رئیس پژوهشگاه هوا فضا: باید تا ۴ سال آینده انسان به مدار زمین بفرستیم

رئیس پژوهشکده هوا و فضا گفت: باید تا ۴ سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم و در حال حاضر هم در حال آماده کردن ماهواره ۱۵۰ کیلویی در مدار زمین هستیم.
 
 
به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فتح‌ا… امی رییس پژوهشگاه هوا فضا در دیدار وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا از آماده‌سازی ماهواره ۱۵۰ کیلویی برای پرتاب در مدار زمین خبر داد.
 
وی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب هیچ فعالیتی در حوزه هوافضا انجام نمی‌شد و روند توسعه و پیشرفت‌های علمی در این حوزه از بعد از انقلاب آغاز شد و به جایی رسید که اکنون ایران موفق به پرتاب ده‌ها ماهواره شده است.
 
*آمادگی ایران برای پذیرش دانشجو از ونزوئلا
 
امی با بیان اینکه فناوری هوا فضا جزء فناوری‌های نوین محسوب می‌شود، گفت: حدود ۱۰ سال پیش اولین ماهواره ایران با نام امید و بعد از آن نیز ماهواره‌های نوید، رصد و اف ۵ پرتاب شد و در حال حاضر نیز در حال آماده کردن ماهواره ۱۵۰ کیلویی در مدار زمین هستیم.
 
رئیس پژوهشکده هوا و فضا با تأکید بر اینکه باید تا ۴ سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ دانشگاه در ایران دارای رشته هوا فضا در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و آمادگی پذیرش دانشجو از کشور ونزوئلا را نیز داریم.