بود ، لذا اکیداً پیشنهاد می کنیم در انتخاب مشاور خود تا حد ممکن دقت نموده و از مشاوران با تجربه جهت طراحی سیستم های نظارت تصویری کمک بگیرید.خدمان قابل ارائه نت وب در زمینه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته :طراحی ، مشاوره ، تامین کالا ، نصب و راه اندازی ، تعمیرات و سرویس و نگهداری

    مشاوره و طراحی سیستم دوربین مداربسته:

    • طراحی سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ
    • طراحی سیستم انتقال تصویر جهت مشاهده تصاویر از راه دور
    • بهینه سازی سیستم های نظارت تصویری جهت ارتقا و توسعه امنیت
    • طراحی راه حل های بیسیم برای نقاطی که امکان کابل کشی وجود ندارد.

    نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته:

    • نصب و راه اندازی دوربین های تحت شبکه (IP)
    • نصب و راه اندازی دوربین های آنالوگ
    • نصب و راه اندازی دستگاه های ضبط تصاویر (DVR/NVR)
    • نصب و راه اندازی و پیکربندی نرم افزار ضبط تصاویر برای دوربین های تحت شبکه (NVR Server)

    پشتیبانی و نگهداری سیستم های دوربین مداربسته

    • عقد قراردادهای پشتیبانی و نگهداری سیستم دوربین مداربسته
    • عیب یابی و تعمیر سیستم دوربین مداربسته
    • عیب یابی و تعمیر و پیکر بندی دستگاه ضبط تصاویر (DVR/NVR)
    • عیب یابی و راه اندازی مجدد نرم افزار ضبط تصاویر تحت شبکه (NVR)
  • دوربین مداربسته (CCTV) چیست؟

    چرا سیستم دوربین هایی که برای کنترل و نظارت مورد استفاده قرار می گیرند دوربین مداربسته نامیده می شود؟
    در این سیستم، تصاویر دوربین ها از طریق یک مدار بسته (Closed Circuit) به دستگاه ضبط (DVR/NVR) یا نمایشگر تصاویر (Monitor) فرستاده می شود. در واقع به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه و یا فرد دیگری توانایی مشاهده و یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت و به همین دلیل یک مدار بسته بین دوربین و نمایشگر تشکیل می شود. تفاوت این سیستم با سیستم انتقال تصاویر تلویزیونی در بسته بودن مدار است، در صورتی که تصاویر تلویزیونی برای تمام گیرنده های استاندارد قابل دریافت هستند.سیستم‌ های دوربین مداربسته می‌توانند بصورت کاملا نامحسوس در محل‌های خاص راه اندازی شده و کنترل آنها را در اختیار داشت و همچنین قابلیت این را دارند که بصورت شبانه روز و حتی در شرایط تاریکی مطلق اتفاقات رخ داده را ثبت و ضبط نمایند.اصول کار سیستم های CCTV به این صورت است که ابتدا تصاویر توسط دوربین های مدار بسته دریافت شده و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده می‌شود. همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربین ها روی مانیتور و کنترل از راه دور دوربین ها نیز تجهیزات و امکاناتی وجود دارد. چون تصاویر دریافت شده از این سیستمها برای بینندگان محدودی می‌باشد لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می‌گویند

  • کاربردهای سیستم دوربین مداربسته

    بزرگ ترین کاربرد دوربین مدار بسته در حفظ و کنترل امنیت اماکن است. اما با گسترش کیفیت و تکنولوژی این سیستم ها، دامنه استفاده آن ها گسترش فراوانی داشته است. از جمله:

    • نظارت و کنترل ترافیک معابر
    • استفاده در استادیوم ها، سالن های همایش و … برای نمایش تصاویر زنده بر روی نمایشگرهای بزرگ
    • نمایش محیط کنار و پشت خودرو در اتوبوس ها، خودروهای سنگین و سواری
    • کنترل و مطالعه رفتار حیوانات در باغ وحش ها
    • کنترل و مشاهده تصاویر محیط هایی که امکان حضور انسان به صورت دائمی وجود ندارد مثل معادن، کوره های صنعتی، دهانه های آتش فشان
    • و بسیاری کاربردهای دیگر
  • طراحی یک سیستم دوربین مداربسته

    1. پلان ساختمان و محوطه یا نقشه محل نصب دوربین ها
    2. فضاهایی که قرار است تحت پوشش قرار بگیرند
    3. وضوح تصویر مورد نیاز

    پس از به دست آوردن نقشه محل و یا بازدید حضوری از محل نصب دوربین ها، باید بررسی های لازم بابت محل قرارگیری دوربین ها صورت گرفته تا بتوان با حداقل تعداد دوربین، حداکثر پوشش را ایجاد نمود.برای مثال، فرض می کنیم نقشه محل نصب دوربین ها یک سالن با ابعاد ۲۰ در ۱۵ متر باشد (حدود ۳۰۰ متر مربع) که چهار ستون در فضای میانی سالن قرار گرفته است (در اکثر سوله های صنعتی و یا انبار ها با چنین فضایی مواجه می شویم). می خواهیم بک پوشش ۱۰۰% برای این مکان ایجاد نماییم به طوری که نقطه کوری در محل باقی نماند.نحوه قرارگیری دوربین ها باید به شکلی باشد که تا جای ممکن، شعاع دید دوربین ها با یکدیگر همپوشانی داشته و هر دوربین حداقل در تصویر یک دوربین دیگر دیده شود. این امر باعث کاهش ضریب خطا و افزایش امنیت در هنگام خرابکاری های عمدی (دستکاری دوربین توسط افراد) می شود به نحوی که نزدیک شدن و یا لمس یک دوربین توسط فرد خرابکار، توسط دوربین دیگری قابل مشاهده و تصویر برداری خواهد بود.

  • اطلاعات برای خرید دوربین مدار بسته

    زمانی که شما می خواهید دوربین مداربسته تهیه کنید باید یک سری مطالب را بدانید تا بتوانید با بوجه ای که در نظر گرفتید بهترین دوربین را خریداری کنید.در خرید دوربین مداربسته چند چیز بسیار مهم است:

    ۱- چه نوع دوربین مداربسته ای لازم دارید؟
    ۲- چه برندی انتخاب کنید؟
    ۳- دوربینی انتخاب کنید که در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشد(در زمانی که شما می خواهید خارج از شاختمان از دوربین استفاده کنید)
    ۴- از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده کنیم یا دوربین مداربسته تحت شبکه؟
    ۵- چه DVR مناسب تر است؟

    تمام این سوالات برای شما پیش می آید .حالا ما با یک مثال سعی می کنیم روش خرید دوربین مداربسته خوب را آموزش بدیم.مثلا ما می خواهیم یک خانه حیاط دار که ۲۰۰ متر بنا و ۲۰ متر حیاط (به عنوان پارکینگ)دارد را دوربین مداربسته بزنیم.اول نوع دوربین که آنالوگ باشد یا تحت شبکه را مشخص می کنیم.دوربین تحت شبکه چون قیمت بالایی دارد مناسب این پروژه نیست بیشتر دوربین تحت شبکه را برای پروژه های حفاطتی استفاده میکنند.پس ما بهتر است از دوربین آنالوگ استفاده کنیم.حالا نوع خود دوربین یعنی دام ,بولت یا باکس (می توانید از آموزش انواع دوربین مدار بسته با انواع دوربین آشنا شوید)را انتخاب می کنیم.ما در پروژه خودمان برای داخل ساختمان از دوربین سقفی یا دام و برای حیاط از دوربین بولت استفاده میکنیم.چرا از باکس استفاده نکردیم؟بخاطر اینکه باکس در برابر رطوبت و گردوغبار مقاوم نیست و بولت برای فضای باز بهتر است.نکته:دوربین مداربسته بولت نباید زیر بارش باران و برخورد آب قرار بگیرد این دوربین باید زیر سقف یا محیطی باشد که به صورت مستقیم آب روی آن نریزد اگر احتمال این امر است باید آن را درون کاور قرار دهید.خوب برای فضای داخل ساختمان ۳ دوربین مداربسته کافی است و یک دوربین بولت برای حیاط یا همان پارکینگ.(در بازار برند ها یا قیمت های مختلف وجود دارد انتخاب کدام برند بستگی به نظر خود شما دارد)چون ما جمعا ۴ دوربین مدار بسته داریم پس یک DVR چهار کانال جواب کار مارا می دهد.موارد فوق مواردی هستند که برای خرید اول باید آنهارا بدانید.

  • دوربین مدار بسته دیجیتال

    در سالهای اخیر اینترنت باعث تغییر در مسیر توسعه دوربینهای امنیتی ناظر شده است . بنابراین به آنها دوربین های مبتنی بر ” آی پی” یا همان Ip Camera گویند که مستقیما به شبکه های اترنت و به شبکه ای با پهنای باند خانگی وصل می شوند و تصاویر ویدئویی را بصورت زنده از اینترنت به مقصد می برند.دلیل نامیدن این سیستم به نام سیستم شبکه استفاده از پروتکلهای شبکه های کامپیوتری برای انتقال اطلاعات است. تمامی اطلاعات مرتبط با این سیستم مداربسته به صورت دیجیتال انتقال پیدا کرده و ضبط می شوند و از این جهت به آن سیستم مداربسته دیجیتال نیز می گویند.Ip ها را میتوان با مارکهای معروفی همچون Canon , Linlsys , Panasonic , Sony , Toshiba با قیمت هایی در حدود ۱۰۰ دلار مشاهده کرد . نسخه های Fi-Wi این نوع دوربین ها نیز در دسترس هستند که میتوانند در هر جایی در مدت زمان کمتری نصب شوند.

  • دوربین های تحت شبکه Network Camera

    دوربینی است که تحت شبکه های کامپیوتری کار کرده و می تواند تصاویر را از طریق شبکه داخلی و یا اینترنت به هر کجا در همان زمان ارسال کند . بطور مثال بخش اداری شرکتی در تهران است و بخش تولیدی آن در یک شهرستان ، در این حالت اگر دوربین های تحت شبکه در شعبه تولیدی که در شهرستان است نصب شده باشد ، شرکت می تواند به راحتی تمام مراحل تولید را از تهران با یک اینترنت ساده و یا پر سرعت مشاهده کند.دوربین های تحت شبکه را می توان به عنوان یک دوربین و یک کامپیوتر تعریف کرد که در یک سیستم هوشمند جمع شده اند. این دوربین ها تصاویر را بر روی شبکه های کامپیوتری منتقل می کنند تا کاربر بتواند از راه دور تصاویر را مدیریت ، ضبط و پخش نماید. به محض اینکه تصاویر روی شبکه ارسال شد، کاربر از هر کامپیوتر متصل به LAN و یا اینترنت می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.دوربین های تحت شبکه بهترین و آسانترین راه برای مشاهده ، ثبت و ضبط با بهترین و مطلوب ترین کیفیت تصویری بر روی هر نوع از شبکه های کامپیوتری می باشند. تصاویر با استفاده از هر نوع مرورگر (تحت وب) بدون وابستگی به نوع سیستم عامل ، قابل دیدن و بر روی حافظه های کامپیوتر قابل ثبت و ضبط می باشند. دوربین های تحت شبکه، کاملاً مستقل از کامپیوتر عمل کرده و در هر جایی قابل نصب هستند.این دوربین ها امکان مشاهده و ضبط تصاویر از هر جایی در دنیا برای کاربر بوجود می آورند. با استفاده از دوربین های تحت شبکه (Network Camera ) شما می توانید از طریق یک اینترنت از هر جای دنیا کارخانه ، خط تولید ، اداره ، سازمان ، کارگاه ، خانه و یا هر مکانی را که می خواهید ، نظارت کنید . در ضمن نصب و استفاده از دوربین های مداربسته بسیار مشکل و با هزینه بالاست ولیکن دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت نصب و استفاده بسیار آسان همراه با هزینه نصب کمتری می باشند .

  • تعدادی از قابلیت های دوربین های شبکه

    قابلیت Pan ، قابلیت Tilt و قابلیت مهم Zoom در حد ۴۰ برابر . این قابلیت ها می تواند باعث افزایش تشخیص و ساده کردن نظارت از طریق این دوربین ها باشد.هم اکنون ، بسیاری از این IP Camera ها برای آگاه کردن مردم استفاده می شوند و تصاویر را مستقیما از طریق اینترنت به صورت کاملا زنده به سرتاسر جهان مخابره می کنند . با استفاده از یک جستجوی ساده در موتور های جستجو مثل گوگل می توانید این دوربین های غیر حفاظت شده را مشاهده کنید.به طور مثال ، در گوگل با نوشتن عبارت inurl: CgiStart?page=Single می توانید چندین لینک از دوربین های پاناسونیک را مشاهده کنید که اجازه می دهند تصاویر را از راه دور مشاهده کرده و حتی اقدام به Zoom و Tilt بکنید.عدم وجود محدودیت کیفیت تصویر: دوربین های شبکه به صورت تئوریک هیچ محدودیتی در کیفیت تصویر ندارند و هر کیفیت تصویری در سیستم شبکه قابل دستیابی خواهد بود.انعطاف پذیری بالا: تغییرات پس از اجرا معمولا مشکلات خیلی کمتری را در سیستم های شبکه ایجاد می کند. در صورت طراحی مناسب این سیستم ها به راحتی قابل تغییر هستند.کاهش مصرف کابل: مصرف کابل با توجه به خصوصیات سیستم های شبکه به مراتب کمتر خواهد بود. این خصوصیات به ویژه در پروژه های بزرگ بسیار روشن می شود.تاثیر پذیری پایین از نویزهای محیطی: به طور کلی سیستم های دیجیتال تاثیر پذیری پایین تری نسبت نویز های الکترومغناطیسی دارند.

  • Network Video Recorder

    nvr مخفف کلمه Network Video Recorder است,به معنی ضبط کننده تصاویر شبکه. برای ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه ما نیاز به دستگاه nvr  داریم.کانال به معنی پورت شبکه یا تعداد ورودی  دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد که به آن متصل می شود.انواع nvr عبارتند از:

    • nvr چهار کانال
    • nvr هشت کانال
    • nvr شانزده کانال
    • nvr سی و دو کانال

    در پروژه هایی که کیفیت تصویر بالا نیاز داریم بهتر است از دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده کنیم .ما با در نظر گرفتن محیط بایید جوری دوربین انتخاب کنیم که تمام نقاطی که برایمان اهمیت دارد را تحت پوشش قرار بگیردمثلا برای یک پارکینگ ۲۰۰ متری ما نیاز به ۳ دوربین داریم البته باید تعداد ستون های پارکینگ نیز محاسبه شود که دید ما را کور نکند (منظور نقطه کور نداشته باشیم)چون ما به سه دوربین نیاز داریم پس بهتر است از یک nvr  چهار کانال استفاده کنیم.در پشت دستگاه nvr چند پورت سوکت RJ-45 وجود دارد(مثال در nvr  چهار کانال ,چهار پورت کنار هم و یک پورت در سمت دیگر است)که هر دوربین به وسیله کابل شبکه به یکی از این پورت ها متصل می گردد.یک پورت تکی نیز در پشت nvr وجود دارد که آن برای اتصال به خارج دستگاه می باشد مثلا به کامپیوتر یا مودم.دستگاه nvr از نظر کیفیت و قیمت بالا تر از دستگاه dvr  است و مانند دستگاه dvr از برند ها و کیفت های گوناگونی برخوردار است .دستگاه nvr به خاطر داشتن کیفیت خوب بیشتر در موارد حفاظتی انتخاب می شود.

  • NAS یا منبع ذخیره متصل به شبکه

    NAS یا منبع ذخیره ی متصل به شبکه محلی برای ذخیره فایل ها است که برای سهولت ارائه سرویس به کلاینت ها به شبکه متصل شده است، یا به زبان ساده تر NAS در واقع یک سرور است که تنها وظیفه ی ذخیره اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آنها را بر عهده دارد. انباره (Storage) ذخیره سازی متصل به شبکه (Nas) دستگاهی است که به صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.NAS با استفاده از یک شبکه محلی مبتنی بر پروتکل TCP/IP امکان افزودن سریع منابع ذخیره ای فقط با اتصـال آنها به یک هاب (Hub) یا سوئیچ (Switch) را فراهم می کند.NAS هیچ یک از سرویس هایی را که یک سرور در محیطی متمرکز ارائه میدهد در اختیار کاربران قرار نمی دهد. سرویس های نظیر: پست الکترونیک (E-Mail)، اعتبارسنجی یا مدیریت پرونده ها، با این حال امکان افزودن این سرویس ها به صورت جداگانه وجود دارد. وجود خود دستگاه NAS یک وسیله پر سرعت، کارآمد، تک منظوره و اختصاصی است که در قالب یک ماشین یا جعبه عرضه می شود. این دستگاه طوری طراحی شده که به تنهایی کار کند و نیازهای خاص ذخیره سازی سازمان را با استفاده از سیستم عامل و سخت افزار و نرم افزار خود در بهترین حالت برآورده سازد. NAS را می توان مثل یک دستگاه Plug-and-play در نظر گرفت که وظیفه آن تامین نیازمندی های ذخیره سازی است. این سیستم ها با هدف پاسخگویی به نیازهای خاص در کوتاه ترین زمان ممکن (به صورت بلا درنگ) طراحی شده اند. ماشین NAS برای به کار گیری در شبکه هایی مناسب تر است که انواع مختلف سرور و کلاینت در آنها وجود دارند و وظایفی چون پراکسی، فایروال، رسانه جریانی و از این قبیل را انجام می دهند.در یک شبکه برای کاربران آن شبکه افزایش کارایی و استقلال از سکو را به ارمغان می آورد، گویی که این انباره مستقیما به کامپیوتر خودشان متصل است.سازمانی را در نظر بگیرید که بیش از یک کارمند دارد و مقدار قابل ملاحظه ای اطلاعات نیز در سرور خود دارد، اگر این سازمان تصمیم به تغییر مکان بگیرد باید تمام اطلاعات را با خود جابجا کند. این راه حل خوبی است اما نه برای یک سازمان کوچک که با توجه به قیمت File Server، هزینه‌ی یک نسخه از Windows Server یا جایگزین آن Linux با پشتیبانی، باید هزینه گزافی را پرداخت کند. این جایی است که NAS وارد میدان می شود، تا امکان ذخیره اطلاعات با هزینه کم و قابلیت اطمینان بالا را ارائه دهد. NAS ها اغلب دارای امکاناتی نظیر اعتبارسنجی، امکان ارسال ایمیل در صورت بروز اشکال و مدیریت فضای ذخیره سازی را دارند.

  • دوربین مداربسته آنالوگ

    سیستم دوربین مداربسته آنالوگ یکی از متداول ترین سیستم های مورد استفاده در بیشتر طرح های مدار بسته می باشد. در صورت کلی از محل گرفتن تصاویر تا کنار دستگاه ضبط کننده وکنترل کننده بصورت آنالوگ می باشد و عمل ضبط و نگهداری و کنترل سیستم های فوق به صورت دیجیتالی صورت می گیرد .در بحث تجهیزات و نرم افزارها همان ابزاری استفاده می شود که در سیستم دیجیتال صورت گرفته است و تنها یک ویدیو سرور برای هر چهاردوربین باید تهیه کرد و مورد دوربینهای مداربسته همان دوربینهای مداربسته آنالوگ را مورده استفاده قرار داده است . در نظر داشته باشید این سیستم همان کارایی سیستم آی پی یا همان دیجیتال را برای شما مهیا میکند اما شما با استفاده از مبدلهای آنالوگ به دیجیتال ( ویدئو سرور ) میزانی بر حجم تجهیزات افزوده اید و سیم و کابل مصرفی شما هم همان سیم و کابل سیستم آنالوگ می باشد ، البته تا خود دستگاه مادر که یک سوئیچر نام دارد. از آن به بعد سیستم وارده شبکه می شود و از طریق کامپیوترهای که نرم افزار کنترل بر روی آنها نصب است کنترل و مدیریت می شود . از متداول ترین سیستم های فوق می توان به کارت های DVR اشاره کرد.DVR دستگاهی است که تصاویر آنالوگ را از دوربین دریافت کرده و پس از تبدیل آنها به اطلاعات دیجیتال آنها را ضبط می‌کند. معمول‌ترین حافظه مورد استفاده در این دستگاه‌ها هارد دیسک‌های معمولی هستند. این دستگاه با توجه به نوع قابلیت نصب تعداد مختلفی هارد دیسک را دارند.

  • راهنمای خرید دستگاه ضبط تصاویر DVR

    DVR یک بخش مرکزی از سیستم دوربین مداربسته می باشد که به عنوان ذخیره کننده تصاویر ایفای نقش می کند.از قابلیتها و امکانات دستگاه DVR می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • نمایش تصاویر بر روی تلویزیون ، مانیتور و در صورت وجود پورت HDMI ، نمایش بر روی دستگاههای با ورودی HDMI
    • ذخیره تصاویر بر روی هارد قرار گرفته در سیستم یا دستگاه
    • بازپخش تصاویر ضبط شده به صورت زمان بندی شده و مداوم
    • امکان انتقال تصویر بر روی شبکه، اینترنت ، مبایل و کامپیوتر
    • قابلیت اتصال موس و حافظه فلش به ضورت USBجهت کنترل و ذخیره تصاویر
    • امکان اتصال انواع دوربین گردان و کی پد مخصوص کنترلامکان اتصال انواع چشمی و آلارم
  • سیستم نظارت تصویری دیجیتال چیست ؟

    در خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری دوربین هایی که تصاویر را بر بستر شبکه های IP بصورت دیجیتال ارسال می نمایند ، دوربین دیجیتال نامیده شده و سیستم دوربین های مدار بسته ای که بر پایه این دوربین ها راه اندازی شود ، سیستم نظارت تصویری دیجیتال نامیده می شود.یک IP-Camera آدرس IP خاص خود را دارد، همچنین دارای یک Web Server داخلی، FTP Server ، FTP Client ، Email Client ، مدیریت آلارم و قابلیت برنامه ریزی است. علاوه بر این ، دوربین های تحت شبکه دارای ورودی خروجی های دیجیتال جهت کنترل دستگاههای دیگر، ورودی و خروجی صوت و پورت سریال برای کنترل مکانیزم Pan/Tilt/Zoom هستند.اجرای سیستم های دیجیتال برای پروژه های متوسط و بزرگ ، معمولاً مقرون به صرفه تر است ولی با توجه به قیمت نسبتاً بالای تجهیزات ، ممکن است در برخی پروژه ها استفاده از سیستم های هایبرید پیشنهاد گردد .

  • سیستم نظارت تصویری هیبریدی یا هایبریدی چیست ؟

    این سیستم در واقع ترکیبی از سیستم آنالوگ و دیجیتال در خدمات نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته است . با استفاده از سیستم هیبریدی میتوان از کلیه مزایای سیستم های آنالوگ و دیجیتال به نحوی بهره برد که لطمه ای به کیفیت هیچکدام وارد نگردد. سیستم های پیشرفته و جدید ذخیره تصاویر بصورت ترکیبی ، این امکان را به ما می دهد که بصورت همزمان از دوربین های دیجیتال و آنالوگ بر بستر های انتقال تصویر مربوط به خود استفاده کرده و بصورت همزمان و یک پارچه ، آنها را مدیریت و ذخیره نماییم . اجرای سیستم های هایبریدی برای پروژه های کوچک ، متوسط و بزرگ ، باعث کاهش چشم گیر هزینه ها و در عین حال ، بهره مندی از مزایا و کیفیت بالای دوربین های دیجیتال شده و امکان هوشمند سازی کامل تصاویر را برای ما فراهم می سازد .با ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن کارشناسان ما جهت بررسی و ارائه خدمات  به صورت عمومی و تخصصی به حضور شما کارفرمای عزیز و گرامی مراجعه نمایند .

  • انواع سیستم دوربین مدار بسته

    دوربین های دید در روز در لوکس صفر ( تاریکی مطلق ) قادر به نمایش نیستند دوربین های دید در شب هم در روز هم در تاریکی مطلق قادر به نمایش هستند دوربین های دید در شب و دوربین های دام سقفی نیاز به لنز جداگانه ندارند و معمولاً دارای لنز شماره ۴ هستند که حدود زاویه ۸۰ درجه را نمایش میدهدهر کدام از انواع دوربین به ۴ گروه تقسیم میشوند: صنعتی , نیمه صنعتی,دام سقفی , مینیاتوریدوربین های صنعتی و نیمه صنعتی دید در روز لنز به همراه ندارند و بنا به نیاز لنز برایشان محاسبه میشود به عنوان مثال یک زمان دیدن شماره چک پول یا زمانی دیگر برای دیدن کل محیط که در هر حالت از لنز مخصوص باید استفاده شود

    در سیستمهای مدار بسته دیجیتال کیفیت تصویر از ۱ مگاپیکسل تقریبا شروع میشود و امکانات تصویر بسیار بالاست البته قیمت آنها نیز بالاست و نهایت کابل کشی تا حدود ۸۰ متر مفید است . البته تا ۱۰۰ متر نیز اگر کابل کیفیت بالا استفاده شود میشود برای هر دوربین تا دستگاه ان وی آر کابل کشید . کابل کشی اینگونه سیستمها از نوع کابل شبکه میباشد که انواع کابل شبکه کت ۵ و کابل شبکه کت ۶ میباشد اینگونه دوربینها بایست به دستگاه ان وی آر متصل شوند و همچنین میتوان مستقیم روی شبکه قرار داد

    در سیستمهای مدار بسته ای اچ دی کیفیت تصویر از ۱ مگاپیکسل تا ۲ مگاپیکسل میباشد که کیفیت بسیار خوبی در سیستم مدار بسته به حساب می آید و نهایت کابل کشی حدود ۵۰۰ متر است که متراژ بسیار خوبی به حساب می آید و نکته بارز این گونه سیستمها در این است که انتقال تصاویر میتواند روی کابل کواکسیال و در بستر آنالوگ انجام شود.دوربین های ای اچ دی فقط روی دستگاه دی وی آر ای اچ دی تصویر میدهند و نمیتوان اینگونه دوربین ها را مستقیم به تلویزیون یا دستگاه دی وی آر آنالوگ زد

    در سیستمهای مدار بسته آنالوگ کیفیت تصویر از ۳۸۰ تی وی لاین شروع شده تا ۱۲۰۰ تی وی لاین میتواند باشد که کیفیت ۷۰۰ تی وی لاین به بالا قابل تحمل است و نهایت کابل کشی بدون نویز در اینگونه سیستمها تا حدود ۳۰۰ متر است. تصویر اینگونه دوربینها را میتوان روی کابل کواکسیال انتقال داد تا دستگاه دی وی آر . برای مشاهده تصویر اینگونه دوربین ها هم میتوان مستقیم به تلویزیون متصل نمود هم به دستگاه دی وی آر آنالوگ

    نتیجه گیری که از مطالب بالا میشود کرد این است که دوربینهای دیجیتال کیفیت بالایی دارند و همچنین قیمت بالایی دارند و محدودیت کابل کشی تا ۸۰ متر ولی دوربینهای مدار بسته آنالوگ دارای کیفیت پایینتری هستند ولی قیمت بسیار کمتری دارند و تا ۳۰۰ متر امکان کابل کشی اما از میان این دو سیستم دوربین مدار بسته ای اچ دی بسیار مقرون به صرفه هستند و تصویر بسیار با کیفیتی نیز دارند بنابراین توصیه ما به شما دوربین های مدار بسته ای اچ دی میباشد

  • انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

    بطور کلی در هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه داشت که برای محیط داخل بهتر است از دوربین های مدار بستهدام سقفی دید در شباستفاده شود البته اگر محیط داخل دارای سقف بلند باشد مانند کارگاه ها یا سوله ها میتوان از دوربین های مدار بسته بولت دید در شب نیز استفاده کرد بسته به نوع استفاده دوربین مدار بسته انتخاب میشود .برای محیط بیرون باید از دوربین های مدار بسته بولت صنعتی دید در شب استفاده کرد چراکه این گونه دوربین ها دارای بدنه فلزی و ضد آب هستند و مناسب بسته شدن در ارتفاع هستند و همچنین این گونه دوربین ها دارای انواعی هستند که دارای لنز وری فوکال میباشند و میتوانند دید هایی با زاویه های مختلف داشته باشند

  • انواع دوربین مداربسته

    دوربین های مدار بسته به دو دسته تقسیم می شوند:

    دسته اول: دوربین مدار بسته آنالوگ

    دسته دوم: دوربین مدار بسته تحت شبکه

    در هر دو دسته چند نوع دوربین وجود دارد که عبارتند از:

    ۱:دوربین Dome

    دوربین مداربسته داماین نوع دوربین به خاطر ظاهر زیبا و کم حجم بودنش بیشتر  استفاده میشود.

    محل نصب :دوربین مدار بسته dome از زیر دوربین به سقف پیچ می شود.

    گروه دوربین :این نوع دوربین هم آنالوگ دارد و هم تحت شبکه.

    ۲:دوربین باکس box

    دوربین مداربسته باکساین نوع دوربین مدار بسته به خاطر بدنه دوربین نبایید در محیطهای باز قرار بگیرند , اگر می خواهید از این دوربین در محیطهای باز استفاده کنید بهتر است از کاور استفاده نمایید چون دوربین باکس به رطوبت و گردو غبار حساس است و زود خراب می شود

    محل قرار گیری:این نوع دوربین به خاطر داشتن دید قوی بیشتر برای مناطق ورودی به ساختمان  استفاده می شود و به وسیله پایه به دیوار متصل می گردد.

    گروه دوربین:این نوع دوربین نیز هم آنالوگ دارد هم تحت شبکه.

    نکته مهم:زمانی که شما یک دوربین مدار بسته box خریداری می کنید بر روی دوربین لنز وجود ندارد و بایید به صورت جدا خریداری نمایید.

    ۳:دوربین مدار بسته بولت bullet

     از استحکام بالایی نسبت به دوربین های دیگر برخوردار است بخاطر همین بیشتر این دوربین را در مناطق مرطوب وجاهایی که گرد وغبار است استفاده می کنند.

    نکته :این دوربین ها ضد آب نیستند و فقط کمی در برابر رطوبت مقاوم تر از مابقی دوربین ها هستند.

    گروه دوربین:دوربین مدار بسته bullet هم آنالوگ دارد هم تحت شبکه.

    ۴:دوربین PTZ

    دوربین مدار بسته پی تی زد ptz که به آن speed dome نیز میگویند.این نوع دوربین قابلیت چرخش به اطراف و بالا و پایین را دارد .

    دوربین ptz به وسیله یک کنترول ,کنترول میشود و می تواند اطراف خود را تحت پوشش قرار بدهد.

    این دوربین از کیفیت بالایی بر خوردار است.

  • IP66 به چه معناست؟

    در ابتدا باید بدانید که استاندارد IP یک استاندارد برای نشان دادن امکان نفوذ اب و اجسام در تجهیزات الکتریکی است و آن را با اصطلاح internet Protocol) IP) اشتباه نکنید .دوربین های IP66 دوربین هایی هستند که بدنه آنها امکان ورود آب و گرد غبار را به داخل دوربین نمیدهد. این دوربین های معمولا بدنه ای فلزی دارند. در صورتی که دوربین واقعا دارای استاندارد IP66 باشد شما میتوانید بدون نگرانی آن را آب بشویید. (در آب غوطه ور نکنید!)  استفاده از دوربین هایی با این قابلیت معمولا در فضاهای بیرونی و مکانهایی که امکان خوردن آب و گرد غبار زیاد به دوربین وجود داشته باشد صورت میگرد.

  • دوربین مداربسته کره ای

    برای بسیاری از مشتریانی که اطلاعات کمی در رابطه با خرید دوربین مداربسته دارند «دوربین مداربسته کره ای» تعریفی از کیفیت سیستم مداربسته را می رساند. در این مطلب سعی میکنیم کمی با روش های بهتر شناسایی برندهای مناسب و تولید کنندگان بزرگ دوربین مداربسته در کره جنوبی آشنا شویم.

    آیا تمام دوربین های مداربسته کره ای با کیفیت هستند؟

    طبیعتا خیر. به طور حتم تولید یک محصول در کشوری خاص به معنای با کیفیت بودن آن محصول نیست. طبیعتا بازرگانان ایرانی که واردکننده محصولات از کشور کره هستند بیشتر به کیفیت محصول خود اهمیت می دهند ولی با این حال جستجو به دنبال دوربین کره ای با هدف پیدا کردن محصول با کیفیت کار درستی نیست. اولین نتبجه این موضوع سوء استفاده افراد سودجو از شماست. هر کسی می تواند محصولی را با نام کره ای در بازار بفروشد. توجه داشته باشید که صرف نوشته شدن عبارت “Made in Korea” بر روی دوربین کره ای بودن آن را اثبات نمی کند. طبیعتا صرف پرداخت هزینه گزاف هم با کیفیت بودن دوربین را اثبات نمی کند.

    چطور از سوء استفاده افراد سود جو جلوگیری کنیم؟

    در صورتی که واقعا به دنبال خرید دوربین مداربسته کره ای هستید در ادامه مطلب تولید کنندگان بزرگ این محصول در جهان را معرفی می کنیم. سعی کنید در صورتی که اطلاعات زیادی در رابطه با محصولات پیدا نمی کنید و یا نام آنها در بین تولید کنندگان بزرگ دوربین مداربسته نیست به راحتی به هر برندی به نام کره ای اعتماد نکنید. وجود برندهای کره ای نا معتبر در بازار فعلی طوری صورت می گیرد که حتی بسیاری از فعالان در این زمینه هم اطلاع دقیقی از کره بودن محصولات ندارند. بهترین راه شناسایی محصولات کمی تحقیق پیش از خرید انهاست.

    برندهای معتبر کره ای

    • سامسونگ تکوین (Samsung Techwin): یکی از بزگترین تولید کننده دوربین مداربسته جهان است که شهرت آن بسیار زیاد است. بیشتر مشتریان دوربین مداربسته با این برند کاملا آشنا هستند.
    • ایدیس (IDIS): یکی از معتبرترین تولید کنندگان دوربین مداربسته که در ایران زیاد شناخته شده نیست. این شرکت نمایندگی خاصی هم در ایران ندارد و محصولات آن خیلی شناخته شده نیست.
    • هیترون (HITRON): هیترون نیز مانند ایدیس برند خیلی شناخته شده ای در ایران نیست. این برند کمی و بیش در ایران فروخته می شود اما اعتبار جهانی آن بسیار زیاد است.
    • سی ان بی (CNB): سی ان بی در بین برندهای شناخته شده در ایران است. به ویژه کسانی که از قدیم در بازار دوربین های مداربسته فعال بودند این برند بسیار شناخته شده است. این برند به صورت بین المللی هم از شهرت خوبی برخوردار است.
    • کومکس (COMMAX): کومکس نامی است که در ایران بیشتر به عنوان تولید کننده آیفون شناخته شده است. (و البته محصولات تقلبی این برند بسیار زیاد هستند) اما این شرکت یکی از تولید کنندگان محصولات مداربسته و حفاظتی نیز میباشد.
    • کوکام (KOCOM): کوکام نیز مانند کومکس برندی است که بیشتر در ایران با آیفون های آن شناخته می شود. دوربین های مداربسته این برند خیلی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
    • اچ دی پرو (HDPRO): اچ دی پرو به علت نداشتن نمایندگی مشخص خیلی در ایران شناخته شده نیست و کمتر کسی آن را به عنوان یک برند کره ای می شناسد.
    • سی پرو (C-PRO): سی پرو برندی است که در ایران تا به امروز فروشی نداشته و افراد خیلی کمی با این برند اشنا هستند.
    • وینفورنت (WIN4NET): وین فور نت نیز مانند سی پرو در ایران به هیچ عنوان شناخته شده نیست.

    چرا بسیاری از برندهای بزرگ کره ای در ایران شناخته شده نیستند؟

    دلیل اصلی این موضوع عدم تمایل بازرگانان به واردات این محصولات و قیمت بسیار بالای آنها در صورت ورود به کشور است به همین دلیل بیشتر فروشندگان و توزیع کنندگان دوربین های مداربسته ترجیح میدهند دوربینی را به صورت بدون نام وارد کرده و با عنوان کره ای بفروشند.

    آیا کیفیت تصویر دوربین های مداربسته کره ای بالاتر است؟

    کیفیت تصویر یک دوربین مداربسته رابطه ای با تولید کننده آن ندارد. این کیفیت بیشتر به نوع چیپ تصویر مورد استفاده در دوربین مداربسته وابسته است. در صورتی که تولید کننده دوربین معتبر باشد میتوانید اطلاعات اصلی را در کاتالوگ دوربین ببینید و در مورد کیفیت آن تصمیم گیری کنید. در صورتی که به دنبال دوربینی با کیفیت تصویر و قابلیت دیدن جزئیات زیاد هستید باید از دوربین های مداربسته تحت شبکهاستفاده کنید. استفاده از دوربین های آنالوگ حتی در برندهای خیلی معتبر مانند سامسونگ هم تصویری با روزلوشن خیلی محدود به شما خواهد داد.

  • نورافکن (پروژکتور) مادون قرمز چیست؟

    نور افکن های مادون قرمز (IR) نیز عملکردی کاملا مشابه نور افکن های عادی دارند. تنها تفاوت آنها این است که به جای تولید نور مرئی نوری با طول موج پایین تر از ۸۵۰نانومتر تولید میکنند. این طول موج در بازه دید انسان قرار ندارد و در نتیجه مشاهده منبع تولید روشنایی برای انسان مقدور نخواهد بود اما دوربین های مداربسته قابلیت مشاهده این نور را دارند. از این جهت میتوان از نور مادون قرمز برای روشن کردن محیط برای دوربین های مداربسته استفاده کرد بدون اینکه روشنایی مرئی در محیط به وجود آید. از پروژکتورهای مادون قرمز زمانی استفاده می شود که چراغ های مادون قرمز دوربین نور کافی را ایجاد نکنند یا دوربین فاقد دید در شب مادون قرمز باشد. در صورتی که مخفی بودن نور برای شما از اضطرار برخوردار نیست از نظر فنی و اقتصادی استفاده از منابع نوری مرئی مانند پروژکتورهای عادی توصیه میشود. دوربین با استفاده از نور مرئی کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت و شما به تصویر رنگی دسترسی پیدا خواهید کرد.

    پروژکتورهای مادون قرمز را چطور نصب کنیم؟

    نصب این پروژکتورهای کاملا مانند پروژکتورهای ساده است البته این پروژکتورها ممکن است دارای سنسور نور نیز باشند تا تنها در صورت کم شدن نور فعال شوند. نصب این پروژکتورها در صورت وجود سنسور نور تنها محدود به رساندن برق خواهد بود. توجه داشته باشید که پروژکتور معمولا باید زیر دوربین و در جهت دید دوربین نصب شود. در صورت نصب پروژکتور رو به روی دوربین احتمالا با مشکل خیرگی نور رو به رو خواهید شد.

  • لنز مگاپیکسل چیست؟

    دوربین های مگاپیکسلی از کیفیت خیلی بیشتر در مقایسه با دوربین های عادی برخوردارند و به همین دلیل برای حفظ کیفیت تصویر دوربین ها باید در زمان انتخاب لنز برای آنها خیلی دقت کرد. در صورتی که از لنز مناسبی برای دوربین مگاپیکسل استفاده نکنید کیفیت تصویر خروجی شما میتواند به شدت کاهش یابد. در واقع پدیده انکسار نور یا پراکندگی نور در زمان عبور از لنز غیر قابل پیشگیری است اما میتوان با انتخاب لنز مناسب تاثیر آن را به شدت کاهش داد. به همین دلیل در انتخاب لنز به جز جنس، باید به دریچه دیفراگم ان نیز توجه داشت.
    لنزهای مگا پیکسل عموما دارای قدرت تفکیک (Resolving Power) به مراتب بالاتری نسبت به لنزهای عادی هستند. قدرت تفکیک لنز مشخص کننده توانایی لنز در نشان دادن و عبور دادن جزئیات تصویر است. لنزهای مگا پیکسل با توجه به تفاوت های زیادی که با لنزهای معمولی دارند به مراتب پرهزینه تر از این لنزها هستند. لنز دوربین مداربسته وسیله ای است که وظیفه تنظیم زاویه دید دوربین و انتقال نور از محیط بر روی حسگر تصویر دوربین را بر عهده دارد. لنز دوربین های مداربسته از نظر قابلیت تنظیم فاصله کانونی به سه دسته تقسیم می شوند:

    • لنز ثابت (Fixed lens): یک زاویه دید ثابت را با توجه به فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد میکند.
    • لنز قابل تنظیم یا وریفوکال (Vari-focal lens): یک زاویه متغییر را با توجه به بازه فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد می کند.
    • لنزهای زوم (Zoom lens): این لنزها هم نوعی از لنزهای قابل تنظیم هستند که به موتوری برای تغییر فاصله کانونی مجهز شده اند و از طریق آن میتوان با تغییر فاصله کانونی میزان زوم لنز را تغییر داد. لنزهای زوم معمولا به صورت خودکار فوکوس میشوند.

    لنز دوربین های مداربسته از نظر نوع نصب نیز به دو نوع تقسیم میشوند:

    • لنزهای داخلی: این لنزها به صورت ثابت بر روی دوربین نصب شده اند و غیرقابل تغییر هستند.
    • لنزهای خارجی: این لنزها معمولا برای دوربین های باکس مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لنزهای معمولا با دونوع پایه C یا CS طراحی میشوند.

    مشخصه های مهم در هنگام انتخاب لنز

    • فاصله کانونی: فاصله کانونی لنز زاویه دید لنز را مشخص می کند. هرچه این فاصله بیشتر باشد فاصله زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.
  • هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته

    هارد دیسک نقش مهمی در دوربین مداربسته دارد زیرا اطلاعات شما درون آن نگه داری شده و از این حیث حتی از دیگر تجهیزات نیز مهمتر است.بهتر است برویم سر اصل مطلب و آن این است که چه هارد دیسکی برای دوربین مداربسته ما مناسب است و از چه هارددیسکی باید استفاده کنیم؟

    تنوع برند و ظریفیت هارد دیسک ها در بازار آنقدر نیست که کار را برای ما سخت کند . بهترین تولید کنندگان هارد دیسک در بازار Western Digital , Seagate , Hitachi , Toshiba  و چند برند دیگر است که زیاد شناخته شده و محبوب نیستند . ظرفیت هارد دیسک ها نیز تنوع زیادی ندارد و برای دوربین مداربسته از هارد دیسک های ۵۰۰ گیگا بایت , ۱ ترابایت و ۲ ترابایت استفاده می شود.یکی از تجربیاتی که خود من در این سال ها کسب کردم و در اختیار شما قرار میدهم این است که برای هر دستگاه ضبط تصویری ( DVR  ) از هارد دیسک های ۲ ترابایت استفاده نکنید و اگر احتیاج زیادی به چنین فضایی دارید سعی کنید از ۲ هارد ۱ ترابایت در کنار هم استفاده کنید. در موارد بسیاری دستگاه ها قادر به خواندن و نوشتن بر روی هارد های ۲ ترابایت نیستند و پس از گذشت مدت زمانی با آنها به مشکل بر می خورند.و اما نکته دیگر و قابل اهمیت در این زمینه جزئیات فنی هارد دیسک می باشد . ۹۹ درصد هارد دیسک هایی برای این منظور استفاده می شوند طوری تنظیم می شوند که قابلیت ضبط پیوسته ویا همان  OverWriteرا داشته باشند و این فشار زیادی را بر روی هارد دیسک وارد می آورد. زیرا هارد دیسک بعد از رسیدن به حداکثر ظرفیت خود بخش کوچکی از فضا را برای پاک کردن و نوشتن دوباره اطلاعات در نظر می گیرد و مابقی فضا کاملا پر می شود که این عامل باعث فشار چند برابر بر روی بافر هارد شما می شود.مشکل بالا شاید به ندرت اتفاق بی افتد اما اتفاق می افتد و باعث می شود تا اطلاعات شما به کل از بین بروند و قابل برگشت نباشند و این اتفاق ممکن است زمانی رخ بدهد که برای شما خیلی مهم است.برای حل این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از هارد دیسک هایی با کش مناسب و بافر بالا استفاده نمائید و از فروشنده بخواهید تا هارد دیسکی را به شما بدهد که دور RPM  آن مناسب این کار باشد.هارد دیسک های موجود در بازار معمولاRPM  ی برابر با  ۵۴۰۰ RPM  و ۷۲۰۰ RPM  دارند . در سیستم های خانگی هارد دیسک های با RPM , 5400  استفاده می شود .خاصیت RPM  این جا مشخص می شود که دور چرخش دیسک مغناطیسی بیشتر است و باعث می شود تا فراخوانی اطلاعات سریعتر میسر شود و این عامل مهمی در مشاهده تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته است.