رئیس سازمان فضایی خبر داد: داده‌های ۱۸ ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد

رئيس سازمان فضايي ايران اعلام كرد: روزانه داده‌هاي پنج ماهواره به صورت آنلاين و داده‌هاي 13 ماهواره به صورت آفلاین در اختيار استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان قرار مي‌گيرد.
مرتضي برابري در پنل تخصصي كشاورزي هوشمند در ششمين نمايشگاه اينترنت اشياء با اعلام اين خبر افزود: سازمان فضايي داده‌هاي ماهواره اي را دريافت و آرشيو مي‎كند و براي توسعه داده‌هاي مورد نياز صنایع مختلف بسترسازی کرده است.
به گفته او، سياست آزادسازي داده‌ها، بسترسازي استفاده از داده‌ها و ارايه داده ابري در اولويت کارهای سازمان فضایی ایران قرار دارد.
برابری با اشاره به راه‌اندازی مرکز می داده ماهواره‌ای در هفته گذشته، اظهار داشت: استارتاپ‌ها مي‌توانند از داده‌های این مرکز استفاده کرده و بهره‌برداری کنند.
او گفت: شش شتاب‌دهنده در تهران در حوزه فضا شكل گرفته و برنامه ما اين است با كمك بخش خصوصي سه شتاب دهنده در استان‌هاي مازندران، خراسان رضوي و سمنان راه‌اندازی کنیم.
براری تصریح کر: ظرفيت بكر 15 ميليون هكتاري کشور تشنه نوآوري و خلاقيت است و اميدواريم با آزادسازی و ارایه داده‌های ماهواره‌ای بتوانيم به بخش كشاورزي كمك كنيم.
گفتنی است، ششمین نمایشگاه بین‌المللی اینترنت اشیا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 27 و 28 بهمن ماه 99 در سالن 27 نمایشگاه‍‌های بین‌المللی تهران برپاست.