مرکز تماس

تلفن گویا، اپراتور خودکار، صندوق صوتی

بدون محدودیت در تعداد اعضای کنفرانس

بدون نیاز به کابل کشی شبکه تلفن داخلی

عدم محدودیت در ایجاد شماره داخلی جدید

راه اندازی مرکز تماس Cisco Elastix

  • نت وب

    گسترش مراکز تلفن VoIP با توجه به کارکرد این مراکز بر اساس مدل های کامپیوتری و شبکه امکان ایجاد و گسترش نرم افزاری این مراکز فراهم شد. شرکت هایی اقدام به تولید مرکز تلفن نرم افزاری نمودند که شرکت دیجیوم با تولید نرم افزار استریسک یکی از آن ها است. مرکز تلفن استریسک و نرم افزارهایی که از آن به عنوان موتور اصلی استفاده می کنند به علت گسترش سریع و متن باز بودن آن و پایداری قابل قبول به محبوب ترین نرمافزار حال حاضر جهان تبدیل شده اند.

    با توجه به قابلیت های بسیار بالای سیستم های تلفنی تحت شبکه شرکت نت وب جهت تامین نیاز مشتریان اقدام به ارائه سرویس راه اندازی مرکز تماس Cisco Elastix می نماید

  • خدمات نت وب

    استریسک محبوب ترین نرم افزار متن باز [open source] لینوکسی میباشد که توسط (Mark spencer) مدیر عامل شرکت دیجیوم در سال ۱۹۹۹ خلق شد . شما به راحتی میتوانید یه سیستم تلفنی رو بدون نیاز به دستگاه تلفن از طریق شبکه IP به صورت صوتی و تصویری در منزل – محل کار – شرکت و یا کارخانه خود راه اندازی کنید . اگه سازمان یا ادارتون داری شعبه و مراکز مختلف توی همون شهر و یا شهرستان های دیگه هست – اگه شعبه شما توی یه کشور دیگه هست – اگه کارمند یا دانشجو هستید در خارج از کشور با این سیستم به راحتی بیش از ۶۰٪ هزینه های تماس بین سازمان یا ارگان و شرکت و دوستان و بستگان خود را کاهش دهید .استریسک همه قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی را برای شما فراهم می کند. با استفاده از استریسک امکان انتقال صوت و تصویر رو بر روی بستر شبکه ی IP با بهره گیری از پروتکل های مختلف امکان پذیر می شود.شما میتونید با یه سیستم معمولی که حداقل یک گیگ رم و سی پی یو معمولی ۶۳۰ یا ۷۵۵ به بالا و ۴۰ گیگ هارد این مرکز تماس رو راه اندازی کرده. البته بسته به تعداد داخلی ها و نوع تنظیمات استریسک میتونیم از قطعات قوی تر و حرفه ای تری استفاده کرد.

  • راه اندازی مرکز تلفن ( سانترال ) تحت شبکه

    نصب و راه اندازی مدل های مختلف سانترال هاAی تلفنی تحت شبکه سخت افزاری و نرم افزاری که نسل جدید مراکز تلقن می باشد از جمله تخصص های تیما شبکه در زمینه VoIP می باشد.

    Cisco Call Manager: شرکت سیسکو از پیشگامان ارایه سیستم های VoIP و Video Conference در دنیا می باشد.کیفیت برتر اولین مشخصه محصولات سیسکو می باشد و آن را به انتخاب اول سازمان ها شرکت های بزرگ دنیا بدل نموده است.

    • Cisco CME: این سیستم راه کار سخت افزاری مرکز تلفن تحت شبکه شرکت معظم سیسکو می باشد. در این سیستم روتر مناسب را تعداد داخلی و خطوط PSTN انتخاب می شود. سپس با انجام تنظیمات مربوطه IP-PBX در اختیار کاربر قرار می گیرد.
    • Cisco CUCM: این سیستم مدل Enterprise و نرم افزاری مراکز تلفن سیسکو می باشد که نیاز به نصب بر روی سرور های مورد تایید سیسکو دارد. این مراکز برای ارایه سرویس ها و اتصال داخلی ها به لایسنس نیاز دارد و برای هر نوع سرویس یا گوشی تعدادی لایسنس مصرف می کند.

    Asterisk: نرم افزارهای متن باز با امکان گسترش آسان و توسعه سریع به محبوبیت خاصی بین کاربران دست یافته اند. از این جمله نرم افزار ها مرکز تلفن  Asterisk می باشد. این نرم افزار پس از نصب بر روی سرور و نصب کارت های مخصوص یک مرکز تلفن کامل و پیشرفته در اختیار شما قرار می دهد.

    Elastix: نرم افزار Asterisk نیاز به دانش فنی بالا و آشنایی با فرامین لینوکس و Asterisk دارد که کار با آن را برای کاربران عادی مشکل می سازد. شرکت های زیادی به توسعه و نصب برنامه های کمکی که انجام تنظیمات بر روی Asterisk را آسان میسازد مشغول می باشند که Elastix یکی از آن ها می باشد. این شرکت با ارایه سیستم Asterisk Base همراه با منوی کاربری آسان و سرویس های افزوده یک مرکز تلفن جامع را ارایه می کند.

    راه کار های سخت افزاری SOHO, Midsize:

    محصولات SoHo و Midsize مرکز تلفن های سخت افزاری برای شرکت های کوچک و متوسط می باشند. این محصولات با قیمتی مناسب امکانات خوبی را در اختیار مشتری قرار می دهند. از این محصولات میتوان به ATCOM, Yeastar اشاره کرد.

    راه کار های Enterprise سخت افزاری:

    این سری محصولات مخصوص سازمان ها و مراکز بزرگ ساخته می باشند. تعداد بالای داخلی و گسترش ورودی های شهری و قیمت بالاتر از مختصات این سری محصولات است.

  • استریسک Asterisk چیست؟

    استریسک نرم افزار مرکز تلفن تحت لینوکس می باشد که یک کامپیوتر یا سرور را تبدیل به یک مرکز تلفن قدرتمند، مرکز کنفرانس، ویپ گیتوی  و بسیاری امکانات ارتباطی دیگر تبدیل می کند. استریسک برای شرکت های کوچک و متوسط و سازمانهای بزرگ به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.تنظیمات استریسک بصورت دستوری است و نیاز به دانش لینوکس وآشنایی با فرامین استریسک دارد.امروزه در سیستمهای مدرن و پیشرفته تلفن سانترال امکانات گسترده ارتباطی را به صورت یکپارچه در اختیار خواهید داشت. Elastix یک نرم افزار با سورس کد باز است جهت برقرارکردن ارتباطات یک پارچه. در خصوص این مفهوم، هدف Elastix یکپارچه سازی تمامی قابلیتهای ارتباطی موجود که در سطح حرفه ای به کار میروند، در یک مجموعه واحد و قدرتمند است.مرکز ارتباطی الستیکس امور ارتباطی مانند مرکز تلفن، فکس، پست الکترونیک و … را به صورت مرتبط با یکدیگر در اختیار کاربران قرار میدهد.
    برخی از ویژگیهای قابل اشاره که فقط در قسمت مرکز تلفن الستیکس مشاهدی میشود عبارتند از:
    – تلفن گویا، اپراتور خودکار، صندوق صوتی، ضبط خودکار، مرکز تماس ….. بدون نیاز به خرید تجهیزات اضافی!
    – عدم وجود محدودیت در ایجاد شماره داخلی جدید
    – تلفن داخلی تان را با خود به سفر ببرید!
    – بدون محدودیت در تعداد اعضای کنفرانس در هنگام مکالمه
    – امکان استفاده از تلفن تصویری
    – بدون نیاز به شبکه کابل تلفن داخلی
    – در صورت نیاز از کامپیوترتان به جای گوشی تلفن استفاده کنید
    – و ده ها امکان پیشرفته دیگر که فقط در مدرن ترین سیستمهای تلفن سانترال قابل مشاهده میباشند

  • الستیکس Elastix چیست؟

    ارائه سیستمهای تلفن گویا ، مرکز تماس و فکس سرور در مرکز تلفن های (تلفن سانترال) کامپیوتری (IPPBX) با استفاده از پیشرفته ترین فن آوریهای ارتباطات تخصص ماست . با استفاده از فن آوری مرکز تلفن تحت شبکه های کامپیوتری و اینترنت (VoIP) دیگر نگران هزینه های تلفن دور کاری در سازمان خود نباشید. شرکت نت وب افتخار دارد با بهره گیری از مجرب ترین و متعهد ترین کارشناسان فناوری اطلاعات و مخابرات، در سطح کشور نسبت به ارائه مشاوره، خدمات فنی و تجهیزات VoIP اقدام نماید و با تلاش روزافزون سعی برآن دارد تا بهترین خدمات و مطمئن ترین پشتیبانی را جهت استفاده کاربران خود فراهم آورد. جلب رضایت و خشنودی مشتری یکی از اهداف اساسی در نت وب است

    الستیکس محبوب ترین سیستم تلفنی کد باز دنیاست و یک سیستم جامع ارتباطی محسوب می شود. با نصب و راه اندازی الستیکس در واقع یک سیستم تلفنی تحت شبکه (VoIP) و مبتنی بر IP راه اندازی کرده اید که قابلیت های زیادی مانند صندوق صوتی ، ارسال فکس به ایمیل ، ضبط مکالمات ، دیدن جزییات تماس ها ، راه اندازی اتاق کنفرانس ، کالرآی دی ، صف انتظار ، منوی منشی دیجیتال(IVR) و … .دارد و می تواند به نرم افزارهای داخلی شرکت مانند CRM نیز متصل شود.الستیکس دارای یک رابط گرافیکی تحت وب می باشد و با استفاده از این رابط می توانید به راحتی سیستم تلفنی VoIP خود را مدیریت کنید .توسط الستیکس می توانید سیستم های تلفنی هوشمند نظیر تلفنبانک ، سیستمهای پرسش و پاسخ ، ارائه کد رهگیری ، مسابقات تلفنی و … پیاده سازی کنید.الستیکس ویژگی های فوق العاده ای دارد که برای یک شرکت کوچک به عنوان یک منشی تلفنی دیجیتال تا یک مرکز تماس کامل برای سازمانهای بزرگ و حتی مرکز تلفن بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.در سیستمهای معمولی مراکز تلفن سانترال مانند پاناسونیک، خطوط داخلی به صورت محدود ارائه میگردند. به عنوان مثال ۳ خط شهری با ۸ خط داخلی یا ۶ خط شهری با ۱۶ خط داخلی عرضه میگردند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا جهت افزایش قابلیت اتصال تعداد بیشتر خطوط داخلی، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه (در صورتی که سیستم قابل توسعه باشد!) با قیمتهای نسبتا قابل توجهی اقدام کرد. چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشته باشد نیز تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر میباشد.

    در مراکز IP-PBX مبتنی بر فن آوری VoIP قابلیت تعریف تعداد بسیار زیاد (چندین هزار) خط داخلی، تقریبا بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی و همچنین بدون نیاز به توسعه سخت افزاری در مرکز سیستم، ارائه میگردد. اتصال داخلی ها از چند روش ممکن می باشد. گیتوی های FXS، IP Phone، ATA و یا تلفن های نرم افزاری پروتکل های مورد استفاده در این نرم افزار های SIP = Session Initiation Protocol  و IAX = Inter-Asterisk Exchange می باشد. تجهیزاتی که از یکی از این دو پروتکل پشتیبانی کنند به راحتی به این مراکز متصل شده و به عنوان داخلی عمل می کنند. الستیکس نرم افزار مرکز تلفن می باشد که از موتور استریسک بهره می برد اما با توسعه امکانات و ارایه محیط گرافیگی کاربر پسند و آسان  مرکز تلفنی قوی فراهم نموده است که مورد اقبال جهانی قرار گرفته است.الستیکس و استریسک بر روی یک کامپیوتر معمولی نیز قابل تصب هستند. این مراکز برای برقراری ارتباط با خطوط شهری از گیتوی ها یا کارت های مخصوص FXO استفاده می کنند.اتصال داخلی ها از چند روش ممکن می باشد. گیتوی های FXS، IP Phone، ATA و یا تلفن های نرم افزاریپروتکل های مورد استفاده در این نرم افزار های(Session Initiation Protocol) SIP  و IAX (Inter-Asterisk Exchange ) می باشد. تجهیزاتی که از یکی از این دو پروتکل پشتیبانی کنند به راحتی به این مراکز متصل شده و به عنوان داخلی عمل می کنند.

    از امکانات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

      • منشی تلفنی پند لایه
      • صندوق صوتی برای کاربران
      • اتاق کنفرانس
      • تعداد نا محدود داخلی
      • برقراری ترانک  بین الستیکس های مختلف
      • صف انتظار
      • مکالمه تصویری
      • فکس سرور جهت دریافت و ارسال فکس
      • تعریف مدل های مختلف شماره گیری
      • شماره گیری بر اساس نام اشخاص
      • مدیریت ساده تحت وب
      • تعریف مدیران و کاربران با دسترسی های مختلف
      • رمان بندی های مختلف برای دریافت و هدایت تماس ها
      • ضبط و شنود مکالمات
      • امکان اتصال با موبایل و کامپیوتر
      • گزارش گیری های متنوع و آماری
  • یک پارچه سازی ارتباطات با Elastix

    پروژه Elastix در ابتدای امر به عنوان یک رابط گزارشگیری از مکالمات در نرم افزار Asterisk آغاز و در مارس ۲۰۰۶ خاتمه یافت. این پروژه در سال بعد، همراه نرم افزاری که با استفاده از Asterisk ایجاد گردیده بود، انتشار یافت.ارتباط تلفنی راه کاری سنتی و پیشتاز در انواع روشهای ارتباطی در قرن بیستم بود، چرا که بسیاری از شرکتها و کاربران اجبارا تلفن را جهت رفع نیازمندیهای ارتباطی سازمان خویش برگزیده بودند و بحث یک پارچه سازی ارتباطات معمولا در مراکز تلفنی خلاصه میشد. Elastix نه نتها راه کار تلفنی را به نحوی شایسته به خدمت گرفته، بلکه مجتمع و یک پارچه سازی سایر امکانات ارتباطی را جهت استفاده در محیط سازمان شما با قابلیتهای افزونتر و موثرتر فراهم آورده است.در شکل زیر رسانه های ارتباطی که در Elastix به خدمت گرفته میشوند، مشهود است.هر روزه امکانات جدید ارتباطی به وجود می آیند و حتما شامل مزایا و قابلیتهای بیشتری نیز هستند. Elastix به گونه ای طراحی شده تا گنجایش دایرنمودن محیطی کارآمد در سازمان شما با امکان افزایش قابلیتهای زیادی که این امکان را فراهم می آورد تا مکانهای متعدد محیط کارتان (چندین دفتر در مکانهای مختلف) به صورت مجازی کنار یکدیگر قرار گیرند. به عنوان مثال: چنانچه شعبه ای از شرکت شما در تبریز و دفتر مرکزی آن در تهران باشد، با امکاناتی که Elastix فراهم می آورد، حالتی پدید می آید که گویی کاربران سیستم در یک مکان مشغول کارند.

  • برخی از ویژگیهای اساسی Elastix

    •صندوق پست صوتی
    •ارسال فاکس از طریق e-mail (پست الکترونیک)
    •پشتیبانی از نرم افزارهای Softphone
    •تنظیمات از طریق محیط وب
    •اتاق کنفرانسهای مجازی
    •امکان ضبط مکالمات (بدون نیاز به تجهیزات اضافی)
    •صرفه جویی در هزینه مکالمات
    •قابلیت انتقال آسان خطوط داخلی
    •قابلیت اتصال به مراکز قدیمی PBX (مرکز تلفن سانترال)
    •امکان نمایش مشخصات تماس گیرنده
    •امکان مدیریت پاسخ گویی به مشتری
    •گزارشات متعدد و پیشرفته

  • مزیت مرکز تماس Elastix

    تخصیص تعداد بسیار زیاد (تقریبا نامحدود) خطوط داخلی: 

    در سیستمهای معمولی مراکز تلفن سانترال مانند پاناسونیک، خطوط داخلی به صورت محدود ارائه میگردند. به عنوان مثال ۳ خط شهری با ۸ خط داخلی یا ۶ خط شهری با ۱۶ خط داخلی عرضه میگردند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا جهت افزایش قابلیت اتصال تعداد بیشتر خطوط داخلی، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه (در صورتی که سیستم قابل توسعه باشد!) با قیمتهای نسبتا قابل توجهی اقدام کرد. چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشته باشد نیز تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر میباشد.در مراکز IP-PBX مبتنی بر فن آوری VoIP قابلیت تعریف تعداد بسیار زیاد (چندین هزار) خط داخلی، تقریبا بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی و همچنین بدون نیاز به توسعه سخت افزاری در مرکز سیستم، ارائه میگردد.

     

    قابلیت اتصال نامحدود خطوط شهری FXO   و  E1 , به مرکز تلفن IPPBX :

     در سیستم IP-PBX پیشنهادی این شرکت (Elastix)،  با استفاده از فن آوری VoIP، تقریبا بدون نیاز به افزایش حجم شبکه یا مرکز تلفن، امکان اتصال تعداد قابل توجهی خط شهری FXO ،   یا  E1 وجود دارد.امکان فعال نمودن پیام گیر اختصاصی جهت هریک از کاربران داخلی و در صورت نیاز ارسال پیام های ذخیره شده به یک آدرس معین پست الکترونیک.در  سیستم مرکز تلفن VoIP به ازای هر شماره داخلی میتوان یک پیام گیر صوتی تعریف نمود. در صورت نیاز میتوان سیستم را به گونه ای تنظیم نمود که پیام صوتی ضبط شده را به یک آدرس e-mail نیز ارسال نماید. بدین ترتیب دریافت پیام از هر نقطه (حتی خارج از محل استقرار مرکز تلفن) که بتوان e-mail را دریافت کرد، ممکن میگردد.امکان ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات جهت تماس گیرنده گان تا در صورت نیاز نظرات و پیشنهادات خود را به صورت آزاد، در ساعات اداری یا پس از آن، به مدیریت شرکت انتقال دهند.

    امکان تبادل تصویر در هنگام مکالمه: 

    امکان برقراری تماس تصویری در هنگام مکالمه با استفاده از IP Phone های تصویری و همچنین برقراری کنفرانس تصویری (Video Conference) در این سیستم وجود دارد.

    قابلیت اتصال چندین مرکز تلفن IPPBX  با یکدیگر در گستره شبکه IP.

    امکان اتصال چندین مرکز IP-PBX به یکدیگر وجود دارد و با استفاده از این قابلیت، شرکتها و سازمانهایی که ۲ یا چند شعبه در شهر خود، شهردیگر یا حتی خارج از کشور دارند میتوانند بدون استفاده از خطوط تلفن شهری یا راه دور و فقط با استفاده از خطوط تلفن داخلی به تبادل دیتا و مکالمه بین مراکز بپردازند. استفاده از این سیستم هزینه مکالمات شهری و بین شهری و بین الملل را تا حد چشمگیری کاهش میدهد.

    قابلیت بهره گیری از سیستم کنفرانس با استفاده از خطوط داخلی یا شهری به صورت نامحدود.

    امکان مکالمه همزمان بین چندین خط داخلی یا خارجی به صورت کنفرانس تلفنی تقریبا به تعداد نامحدود در سیستم وجود دارد.

    استفاده از نرم افزار یا گوشی تلفن

    جهت استفاده از این سیستم  IP Phone های متعدد با قابلیتهای گوناگون در جهان طراحی و ارائه میگردند که (بسیاری از انواع آنها در بازار داخلی قابل تهیه است) البته استفاده کننده با توجه به نیاز و متناسب با بودجه خود میتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. استفاده از نرم افزارهای  SoftPhone  نیز میتواند انتخاب مناسبی جهت کاهش شدید هزینه و در عین حال بهره مندی از اکثریت قابلیتها و تواناییهای سیستم باشد. نصب این نرم افزار بر روی گوشیهای پیشرفته برخی از تلفنهای همراه نظیرiPhone   وهمچنین گوشیهایی با سیستم عامل Android  یا کامپیوترهای لپ تاپ امکان بهره برداری از سیستم را دو چندان میکند. با استفاده از قابلیت حمل که در این وسایل وجود دارد، چنانچه دسترسی به اینترنت نیز فراهم باشد، امکان اتصال آنها به شبکه داخلی تلفن شرکت حتی از مسافتهای بسیار دور به دست می آید. به این ترتیب تلفن همراه یا Laptop  شما میتواند در منزلتان به عنوان خط تلفن داخلی محل کارتان مورد استفاده قرار گیرد. مرکز تلفن IP-PBX Elastix به گونه ای طراحی شده تا استفاده از انواع گوشیهای استاندارد IP-Phone (گوشیهایی که پروتکل SIP را پشتیبانی کنند) در آن ممکن باشد.  البته باید در نظر داشت تلفنهای معمولی که در مراکز تلفن  PBX به خدمت گرفته میشوند نیز با استفاده از رابط مناسب میتوانند در مراکز IP-PBX مورد استفاده قرار گیرند.

    امکان تنظیم سیستم جهت توزیع متناسب تماس های ورودی بین اپراتورهای شرکت

    در جهت پاسخگویی هر چه مناسبتر به ارباب رجوع و ایجاد سهولت در برقراری مکالمه بین تماس گیرنده گان از خارج مجموعه با اپراتورهای داخلی شرکت، روشهای متعددی در سیستم پیش بینی شده تا در کوتاهترین زمان ممکن اپراتورها پاسخگوی تماس گیرنده  باشند.

    قابلیت تنظیم صف انتظار پیشرفته

    سیستم IP-PBX که از فن آوری VoIP استفاده مینماید، این امکان را به کاربر میدهد که در صورت وجود حجم بالای ترافیک تماس در شبکه، صف انتظار را فعال و تنظیم نماید و جهت آگاهی تماس گیرنده از مدت زمان باقیمانده تا پاسخگویی، زمان مورد نیاز جهت انتظار ایشان را پیش بینی و اعلام نماید.

    قابلیت تنظیم آسان انواع پیامهای اعلام

    مزایای تلفن گویای هوشمند Interactive Voice Response) IVR ) استفاده کننده را قادر میسازد با تنظیم مناسب سیستم، ارتباط متقاضی به منابع اطلاعاتی و همچنین شماره های داخلی به سادگی میسر میگردد.

    سهولت در نقل و انتقال

    در صورت انتقال محل کار کارمندی از یک اتاق به اتاقی دیگر در همان ساختمان، تنها کافی است تا گوشی IP-Phone خود را در محل جدید به کابل شبکه کامپیوتری متصل نماید تا با همان شماره قبلی، مجددا فعال گردد. در صورتی که جابجایی یک خط داخلی در سیستمهای سانترال قدیمی بسیار پر دردسر و نیازمند به حضور تکنسین سیستم تلفن سانترال میباشد.

    ارسال فکس نیز به سادگی فرستادن Mail

    فکس سرور این سیستم امکان دریافت و توزیع و ذخیره فکسهای دریافتی را در Mail box از پیش تعریف شده ای به صورت فایلهایی با فرمت PDF فراهم می آورد. با توانمندی یکپارچه سازی سیستم فکس با e-mail ، ارسال فکس نیز به سادگی فرستادن e-mail است.

    امکان دریافت پیام صوتی (voice mail)

    با استفاده از این سرویس در صورت عدم امکان پاسخ گویی کاربر , می توان برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه و با استفاده از IP Phone خود امکان شنیدن این پیام ها را خواهد داشت . در این حالت پیغام ها روی سرور اصلی ذخیره می گردند. کاربر برای شنیدن صندوق ورودی خود می تواند با شماره گیری یک شماره داخلی و وارد کردن رمز خود، پیغام ها را دریافت نماید .

    ضبط مکالمات :

    کاربران این امکان را خواهند داشت مکالمات خود را ضبط نمایند و بعدا از آنها استفاده کنند . می توان برای شماره های مورد نظر این ویژگی را بصورت پیش فرض فعال نمود تا تمام مکالمات شماره یا کاربر مربوطه ضبط گردد . این مکالمات از طریق voice mail کاربر در دسترس می باشد.

    در گاه های مبدل تلفن آنالوگ (ATA)

    از طریق این مودم ها امکان دسترسی به خطوط با تلفن های آنالوگ معمولی فراهم می گردد این مودم ها از طرفی با اتصال به شبکه و ارتباط با IP-PBX و تبدیل خطوط VoIP این سیستم به آنالوگ , امکان اتصال گوشی های معمولی به این سیستم را فراهم می نمایند .

    Voice mail to Email

    با استفاده از این ویژگی کاربران امکان دریافت صندوق voice mail خود را از طریق E-Mail خواهند داشت . استفاده از این ویژگی مشروط به پشتیبانی E-Mail Server از سرورVoIP است . مثلا در حال حاضر سرور Server Microsoft Exchange با تجهزات Cisco سازگاری دارد. در ویرایش های جدید Asterisk نیز این سازگاری ها رو به بهبود است .

    شنود مکالمات (Call barging )

    با این ویژگی کاربران با اجازه دسترسی قادر به شنود مکالمات در حال انجام می باشند . از این ویژگی می توان برای سناریوهای مختلف مانند آموزش کارکنان جدید برای پاسخ گویی به مشتریان استفاده کرد . در این حالت مدیر قسمت با ورود رمز قادر به شنود مکالمه کاربران دیگر می باشد با این ویژگی خاص که مدیر می تواند با کاربر مکالمه کند بدون آن که صدایش برای طرف دیگر (مشتری) ارسال شود.

    ارجاع تماس ها از طریق DID/CID

    این ویژگی تماس ها را با توجه به شماره تماس گیرنده , به مقصد مورد نظر هدایت می نماید . بطور مثال با وارد نمودن شماره منزل کارکنان , در صورت تماس از منزل شخص مورد نظر ارتباط با شماره داخلی وی برقرار میگردد و نیازی به اتصال با اپراتور نیست .

    Call waiting

    این ویژگی در صورت اشغال بودن خط کاربر تماس های جدید را از طریق پیغام صوتی یا بصری به اطلاع کاربر می رساند . مثلا اگر کاربر در حال مکالمه تماس جدبدی را از طرف کاربر دیگر دریافت داشته باشد بر صفحه ی تلفن وی پیغامی ظاهر میگردد که این مسئله را اعلام می نماید .

    VoIP by Wi-FI

    کاربران امکان استفاده از طریق شبکه های بی سیم را خواهند داشت که با توجه به آنکه سرویس Wi-Fiدر اکثر سازمان ها وجود دارد , زمنیه برای استفاده از IP phone های بی سیم فراهم خواهد بود . می توان از ساختار این شبکه ها برای کاربرانی که در فضا های مختلف سازمان فعالیت دارند استفاده نمود . یا در صورت عدم برقرای شبکه با سیم می توان از ساختار بی سیم استفاده نمود .

    ارتباط تصویری

    کاربرانی که از softphone های تحت این سیستم استفاده می نمایند قادر به برقراری ارتباط های تصویری با دیگر کاربران خواهند بود . برخی از IP Phone ها نیز از این سرویس پشتیبانی می نمایند . با استفاده از این دستگاه ها امکان برقراری ارتباطات تصویری بطور مستقل و بدون نیاز به کامپیوتر برای کاربران فراهم است .این ویژگی ها برای کاربران به سادگی قابل استفاده اند . اکثر این ویژگی با استفاده از IP-Phone ها که همانند گوشی های تلفن معمولی بدون نیاز به عملکرد استفاده پیچیده , در اختیار کاربران است . IP-PBX ها با برند های تجاری متفاوت در مدل هایی که همواره در حال بروز شدن هستند بصورت سخت افزاری یا نرم افزاری ارائه می شوند .Asterisk یکی از محبوبترین نرم افزارهایی است که این سیستم را بصورت رایگان فراهم می کند . نصب این نرم افزار بروی یک کامپیوتر شخصی معمولی یک IP-PBX را فراهم می کند . بنابراین برای استفاده از این سیستم نیاز به صرف هزینه بالایی برای تهیه سخت افزار نیست . البته برای اتصال این سیستم به خطوط تلفن شهری یا خطوط دیجیتال E1/T1 از کارت هایی که روی ماژول PCI یا PCI Express ارائه می شوند استفاده می شود که بسته به تعداد خطوط دارای قیمت هایی به طور معمول از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان هستند .

    اتصال دفاتر به یکدیگر

    یکی از ویژگی های مفید استفاده از IP PBX ها امکان اتصال این دستگاه ها به یکدیگر از طریق شبکه است . با این ویژگی ارتباطات تلفنی بین دفاتر از طریق یک سیستم یکپارچه بر روی بستر شبکه انجام می شود . این مطلب به معنی حذف هزینه مکالمه بین دفاتر می باشد . نمای زیر گویای این ساختار است که با توجه به آن تمامی این دفاتر از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند .

    راهبری و کنترل سیستم مرکز تلفن و فکس سرور

    این سیستم به مدیر مجموعه امکان میدهد تا گزارشات مختلف آماری از تماسهای ورودی و خروجی به مجموعه را با تمام جزئیات مورد نیاز از قبیل شماره تماس گیرنده، مدت مکالمه، زمان مکالمات، تماسهای بی پاسخ، فاکسها، mailها و ….  را مشاهده نماید.مانیتورینگ سیستم توسط نرم افزار و بسیار ساده صورت میگیرد. در صورت نیاز، مدیر سیستم میتواند حتی از راه دور نظارت کامل بر عملکرد کل سیستم داشته باشد و در شرایطی که لازم بداند نسبت به ضبط یا شنود یک یا چند خط داخلی یا شهری به صورت هم زمان و بدون نیاز به نصب تجهیزات اضافی، اقدام نماید.محیط نرم افزاری elastix کاملا web based است و به گونه ای طراحی شده تا اعمال تغییرات و تنظیمات سیستم به سهولت امکانپذیر باشد. این محیط امکاناتی را فراهم می آورد تا عملیات پشتیبانی و نگهداری سیستم از راه دور امکانپذیر باشد.با توجه به اینکه مرکز تلفن  Elastix از یک دستگاه سرور Linux بهره مند است، لذا کنترل کامل این سرور از طریق شبکه اینترنت (حتی از مسافتهای بسیار دور) امکان پذیر است.

    تماس اینترنتی :

    هزینه تماس های (شرکت – سازمان – اداره – کارخانه و …) خود را تا ۶۰٪ کاهش دهید این ماژول قابلیت گذاشتن داخلی ها روی اینترنت را دارا میباشد شما میتوانید با منزل یا دفتر خود در هر جای دنیا تنها با گرفتن شماره داخلی ارتباط برقرار کرده و هزینه تماس های بین شهری و کشوری و موبایل خود را کاهش داده.

    ساخت داخلی ها :

    (Extensions)بنا به نیاز خود میتوانید داخلی های دلخواه را با پروتکل SIP و IAX درست کرده.

    تجهیزات منزل یا محل کار خودتون رو کنترل کنید :

    با یک پیامک و یا یک تماس به سرور استریسک میتونید دستور بدین که چراغ ها – کولر – مایکروفر – کامپیوتر و یا حتی درب پارکینگ منزل یا محل کار خودتون رو باز و بسته و یا روشن و خاموش کنید.

    صندوق صوتی : (Voice Mail):

    قابلیت فعال کردن صندوق صوتی برای هر داخلی که در صورت جواب ندادن داخلی ها تماس به صندوق صوتی هدایت بشه.

    انتقال تماس ها : (Follow Me & Divert)

    نتقال تماس ها در صورت جواب ندادن اپراطور یا شخص مربوطه بر روی داخلی دیگر یا شماره موبایل و … .

    ورود افراد رو به مراکز مهم کنترل کنید :

    بعد از اینکه شخصی که قصد ورود به سازمان یا دفترتون رو داره کلمه عبورش رو وارد کرد شما میتونید با استفاده از کد DTMF درب های امنیتی رو باز کنید.

    تماس های خارجی :مدیریت تمام تماس های خارجی و محدود کردن تمام مکالمات و یا یکسری از داخلی ها و گذاشتن پیش شماره جهت ارتباط به خط شهری

    تماس های ورودی :مدیریت تمام تماس های ورودی و هدایت آنها و یا بخشی از تماس ها که بستگی به تعداد خطوط دارد به سمت یک داخلی خاص یا یک گروه خاص (پشتیبانی ، فنی ، فروش و غیره … .)

    تعیین زمان کاری :

    شما میتوانید برای تماس های ورودی به سیستم – الگوهای متفاوتی بکار ببرید به طور مثال میخواهید در زمان ساعت کاری تماس های ورودی به یک IVR خاص هدایت شده و بعد از پایان ساعت کاری تمام تماس ها به یک IVR دیگه – مبنی بر اینکه ساعت کاری شرکت به اتمام رسیده و …. . برای تماس های ورودی پخش خواهد شد.

    منوی منشی دیجیتال : 

    IVR پیامی است که قبلا ضبط شده و برای تماس گیرنده پخش میشود و از وی درخواست کلیدی از تلفن برای اتصال با دیگر بخش های سیستم مینماید سپس تماس به مقصد مورد نظر هدایت شده (فروش ، پشتیبانی ، فنی ، مالی و غیره …. .)

    ایجاد گروه پاسخگو :

    قابلیت ایجاد گروه های مختلف و قرار دادن تعدادی از داخلی ها درون یک گروه خاص مثلا ایجاد گروه فروش و قرار دادن ۵ یا ۱۰ و یا حتی تعداد بیشتری از داخلی ها در داخل گروه فروش و به محض اینکه تماس ها به این گروه وصل شده میتوانیم مشخص کنیم که همه داخلی ها با هم زنگ خورده و یا به نوبت و یا به صورت رندوم باشد.

    راه اندازی قصه گو و موزیک سرور :

    شما میتونید روی سرور استریسک داستانهای مختلف بزارید و یا موزیک های متفاوت و روی ivr تعریف کنید که مثلا اگه میخواهید داستان یا قصه گوش بدین عدد ۱ رو شماره گیری فرمایید و اگه میخواهید موزیک پخش بشه عدد ۲ رو شماره گیری فرمایید. که بازم برای هر کدوم از این بخش ها میتونید زیر مجموعه های دیگه ای هم تعریف کنید .

    صف انتظار : (Queue)

    هرگاه بخواهیم با تعداد محدودی از منشی ها به تماس گیرندگان زیادی پاسخ دهیم یک صف انتظار تشکیل داده تا وقتی که تمام منشی ها مشغول هستند تماس گیرنده ها در صف انتظار نگه داشته و در صورت آزاد شدن هر منشی تماس به وی منتقل شود .

    ارسال پیام :

    گاهی اوقات نیاز است که یک پیغام خاصی برای تعدادی از کاربران ارسال شود .

    مرکز تماس : (Call Center)

    این ماژول جهت انجام تماس های تبلیغاتی خودکار و یا بازاریابی میباشد.

    تلفن گیم و وب گیم :

    راه اندازی تلفن گیم برای برنامه های مختلف صدا و سیما و حتی مشتریانی که در صف انتظار ماندند به دلیل ترافیک زیاد سرور که سرگرمشون کنیم . و راه اندازی بازی تحت وب که کاربر با استفاده از اعداد و بازی کردن با اونها بتونه از طریق وب بازی دلخواه خودش رو انجام بده.

    ماژول پیام فوری :

    این ماژول یک پیام رسان (Chat) بسیار محبوب میباشد که پس از نصب این برنامه یک سرور پیام رسان همانند سرویس های Google Talk , Yahoo Mesenger و یا موارد مشابه را داشته باشیم .

    ارتباط تصویری بر روی سرور :

    قابلیت تماس تصویری از طریق Video Phone یا سافت فون با یکدیگر

    رکورد یا ضبط مکالمات تلفنی : (System Recording)

    قابلیت رکورد تمامی تماس ها برای مراکز حساس و مهم

    اتاق انتظار :

    نگه داشتن مشتریان در اتاق انتظار جهت ارتباط با بخش های دیگر و یا انتقال آن تماس به داخلی یا گروه کاربری دیگر و پخش موزیک انتظار برای اشخاصی که در اتاق انتظار هستند.

    تماس بیسیم و متحرک :

    گوشی خودتون رو به بیسیم مخابراتی تبدیل کنید . شما میتونید یه داخلی رو روی گوشی خودتون تنظیم کنید و کافی هست که گوشیتون به اینترنت (شرکت یا سازمان و یا یکی از اپراطورها مثل رایتل -همراه اول – ایرانسل ) وصل باشه بعدش هر کی شماره داخلی شما رو بگیره گوشی موبایلتون زنگ میخوره . تمام تماس های شما از بستر اینترنت انتقال داده میشه و هر چقدر دوست دارید میتونید با همکار یا دوستان خود صحبت کنید . توی پارک یا توی خیابان درحال قدم زدن یا حتی در حال ماشین سواری .

    ماژول پیجینگ :

    صدا کردن یک نفر یا شخص خاصی توسط یکی از منشی ها و پخش آن در تمام بلند گو های تلفن ها

    قابلیت اتصال به انواع سوییچ ها و نرم افزاری ها متداول :

    مایتل ، الکاتل ، اریکسون ، پاناسونیک سانترال ، روتر ، تنور ، لینک ، شیرپوینت ، اوراکل ، Mssql ، Mysql

    مانیتورینگ تماس ها :

    ماینتور کردن تماس های مختلف و ارائه گزارش که چه داخلی های به چه شماره هایی تماس گرفته اند و یا اینکه چه شماره های با چه داخلی هایی تماس گرفته اند.

    مدیریت تماس های از دست رفته :

    قابلیت ارسال تماس های از دست رفته به پست الکترونیکی شما و یا خبر رسانی از طریق پیامک

    پیامک بزنید به سرور که سرور با شما تماس بگیره :

    شما میتونید به سرور استریسک پیامک بزنید و بعدش سرور به صورت اتوماتیک با شما تماس میگیره و شما رو به ivr وصل میکنه و بعدش میتونید هر داخلی دوست داشتید بگیرید و با بخش های مختلف تماس حاصل فرمایید. و حتی میتونید از طریق خط شهری که به سرور وصل هست تماس ها تون رو بگیرید .

    تماس ها ورودی و خروجی خودتون رو مدیریت کنید :

    شما میتونید برای تماس هاتون محدودید بزارید . مثلا هر داخلی تا ۵ دقیقه بتونه مکالمه داخل شهری داشته باشه یا تماس بین اللمللی نتونه داشته باشه یا فقط چند تا داخلی خاص بتونن تماس های بین اللملل داشته باشند . و حتی در صورتی که در خارج از زمان اداری بودید میتونید تعریف کنید که تماس گرفته شده با سیستم رو به سمت موبایل شما و یا شماره منزل خود هدایت کنید که هیچ تماسی رو از دست ندهید.

    سیستم اعلام هشدار استریسک :

    قابلیت اتصال به انواع نرم افزار های مانیتورینگ شبکه جهت ارسال اخطار که میتونه از طریق پیامک و یا تماس صوتی به مدیران شرکت ها یا سازمانها و ارگانهای دولتی در صورت بروز مشکل یا خطر که برای تجهیزات به وجود آمده.

    شماره گیر سریع و خودکار :

    شما میتونید تعریف کنید که اگه من مثلا شماره ۷ رو گرفتم به صورت خودکار سرور استریسک شماره موبایل ۰۹۲۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹ رو برام شماره گیری کنه .

    مرکز اورژانس سیار :

    راه اندازی مرکز تماس اورژانس سیار با استفاده از GSM Modem

    اطلاع رسان برای فروشگاه های اینترنتی :

    قابل استفاده در فروشگاه های اینترنتی در صورتی که کسی محصول رو خرید از طریق سایت سرور استریسک از طریق پیامک یا تماس تلفنی صاحب فروشکاه اینترنتی رو از این موضوع باخبر کنه و استفاده استریسک در کنار سیستم های مالی و حسابداری

    ایستگاه رادیویی :

    استفاده استریسک در کنار تجهیزات بیسیم و ارتباط استریسک با انواع ایستگاه های رادیویی

    استریسک یا ساعت هوشمند :

    سیستم تلفنی استریسک خود رو به ساعت هوشمند بیدار باش تبدیل کنید . شما میتونید هر روز صبح با استفاده از استریسک سر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شید. حتی میتونید تعریف کنید که روزهای شنبه تا پنچ شنبه ساعت ۶ صبح و جمعه ها ساعت ۹ صبح از طریق تماس تلفنی بیدار کنه .

    سیستم اخبار و اطلاع رسانی استریسک :

    شما میتونید توی استریسک بگین که هر روز ساعت ۷ صبح اطلاعات بازار بورس – ترافیک – پروازهای داخلی و خارجی و حتی آب و هوا رو براتون پخش کنه یا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی کنه .

    موزیک انتظار :

    پخش موزیک انتظار بر حسب ماه های مختلف سال که موزیک های مختلفی برای افراد تماس گیرنده پخش کنه موقعی که در صف انتظار جهت برقراری به اپراطور هستند.

    فروش بلیت تلفنی :

    قابل استفاده در پایانه های مسافربری جهت فروش و رزرو بلیط از طریق تلفن به مسافران

    استریسک در بانک ها :

    میتونید یه پیغام صوتی رو برای تعداد زیادی از مشتریان ارسال کنید که میتونه اون فایل صوتی شامل تسحیلات باشه یا بدهی های معوقه مشتریان بانک ها که از این طریق خبر رسانی کنه.

    استریسک در بیمارستان و مراکز درمانی :

    پزشک مربوطه اول هر هفته اطلاعات خودش رو توی سیستم ثبت میکنه و بیمار وقتی با سیستم تماس میگیره و دکتر مربوطه رو میگیره یه فایل صوتی برای بیمار پخش میشه که دکتر مربوطه روزهای فلان و ساعت فلان تشریف دارند.

    ایمیل سرور : (Email Server) 

    راه اندازی ایمیل سرور برای کارکنان و کارمندان یک سازمان و یک دفتر و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی

  • معرفی نسخه نرم افزاری

    از این محصول به صورت نسخه Software Appliance ارائه می شود که بدون نیاز به سیستم عامل می باشد. در واقع Elastix SoftwareAppliance یک نسخه Customize شده از لینوکس است که نرم افزار Elastix بر روی آن نصب شده است. سیستم الستیکس Elastix بر پایه لایسنس GPLv2 تولید شده است، شما می توانید آن را رایگان استفاده کنید .

  • از امکانات الستیکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد

    • منشی تلفنی پند لایه (IVR)
    • تعریف منشی تلفنی چند زمانه برای ساعات مختلف کاری
    • صندوق صوتی برای کاربران
    • امکان استفاده از تلفن تصویری , مکالمه تصویری
    • تعداد نا محدود داخلی
    • محدود کردن تماس ها داخلی ها و گروه های کاری
    • راه اندازی اتاق کنفرانس
    • برقراری ترانک  بین الستیکس های مختلف
    • توزیع تماس های ورودی بین کاربران یک گروه کاری (صف تماس)
    • فکس سرور جهت دریافت و ارسال فکس
    • تعریف مدل های مختلف شماره گیری
    • شماره گیری بر اساس نام اشخاص
    • مدیریت ساده تحت وب
    • تعریف مدیران و کاربران با دسترسی های مختلف
    • زمان بندی های مختلف برای دریافت و هدایت تماس ها
    • تلفن داخلی تان را با خود به سفر ببرید!
    • ضبط و شنود مکالمات
    • امکان اتصال با موبایل و کامپیوتر
  • یک پارچه سازی ارتباطات با Elastix

    امروزه در سیستمهای مدرن و پیشرفته تلفن سانترال امکانات گسترده ارتباطی را به صورت یکپارچه در اختیار خواهید داشت. مرکز ارتباطی الستیکس امور ارتباطی مانند مرکز تلفن، فکس، پست الکترونیک و … را به صورت مرتبط با یکدیگر در اختیار کاربران قرار میدهد. Elastix یک نرم افزار با سورس کد باز است جهت برقرارکردن ارتباطات یک پارچه.  در خصوص این مفهوم، هدف Elastixیکپارچه سازی تمامی قابلیتهای ارتباطی موجود که در سطح حرفه ای به کار میروند، در یک مجموعه واحد و قدرتمند است. پروژه Elastix در ابتدای امر به عنوان یک رابط گزارشگیری از مکالمات در نرم افزار Asterisk آغاز و در مارس ۲۰۰۶ خاتمه یافت. این پروژه در سال بعد،  همراه نرم افزاری که با استفاده از Asterisk ایجاد گردیده بود، انتشار یافت.ارتباط تلفنی راه کاری سنتی و پیشتاز در انواع روشهای ارتباطی در قرن بیستم بود، چرا که بسیاری از شرکتها و کاربران اجبارا  تلفن را جهت رفع نیازمندیهای ارتباطی سازمان خویش برگزیده بودند و بحث یک پارچه سازی ارتباطات معمولا در مراکز تلفنی خلاصه میشد. Elastix نه نتها راه کار تلفنی را به نحوی شایسته به خدمت گرفته، بلکه مجتمع و یک پارچه سازی سایر امکانات ارتباطی را جهت استفاده در محیط سازمان شما با قابلیتهای افزونتر و موثرتر فراهم آورده است

    ویژگی ها:

    هر روزه امکانات جدید ارتباطی به وجود می آیند و حتما شامل مزایا و قابلیتهای بیشتری نیز هستند. Elastix به گونه ای طراحی شده تا گنجایش دایرنمودن محیطی کارآمد در سازمان شما با امکان افزایش قابلیتهای زیادی که این امکان را فراهم می آورد تا مکانهای متعدد محیط کارتان (چندین دفتر در مکانهای مختلف) به صورت مجازی کنار یکدیگر قرار گیرند. به عنوان مثال: چنانچه شعبه ای از شرکت شما در تبریز و دفتر مرکزی آن در تهران باشد، با امکاناتی که Elastix فراهم می آورد، حالتی پدید می آید که گویی کاربران سیستم در یک مکان مشغول کارند.

    برخی از ویژگیهای اساسی Elastix عبارتند از:

    • صندوق پست صوتی
    • ارسال فاکس از طریق e-mail (پست الکترونیک)
    • پشتیبانی از نرم افزارهای Softphone
    • تنظیمات از طریق محیط وب
    • اتاق کنفرانسهای مجازی
    • امکان ضبط مکالمات (بدون نیاز به تجهیزات اضافی)
    • صرفه جویی در هزینه مکالمات
    • قابلیت انتقال آسان خطوط داخلی
    • قابلیت اتصال به مراکز قدیمی PBX (مرکز تلفن سانترال)
    • امکان نمایش مشخصات تماس گیرنده
    • امکان مدیریت پاسخ گویی به مشتری
    • گزارشات متعدد و پیشرفته
    • تلفن گویا، اپراتور خودکار، صندوق صوتی، ضبط خودکار، مرکز تماس ….. بدون نیاز به خرید تجهیزات اضافی!
    •  عدم وجود محدودیت در ایجاد شماره داخلی جدید
    • تلفن داخلی تان را با خود به سفر ببرید!
    • بدون محدودیت در تعداد اعضای کنفرانس در هنگام مکالمه
    • امکان استفاده از تلفن تصویری
    •  بدون نیاز به شبکه کابل تلفن داخلی
    •  در صورت نیاز از کامپیوترتان به جای گوشی تلفن استفاده کنید
    •  و ده ها امکان پیشرفته دیگر که فقط در مدرن ترین سیستمهای تلفن سانترال قابل مشاهده میباشند
  • فایروال Elastix SIP

    SIP  فایروال یک رابط سخت افزاری است که در مرز ورودی دیگر دستگاه ها قرار می گیرد و  در کنار  VoIP IP PBX یک لایه امنیتی ایجاد می کند.

    چگونگی عملکرد دستگاه

    این دستگاه به IP ها یا کشورهای بخصوصی اجازه دسترسی به سیستم را نمی دهد، از PBX شما در مقابل مزاحمت های موجود که سعی می کنند به نام کاربری و رمز عبورتان را بدست آورند محافظت می کند.SIP  فایروال  الستیکس چگونه به این اهداف دست پیدا می کند؟ با استفاده از مجموعه سیستم های بررسی به موقع مبتنی بر SNORT،SIP  فایروال، هر مجموعه SIP را که به سمت سیستم حرکت می کند بررسی می کند، موارد مخرب و غیر طبیعی را شناسایی و Ip منابع آن ها را مسدود می کند.

    ویژگیهای کلیدی:

    • پشتیبانی از ۵۰ خط تلفن به صورت همزمان
    • بررسی مجموعه SIP با استفاده از سیستم بررسی دقیق مبتنی بر Snort
    • پروتکل ناهنجاری های SIP با استفاده از مولفه های شناسایی قابل انطباق
    • شناسایی و جلوگیری از مجموعه های SIP آسیب رسان
    • شناسایی حملات ( دستگاه های اثر انگشت SIP، شمارش کاربر، تلاش های دستیابی به رمز عبور)
    • جلوگیری از حملات Dos/DDos
    • مهار کردن حمله به Script اصلی سایت
    • جلوگیری از سر ریز Buffer
    • مهار ناهنجاری های احتمالی SIP
    • جلوگیری خطرات ناشی از فروشنده شخص ثالث
    • تقلب در شناسایی را اعلام کرده و از ایجاد آن جلوگیری میکند.
    • در مقابل VOIP Spam و شماره گیری های متعدد مقاومت می کند.
    • پاسخی که در مقابل حمله می دهد حذف بی سر و صدای مجموعه های مخرب SIP برای جلوگیری از حمله های پیاپی است.
    • سرویس بروز رسان پویای لیست سیاه VOIP، SIP PBX و تهدیدات Gateway دارد.
    • با قوانین لیست سیاه، لیست سفید و فایوال منطبق است.
    • از مسدود سازی نسبت به موقعیت جغرافیایی پشتیبانی می کند.
    • گزینه ای برای امنیت در مقابل آسیب پذیری های نرم افزار فراهم می کند.
    • بدون نیاز به اضافه کردن دستگاهی به شبکه موجود شما به عنوان یک دستگاه لایه ۲ کار می کند تا زیرساخت IP موجود را روشن کند.
    • اجازه دسترسی به مدیریت دستگاه مبتنی بر Web/SSL را فراهم میکند که اجازه مدیریت دستگاه ها را از هرکجای فضای ابری فراهم می کند.
    • توانایی محدود کردن مدیریت دستگاه جهت دسترسی به IP/Network خاص را فراهم می کند.
    • سیستمی را فراهم می کند تا وضعیت و امنیت رویدادهایی که برای کنترل کردن syslog سرور وارد آن می شود مشخص شوند.
    • افزایش توان SIP تا Mbps10
  • سرور NLX4000 الستیکس

    سرور NLX4000 یک سرور ارتباطی تلفیقی برای کسب و کارهای بزرگ و محیط هایی با امور اجرایی معمولی و بالاست.دستگاه های مجهز به نرم افزار Elastix که بر اساس نیازهای مشتری منطبق شده اند ارائه می شوند. سیستم تلفنی از طریق یک سیستم کارآمد بدون آنکه اجزای داخلی سرور را به خطر بیاندازدمی تواند به سرعت فضای کاری را تغییر دهد.سرور NLX4000 مناسب برای پروژه هایی است که به دسترسی بالا نیاز دارند تا توانایی ادغام دو درایو، سخت افزار RAID و پشتیبانی از منبع تغذیه اضافی را داشته باشند. Elastix یک راه حل متن باز است. شما نیازی به پرداخت هزینه های مجوز در ارتباط با بهره برداری از NLX4000 خود ندارید.

    ویژگیهای کلیدی:

    • قابلیت ارتقاء درایوهای دیسک های سخت افزاری
    • طراحی، تعمیر و نگهداری موثر
    • دسترسی غیر تهاجمی به درایوهای سخت افزاری از قسمت جلو
    • منبع تغذیه قدرتمند بر اساس تقاضای کاربر
    • وجود نرم افزار RAID به صورت پیش فرض
    • سخت افزار RAID بر اساس تقاضای کاربر
    • دسترسی بالا تا U5 به صورت بالقوه
    • رابط شبکه اترنت گیگابیت
    • تطبیق پذیری ادغام سیستم تلفنی
    • نصب و راه اندازی ادغام سیستم تلفنی غیرتهاجمی
    • رابط تشخیص سخت افزار
    • پشتیبانی از رابط های آنالوگ مانند FXS/FXO (PSTN/POTS)
    • پشتیبانی از رابط های دیجیتال مانند پروتکل های E1/T1/J1 through PRI/BRI/R2
    • لغو کردن یکپارچگی اکو
    • Dialplan توزیع شده با Dundi
    • بیش از صدها قابلیت تنظیم پایه و پیشرفته برای PBX
  • سرور NLX miniUCS

    این دستگاه به صورت پیش فرض دارای نرم افزار  Elastix است و قابلیت انطباق با تلفن های آنالوگ و دیجیتال را با توجه به نیازهای مشتری داراست. هرچند که این دستگاه پروتکل محلی SIP است ولی می تواند با ۸ پورت آنالوگ و ۱ پورت دیجیتال (E1/T1/J1) ادغام شود.نسخه های اختصاصی از سخت افزار یکپارچگی سیستم تلفنی استفاده می کنند ( تایید شده توسط  Elastix )، که برای فرمت دیجیتالی ۴ پورتی BRI  ،ترکیبی از انطباق آنالوگ و دیجیتال یا پورت های GSM برای تلفن موبایل تنظیم شده است. به علاوه با محصولات مشابه خود هماهنگی بالایی داشته و توانایی حفظ دو اتصال جداگانه اینترنت از طریق پیکربندی ۳ گیگابایتی پورت اترنت را نیز دارد که به ما اجازه می دهد تا تنها یک رابط برای پروتکل SIP اختصاص دهیم.Elastix یک راه حل متن باز است. شما نیازی به پرداخت هزینه های مجوز در ارتباط با بهره برداری از miniUCS خود ندارید.

    ویژگیهای کلیدی:

    • درایو ثابت
    • طراحی مناسب، کوچک و سبک با وزنی کمتر از ۲ پوند
    • سه رابط شبکه برای ارتباط مستقل بدنه پروتکل SIP
    • رابط تشخیص سخت افزار
    • پشتیبانی از رابط های آنالوگ مانند FXS/FXO (PSTN/POTS)
    • پشتیبانی از رابط های دیجیتال مانند E1/T1/J1 از طریق PRI/BRI/R2 protocols
    • لغو کردن یکپارچگی اکو
    • Dialplan توزیع شده با Dundi
    • IVR قابل تنظیم و انعطاف پذیر
    • ضبط مکالمات
    • ایمیل صوتی
    • مرکز کنفرانس با اتاق های مجازی
    • پشتیبانی از پروتکل های SIP و IAX درمیان دیگران
    • پشتیبانی از چندین کد
    • بیش از صدها قابلیت تنظیم پایه و پیشرفته برای PBX
    • گزارشات پیشرفته و تنطیم صورتحساب برای مقاصد و کانال ها و مصارف گوناگون
    • تقویم یکپارچه PBX با پشتیبانی از یادآورهای صوتی
    • دفترچه تلفن با قابلیت کلیک کردن جهت تماس
    • پشتیبانی از صدای ترکیبی
    • سرور فکس مبتنی بر HylaFax
    • قابلیت ارسال فکس از طریق ایمیل
    • استفاده از برنامه های رویت فکس و تبدیل آن به فایل های PDF قابل دانلود
  • Call Manager Express

    Call Manager Express یا  CME یک مرکز تلفن برای شرکتهای کوچک و متوسط و یا شعب یک شرکت می باشد. این مرکز مجموعه ای از سرویس های ارتباطی و تلفنی را که   توسط کاربران شرکت ها برای ارتباط صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرند را در اختیار آنان قرار میدهد. CME یک مرکز تلفنی قابل اعتماد و اقتصادی با استفاده از روتر و نرم افزار ارتباط صوتی سیسکو است.مرکز تلفن سیسکو  کاربران را در برقراری یک ارتباط موثر، کارآمد و ساده، دسترسی به منابغ صحیح با اولین تلاش یاری می دهد. CME یک قسمت کلیدی از ارتباطات تجاری سیسکو برای سازمانها و شرکت ها که شامل زیر ساخت شبکه، امنیت، مدیریت شبکه، ارتباط بی سیم و چرخه مدیریت سرویس در کنار گسترش قابل انعطاف و اختیارات مدیریتی، بسته های کاربران نهایی و یا شرکا تجاری و برنامه های دیگر افراد مرتبط می باشد.کاربران اکنون می توانند سیستم تلفنی تحت شبکه را برای شرکتهای کوچک و متوسط با سیستمی که بسیار ساده در گسترش، مدیریت راحت و رفع ایراد ساده است را  تجربه کنند. CME بهترین راهکار برای مشتریانی است که به دنبال یک راه حل قابل اعتماد و با امکانات بالا تا ۲۴۰ کاربر می باشند.

    مشخصات کلیدی و مزایا
    سیستم تلفنی تحت شبکه در حال حاضر دستخوش رشد غیر قابل باوری شده است که توسط امکانات فراوانی که فقط توسط سیستم IP Telephony به کاربران داده می شود سرعت بخشیده  می شود. علاوه بر این مزیت اقتصادی در استفاده از یک بستر مشترک برای انتقال دیتا، صدا و تصویر به جای سیم کشی های متعدد برای هر کدام بصورت جداگانه دلیل دیگری در رشد روز افزون این تکنولوژی می باشد.در زیر مزایای استفاده از این سیستم که در یک روتر مجتمع شده آورده شده است.

    عملکرد اقتصادی در ایجاد یک پلتفرم دیتا و صدا بصورت واحد برای تمامی شعب
    استفاده از روتر های بسیار قابل اطمینان سیسکو شامل روتر های سری ۲۸۰۰ و ۳۸۰۰ فراهم کننده یک سیستم کنترل کیفیت، امنیت بالا، فایروال، رمز گذاری است  و ماژولهای  متنوع که توزیع کننده ارتباط  VPN و سیستم محتوا شبکه برای شعب است. سیستم شامل  IP Telephony، صندوق صوتی و  سیستم عملکرد خودکار که به کاربران اجازه میدهد که هر دستگاه را به یک آدرس مطابق نیازشان نسبت دهند که باعث  مدیریت و ایراد یابی ساده می شود و صرفه جویی در هزینه ها را به همراه دارد.

    امکانات پیشرفته سانترال تلفنی
    شرکت های کوچک دارای گروههای کاری مختلفی هستند  و نیازمند امکانات تخصصی بر اساس کارشان می یاشند. CME مجموعه ای قدرتمند از این امکانات را فراهم میکند  و قابلیت های بی همتایی  را از طریق XML که برای کاربران نهایی بهینه شده است را در اختیار قرار میدهد که توسط سیستمهای قدیمی امکان پذیر نیست.

    ایجاد هماهنگی بین سیستم  CME و سازمان یا شرکت
    این هماهنگی می تواند   CME را در مقیاس سایت های بزرگ تر بین شعب مرتبط سازد. روتر ها با ترانک های SIP یا H323 سایت های شما را در مقیاس LAN و WAN به هم متصل میکند و مکالمات شما ره به سمت یکدیگر ارسال می کند که با فشرده سازی استفاده ای  بهینه از پهنای باند می کند.

    سیستم مراقبت از سرمایه گذاری و به روز رسانی آسان با مجتمع سازی مرکز تلفن
    از طریق تنظیمات ساده با CME یک روتر تبدیل به VOIP Gateway  قوی برای یک شبکه راه دور میشود که باعث صرفه جویی در هزینه ها و یک تجارت موفق می شود.

    رفع ایرادات از راه دور
    مدیر سیستم از راهد دور و اتصال ریموت میتواند ایرادات سیستم را به راحتی و در محیطی ساده بر طرف سازد. CME به یک سیستم روتر سیسکو این امکان را میدهد که تمام پردازش را برای تلفن های آنالوگ انجام دهد. تمام تنظیمات تلفن ها در یک روتر انجام می گیرد، علاوه بر اینکه این راه کار به شما یک سوییچ شبکه تلفنی PSTN قوی را پیشنهاد میدهد. سیسکو پیشرو در ارایه سیستمهای تلفنی تحت شبکه  سرویس کیفیت بهتر سرویس را با  H.323 Gatekeepr یا SIP Proxy server را در کنار عملکردهایی مانند Channel Service Unit/digital و Network Termination و هماهنگی با دستگاه های PSTN با استفاده از کارت های مختلف، با CME فراهم میکند.
    CME بروی روتر های مختلفی قابل اجرا است که بر اساس نوع روتر میتواند از ۲۴ تا ۲۴۰ کاربر را برای شما مدیریت کند.

  • سیستم مرکز تلفن سیسکو CISCO Call Manager

    این محصول جایگزین کاملا معتبر و کامل بجای مرکز تلفن سیسکو می باشد. تمام قابلیت ها از جمله فروارد تماس، منو های روی گوشی، فون بوک کامل، جستجو در اعضا، تعریف سطح اجازه های مختلف و بسیاری قابلیت های دیگر از محسنات این محصول می باشد. این یک محصول کاملا ایرانی است، که براساس پروتکل های سیسکو پیاده سازی شده است، و شما را از خرید لایسنس ها گران قیمت و یا کرک شده و نا معتبر بی نیاز می کند. این سرور یک نرم اقزار کاملا ایرانی و جایگزین کامل برای سرورهای مرکز تماس Cisco Call Manager می باشد. تمام قابلیت های کال منجر سیسکو را شامل می باشد و با نیاز سازمان شما بصورت کامل انعطاف پذیر می باشد. این سرور در سازمان هایی با بیش از ۱۲۰۰ دستگاه ای پی فون تست و راه اندازی شده است. این محصول بصورت کامل براساس انواع مختلف گوشی های سیسکو پیاده سازی شده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به لایسنس گرانقیمت سرور سیسکو از تمام مزایای گوشی های خود استفاده کنند.

    قابلیت های این سرور:

    • پشتیبانی از تمام فانکشن های تماس از قبیل VoiceMail. Call Forwarding, Call Holding, Call Parking, Conference.
    • پشتیبانی از تمام گوشی های موجود ۷۹۰۵,۷۹۱۱,۷۹۴X, 796X, ….
    • پشتیبانی از ماژول اکسپنشن Expansion .  با تمام قابلیت ها.
    • امکان تعربف دایرکتوری ها و سرویس های مختلف بسیار منعطف تر از سرور سیسکو .
    • امکان اتصال به پورتال سازمانی برای مشاهده گزارش ها.
    • ارایه دقیقترین گزارش ها و سطح دسترسی.
    • پشتیبانی از خطوط مشترک با تمام قابلیت ها Line Sharing.
    • کاملا انعطاف پذیر با نیاز های سازمان های بزرگ.
  • معرفی CISCO UC

    ترکیب کلیه ارتباطات در قالب یک راه حل در راستای امکان‌پذیر ساختن ارتباطی سریع و آسان برای کارمندان ، مشتریان ، تامین‌کننده‌ها و شرکایتان.  خلاقیت ، نوآوری و پاسخ سریع از طریق ارتباطات یکپارچه سیسکو ، به آسانی و در کمترین زمان می‌توانید بین کارمندان و اطلاعات ارتباطی کارامد برقرار کرده و در عین حال ، تجربه‌ای موثر و جامع از همکاری و تعامل را برای محیط کار خود به ارمغان آورید. مزایای این محصول به شرح ذیل هستند:

    •    برقراری ارتباط بین همکاران ، شرکا ، فروشندگان و مشتریان براساس اطلاعات و تخصص مورد نیاز سازمان
    •    دسترسی و اشتراک ویدئو از طریق رایانه شخصی و دستگاه‌های سیار بنا بر تقاضا و بسادگی یک تماس تلفنی
    •    تسهیل تعاملات اعضای تیم و همچنین گردهمایی پویای افراد ، گروه‌های کاری مجازی و تیم‌ها
    •    تبدیل دستگاه‌های موبایل به انشعابی از شبکه شرکت بطوریکه بهره‌وری کارمندان از هر نقطه‌ای افزایش خواهد یافت
    •    یکپارچه‌سازی همکاری و ارتباطات در روندهای تجاری و برنامه‌های کاربردی

  • CISCO UNIFIED COMMUNICATIONS MANAGER

    «Cisco Unified Communications Manager» (که قبلاً «Cisco Unified CallManager» نامیده می‌شد) نقش مولفه پردازش‌گر تماس مبتنی بر نرم‌افزار را برای «Cisco Unified Communications» بازی می‌کند. از طرفی «Cisco Unified Communications Applications Server» بستر سرور لازم برای پردازش تماس، خدمات و برنامه‌های کاربردی این محصول را با حداکثر دسترس‌پذیری فراهم می‌سازد. سیستم Cisco Unified Communications Manager  ویژگی‌ها و کارکردهای تلفن را تا دستگاه‌های شبکه تلفن مبتنی بر انتقال بسته داده مانند تلفن‌های IP ، دستگاه‌های پردازش رسانه ، Gateway VoIP و حتی برنامه‌های چند رسانه‌ای گسترش داده است. از سوی دیگر خدمات صوت و تصویر ، ارسال پیام یکپارچه ، کنفرانس چندرسانه‌ای ، مراکز تماس تعاملی از طریق برنامه کاربردی (API) تلفن این محصول قادر به تبادل و تعامل هستند.  «Cisco Unified Communications Manager» خدمات کنترل تماس و ارسال سیگنال را در اختیار برنامه‌های کاربردی تلفن سیسکو و همچنین برنامه‌های دیگر قرار می‌دهد. این محصول از قابلیت‌های اصلی ذیل برخوردار است:

    •    پردازش تماس
    •    کنترل دستگاه و ارسال سیگنال
    •    مدیریت و نظارت بر برنامه شماره‌گیری
    •    مدیریت و نظارت بر ویژگی تلفن
    •    خدمات دایرکتوری
    •    بهره‌برداری ، مدیریت و نظارت (OAM&P)
    •    واسط برنامه‌نویسی برای برنامه‌های کاربردی خارجی پردازش صوت مثلاً:
    •    Cisco IP Communicator
    •    Cisco Unified IP Interactive Voice Response (IP IVR)
    •    کنسول همراه Cisco Unified Communications Manager


    مدیریت ارتباطات یکپارچه سیسکو به عنوان یک ابزار
    «Cisco Unified Communications Manager» به عنوان یک ابزار تعبیه‌شده بر روی سیستم عامل غیر ویندوز کار می‌کند. از جمله ویژگی‌های کاری این ابزار به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:

    •    کارکرد بر روی بسترهای سخت‌افزاری اختصاصی که سیسکو مشخص و تامین کرده و در برخی موارد، بسترهای تامین شده از جانب مشتری
    •    کارکرد در محیط نرم‌افزاری کنترل شده‌ایی که سیسکو مشخص و نصب کرده است
    •    شامل بر کلیه نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌برداری ، نگهداری ، حفظ امنیت و مدیریت سرور ها (از جمله ،  Cisco Security Agent )
    •    ارائه خروجی‌ از انواع پارامترهای مدیریتی از طریق واسط منتشر شده برای ارائه اطلاعات به برنامه‌های مدیریتی تایید شده مانند:
    •    NetIQ Vivinet Manager
    •    HP Openview
    •    Integrated Research Prognosis
    •    کارکرد بدون کیبورد ، ماوس ، یا پشتیبانی مانیتور VGA  البته برخی از بسترهای سخت‌افزار ، نیازمند کیبورد ، ماوس و مانیتور است
    •    واسط‌های خارجی
    •    اترنت به شبکه
    •    واسط وب برای مدیریت و نظارت بر بستر و مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو
    •    واسط خط فرمان (CLI) برای استفاده مدیران
    •    واسط‌های برنامه کاربردی (API) مانند JTAPI ، AXL/SOAP و SNMP برای پشتیبانی مدیریت و برنامه کاربردی شرکت‌های ثالث
    •    برخی نرم‌افزارها برای سهولت گسترش سرورهای «Cisco Unified Communications Manager» توسط مشتری و شرکا از قبل نصب شده‌اند. همچنین جستجوی خودکار به روزرسانی‌ها و اطلاع به مدیران در زمان در دسترس بودن راه حل‌های امنیتی و امکان ارتقای نرم‌افزار نیز در این سیستم وجود دارد.
    •    شما می‌توانید سرورهای «Cisco Unifgied Communications Manager» را ارتقا داده و در عین حال ، پردازش تماس‌های‌تان را ادامه دهید ، بطوریکه روند ارتقا با حداقل زمان از کار افتادگی به وقوع پیوندد.
    •    این محصول بواسطه پشتیبانی از Unicode بر روی نمایشگرهای تلفن با وضوح بالا از بازارها آسیایی و خاورمیانه نیز قابل پشتیبانی است
    •     Cisco Unified Communications Manager  قابلیت FCAPS (خطا ، پیکربندی ، حسابداری ، عملکرد و امنیت) را نیز ارائه می‌کند.
    •    قابلیت توسعه تا ۳۰,۰۰۰ شماره بر روی یک کلاستر و تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ شماره بر روی یک سیستم یکپارچه امکان پذیر است.
    •    امکان برقراری ارتباط VoIP بین شعب یک سازمان و هر سازمان دیگر تحت پروتکل های استاندارد و از طریق بستر های شبکه ای مبتی بر IP  که باعث کاهش هزینه مکالمات و بازگشت سرمایه می گردد.
    •    برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN)  از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه امکان پذیر است
    •    یکپارچگی با سرویس های LDAP  نظیر  Active Directory (2003,2008) برای برسی صحت و جستجوی کاربران.
    •    یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی  Fax Over IP  که با استفاده از پروتکل T.38 امکان پذیر می باشد.
    •    ایجاد کنفرانس های سه نفره بدون نیاز به امکانات اضافی مقدور است
    •    در صورت استفاده از روتر های Cisco به همراه ماژول PVDM امکان ایجاد چندین کنفرانس همزمان ۸ نفره به صورت یکپارچه با CallManager وجود دارد و در صورت نیاز ، کنفرانس های همزمان بیش از ۸ نفر به صورت یکپارچه با CallManager با استفاده از سرور های جداگانه امکان پذیر است
    •    امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway وجود دارد.
    •    استفاده از رنج وسیعی از IP-Phone ها با قابلیت و قیمت های متفاوت ممکن می باشد.
    •    استفاده از امکانات منحصر به فرد سیستم IP-Telephony   نظیر مدیر و منشی دیجیتال (IPMA) ، Call Park ، Call Pickup ، Call Transfer ، Call Forward  ، Extension Mobility و Video Telephony باعث افزایش بهره وری سازمان می گردد.
    •    با توجه به وجود سوئیچ دو پورت بر روی IP-Phone ها ، و پشتیبانی از Voice Vlan در سوئیچ های شبکه ، پورت های دسترسی به صورت همزمان برای ارتباط با IP-Phone و PC قابل استفاده می باشند و نیاز به بستر شبکه مجزا برای سیستم  IP-Telephony نمی باشد.
    •    وجود Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها (Call Manager)   ، بستر شبکه و Voice Gateway ها ، در دسترس بودن (Availibilty) و قابلیت اطمینان (Reliability) راه حل IP-Telephony را بسیار بالا می برد.
    •    امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های  Cisco  نظیر Auto QoS ، RSVP Agent و… به صورت هوشمندانه کیفیت سرویس را افزایش می دهد.
    •     CAR (Call Detail Record Analysis and Reporting)  امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها را فراهم می کند.
    •    Real Time Monitoring Tool   امکان مانیتورینگ بهنگام سرویس IP-Telephony  و اطمینان از صحت و کارایی مطلوب سیستم را فراهم می کند .
    •    امکان یکپارچگی با دیگر راه حل های Cisco Unified Communication امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر می باشد
    •    Voice and Unified Messaging
    •    Rich-Media Coneferncing and Collaboration
    •    Mobility
    •    Contact Center
    •    Management Suite
    •    امکان استفاده از کلاینت های متعدد ممکن می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:
    •    IP-Phone های Cisco و غیر Cisco ( با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP )
    •    Soft-Phone با استفاده از Cisco IP Communicator
    •    Voice ، Video ، Instant Messaging ، Voice Mail و Web Conferencing به صورت یکپارچه بر روی PC توسط Cisco Unified Personal communicator
    •    IP Phone های WireLess ، تحت استاندارد های ۸۰۲٫۱۱a/b/g
    •    گوشی های موبایل Dual-Mode  نوکیا سری E به صورت Wlan IP Phone تحت استاندارد های ۸۰۲٫۱۱a/b/g
    •    Cisco Unified Video Advantage  جهت برقراری کنفرانس تصویری P2P به صورت یکپارچه با  IP Telephony

  • CISCO JABBER

    سیسکو Jabber   برنامه کاربردی ارتباطات یکپارچه‌ای است که بهره‌وری کاربر را در هر جا سازگار با دستگاه‌های گوناگون افزایش می‌دهد.  محیط کار پراکنده و جهانی امروز چالش‌های قابل ملاحظه‌ای را پیش‌روی کارمندان قرار داده است تا جایی که برقراری ارتباط را با افراد درست دشوارتر ساخته و در عین حال، تعداد و شیوه‌های ارتباطات را به میزان چشمگیری افزایش داده است. سازمان‌های کوچک و بزرگ نیز همواره تلاش کرده تا ارتباطات‌شان را به منظور حفظ پایگاه مشتریان خود، رقابت با کسب و کارهای جدید، کنترل هزینه‌ها و گسترش و رشد کسب و کارشان در سطحی جهانی بهبود بخشند.  نرم‌افزار Cisco Jabber برای سیستم عامل ویندوز جریان ارتباطات را برقرار کرده و بهره‌وری را از طریق یکپارچه‌سازی قابلیت‌های حضور موثر، ارسال پیامک ، صوت و تصویر ، پیامک صوتی ، اشتراک تصویر و کنفرانس آن هم فقط از پشت میزکار به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. Cisco Jabber ارتباطاتی فوق العاده امن ، شفاف و قابل اطمینان را میسر می‌سازد. این نرم‌افزار با عرضه مدل‌های انعطاف‌پذیر و قابل گسترش، تکیه بر استانداردهای باز و یکپارچگی با برنامه‌های کاربردی دسکتاپ رایج گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. اکنون شما با اتصال به اینترنت از کجا و با هر کس می‌توانید ارتباط برقرار کرده و همکاری موثر داشته باشید

    ویژگی‌ها و مزایا
    کاهش تاخیر در ارتباطات با کمک اطلاعات تماس و حضوری موثر
    بستر Cisco Jabber شما را قادر می‌سازد تا به آسانی از میزان دسترس‌پذیری همکاران و دیگر کارمندان در داخل و خارج سازمان‌تان اطلاع یابید. اکنون می‌توانید در یک نگاه افراد آفلاین ، در دسترس ، خارج از سازمان، رزرو ، یا پر مشغله را تشخیص دهید. از طرفی می‌توانید وضعیت‌های دسترس‌پذیری سفارشی را تدوین کنید، مثلاً: «در جلسه با مشتری». کارت‌های تماس نیز اطلاعات تماس اضافی و چند گزینه دیگر را برای آغاز ارتباط در اختیار قرار می‌دهند . این قابلیت‌ها تاخیرهای ارتباطی را کاهش داده و روند تصمیم‌گیری را سریع‌تر و در عین حال ، بهره‌وری را افزایش خواهند داد.

    ارتباط سریع از طریق ارسال پیامک بدون مرز کلاس تجاری
    ارسال پیامک یک شیوه ارتباطی مهم به شمار می‌رود که تعامل موثر را در محیط تجاری امروز با وظایف متعدد امکان‌پذیر می‌سازد . بستر سیسکو جابر قابلیت‌های ارسال پیامک را ارائه کرده که براساس پروتکل حضور و ارسال پیام توسعه‌پذیر (XMPP) پایه‌ریزی شده است. این راه‌حل اتاق‌های گفت و گوی شخصی ، گروهی و دائمی را در اختیار قرار می‌دهد که ارتباط سریع با همکاران تجاری‌تان را ممکن می‌سازد. سوابق گفت و گوها و قابلیت‌های ثبت وقایع مبتنی بر سرور رویت محتوای گفت و گوهای پیشین و ذخیره‌سازی پیام‌ها را امکان پذیر کرده است. گزینه ارسال پیامک با دیگر قابلیت‌های ارتباطی یکپارچه شده و لذا شما به آسانی می‌توانید بین گفت و گوها ، مکالمات صوتی و کنفرانس‌های مبتنی وب خود سوئیچ کنید. از طرفی حتی مشترکاً با افراد خارج از سازمان‌تان گفت و گو و تبادل پیامک داشته باشید، حتی افرادی که ممکن از برنامه کاربردی سیسکو جابر نیز استفاده نکنند. قابلیت‌های ارسال پیامک کلاس تجاری بستر نرم‌افزار سیسکو جابر همکاری و تعاملی بدون مرز، کارامدتر ، امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر را ممکن می‌سازند.

    قابلیت‌های تلفن IP کلاس تجاری از پشت رایانه شخصی
    ‌برنامه کاربردی Cisco Jabber صدا و تصویر را با کیفیتی عالی میهمان رایانه‌های شخصی‌تان خواهد کرد. با تکیه بر قابلیت‌های پیشرو  Cisco Unified Communications Manager ، نرم‌افزار سیسکو جابر بدل به تلفن نرم‌افزاری با کیفیت صدای پهن باند و قابل اطمینان ، تصویر HD مبتنی بر استانداردها (p720) و ویژگی‌های کنترل تلفن ثابت شده است. این ویژگی‌ها دسترس‌پذیری تلفن صوتی و تصویری با کیفیت بالا را در کلیه اماکن و برقراری ارتباط با تلفن‌های ثابت کاربران ، کارگزاران نرم‌افزاری و دستگاه‌های سیار ممکن ساخته‌اند. برنامه کاربردی سیسکو جابر ارتباطات صوتی را ساده ، شفاف و قابل اطمینان‌تر ساخته است

    تسریع عملکرد تیمی توام با همکاری و کنفرانس چندجانبه
    بستر سیسکو جابر گسترش تدریجی و هموار برای  اشتراک راه حل‌های همکاری و کنفرانس Cisco Web یا دسکتاپ را امکان‌پذیر می‌سازد. اکنون شما در کسری از ثانیه می‌توانید اسنادتان را به اشتراک گذارده و گفت و گوها و مکالمات خود را تا کنفرانس‌های صوتی، تصویر و مبتنی بر وب چندجانبه گسترش دهید.


    همکاری از طریق برنامه‌های تجاری رایج

    شما اکنون می‌توانید از قابلیت‌های برنامه کاربردی سیسکو جابر با تکیه بر برنامه‌های رایج رایانه‌تان مثلاً Microsoft Outlook بهره‌مند شوید ، مثلاً : قابلیت‌های «Lighting Up Presence» و «Click to Communicate» (تماس صوتی و تصویری و ارسال پیامک). با استفاده از Microsoft Outlook ، می‌توانید از آیکون‌های «Click to Communicate» کارت تماس مایکروسافت برای برقراری ارتباط مستقیم از داخل برنامه کاربردی جهت صرفه جویی در زمان و تسریع روند کار استفاده کنید ، زیرا که اکنون به آسانی می‌توانید دسترس‌پذیری کاربران را رویت و ارتباطاتی همچون جلسات گفت و گوی پیامکی ، صوتی و تصویری گروهی و شخصی را بدون سوئیچ بین برنامه‌های کاربردی متفاوت آغاز کنید.

  • CISCO UNITY CONNECTION

    ارسال ساده پیام و یکپارچه برای ارتقای تعامل و همکاری
    Cisco Unity Connection را باید راه حلی قوی برای ارسال پیام و پست صوتی یکپارچه معرفی کرد که امکانات ارسال پیام انعطاف‌پذیری را توام با گزینه‌های پیشرفته فناوری اطلاعات و همچنین مدیریت ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
    Cisco Unity Connection دسترسی و مدیریت سریع و آسان پیام‌ها را از طریق صندوق پستی ایمیل ، مرورگر وب ، برنامه  Cisco Jabber، تلفن IP یکپارچه سیسکو ، تلفن هوشمند و یا تبلت برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین ، این محصول فرمت های انعطاف‌پذیری را برای دسترسی و تحویل پیام ارائه می‌کند، از جمله پشتیبان از فرمان‌های صوتی، تبدیل گفتار به نوشتار و حتی پیام‌های تبریک ویدئویی.   Cisco Unity Connection  بطور کامل قابل مجازی‌سازی بوده و بر روی سخت‌افزار مبتنی بر مشخصات اختصاصی قابل اجرا است.  «Unity Connection» بسادگی از طریق «Cisco Prime Collaboration» که یک برنامه‌ کاربردی برای مدیریت یکپارچه امکانات صوتی و تصویری بوده قابل گسترش و بکارگیری ، تدارک ، پایش و مدیریت است.

    •    دسترسی کاربری انعطاف‌پذیر و سریع به پیام‌ها : کاربران می‌توانند بواسطه دسترسی سریع و کارامد به پیام‌ها از طریق دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی متفاوت مورد استفاده‌شان براساس فرمت مدنظرشان در وقت صرفه‌جویی و بهره‌وری را افزایش دهند.

    •    مدیریت و نظارت مقرون به صرفه و ساده :«Unity Connection» کاملاً مجازی‌سازی شده ، انعطاف‌پذیر بوده و به سادگی در محیط‌های کاربردی و شبکه‌های گوناگون قابل ادغام است.
    این محصول از طریق برنامه  Prime Collaboration  قابل مدیریت است (که تدارک ، فعال‌سازی خدمات ، پایش ، تحلیل و گزارش عملکرد ، مدیریت ارتقای محصول و مدیریت لایسنس ها را پوشش می‌دهد).

    •    فوق العاده امن و سازگار :بخاطر انعطاف‌پذیری در اندازه و مقیاس ، «Cisco Unity Connection» را باید راه‌حل ارسال پیام یکپارچه‌ای معرفی کرد که از سال ۲۰۰۵ اکثر شرکت‌های متوسط و جهانی ، دولتی و حتی امنیت اطلاعات آن را برای سازمان خود برگزیده‌اند.

  • Cisco Unified Contact Center Express

    یا به اختصار «Unified CCX» راه‌حلی یکپارچه با ویژگی‌های متعدد برای مدیریت تماس‌های صوتی مشتری و در عین حال، بهره‌مندی از کلیه مزایای گسترش و استفاده از «Cisco Unified Communications» با پوشش کامل را ارائه می‌کند. این محصول ویژگی‌های مدیریت و نظارت ، مسیریابی تماس پیچیده چند کانالی را برای بخش‌ها ، دفاتر شعب ، یا شرکت‌های کوچک عرضه می‌کند.
    بعلاوه از قابلیت نصب ، پیکربندی و میزبانی برنامه کاربردی آن و همچنین کاهش پیچیدگی یکپارچه‌سازی برنامه کاربردی تجاری ، سهولت مدیریت و نظارت ، افزایش انعطاف‌پذیری و کارایی میزبانی شبکه برخووردار است. با تمام این ویژگی‌ها، «Cisco Unified Contact Center Exptress» شبکه‌ای واقعاً تعاملی را به مشتری ارائه می‌کند. «Unified CCX» قابلیت‌های مدیریت تماس جامع و مسیریابی تماس پیچیده‌ای را عرضه کرده و در عین حال، راه‌حل گزارشگری تعبیه‌شده‌ای را شامل می‌گردد که نمایی جامع از آمار مرکز تماس را در نگاه پیش‌روی قرار می‌دهد. این محصول قطعه‌بندی شبکه مشتری را با تکیه بر قابلیت پاسخ صوتی تعاملی پیشرفته‌ و خدمات مشتری پیش‌گستر برای ارائه تجربه کاربری بی مانند بواسطه قابلیت‌های مدیریت تماس یکپارچه امکان‌پذیر می‌سازد. قابلیت‌های این محصول که در آنها از چندین کانال ارتباطی پشتیبانی شده به شرح ذیل هستند: مدیریت صدا ، ایمیل ، وب چَت و جستجو در شبکه های اجتماعی.

    ویژگی‌ها و مزایا

    •    قابلیت‌های مدیریت تماس جامع و مسیریابی تماس پیچیده
    •    یکپارچه ‌سازی رسانه اجتماعی ، وب چَت و ایمیل
    •    ویژگی‌های توزیع خودکار تماس ، از جمله مسیریابی شرطی ، تماس در صف و زمان انتظار پیش‌بینی شده پیام‌ها
    •    یکپارچگی حضور از راه دور برای افزایش رضایتمندی تماس‌گیرنده
    •    بهینه‌سازی نیروی کار از جمله مدیریت نیروی کار و مدیریت کیفیت پیشرفته
    •    گزارشات و داشبوردهای بلادرنگ و سوابق گذشته با گزینه‌های انعطاف‌پذیر از طریق «Cisco Unified Intelligence Center»
    •    ویژگی «Mobile Skill Manager» برای مدیریت در حال حرکت
    «Cisco Unified Contact Center Express» در سه بسته نرم‌افزاری متناسب با نیازمندی مشتری عرضه می‌شود.
    مزایای تجاری اصلی
    •    بهبود رضایمندی و وفاداری مشتری بواسطه مدیریت تماس جامع
    •    بهبود بهره‌وری نیروی کار
    •    بهینه‌سازی قابل ملاحظه در هزینه‌ها از طریق ارائه راه‌حل «All-In-One»، «Easy-to-Use» و «Easy-to-Deploy»

  • CISCO MEDIA SENSE


    چشم‌انداز محصول

    Cisco MediaSense یک بستر مبتنی بر شبکه با استانداردهای باز بوده که ضبط ، پخش دوباره ، پخش زنده و ذخیره رسانه‌ها از جمله رسانه‌های صوتی و تصویری را پشتیبانی می‌کند. این گزینه بستری مقرون‌ به صرفه و کارامد را برای ضبط مکالمات تجاری مثلاً تعاملات واحد خدمات مشتری را ارائه کرده است.

    ارزش تجاری
    کسب و کارها و سازمان‌ها باید به دلایل متفاوت از جمله رعایت مقررات ، مدیریت کیفیت ، کشف موارد نقض قوانین ، آموزش کارمندان ، اطلاعات امنیت تجاری و بهینه‌سازی خدمات به مشتریان تماس‌های خود را ضبط نمایند. متاسفانه ، راه‌حل‌های ضبط سنتی غالباً هزینه‌بر و دشوار هستند. ولی  Cisco MediaSense این چالش‌ها را از طریق ضبط صوت و تصویر بر روی شبکه ، ساده‌سازی معماری ، کاهش هزینه‌ها و مقیاس‌پذیری بهینه در انواع سناریوهای کاری مانند ضبط انتخابی ، انتقال تماس‌ها ، ضبط مبتنی بر سایت و کنفرانس‌های چندجانبه برطرف ساخته است.  MediaSense  جستجو و پخش داخلی موارد ضبط شده را ممکن ساخته و اکنون شما به آسانی می‌توانید از مزایای آن در ارتباط با تعاملات واحد خدمات مشتریان توام با قابلیت‌های «Cisco Finesse Agent Desktop» استفاده کنید. علاوه ضبط و پخش مجدد ،  Cisco MediaSense  جریان رسانه را بر روی شبکه امکان‌پذیر ساخته و در عین حال ، از قابلیت‌های  Video on Hold  (VoH) از طریق «Cisco Unified Communications Manager» (UCM)، «Video on Queue» (ViQ) بواسطه  Cisco Remote Expert  و «Cisco Unified Customer Voice Portal» (Unified CVP)، «Video Greeting» از طریق  Cisco Unity Connection  و پایش زنده تماس‌های واحد خدمات مشتری نیز پشتیبانی می‌کند. معماری مبتنی بر شبکه MediaSense دسترسی سریع به رسانه‌های ضبط شده را از طریق برنامه‌های کاربردی متفاوت بدون توجه به مکان کاربر صرفاً بواسطه واسط‌های برنامه‌نویسی برنامه کاربردی (API) ساده امکان‌پذیر می‌سازد. این واسط‌ها استانداردهای باز وب را پیاده‌سازی کرده که از اکوسیستم گسترده  برنامه‌های کاربردی شرکای فناوری سیسکو از جمله راه حل‌های مدیریت کیفیت (QM) و مدیریت کیفیت پیشرفته (AQM) پشتیبانی می‌کند.

  • CISCO VIDEO CONFERENCE

    «Cisco TelePresence Server» محصولی برای ویدئو کنفرانس بوده که با «Cisco Unified Communications Manager» ، ارتباط بصری چندجانبه‌ و یکپارچه قابل گسترشی را ممکن می‌سازد. این محصول قابلیت‌های اشتراک محتوا ، صوت و تصویر فوق العاده انعطاف‌پذیری را برای ویدئوکنفرانس چندجانبه عرضه می‌کند. شما می‌توانید به آسانی جلسات ملاقاتی را با تکیه بر End Point ها (یا تجهیزات ارتباطی) تصویری ، دستگاه‌های موبایل ، کلاینت های «Cisco WebEx» و End Point های تصویری ثالث  برگزار کرده و یا به جلسات برگزار شده محلق شوید.  Cisco TelePresence Server  برگزاری ویدئوکنفرانس مبتنی بر استانداردها را با کیفیتی بالا برای کاربران سیستم‌های اتاق کنفرانس ، دسکتاپ‌ها و یا موبایل امکان‌پذیر می‌سازد. این محصول راه حلی فوق العاده مقیاس‌پذیر و متنوع برای مشتریان بزرگ و شرکت‌های متوسط محسوب می‌گردد.  Cisco TelePresence Server  در راستای ارائه تجربه کنفرانس مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر با  Cisco TelePresence Conductor  قابل استفاده است. همچنین با برای رزرو و زمان‌بندی کنفرانس و مدیریت منابع با بسته نرم‌افزاری «Cisco TelePresence Management» نیز کار می‌کند.


    مزایای این محصول به شرح ذیل هستند:

    •    تجربه کاربری پایدار از طریق راه حل‌های گوناگون ویدئو کنفرانس مبتنی بر تجهیزات اتاق کنفرانس، رایانه دسکتاپ و یا موبایل
    •    آرایش انعطاف‌پذیر و نمای بهینه‌سازی مطابق با قابلیت‌های هر دستگاه
    •    تجربه‌ کاربری متفاوت و گسترده‌ با ویژگی‌هایی مانند آرایش و چیدمان‌های «Cisco ActivePresence»، کنترل‌های حین جلسه  Active Control  و شناسه‌های انفرادی برای شرکت‌کننده‌ها و همچنین، فناوری «Cisco ClearPath» برای ارائه کیفیت تصویری بهینه
    •    قابلیت گسترش انعطاف‌پذیر جلسات بیش از ظرفیت یک سرور  TelePresence Server
    •    دسترسی گسترده‌تر از طریق گسترش جلسات به کاربران  WebEx Meeting Center
    •    برگزاری کنفرانس‌هایی بسیار مقرون به صرفه و مقیاس‌پذیر

    Cisco TelePresence Server  در قالب یک برنامه کاربردی مجازی‌سازی شده سازگار با سرورهای استاندارد «Cisco Unified Computing System» (Cisco UCS) نیز در دسترس بوده یا اینکه می‌توانید آن را بر روی بسترهای سخت‌افزاری اختصاصی به خدمت گیرید. برای این محصول Licensing انعطاف‌پذیری نیز ارائه شده‌اند تا به آسانی و در کمترین زمان ممکن قابلیت‌های  Cisco TelePresence Server  را متناسب با نیازهایتان به کار گیرید . به ازای هر میزبان با تکیه بر شیوه اعطای لیسانس «Cisco Personal Multiparty» تا بدون محدودیت کل شرکت‌تان از امتیاز «Cisco TelePresence Server» برخوردار گردد. در هر حال ، اصلی‌ترین نیاز کلیه مشتریان اطمینان از بازده بالای سرمایه‌گذاری‌هایشان است . این محصول روند ارتقای نرم‌افزاری را دنبال کرده که امکان گسترش و استفاده از ویژگی‌های جدید مورد نیاز را امکان‌پذیر ساخته و ضمناً با تکیه بر مدل اعطای لایسنس مقرون به صرفه پیاده‌سازی شده ، شما با نظارت کامل سرمایه‌گذاریتان را مدیریت کرده و در عین حال ، از مزایای افزایش چابکی کسب و کار ، تصمیم‌گیری سریع‌تر ، هزینه‌های سفر کمتر و افزایش بهره‌وری کارمندان بهره‌مند گردید.  با طراحی منحصر به فرد برای برآوردن نیازهای سازمان‌های متفاوت از شرکت‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی ، «TelePresence Server» معماری مقیاس‌پذیری را عرضه کرده که در ابتدا نیازمند سرمایه‌گذاری اندک بوده و با رشد کسب و کارتان می‌توانید بر مقیاس راه حل‌های موجود بیافزایید. این محصول با دامنه وسیعی از بسترهای سخت‌افزاری سازگار بوده و لذا قدرت انتخاب گسترده‌ای برای برگزیدن راه حل متناسب با نیازهایتان خواهید داشت :

    •    «Cisco TelePresence Server on VM» به نحوی بهینه‌سازی شده است که می‌تواند بر روی «Multiparty Media 410v» و همچنین بسترهای سرور Third Party یا Cisco UCS بعلاوه نسخه‌های ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ اجرا گردد.
    •    راه حل‌های تجهیزات سطح شبکه (Entry Level Appliance) نسخه‌های : Cisco TelePresence Server on Multiparty Media 310 & Multiparty Media 320  متناسب با میزان استفاده شرکت‌تان از رسانه تصویری در دراز مدت قابل رشد و گسترش هستند.
    •    بستر مبتنی بر شاسی :
    Cisco TelePresence Server on Cisco TelePresence Serever MSE 8710
    گزینه‌ای ایده‌آل برای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و ارائه دهندگان خدماتی است که نیازمند راه حلی فوق العاده مقیاس‌پذیر با دسترس‌پذیری بالا هستند. چنین مقیاس‌پذیری از طریق خوش‌بندی چهار سرور Cisco MSE 8710 در یک واحد ممکن شده است.
    •    Cisco TelePresence Server بر روی بسترهای MCU 5300 (MCU 5300)  و  Cisco MSE 8510  نیز قابل پیاده سازی  است .

    مزایای «Cisco TelePresence Server»
    •    تجربه‌ای پایدار و مبتکرانه از یک جلسه ملاقات برای کاربران دارای سیستم‌های تصویری سه بعدی، رایانه‌های دسکتاپ و دستگاه‌های موبایل سازگار با استانداردها
    •    قابلیت گسترش جلسات بیش از ظرفیت یک ظرفیت از طریق ارتباط آبشاری سرور به سرور یا وارد کردن کاربران «WebEx Meeting Center» ، که مقیاس جلسات را گسترش داده و به افراد بیشتری اجازه محلق شدن به جلسات را می‌دهد.
    •    بهبود بهره‌وری : کلیه کاربران از تجربه تعاملی با کیفیت عالی حتی از طریق دستگاه‌های موبایل دارای برنامه کاربردی Jabber و یا سیستم‌های سه بعدی و دسکتاپ بهره خواهند برد. از اینرو ، کارمندانی که از راه دور و یا در منزل کار کرده می‌توانند تعامل و همکاری موثرتر داشته و هزینه‌های سفر نیز کاهش خواهند یافت.

  • CISCO TELEPRESENCE CODEC C40

    تبدیل اتاق کنفرانس به یک ارتباط صوتی ، تصویری  جذاب
    Cisco TelePresence Codec C40  یا به اختصار  Codec C40  می‌تواند اتاق کارتان را بدل به محیط تبادل تصویری خارق العاده‌ای با کیفیت HD کند. این محصول که برای هر پروژه یکپارچه‌سازی HD استانداردی طراحی شده هر فضای ملاقاتی را اعم از اتاق کنفرانس، اتاق کار تیمی یا دفتر مدیر اجرایی پوشش می‌دهد.

    مزایای این کدک به شرح ذیل هستند:
    •    تصویری با وضوح ۳۰p1080 و ارتباط چندین منبع HD دارای حداکثر نرخ فریم  و قابلیت اتصال مستقیم حداکثر سه منبع HD و دو میکروفون به واسط
    •    قابلیت ترانس‌کدینگ کامل «Cisco MultiSite» برای حداکثر چهار سایت با نرخ p576
    •    راه حل p1080 سازگار با استانداردها و همچنین ، سازگار با ویدئو مبتنی بر استانداردها بدون از دست رفتن ویژگی‌های مربوطه
    •    استاندارد H.323/SIP حداکثر برای ارتباط Mbps 6 نقطه به نقطه
    •    قابلیت اتصال مستقیم حداکثر سه منبع HD و دو میکروفون به واسط
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    واسط‌های برنامه کاربردی (API) کامل
    •    استفاده از قابلیت‌های «Cisco Total Solution Management» ، واحد کنترل چندنقطه‌ای HD ترانس‌کد (MCU) ، ضبط و پخش ، کنفرانس چند جانبه و گذر از فایروال
    •    فناوری جلوگیری از دست رفتن بسته داده  Cisco TelePresence ClearPath  برای ارائه‌ای تجربه‌ای بهینه
    •    پشتیبانی از  Cisco Unified Communications Manager  (نیازمند نسخه ۸٫۶ یا بالاتر «Cisco Unified Communications Manager»)
    •    قابلیت پشتیبانی بر روی شبکه «Cisco WebEx Telepresence»

  • CISCO TELEPRESENCE CODEC C60


    تعامل و ارتباط تصویری Full HD

    Cisco TelePresence Codec C60  یا به اختصار  Codec C60  کیفیت صوتی و تصویری HD فوق العاده انعطاف‌پذیری را برای تعامل و ارتباط موثر ارائه می‌کند ، که احساس حضور فیزیکی و طبیعی به کاربر می‌دهد، بدون توجه به اینکه واقعاً از کجا این ارتباط را برقرار می‌کند.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
    «Codec C60» از تصویر با وضوح p720 و Full HD p1080 پشتیبانی کرده که در هر محیطی بهترین کیفیت تصویر را تضمین خواهد کرد. رابط‌های حرفه‌ای و قابلیت اتصال به حداکثر پنج منبع تصویری HD و چهار میکروفون که موفقیت پروژه‌های ارتباطات پیچیده را در هر زمان ممکن می‌سازند.

    مشخصات در یک نگاه

    •    یک کدک قدرتمند با ویژگی‌های گوناگون برای ارائه کیفیت تصویر HD 60p1080
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    سه ورودی ویدئو همزمان برای استفاده مشترک
    •    سازگار با استانداردها ؛ سازگار با ویدئو مبتنی بر استانداردها
    •    استاندارد H.323/SIP حداکثر برای ارتباط Mbps 6 نقطه به نقطه
    •    حداکثر پهنای باند کل MultiSite برابر Mbps 10
    •    قابلیت اتصال مستقیم حداکثر پنج منبع HD و چهار میکروفون به واسط
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    واسط برنامه کاربردی (API) کامل
    •    استفاده از قابلیت‌های «Cisco Total Solution Management»، واحد کنترل چندنقطه‌ای HD ترانس‌کد (MCU) ، ضبط و پخش ، کنفرانس چند جانبه و گذر از فایروال
    •    فناوری جلوگیری از دست رفتن بسته داده «Cisco TelePresence ClearPath» برای ارائه‌ای تجربه‌ای بهینه
    •    پشتیبانی از Cisco Unified Communications Manager  (نیازمند نسخه ۸٫۶ یا بالاتر «Cisco Unified Communications Manager»)

  • CISCO TELEPRESENCE CODEC C90


    ارتباطات بصری‌ انعطاف‌پذیر و قدرتمند

    Cisco Telepresence Codec C90  یا به اختصار  Codec C90  را باید قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین موتور ارتباط و همکاری سیسکو معرفی کرد که استودیوهای حضور از راه دور (Telepresence) ، اتاق‌های کنفرانس ، تالارهای سخنرانی ، آموزش و برنامه‌های کاربردی پزشکی از راه دور  Telemedicine  را مجهز به امکانات صوتی فوق العاده شفاف و تصویر HD p1080 ساخته است.

    ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
    با پنج ورودی ویدئو همزمان ، «Codec C90» اشتراک محتوا و همکاری تیمی فوق العاده خصوصی و تعاملی را ممکن می‌سازد. این واسط اتصال ۱۲ منبع HD مستقیم و هشت میکروفون را قبول می‌کند.
    قابلیت‌های و ویژگی‌های یکپارچه‌سازی و سفارشی‌سازی این محصول پا را فراتر از خیال گذارده اند.

    مشخصات در یک نگاه
    •    یک کدک قدرتمند با ویژگی‌های گوناگون برای ارائه کیفیت تصویر HD 60p1080
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    فناوری MultiSite تعبیه‌شده با کیفیت HD 30p1080 توام با قابلیت ترانس‌کدینگ انفرادی
    •    سازگار با استانداردها سازگار با ویدئو مبتنی بر استانداردها بدون از دست رفتن ویژگی‌های مربوطه
    •    استاندارد H.323/SIP حداکثر برای ارتباط Mbps 6 نقطه به نقطه
    •    حداکثر پهنای باند کل MultiSite برابر Mbps 10
    •    قابلیت اتصال مستقیم حداکثر دوازده منبع HD و هشت میکروفون به واسط
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    واسط‌های برنامه کاربردی (API) کامل
    •    استفاده از قابلیت‌های «Cisco Total Solution Management»، واحد کنترل چندنقطه‌ای HD ترانس‌کد (MCU) ، ضبط و پخش ، کنفرانس چند جانبه و گذر از فایروال
    •    فناوری جلوگیری از دست رفتن بسته داده «Cisco TelePresence ClearPath» برای ارائه‌ای تجربه‌ای بهینه
    •    پشتیبانی از «Cisco Unified Communications Manager» (نیازمند نسخه ۸٫۶ یا بالاتر «Cisco Unified Communications Manager»)

  • CISCO TELEPRESENCE SX80 CODEC

    «SX80» تصویری با کیفیت HD 60p1080 نهایی ارائه کرده و در عین حال ، از استاندارد H.265 برای اولین بار در حوزه صنعت پشتیبانی نموده که شالوده قابلیت‌های کارامد پهن باند آتی را از طریق این استاندارد جدید پایه‌ریزی کرده است. این کدک مجموعه‌ای کامل از ورودی و خروجی و موتور رسانه انعطاف‌پذیری را ارائه کرده و همچنین ، از سه صفحه نمایش پشتیبانی کرده که مطابق با نیازهای ویژه شما کاربردهای گوناگونی خواهد داشت.

    سیسکو سه بسته تکمیلی SX80 را برای کاهش نیازمندی‌های تجهیزات خارجی و هزینه کل فعال‌سازی قابلیت‌های بصری در اتاق‌های کنفرانس بزرگتر عرضه می‌کند:
    •    دوربین x4 p1080 «PrecisionHD» و «SX80 Codec» را برای اتاق‌های کوچکتر
    •    دوربین ۶۰ Precision و SX80 Codec برای اتاق‌های بزرگتر با بهترین کیفیت تصویر در بازار
    •    سیستم دو دوربین ۶۰ «SpeakerTrack» و SX80، که رویکرد سوئیچینگ سریع و منحصر به فردی را برای ردیابی فعال اسپیکر دنبال می‌کند

    •    وضوح عالی حداکثر تا ۶۰p1080
    •    استاندارد H.323/SIP حداکثر برای ارتباط Mbps 10 نقطه به نقطه
    •    حداکثر پهنای باند کل MultiSite برابر Mbps 10
    •    قابلیت اتصال مستقیم حداکثر چهار منبع HD و هشت میکروفون به واسط
    •    صدای Full Duplex استریو با کیفیت بالا
    •    واسط برنامه کاربردی (API) کامل
    •    استفاده از قابلیت‌های «Cisco Total Solution Management» ، واحد کنترل چندنقطه‌ای HD ترانس‌کد (MCU) ، ضبط و پخش و گذر از فایروال
    •    فناوری جلوگیری از دست رفتن بسته داده «Cisco TelePresence ClearPath» برای ارائه‌ای تجربه‌ای بهینه
    •    پشتیبانی از «Cisco Unified Communications Manager» (نیازمند نسخه ۸٫۶ یا بالاتر «Cisco Unified Communications Manager»)

  • DESK ENDPOINT DX70

    سیسکو ۷۰DX ارتباط و تعاملی بدون وقفه و اختلال را از پشت هر میزکاری ممکن می‌سازد. بهترین تجربه ارتباط و تعامل تصویری HD گسترده همچون ویژگی‌های UC ، برنامه‌های کاربردی اندروید و ایمیل همگی در یک دستگاه مجتمع و یکپارچه. امروز زمان آن فرا رسیده تا تجربه‌ ارتباط و تعاملی ساده با هزینه اندک و مقرون به صرفه را داشته باشید که وسعت قابلیت و توانایی‌هایی‌تان را در هر دفتر و حتی از پشت میزکارتان در خانه افزایش خواهد داد.

    •    سیستم ارتباطات تصویری اختصاصی HD p1080 همواره در دسترس
    •    تلفن IP با ویژگی‌های کامل که اطلاعات را در کنترل تماس سیسکو UCM ثبت می‌کند.
    •    سیستم صوتی با کیفیت عالی برای پخش مجدد رسانه و همچنین اسپیکر
    •    صفحه نمایش ۱۶:۹ ۱۴ اینچی که تجربه‌ باور نکردنی از تماس‌های تصویری و قابلیت اجرای برنامه‌های کاربردی ممکن می‌سازد.
    •    صفحه لمسی خازنی با قابلیت همزمان لمس چند نقطه از صفحه که واسط کاربری قدرتمند و بی مانندی را در اختیار قرار می‌دهد.
    •    سیستم عامل اندروید با امنیت بالا توام با ویژگی‌های امنیتی پیوسته سیسکو که آرامش خیال را برای مدیران شبکه به ارمغان آورده است
    •    «Cisco Extension Mobility» از چندین پروفایل پشتیبانی کرده که فضاهای کاری اشتراکی و قابلیت اختصاص میزکار در زمان نیاز (Hot-Desking) را ممکن می‌سازد.
    •    گزینه‌های متعدد دیگر برای سفارشی‌سازی تجربه کاربری و افزایش بهره‌وری ، از جمله : تصاویر پس زمینه ، ویجت‌ها و آرایش‌ و چیدمان‌های متفاوت صفحه نمایش برای استفاده از انواع لوازم جانبی با اتصال بلوتوث و USB
    •    دستگاه خودکار که کاربران بسادگی می‌توانند آن را از جعبه در آورده و بدون نیاز به پیکربندی خاصی سریعاً و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی و استفاده نمایند.
    •    مدیران می‌توانند از «Cisco Expressway» یا «Cisco AnyConnect VPN» تعبیه شده برای اتصال و ارتباطی امن با کارمندان راه دور خود استفاده نمایند.
    •    نصب آسان و سریع : این محصول دستگاه مجتمع و یکپارچه‌ای است که کلیه کنترل‌ها بر روی صفحه نمایش قرار دارند. فقط کافی است که کابل برق و کابل اترنت آن را متصل کنید (یا از WiFi استفاه نمایید). فرآیند ثبت کاملاً خودکار بوده و فقط احراز هویت برای تکمیل راه‌اندازی انجام می‌گیرد.
    •    تصویر HD : با صفحه نمایش ۱۴ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ X 1920 پیسکل ، دوربین MP 8 و بهترین کلاس فشرده سازی تصویر ، این محصول تجربه مشارکت و تعاملی بی مانند را ممکن می‌سازد.
    •    سیستم آکوستیک و صدایی با عملکرد فوق العاده این محصول را بدل به گزینه‌ای ایده‌آل برای پخش  چندرسانه‌ای ساخته است.
    •    واسط صفحه لمسی : صفحه لمسی خازنی با قابلیت لمس همزمان چند نقطه از صفحه ، واسط کاربری کارامد و بی مانندی را پیش‌روی قرار داده است
    •    کلیه کنترل‌ها بر روی صفحه نمایش هستند ، از اینرو تماس‌ها از طریق صفحه نمایش قابل کنترل می‌باشند و نیاز به دستگاه خارجی نیست. گزینه‌ها نیز بطور همزمان در دسترس قرار داشته و در عین حال، ویژگی «On-a-Call» تضمین خواهد کرد که کلیه شرکت کننده‌ها امکان مشارکت در مکالمه را داشته باشند.
    •    دوربین: دوربین واقع در بالای این محصول را می‌توان به سمت پایین کج کرد تا محتوا و نقشه‌های فیزیکی روی میز را به آسانی با دیگران به اشتراک گذارد
    •    صفحه نمایش با قابلیت کج شدن : علاوه بر قابلیت تبلت مانند این محصول، کاربران می‌توانند در حالت نشسته و پشت میز خود از آن استفاده کنند. زاویه صفحه نمایش به آسانی توسط کاربر قابل تنظیم بوده و صفحه نمایش متناسب با زاویه مطلوب با میز کار بین ۲۰ تا ۸۵ درجه تنظیم می‌گردد

    حداقل پهنای باند برای وضوح و نرخ فریم (fps 30)
    •    Kbps 299-64 (4:3) 288 x 352 CIF
    •    Kbps 1500-400 (4:3) 480 x 640 CGA
    •    Kbps 599-300 (360 x 640) p360
    •    Kbps 799-600 (480 x 848) p480
    •    Kbps 1299-800 (576 x 1024) p576
    •    Kbps 3000-800 (600 x 1024) p600
    •    Kbps 1999-2000 (720 x 1280) p720
    •    Kbps 4000-2000 (1080 x 1920) p1080

  • DESK ENDPOINT DX80

    سیسکو ۷۰DX ارتباط و تعاملی بدون وقفه و اختلال را از پشت هر میزکاری ممکن می‌سازد. بهترین تجربه ارتباط و تعامل تصویری HD گسترده همچون ویژگی‌های UC ، برنامه‌های کاربردی اندروید و ایمیل همگی در یک دستگاه مجتمع و یکپارچه. امروز زمان آن فرا رسیده تا تجربه‌ ارتباط و تعاملی ساده با هزینه اندک و مقرون به صرفه را داشته باشید که وسعت قابلیت و توانایی‌هایی‌تان را در هر دفتر و حتی از پشت میزکارتان در خانه افزایش خواهد داد.

    •    سیستم ارتباطات تصویری اختصاصی HD p1080 همواره در دسترس
    •    تلفن IP با ویژگی‌های کامل که اطلاعات را در کنترل تماس سیسکو UCM ثبت می‌کند.
    •    سیستم صوتی با کیفیت عالی برای پخش مجدد رسانه و همچنین اسپیکر
    •    صفحه نمایش ۱۶:۹ ۱۴ اینچی که تجربه‌ باور نکردنی از تماس‌های تصویری و قابلیت اجرای برنامه‌های کاربردی ممکن می‌سازد.
    •    صفحه لمسی خازنی با قابلیت همزمان لمس چند نقطه از صفحه که واسط کاربری قدرتمند و بی مانندی را در اختیار قرار می‌دهد.
    •    سیستم عامل اندروید با امنیت بالا توام با ویژگی‌های امنیتی پیوسته سیسکو که آرامش خیال را برای مدیران شبکه به ارمغان آورده است
    •    «Cisco Extension Mobility» از چندین پروفایل پشتیبانی کرده که فضاهای کاری اشتراکی و قابلیت اختصاص میزکار در زمان نیاز (Hot-Desking) را ممکن می‌سازد.
    •    گزینه‌های متعدد دیگر برای سفارشی‌سازی تجربه کاربری و افزایش بهره‌وری ، از جمله : تصاویر پس زمینه ، ویجت‌ها و آرایش‌ و چیدمان‌های متفاوت صفحه نمایش برای استفاده از انواع لوازم جانبی با اتصال بلوتوث و USB
    •    دستگاه خودکار که کاربران بسادگی می‌توانند آن را از جعبه در آورده و بدون نیاز به پیکربندی خاصی سریعاً و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی و استفاده نمایند.
    •    مدیران می‌توانند از «Cisco Expressway» یا «Cisco AnyConnect VPN» تعبیه شده برای اتصال و ارتباطی امن با کارمندان راه دور خود استفاده نمایند.
    •    نصب آسان و سریع : این محصول دستگاه مجتمع و یکپارچه‌ای است که کلیه کنترل‌ها بر روی صفحه نمایش قرار دارند. فقط کافی است که کابل برق و کابل اترنت آن را متصل کنید (یا از WiFi استفاه نمایید). فرآیند ثبت کاملاً خودکار بوده و فقط احراز هویت برای تکمیل راه‌اندازی انجام می‌گیرد.
    •    تصویر HD : با صفحه نمایش ۱۴ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ X 1920 پیسکل ، دوربین MP 8 و بهترین کلاس فشرده سازی تصویر ، این محصول تجربه مشارکت و تعاملی بی مانند را ممکن می‌سازد.
    •    سیستم آکوستیک و صدایی با عملکرد فوق العاده این محصول را بدل به گزینه‌ای ایده‌آل برای پخش  چندرسانه‌ای ساخته است.
    •    واسط صفحه لمسی : صفحه لمسی خازنی با قابلیت لمس همزمان چند نقطه از صفحه ، واسط کاربری کارامد و بی مانندی را پیش‌روی قرار داده است
    •    کلیه کنترل‌ها بر روی صفحه نمایش هستند ، از اینرو تماس‌ها از طریق صفحه نمایش قابل کنترل می‌باشند و نیاز به دستگاه خارجی نیست. گزینه‌ها نیز بطور همزمان در دسترس قرار داشته و در عین حال، ویژگی «On-a-Call» تضمین خواهد کرد که کلیه شرکت کننده‌ها امکان مشارکت در مکالمه را داشته باشند.
    •    دوربین: دوربین واقع در بالای این محصول را می‌توان به سمت پایین کج کرد تا محتوا و نقشه‌های فیزیکی روی میز را به آسانی با دیگران به اشتراک گذارد
    •    صفحه نمایش با قابلیت کج شدن : علاوه بر قابلیت تبلت مانند این محصول، کاربران می‌توانند در حالت نشسته و پشت میز خود از آن استفاده کنند. زاویه صفحه نمایش به آسانی توسط کاربر قابل تنظیم بوده و صفحه نمایش متناسب با زاویه مطلوب با میز کار بین ۲۰ تا ۸۵ درجه تنظیم می‌گردد

    حداقل پهنای باند برای وضوح و نرخ فریم (fps 30)
    •    Kbps 299-64 (4:3) 288 x 352 CIF
    •    Kbps 1500-400 (4:3) 480 x 640 CGA
    •    Kbps 599-300 (360 x 640) p360
    •    Kbps 799-600 (480 x 848) p480
    •    Kbps 1299-800 (576 x 1024) p576
    •    Kbps 3000-800 (600 x 1024) p600
    •    Kbps 1999-2000 (720 x 1280) p720
    •    Kbps 4000-2000 (1080 x 1920) p1080

  • DESK ENDPOINT DX650

    •    ارتباطات صوتی و تصویر HD امن ، همواره در دسترس و یکپارچه
    •    کنفرانس از طریق برنامه‌های جلسه ملاقات  Cisco WebEx
    •    حضور از راه دور و ارسال پیام فوری با بستر مجتمع ارسال پیام  Cisco Jabber
    •    دسترسی بنا بر درخواست به Cloud Service

    این محصول با هدف برآوردن نیازهای افرادی که باید تعامل و همکاری موثر و کارامد با کارشناس حتی از فواصل دور داشته طراحی شده است. قابلیت‌های ارتباط و همکاری نوآورانه بدون نیاز به راه‌اندازی یا پیکربندی خاص سیسکو ۶۵۰DX پس از بیرون آوردن آن از جعبه قابل دسترسی هستند. این محصول از وضوح p1080 HD با نرخ فریم ۳۰ (fps) پشتیبانی می‌کند ، امکان تماس تصویری سازگار با دیگر ترمینال‌های تصویری مبتنی بر H.264 و کدینگ تصویری پیشرفته (AVC)، از جمله مدل‌های سری ۹۹۰۰ و ۸۹۰۰ تلفن های IP سیسکو ، بستر Cisco Jabber بر روی دستگاه‌های موبایل شخصی و سیستم‌های اتاق کنفرانس و ترمینال‌های سازگار با سیستم Cisco TelePresence. مشتریان می‌توانند برنامه‌های کاربردی سفارشی را برای اندروید توسعه داده و آنها را برای کاربران موبایل و ۶۵۰DX خود ارائه نمایند. بعلاوه سیسکو ۶۵۰DX از سهولت استفاده سریع سیستم عامل اندروید و قابلیت سفارشی‌سازی با تکیه بر صفحه‌های نمایش خانگی قابل سفارشی‌سازی ، ویجت‌های ارتباطی ، طنین‌های زنگ و غیره برخوردار است.  به عنوان یک دستگاه اندروید ، سیسکو ۶۵۰DX بواسطه اتصال بلوتوث از یکپارچگی نزدیک‌تر با دستگاه‌های موبایل شخصی مانند تلفن‌های هوشمند برخوردار است. این محصول دارای قابلیت اشتراک تماس‌ها و سوابق تماس برای افزایش بهره‌وری و صرفاً از طریق فشار یک دکمه است.  همچنین شما می‌توانید یک تماس فعال را از تلفن هوشمندتان به سیسکو ۶۵۰DX برای تجربه صدایی بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتر در انتخاب نحوه ارتباط انتقال دهید.

    ویژگی‌های اصلی سیسکو ۶۵۰DX به شرح ذیل هستند:
    •    صفحه نمایش لمسی خازنی ۷ اینچی ، با پشتیبانی از شناسایی لمس همزمان چند نقطه از صفحه
    •    تصویر HD سازگار با استاندارد H.264 و AVC با وضوح ۳۰p1080
    •    پشتیبانی از صدای پهن باند (بواسطه استاندارد G.722 یا کدک‌های صدای Isac) در هر حالت : گوشی ، هدفون یا اسپیکر
    •    انتخاب اتصال WiFi دسکتاپ ۸۰۲٫۱۱a/b/g یا اتصال شبکه اترنت گیگابیت با استفاده از پورت سوئیچ برای رایانه همراه
    •    دو پورت USB 2.0 نوع A استاندارد و بلوتوث توکار برای لوازم جانبی (برای مثال ، هدفون‌های دوربین خارجی ، درایو شناسایی اثر انگشت یا استیک مموری ، کیبورد و ماوس)
    •    دو نمایشگر مستقل با یک مانیتور خارجی با استفاده از واسط چندرسانه‌ای HD (HDMI)  دارای وضوح حداکثر ۱۲۰۰ x 1920 (WUXGA)
    •    سیستم عامل اندروید ۴٫۱٫۱ و دسترسی به Google Play Store برای دانلود برنامه‌های کاربردی شرکت‌های ثالث
    •    بسته‌های نرم‌افزار : برنامه‌های کاربردی کنفرانس Cisco WebEx و ارسال پیام فوری  Cisco Jabber، حضور از راه دور ، ایمیل ، تقویم ، تماس‌ها ، پست صوتی تصویری و تبادل داده صوتی و تصویری از طریق Cisco Unified Communications Manager  (CUCM)
    •    پشتیبانی از ویژگی‌های ارتباطات یکپارچه سیسکو ، دستگاه‌ها و سیاست‌های امنیت و مدیریت برنامه‌های کاربردی
    •    مدیران می‌توانند از «Cisco Expressway» یا «Cisco AnyConnect VPN» تعبیه شده برای اتصال و ارتباطی امن با کارمندان راه دور خود استفاده نمایند

  • CISCO MCU

    در صورتیکه بطور منظم باید بین چندین کاربر در یک کنفرانس ، ارتباط صوتی و تصویری چندجانبه برقرار کنید ، آنگاه یک واحد کنترل چند نقطه‌ای یا پل صوتی/تصویری قطعاً در ارتقا و گسترش شبکه تصویری‌تان سودمند خواهد بود. سیسکو دامنه وسیعی از واحدهای کنترل چندنقطه‌ای (MCU) را متناسب با کارکردها و بودجه‌های متفاوت تولید کرده است.
    «MCU» به کاربر اجازه می‌دهد تا شیوه‌های متفاوت نمایش ترمینال‌های کنفرانس را کنترل کند، از جمله:

    •    کلیه افراد در یک نمایشگر نمایش داده شوند
    •    انتخاب گوینده نمایش داده از طریق فرمان صوتی
    •    نقاط کنفرانس انفرادی بطور کامل بر روی یک نمایشگر نشان داده شده و بطور دستی بین آنها سوئیچ شود

  • CISCO WEBEX MEETING CENTER

    اشتراک ایده‌ها با هر کس و در هر مکان
    انجام‌ سریع‌تر کارهای بیشتر و ارتقای قابلیت‌های نیروی کار از طریق تعامل و ارتباط آنلاین بواسطه Cisco WebEx Meeting Center با امکانات VoIP و کنفرانس صوتی «InterCall Reservationless-Plus»
    اشتراک اسناد ، ارائه‌ها و برنامه‌های کاربردی در هر زمان و از هر نقطه. انجام جلسات منظم بدون توجه به پراکندگی اعضا و کارکنان از چشم‌انداز جغرافیایی  و در عین حال ، برگزاری جلسات خلاقانه و فعال با حضور مشتریان ، همکاران یا تیم‌های داخلی.

    ویژگی‌ها و مزایای استفاده از  Cisco WebEx Meeting Center

    •    همکاری کارامدتر و موثرتر با مشتریان ، شرکا و کارمندان
    •    اشتراک اطلاعات با تیم‌ها در هر نقطه از جهان صرفاً با دسترسی به اینترنت
    •    استفاده کامل از منابع با گردآوردن پرسنل بدون نیاز به صرف زمان و هزینه سفر در یکجا
    •    ملاقاتی آنلاین با کیفیت تصویر HD برای حداکثر بهره‌وری و مشارکت

    ملاقاتی آنلاین به واقعیت تعاملی رو در رو : برگزاری یک جلسه ملاقات یا ملحق شدن به آن از طریق مرورگر وب ، تلفن همراه یا دستگاه تبلت. امکان اتصال از طریق تلفن یا رایانه شرکت‌کننده‌ها بدون توجه به مکان جغرافیایی‌شان و داشتن جلسات آنلاین با کیفیت تصویر HD برای مشارکتی فعال و بلادرنگ‌تر که بطور خودکار بین گوینده‌ها سوئیچ می‌گردد.
    راه حل‌های Cisco WebEx در هزینه‌ها صرفه‌جویی و منابع فناوری اطلاعات را بهینه‌سازی می‌کنند. راه حل‌های کنفرانس مبتنی بر WebEx در قالب Software as a Service (Saas) از طریق «Cisco Collaboration Cloud» ارائه می‌گردند و به آسانی قابل استفاده و گسترش در سرتاسر سازمان‌ هستند.  Cisco Collaboration Cloud  شبکه‌ای جهانی است که منحصراً برای تحویل امن برنامه‌های کاربردی درخواستی طراحی شده است. این Cloud ، دسترس‌پذیری پایدار و دائم و امنیت چند لایه مورد تایید سازمان‌های استاندارد مستقل از جمله SSAE-16 و ISO 27001 را عرضه می‌کند.

    اشتراک سند، برنامه کاربردی و سیستم دسکتاپ :اشتراک محتوا با افراد از راه دور بطور بلادرنگ ، انتقال کنترل به شرکت‌کننده‌ها بطوریکه آنها نیز بتوانند سیستم دسکتاپ‌شان را به اشتراک بگذارند یا در سیستم شما شریک گردند.

    تجربه چندرسانه‌ای تعاملی : 
    همراه کردن شنوده از طریق گنجاندن اطلاعات چند رسانه‌ای در فایل‌های ارائه ، از جمله فایل‌های پاورپوینت ، فلش ، انیمیشن ، صوت و تصویر.

    تصویر یکپارچه : رویت تصویر ویدئویی حداکثر هفت شرکت‌کننده یا انتخاب نمای کامل برای رویت گوینده فعال در پانل اصلی تصویر درحالیکه تصویر دیگر شنونده‌ها بصورت کوچک شده در پایین صفحه جهت انتخاب نمایش داده شده است . برای دیدن جزئیات بیشتر تصویر ، می‌توانید گزینه صفحه نمایش گسترده را جهت رویت گوینده فعال با وضوح واقعاً HD p720 انتخاب نمایید.

    صدای یکپارچه: تجربه‌‌ای واقعاً تعاملی از یک جلسه ملاقات بواسطه کیفیت بالای صدای  InterCall Reservationless-Plus  ؛ قابلیت انتخاب گزینه‌های «Toll-Free» یا «Toll» توام با «Call-In» یا «Call-Back» یا اجازه به شنونده‌ها برای ملحق شدن از طریق سیستم رایانه.

    گوینده فعال: تمرکز بر فرد سخنگو از طریق فناوری گوینده فعال ، که بطور خودکار تصویر گوینده فعال را در پنجره بزرگتری روی صفحه نمایش نشان می‌دهد. در زمان اشتراک برنامه کاربردی و سیستم دسکتاپ ، تصویر گوینده همچنان بر روی صفحه نمایش قابل نشان دادن است. یا می‌توان صفحه نمایش را بر روی یک گوینده قفل کرد.

    پانل‌های بازشونده: ارائه نمای تمام صفحه از شنونده‌ها و در عین حال ، مدیریت فعالیت جلسه در پشت صحنه

    ضبط، ویرایش و پخش جلسات: ضبط جلسات و کاربردها برای ارجاع در آینده ، آموزش یا امثالهم.

    بسته یکپارچه‌سازی دسکتاپ: آغاز جلسات بدون معطلی از طریق Microsoft Office ، Microsoft Outlook ، Lotus Notes و انواع راه حل‌های نرم‌افزاری ارسال پیام فوری.

    دسترسی به جلسات با یک کلیک: ارسال دعوت نامه‌ها و پیام‌های یادآوری از طریق تماس تلفنی خودکار ، پیامک و ایمیل کلاینت محلی‌تان یا ارسال پیام فوری

    یکپارچگی تجاری: استفاده از قابلیت «Single Sign-On» برای دسترسی به «WebEx Meeting Center» و دیگر برنامه‌های کاربردی تجاری یا جستجو و رویت دیگر قابلیت‌های مجتمع‌سازی شده با محصولات «Cisco Collaboration»

    پشتیبانی از کلیه بسترهای رایج: امکان ملاقات با هر کس بواسطه راه حل‌های جلسات ملاقات WebEx بر روی کلیه بسترهای سیستم عامل رایج  از جمله : ویندوز ، مک ، لینوکس و سولاریس بعلاوه دستگاه‌های موبایل.

  • ۱۰۱ کاری که شما می توانید با استریسک انجام دهید

    در طول ۱۰ سال گذشته، استریسک که برای خیلی ها  به عنوان سیستم تلفن کد باز مطرح است، همواره در رده های نخست سیستم های تلفنی پیشرفته و به عنوان یک پیشگام در صنعت VoIP شناخته شده است.سیستمی جامع که کاربردهای فراوانی دارد  و همواره با توجه به کد باز بودن آن، قابل توسعه توسط برنامه نویسان در سر تاسر جهان است. و هرلحظه می توان قابلیت جدیدی به آن اضافه نمود.لذا شرکت VoIP Supply به همراه شرکت Digium که بنیان گذار اصلی سیستم استریسک است، اقدام به برگذاری مسابقه ای نمودند که در آن کاربران استریسک در سراسر جهان ، موارد کاربرد خود را  از سیستم استریسک مطرح نموده، و در نهایت به صورت تصادفی از میان نظراتی که تکراری نباشند، فردی به عنوان برنده مطرح گردید.برنده این مسابقه آقای اشلی کیتو می باشد. که جایزه  ۱,۵۰۰,۰۰$ شرکت SupplyVoIP را به خود اختصاص داد. ۱۰۱ کاربرد استریسک :

    ۱-      وقتی شما تماسی را از دست می دهید، نه تنها اطلاعات این تماس به پست الکترونیکی شما ارسال می شود، بلکه پیام کوتاهی نیز به تلفن همراه شما ارسال می گردد.

    ۲-      می توانید با ارسال یک پیام کوتاه به سیستم استریسک خود، از قابلیت بازگشت تماس (Call back)   این سیستم استفاده کنید. یعنی در واقع سیستم استریسک، با استفاده از خط شهری خود، شماره همراه شما را شماره گیری می کند. همچنین از این سیستم می توانید جهت انتقال خط از کشوری(شهری) به کشور(شهر) دیگر نیز استفاده کنید و هزینه مکالمات را به میزان قابل توجه ای کاهش دهید.

    ۳-      تعیین میزان دلخواهی که شما می خواهید با یک تماس گیرنده خاص صحبت کنید از روی تقویم. ( شبیه چیزی که شما با استفاده از GMail جهت فیلتر کردن ایمیل ها خود استفاده می کنید)

    ۴-      ارسال پیامی به استریسک جهت ایجاد ارتباط خارجی میان دو تماس گیرنده متفاوت با یکدیگر

    ۵-      هنگامی که کسی زنگ آیفون خانه تان را می فشارد. تلفن (ها) منزل با الگوی زنگ خاصی زنگ می خورند.

    ۶-      ایجاد یک IVR جهت دسترسی اتوماتیک به چراغ های منزل و خاموش و روشن کردن آنها تنها با فشردن یک دکمه و یا حتی باز کردن درب گاراژ منزل!

    ۷-      ترکیب سیستم استریسک با Nagios جهت تولید خودکارپیغام ها ی خطا هنگامی که سرویس خارج از دسترس میشود.

    ۸-      ضبط و مانیتور مکالمات تلفن های فرزندانتان

    ۹-      شماره گیری خودکار مانند شماره فوری ۹۱۱٫ ، نظر سنجی سیاسی، یاد آوری کننده خودکار قرار ملاقات ها

    ۱۰-   ترکیب با سیستم های گرافیکی تلوزیون جهت ارائه یک حساب زنده از تعداد خطوط باز تلفن ها .

    ۱۱-   پیاده سازی سیستم مراکز تماس (Call Center) بزرگ و چند سایته با ارائه ابزار های سفارش مشتری

    ۱۲-  ایجاد یک Asterisk Cluster با Dundi و DNS SRV و بلادرنگ  که قابلیت داشتن یک سیستم استریسک بزرگ با پتانسیل n کلاستر را دارد.

    ۱۳-  استفاده از AGI جهت نمایش خودکارTelemarketers

    ۱۴-  ایجاد  سیستم ارتباطی اورژانسی قابل حمل و پیکربندی شده برای کانالهای ترکیبی سیمی و بی سیم. مورد کاربرد در بلایای طبیعی

    ۱۵-  ایجاد سیستم اعلام ، هنگامی که شخصی محصولی را در وب سایت شما خریداری  میکند.

    ۱۶-  تنظیم استریسک به این گونه که، وقتی شما پیام کوتاهی را با عبارت خاص به این سیستم ارسال می کنید. سیستم بازگشت تماس   CallBack)   با شما تماس گرفته و آن را پخش می کند.

    ۱۷-  ترکیب استریسک با سیستم مالی و حسابداری

    ۱۸-   ایجاد یک گروه شکار مجازی برای شهر یا باشگاه خصوصی. بدین شکل که می توان یک گروه از افراد علاقه مند را ایجاد کرد و با ذخیره شماره و اختصاص داخلی به هریک، آنها را فورا و به طور همزمان، با خبر ساخت.

    ۱۹-   ایجاد بازی هایی جالب برای مشتریانی که در صف انتظار می مانند با استفاده از سیستم هوشمند پاسخ گویی (IVR)

    ۲۰-  میزبانی و توسعه یک رقابت تلفنی مجازی و اجرای آن چند بار در روز و هفته. برنده به صورت خودکار به ایستگاه رادیویی متصل شده و صحبت میکند.

    ۲۱-  ایجاد شماره خصوصی، بدین شکل که شما نیازی به ارائه شماره حقیقی خود نداشته و تنها با ارائه یک شماره مجازی و مسیر دهی دوباره به آن شماره می توانید کاربران را بدون اطلاع از شماره حقیقی به سمت آن هدایت کنید.

    ۲۲-  ایجاد سیستم Help Desk جهت پشتیبانی فنی و تعیین PIN  های اختصاصی برای مشتریان خاص جهت ارائه خدمات پیشرفته تر پشتیبانی.

    ۲۳-  استفاده از IP DID ها جهت ارائه به خریداران داخلی به منظور دسترسی به تیم های پشتیبانی. همچنین بستن تماس های خارجی برای گروه خاصی از کاربران

    ۲۴-  اجازه به کاربران وب سایت جهت ذخیره سازی صدای خود و قرار دادن آن در پروفایل خود تنها با شماره گیری عدد خاصی.

    ۲۵-  شنود تماس های خارجی  و یا هنگامی که به ID خاصی تماس گرفته می شود.

    ۲۶-  ایجادتماس تلفنی

    ۲۷-  ترکیب Asterisk, Hylafax, Redfone’s TDMoE جهت جایگزینی ارائه دهنده فاکس سوم شخصتان. صرفه جویی بیش از $۳۰۰۰ در ماه در هزینه فاکس.  همچنین با نوشتن یک نرم افزار تحت وب برای کاربران، تا حدود خیلی زیادی نیز هزینه نرم افزار نیز کاهش می یابد.

    ۲۸-  ارائه سیستم بیدار کننده از خواب با استفاده از تلفن شما، به این شکل که در زمان خاصی تلفنتان زنگ خورده و اطلاعاتی از قبیل:  قیمت ها، آب وهوا و اطلاعات پرواز را در یک پیغام از قبل ضبط شده، و تنها با جایگزینی فاکتورهای جدید،  به شما اعلام می دارد.

    ۲۹-  ایجاد تماس به کودکانتان جهت پخش داستان شبانه برای آنها با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار

    ۳۰-  پیاده سازی راه حل نرم افزاری برای کارمندان خارج از کشور، جهت استفاده از تلفن های نرم افزاری و برقراری تماس با منزل بدون پرداخت هزنیه تماس بین کشوری.

    ۳۱-  انتقال تماس های ورودی به تلفن همراه به همراه انتقال شماره گیرنده و نمایش آن در صفحه نمایش تلفن همراه

    ۳۲-  ایجاد سیستم Paging از طریق ترکیب Asterisk با سیستم HomeSeer منزل، جهت تولید پیغام هشدار در شرایط بحرانی

    ۳۳-  ترکیب استریسک با سیستم امنیتی ساختمان، بدین شکل که مراجعان با فشردن دکمه ای، مطلع گردند.

    ۳۴-  ایجاد لیست یاد آوری کننده صوتی

    ۳۵-  ایجاد صف های متفاوت و آهنگ های مختلف برای کشور های مختلف

    ۳۶-  ترکیب استریسک با دروازه های GSM از راه دور

    ۳۷-  ترکیب سوئیچ های تلفنی MetaSwitch کلاس ۵ برای در برگیری خصوصیات صندق صوتی و موسیقی جهت زمان عدم پاسخ گویی.

    ۳۸-  ارائه تلفن نرم افزاری و دوربین کامپیوتر جهت پشتیبانی مشتری از راه دور. مشتریان تنها با گرفتن داخلی ۴ شماره ای می توانند پشتیبان فنی را از راه دور دیده و صحبت کنند. دوربین همچنین می تواند جهت مشاهده تجهزات بکار آید.

    ۳۹-  ایجاد یک سیستم اعلان فوری برای کلاس های داخل کمپ که از سیستم استریسک و گوشی های Snom استفاده می کنند.

    ۴۰-  تشخیص تماس های داخلی بر اساس Caller ID ورودی و اعمال سیاست های خاص بر اساس شماره دریافتی. به طور مثال هنگامی که John از تلفن همراه، یا منزل تماس می گیرد. با پیغام خوش آمد گویی “سلام جان” مواجه شده. و هنگامی که Bill تماس می گیرد، فورا به مدیران شرکت تماس منتقل می گردد.

    ۴۱-  ترکیب  Road Warrio و تلفن نرم افزاری (بر اساس پروتکل IAX2)

    ۴۲-  استریسک به ما توانایی پیاده سازی یک سیستم چند زبانه  تلفن بانک را می بخشد.

    ۴۳-  استفاده از استریسک جهت خدمت کنفرانس مشترک

    ۴۴-  ترکیب استریسک با تکرارکننده های رادیویی آماتور

    ۴۵-   آگاه کردن تحلیلگر از اتمام کار رایانه، با اعلام آن از طریق زنگ خوردن تلفن

    ۴۶-  استفاده از استریسک جهت شاخ و برگ دادن به سیستم IVR – شامل تشخیص صدا و سرویس ۴۱۱

    ۴۷-  ترکیب استریسک با نرم افزار php . بدین شکل که اگر کاربر وضعیت تماس خود را برای این هفته روی “OnCall” تنظیم کند، بعد اتمام ساعات تماس، تماس ها را به شخص مربوطه منتقل کند. شما همچنین قادر خواهید بود تا تماس را در صورت عدم حضور نفر اول،  به نیروی فنی دیگر منتقل کنید.

    ۴۸-  ترکیب پشتیبانی تلفنی با سیستم بلیط دهی داخلی.  هنگامی که یک مشتری تماس می گیرد، برای آنها یک شماره مشتری و یک pin  مخفی در نظر گرفته می شود.  از این رو  ما محصولات حال حاضر آنها را لیست کرده و آنها از میان لیست تهیه شده، محصولاتی را که با آن مشکل دارند را انتخاب می کنند. سپس ما به صورت خودکار یک بلیط برای آن محصول یا مشتری در نظر گرفته و آنها را به صف اضافه می کنیم. وقتی که شخص پشتیبان شماره آنها را می گیرد. آنها خواهند دید که کدام وب  سایت برای شماره آنها است.

    ۴۹-  اجرای سیستم پذیرش. تماس های کلی به فرد مورد نظر رسیده و در صورتی که تماس عمومی نباشد به شخص دیگر ارسال می گردد.

    ۵۰-  ضبط تماس های کنفرانس کارمندان و ارسال خودکار آنها به پستشان در سایت ویکی

    ۵۱-  اختصاص یک گروه زنگ برای هر فرد. کسانی که نیاز دارند تا گروهی از شماره های آنها مانند شماره تلفن روی میز محل کار، و یا تلفن همراه و یا تلفن نرم افزاری آنها زنگ بخورد. آنها را در یک گروه قرار می دهند.  با ایجاد تنها یک شماره و قرار دادن آن روی کارت تجاری خود، می توانند از خصوصیات گروه زنگ بهره ببرند.

    ۵۲-  سیستم آمار گیری هوشمند از طریق  IVR

    ۵۳-  ارسال صندق صوتی به چندین صندق پستی

    ۵۴-  استفاده از استریسک جهت راه اندازی یک سیستم هات لاین Sport-Piking خیلی ارزان

    ۵۵-  ترکیب سیستم صوتی کلیسا با سایت FreeConfereneCall.com و ضبط آن برای افرادی که برنامه را ازدست داده اند.

    با استفاده از نرم افزار تحت وب کابران می توانند نوع سخنرانی خود را انتخاب کرده و صوت مربوطه را بشنوند.

    ۵۶-  استفاده از DTMF جهت باز کردن در های امنیتی سازمان بعد از اینکه شخصی کد عبور را وارد کرد.

    ۵۷-  راه اندازی سیستم خودکار و زمان بندی شده برگشت تماس (Call Back) با استفاده از ارتباط با Google Calendar

    ۵۸-  ایجاد ارتباط یک استریسک با استریسک شما به همراه برنامه نویسی Dialplan جهت دریافت اعلام هنگامی که زنگ در فشرده می شود. و سپس تماس با نزدیکترین استریسک جهت اجرای مکانیک بازکردن الکتریکی

    ۵۹-  استفاده از سیستم استریسک جهت دریافت اسکریپت هایی که توسط برنامه های آنالیزگر اجرا گردیده و کار مانیتور کردن سرور ها را انجام می دهد. و بر حسب موقعیت و شدت حادثه، استریسک نیز اسکریپت هایی ایجاد کرده و مدیر سیستم را از نوع واقعه، زمان واقعه و محل دقیق واقعه باخبر می کند.

    ۶۰-  استفاده از یک PC و نصب استریسک جهت ارتباط میان ماهواره و سیستم تلفنی در زمان های اورژانسی که بلایای طبیعی رخ می دهد.  این مدل برای زمانی مناسب است که آنتنهای مخابراتی از کار افتاده و یا overload شده اند. و ارتباطات پشتیبان نیز در دسترس نیست.

    ۶۱-  ارتباط امن و ایجاد ترانک میان دو سرور استریسک از طریق استفاده از VPN و همچنین ثبت تلفن از راه دور برای جاهایی که پرت های رایج ویپ توسط ISP بسته می باشند.

    ۶۲-  نصب استریسک در بیمارستان و ایجاد لیست خاص در زمانهای بحران. به شکلی که در یک لحظه  با تمامی افراد مهمی که در لیست ذکر شده اند تماس برقرار گردد و پیام ضبط شده مربوطه پخش گردد.

    ۶۳-  استفاده از استریسک جهت ایجاد پل با استفاده از سیگنالینگ H323 میان یک PBX Avaya در یک مرکز تلفن و یک Spectel/Avaya کنفرانس در یک colo . تا مسیرهای صوتی  برای اپراتورها در یک مرکز تلفن برای یک فراهم آورنده کنفرانس آماده گردد.

    ۶۴-   ایجاد داخلی مجازی برای خانواده خود و تماس با آنها از خارج از کشور و امکان استفاده آنها از خط شهری کشور مقصد

    ۶۵-  استفاده از محیطهای  Bach , Cron در استریسک جهت برقراری سیستم نظارتی با  ISP 802.11 و اعلام هشدار به نیروی فنی در مواردی که خطا رخ می دهد.

    ۶۶-  ایجاد اسکریپت خاصی که این امکان را به ما می دهد تا هنگامی که داخلی خاصی شماره گیری شود. آن تلفن به سیستم لاگین کند. این امکان نیز فراهم است که کاربر در میزهای مختلف با استفاده از لاگین خاص به سیستم متصل شده و تماس های وی به آنجا منتقل گردد.

    ۶۷-  ردیابی CDR جهت تعیین خطوط تلفنی استفاده شده برای صورت حساب مشتریان. مخصوصا هنگامی که هزینه های سنگین تماس با خارج کشور مطرح می شود.

    ۶۸-  ایجاد سیستم Digital Replay جهت برقراری تماس کاربر نهایی از طریق کد دسترسی و Pin به منظور شنیدن یک تماس ضبط شده از کنفرانس آرشیو شده.

    ۶۹-   تهیه یک شماره مخفی DISA که می تواند برای مواردی همچون Caller id readback، تنظیمات Caller ID و بررسی صندق صوتی ، سیستم های ویپ همچون FWD بکار رود.

    ۷۰-  تغییر مسیر تماس های خاص و یا شماره های تماس نامشخص یا محدود شده که می خواهند به داخلی خاصی دسترسی داشته باشند.

    ۷۱-  به کاری گیری خدمات آب و هوای کشور برای داخلی های. بدین شکل که یک داخلی بتواند آب و هوا را از NOAA بخواند.

    ۷۲-  اجرای خودکار  تن های SIT (توسط Zapateller ) جهت قطع Telemarketers بدون شماره تماس.

    ۷۳-  سیستم پذیرش شناور. بدین شکل که افراد مختلف در زمان های مختلف به عنوان پذیرنده عمل می کنند. آنها با استفاده از سیستم لاگین می توانند در زمان هایی که در دسترس هستند به سیستم تلفنی لاگین کرده و پاسخ گو باشند.

    که این کار مانع از آن می گردد که تمامی تلفن ها زنگ خورده و دیگران را دچار مشکل کند. و قابلیت مدیریت خوبی را به کاربران می بخشد.

    ۷۴-  ایجاد اسکریپتی که قادر است تماس های ورودی را فیلتر کرده و تنها به نواحی که با آنها رابطه تجاری دارید، اجازه برقراری تماس داده شود.

    ۷۵-  ما می خواستیم سیستمی را تهیه کنیم که مشتریان به مناسب ترین روش بتوانند به وام خود توسط مشاوران دسترسی داشته باشند. ما دو راه حل از دریافت کردیم. یک استفاده از سیسکو با ۲۵ تلفن و یک سیستم IVR که $۵۰۰,۰۰۰ هزینه داشت و یا استفاده از استریسک ما قادر بودیم که با هزینه $۲۰,۰۰۰ علاوه بر قابلیت بالا، بتوانیم با استفاده از برنامه نویسی این امکان را ایجاد کنیم که تمامی پرس و جو های استاندارد پایگاه داده IVR را انجام داده و مشخص کنیم که کدام وام به کدام مشتری تعلق گرفته است. علاوه بر این امکان به ما اجازه داد تا یک سیستم گزارش گیری اختصاصی از MySQL داشته باشیم که مدت زمانی را برای هر مشتری صرف شده است مشخص گردد. و نیز این قابلیت را به تلفن ها بدهیم که با استفاده از LDAP به پایگاه داده دسترسی داشته باشند. مانیتور کردن داخلی ها ، سیستم بار گزاری PRI نیزاز ویژگی هایی بود که ما توانستیم از استریسک دریافت کنیم. هیچ PBX دیگری نمی توانست این خصوصیات را با این قیمت به ما ارائه دهد.

    ۷۶-  جایگزینی سیستم Comdial  با استریسک که باعث رشد سالانه  ۲۰۰ در صدی شرکت شد و مرکز تماس ما نیز منجر به کاهش هزینه ها تا $۲۵۰K  گردید. ما در یک ماه ۱۶۰۰۰ تماس داشتیم که به مدت ۷۷۷ ساعت صحبت انجام گردیده است.  استریسک به ما قابلیت این را داد تا با استفاده از سیستم اندازه گیری قوی آن بتوانیم آمار دقیقی داشته باشیم و بتوانیم برای کارمندان و شبکه شرکت ، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

    ۷۷-  شما می توانید به جای بوقی که برای مشتری پخش می شود، موسیقی مورد دلخواه خود را قرار دهید.

    ۷۸-   سیستم ویرایش شده app برای پزشکان جهت برقراری تماس با استفاده از سیستم تعیین هویت ، و ثبت نسخه های خود.

    ۷۹-  ایجاد سیستم اعلام برای بیماران، بدین شکل که پزشک مربوطه پیغام خود را برای بیمار با استفاده از گرفتن کدی، ضبط کرده و بیمار آن را در زمان معینی به صورت خودکار می شنود.  همچنین جهت افزایش امنیت سیستم، برای بیماران شناسه و شماره Pin تعریف می  گردد.

    ۸۰-  ترکیب استریسک با دیواره آتش شبکه  شرکت، بدین شکل که قبلیت باز کردن پرت خاص توسط سیستم تلفنی صورت گیرد.

    ۸۱-  ایجاد  رابط کاربری سیستم تشخصی صدا برای سیستم خودکار منزل! با استفاده از استریسک شما می توانید به کافی ساز خود در منزل بگید که چه ساعتی کافی شمارا آماده کند. و یا با استفاه از سیستم های مانیتورینک مثل دوربین های تحت IP منزل خود را مانیتور کرده و فرزندان و خانواده خود را از راه دور مشاهد ه کنید.

    ۸۲-  استفاده از مرورگر وب جهت مدیریت تماس های کنفرانس

    ۸۳-  ترکیب سیستم  Cron و  پیغام ضبط شده با تلفن ویپ، بدین شکل که در روزهای کاری صبح به صورت خودکار پیغام زمان رفتن به مدرسه را پخش می کند.  نسخه جدید آن قادر به بررسی آب وهوا نیز می باشد. تا در روزهای شدید برفی از پخش شدن پیغام ضبط شده خود داری کند.

    ۸۴-  ایجاد نرم افزار یاد آوری کننده ساده ولی قدرت مند، بدین شکل که شما خط یاد آوری کننده را شماره گیری کرده و از شما راجع به روزانه بودن، هفتگی و یا سالانه بودن نوع واقعه را یاد آوری می کند.  شما قادر به ضبط پیام های ۳۰ ثانیه ای هستید. و استریسک در زمان های مشخص شده با شما تماس گرفته و پیام را یاد آوری می کند.

    ۸۵-  با استفاده از تنها یک شماره، می توانید تمامی تلفنها چه VoIP و یا غیر VoIP را بگیرید.

    ۸۶-  استفاده از استریسک جهت انتقال تمامی تماس ها به تلفن همراهتان، هنگامی که در شرکت یا منزل حضور نداریدو یا در جاده هستید.

    ۸۷-  اختصاص داخلی خاص برای نوجوانانتان. که شما را از دردسر های تماس های مکرر دوستان فرزندتان  با تلفن شما خلاص میکند.

    ۸۸-  ترکیب سیستم تلفنی سنتی با سیستم تلفنی VoIP و کاهش هزینه ها به میزان قابل توجه.  و یا استفاده ز آداپتور ها (ATA) ها برای تبدیل تلفنهای آنالوگ به تلفن ویپ. این آداپتورها قابلیت جابجایی به شما می دهند. و می توانید هر جای دنیا که هستید با متصل کردن آنها به شبکه اینترنت، به مرکز تماس خود وصل شوید.

    ۸۹-  استفاده از استریسک  برای گیوت وی های خطوط شهری، PRI ها وارد شده و SiP خارج می گردد. این قابلیت به ما امکان مسیر یابی تماس هایمان در شبکه را امری آسان می کند.  قابلیت انتقال تماس هنگامی که برای مدت زمان خاصی کسی در دسترس نیست.

    ۹۰-  راه اندازی قوانین خاصی برای داخلی های شماره گیری شده ، بدین شکل که افراد را به مسیر های مختلفی انتقال دهد.

    ۹۱-  داشتن تماس خارجی با دوستان یا اعضای خانواده در شبکه یکسان به شکلی که از طریق بلوتوث تلفن همراه شما به جای خط شهری یا ترانک SIP استفاده کند.

    ۹۲-  توسط استریسک شما قادر خواهید بود تا پادکست ها ، وبلاگ و یا نمایش های رادیویی را مستقیما روی سرور دلخواه ضبط کنید.

    ۹۳-  استفاده از فناوری تبدیل متن به سخنرانی و ترکیب آن با استریسک بدین شکل که کاربر متنی را در نرم افزارهای تحت وب که با استریسک ارتباط دارند، وارد کرده و آن به شکل صوت برای مشتریان پخش خواهد شد.

    ۹۴-   با استفاده از تلفن همراه T-mobile  من قادر خواهم بود تا تماس رایگانی با ۵ شماره داشته باشم. من یک DISA  در Freepbx راه اندازی کردم که من را هنگامی که از تلفن همراه تماس گرفته ام به خط شهری دیگر انتقال می دهد. و من با تغییر نوع شماره گییری می توانند بدون محدودیت تماس برقرار کنم. و هزینه به میزان قابل توجه ای کاهش می یا بد.

    ۹۵-  خدمات تلفن  VoIP را می توانید برای همسایگانتان نیز به فروش برسانید.

    ۹۶-  استفاده از تلفن بی سیم VoIP به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون.

    ۹۷-  استفاده از استریسک جهت راه اندازی بازی تحت وب. بدین شکل که با استفاده از کد های Ajax، DHTML، و MySql  می توانید سیستمی را ایجاد کنید که کاربر با گرفتن شماره خواصی بتواند بازی ماز را انجام دهند. و بهترین مسیر را پیدا کنند.

    ۹۸-  ارتباط استریسک با یک سرور TTS و تشخیص صدا (مانند Loquendo ) جهت ارسال و دریافت SMS ها در خطوط POTS

    ۹۹-  افزودن دروازه GSM به استریسک سرور که قابلیت تماس رایگان تلفن همراه به تلفن همراه را می دهد. هنگامی که در سفر هستید. می توانید با گرفتن شماره دروازه سرور، تماس رایگان داشته باشید.

    ۱۰۰-  طراحی سیستم هوشمند برای انتخاب نوع موسیقی، ایجاد منو های خاص برای شنیدن داستان و….

    ۱۰۱-   راه اندازی سیستم دریافت سفارش مشتری و ارسال آن به کارمندان رستوران توسط سیستم استریسک