VOIP

برقراری تمام تماس‌های تحت اینترنت

بدون نیاز به شماره گیری مرکز تلفن

کیفیت بالا و کم نظیر صدای مکالمه

قیمت کمتر خدمات تماس‌های راه دور

راه اندازی VOIP

  • نت وب

    با توجه به حساسیت مدیریت تماس ها برای کسب و کارهای مختلف بعد از نصب و راه اندازی voip در سازمان و یا شرکت مربوطه به مدت ۱ ماه پشتیبانی رایگان ارائه خواهد شد. همچنین یکی از افراد متخصص (در زمینهIT) سازمان با آموزش دقیق به عنوان ادمین سیستم و رابط با گروه نت وب انتخاب خواهد شد.تخصص ما ویپ است و برای انجام این مهم از متخصصین این حوزه دعوت کرده و با عظم راسخ سال ها در زمینه ویپ و شبکه کار کرده ایم. متخصصین ما جمعی از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه هاس سراسری می باشند و از جوانان مومن و متخصص این مرز و بوم بهره جسته ایم. کادر نت وب ، کادری حرفه ای و با تجربه در زمینه برنامه نویسی، سخت افزار و شبکه است.

  • خدمات نت وب

    نت وب جهت اجرای سیستمهای ویپ با توجه به اینکه صرفا در زمینه مشاوره، نصب و پیاده سازی ویپ فعالیت دارد و هیچ سودی از تجهیزات کاربردی در پروژه نمی برد صادقانه و با آگاهی شما اقدام به خرید تجهیزات می نماید. لذا با توجه به کیفیت تجهیزات مناسبترین قیمت برای شما در نظر گرفته خواهد شد. هزینه نصب و اجرای پروژه نیز نسبت به پروژه های IT بسیار مناسب و اندک است.یکی از سیاستهای اصلی در نت وب، پشتیبانی همه جانبه جهت ایجاد رضایت مندی مشتری از خدمت خریداری شده است. ما بی وقفه کنار شما خواهیم ماند.

    آموزش و پشتیبانی همه جانبه
    با توجه به حساسیت مدیریت تماس ها برای کسب و کارهای مختلف بعد از نصب و راه اندازی ویپ در سازمان و یا شرکت مربوطه به مدت ۱ ماه پشتیبانی رایگان ارائه خواهد شد. همچنین یکی از افراد متخصص (در زمینهIT) سازمان با آموزش دقیق به عنوان ادمین سیستم و رابط با گروه نت وب انتخاب خواهد شد.

    سفارشی سازی ویپ

      • برقراری ارتباط VOIP با CRM
      • برقراری ارتباط VOIP با برخی نرم افزارها و سخت افزارهای موجود در سازمان جهت راه اندازی دیتا سنتر (Data Center)
      • برنامه نویسی PHP و فراهم ساختن امکانات مختلف جهت بهره برداری همه جانبه از VOIP بر اساس نیاز سازمان
      • راه اندازی کال سنتر (Call Center) با تکنولوژی ویپ
      • حذف هزینه های تماس در شرکتهایی که دارای توضیع جغرافیایی هستند.

    مشارکت و همکاری
    تیم نت وب با تجربه چندین ساله در اجرای پروژه های ویپ و شبکه این امکان را دارد تا با شرکت های همکار در زمینه IT مشارکت سازنده داشته باشد. و از پیشنهادات شما استقبال خواهد کرد.

    راهکار شبکه و سخت افزار

      • مشاوره، طراحی، پیاده سازی واجرای شبکه‌های کامپیوتری
      • نصب وراه‌اندازی ارتباطات شبکه بیسیم (Wireless Indoor & Outdoor )
      • ارائه سرورهای تخصصی وتجهیزات شبکه
      • طراحی واجرای اتاق سرور وData Center
      • مشاوره وپیاده‌سازی راهکارهای امنیت شبکه
      • قراردادهای پشتیبانی ونگهداری سخت افزار ومدیریت شبکه
      • ارائه راهکارهای بهینه‌سازی شبکه وارتباطات

    راهکار امنیت اطلاعات

      • ارزیابی و تحلیل ریسکهای موجود
      • طراحی سیستم امن مدیریت تماسهای سازمان
      • طراحی و پیاده‌سازی سیاستها و روالهای امنیتی
      • آموزش کاربران درسطوح مدیریت سیستم وکاربری سیستم

    خدمات ویژه مشتریان

    در راستای ارائه خدمات بهینه باهدف ایجاد وحفظ رضایت مشتریان راهکارهای برقراری ارتباط مستقیم مانند تلفن، ایمیل و فرم تماس با ما را جهت دریافت پیشنهادات، انتقادات و پیگیری امور مشتریان در نظر گرفته ایم و افتخار می کنیم که احترام به مشتری سالهاست به عنوان یک اصل در بین تمامی اعضاء رعایت میگردد.

  • برتری های ویپ نسبت به سانترال

    • انعطاف پذیری در انجام پروژه های مختلف و تنظیمات تحت وب
    • سازگاری بهتر با سیستم های کامپیوتری به دلیل انتقال صوت به صورت دیتا
    • عدم محدودیت در بکار گیری یک برند خاص در اجزای سخت افزاری سیستم
    • جابه جایی و نقل مکان بسیار ساده کاربران در سطح شرکت در مقابل روش های سنتی
    • مبتنی بر نرم افزار و قابل گسترش بر مبنای فعالیت کاری و دریافت گزارشات مختلف
    • موجب کاهش هزینه مکالمات بین شهری و خارج از کشور خواهد شد به دلیل استفاده از بستر شبکه و اینترنت
  • راهکارهای تلفنی بر بستر شبکه (VOIP)

    VOIP (انتقال صوت بر پایه پروتکل اینترنت) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری را برای مکالمات تلفنی فراهم می نماید. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VOIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید. پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفنهای مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است. برای سازمانها و موسساتی دارای بیش از یک شعبه که نیاز به بیش از یک داخلی در خارج از مقر اصلی سازمان دارند، تکنولوژی VOIP قادر است ارتباط بین ۱۰۰ها شعبه آنان را برقرار کند که هر کدام از این شعبات نیز خود برخوردار از یک سیستم مستقل تلفنی عادی یا بر بستر IP می باشند. با سیستمهای VOIP دیگر فرقی بین پرسنل این شعبات با پرسنل دفتر مرکزی شرکت  از لحاظ تماس گیرندگان نیست چراکه همه پرسنل در یک شبکه تلفنی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهند بود.

  • Voice Over IP یا VOIP چیست؟

    با گسترش روز افزون شبکه جهانی اینترنت اکثر تکنولوژی‌ها برای بقا و گسترش تلاش می‌کنند خود را به این شبکه متصل کنند تا بدین طریق هم هزینه های خود را کاهش دهند و هم سرویس بهتر با امکانات بیشتر برای مشتریان خود ارائه کنند. مخابرات و مکالمات تلفنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حال با توجه به این‌که بزرگ‌ترین شبکه بر پایه IP شبکه اینترنت است، به‌طور معمول از این فن‌آوری به‌عنوان منتقل کننده صدا بر روی شبکه اینترنت استفاده می‌شود. تلفن اینترنتی یا VoIP، امکان مکالمات تلفنی را روی بستر شبکه یا IP فراهم می‌سازد. سیستم‌های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن معمولی، پایداری و انعطاف بیش‌تری دارند. تلفن‌های معمولی با سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کنند و مشکلات زیادی را به همراه دارند اما سرویس VoIP با سیگنال‌های دیجیتال کار میکند. بر این اساس، این تلفن‌ها با کاربری بسیار آسان‌تر، می‌توانند کیفیت به مراتب بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند. از زمان اختراع سیستم تلفن توسط گراهام بل این سیستم دستخوش تغییرات زیادی گردیده و هر روز تکنولوژی های جدید و روش های نوین جایگزین سیستم های قدیمی گردیده است. گسترش دهندگان این سیستم  تکنولوژی VOIP که جزو آخرین روش های ارتباطی و انتقال صدا می باشد به علت استفاده از تکنولوژی انتقال صدا بر روی شبکه و استفاده از امکانات TCP/IP و نرم افزاری با محدودیت های سیستم آنالوگ مواجه نیستند لذا مرتبا در حال تحول و نو آوری و افزودن امکانات بر روی این سرویس می باشند. این سیستم که به علت مزایای فراوانی که به همراه دارد به سرعت در حال جایگزین شدن با سیستم های سنتی آنالوگ انتقال صدا می باشد و در آینده ای نه چندان دور بطور کامل جایگزین آن خواهد شد

    Voip چیست؟
    سرویس VOIP  صدا را تبدیل به سیگنال دیجیتال کرده و بر روی بستر شبکه و اینترنت ارسال می کند. زمانی که شما یک شماره عادی را شماره گیری می نمایید، سیگنال قبل از رسیدن به مقصد به یک سیگنال معمولی تلفن تبدیل می گردد. سرویس Voip به شما این امکان را می دهد که مستقیما از روی کامپیوتر شخصی، تلفن تحت شبکه، یا تلفن عادی که به تجهیزات Voip متصل است مستقیم تماس برقرار نمایید. همچنین بر روی بستر وایرلس موجود در شرکت یا اماکن عمومی نظیر پارکها، فرودگاه ها، رستوران و امثالهم  میتوانید مستقیم مکالمه را برقرار نمایید.

    VoIP چگونه کار می کند ؟
    در گذشته ای نه چندان دور ، پیشگامان عرصه های علمی به این نتیجه رسیدند که می توان یک سیگنال را به صورت دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال نمود . بدین منظور می بایست قبل از ارسال سیگنال ، آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) ، تبدیل و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال،با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ(DAC) مجددا” آن را به آنالوگ تبدیل نمود .
    فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید کار می کند . در ابتدا ، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا” به صوت تبدیل می گردد. با ذخیره اطلاعات به فرمت دیجیتال می توان بر روی آنان کنترل بهتری را اعمال نمود . مثلا” می توان آنان را فشرده ، مسیر آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید دیگر تبدیل نمود .
    شبکه های مبتنی‌ بر پروتکل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP تشکیل می گردند که شامل یک هدر ( برای کنترل ارتباطات ) و یک paylaod به منظور مبادله داده می باشند . فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهائی استفاده می نماید .

    چرا سیستم Voip؟
    در حال حاضر گسترش بستر شبکه تبدیل به جزئی لاینفک از تکنولوژی و نیازهای هر جامعه و سازمان و شرکت و …. گردیده و بستر ارتباطی از داخل هر مجموعه کوچک و بزرگ گرفته تا ارتباطات بین شهری و جهانی فراهم است. با توجه به اینکه بروی همین بستر امکان برقراری سیستم Voip میسر است دیگر نیازی به برقراری سیستمهای قدیمی و سیم کشی  به موازات بستر شبکه وجود ندارد و باعث کاهش هزینه  و مشکلات میگردد.
    مزیت دیگر آن امکان برقراری ارتباط بین نقاطی است به علت بعد مسافت یا شرایط فیزیکی امکان سیم کشی وجود ندارد. این سیستم براحتی بروی بستر Wireless ارتباط تلفنی شما را فراهم میکند.
    از دیگر امکاناتی که این سیستم برای شما فراهم میکند ارتباط ارزان بین نقاط مختلف بین شهری و کشوری است بصورتی که با استفاده از بستر اینترنت یا اینترانت این ارتباط برقرار شده و هزینه مکالمه بین شهری و بین کشوری از بین میرود.
    با استفاده از سانترال  IP base به جای سانترال های آنالوگ  برای مراکزی که تعداد تلفنهای داخلی زیاد دارند با توجه به ارزانتر بودن این سانترال هزینه بسیار کاهش میابد.

  • ارائه سرویس VoIP

    روش‌های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده میشود. VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوت به داده‌های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.ممکن است از خود بپرسید که این امر چگونه میتواند مفید واقع شود. خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید. اگر تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال ممکن باشد، VoIP میتواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. این امر شما را قادر میکند که شرکت‌های تلفنی را به‌طور کامل کنار بگذارید.VoIP قابلیت این را دارد که روش کار سیستم‌های تلفنی را کاملاً متحول کند. شرکت‌های زیادی هستند که سرویس VoIP ارئه میدهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.

  • با سیستم‌های VoIP به یکی از سه روش زیر میتوان ارتباط تلفنی برقرار کرد

    ATA :ساده‌ترین روش برقراری ارتباط VoIP با استفاده از (ATA (Analog Telephone Adaptor ها که gateway هم نامیده می‌شوند، می‌باشد. این ابزارها این امکان را به شما می‌دهند که از تلفن‌های آنالوگ استاندارد فعلیتان استفاده کنید.به آسانی می‌توانید Handset استانداردتان را به ATA متصل کنید، سپس ATA را به کامپیوتر یا ارتباط اینترنت خود وصل کنید. با این کار قادر به برقراری ارتباط VoIP خواهید بود. ATA سیگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد شما می‌گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال آماده برای انتقال در بستر اینترنت تبدیل می‌کند. همراه برخی ATA ها یک نرم افزار هست که روی کامپیوتر load می‌شود و شما را قادر می‌سازد که آن را برای VoIP با دقت پیکربندی کنید.

    IP Phones :این Handset ها کاملاً شبیه Handset های استاندارد معمولی است. دارای یک کانکتور RJ 45 Ethernet به جای کانکتورهای استاندارد RJ 11 هستند. گونه بی‌سیم گوشی‌های IP مشهور به Wi-Fi می‌باشد که از شبکه‌های Wi- Fi استفاده می‌کند.این تلفن‌ها تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات VoIP را به صورت built-in دارند. مستقیمأ به روتر شما وصل می‌شوند و یک ورودی سریع و مقرون به صرفه به دنیای VoIP فراهم می‌کنند.

    کامپیوتر به کامپیوتر: این روش آسانترین روش استفاده از تکنولوژی VoIP است. شرکت‌های زیادی هستند که نرم افزارهای مقرون به صرف‌های ارائه می‌دهند که می‌توانید برای این نوع VoIP از آنها استفاده کنید. معمولاً تنها مبلغی که باید پرداخت کنید فقط هزینه ماهانه ISP است. تمام آنچه که نیاز دارید یک میکروفون، بلندگو، یک کارت صدای مناسب و یک ارتباط اینترنت با سرعت مناسب است.

  • مزایای VoIP

    ازآنجاییکه با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می‌توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می‌توانند هنگام مسافرت ATA ها یا IP Phone هایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگیشان ارائه می‌دهد دسترسی داشته باشند.برخی افراد از یک softphone برای دسترسی به سرویس VoIP شان استفاده می‌کنند. یک softphone یک نرم افزار ویژه است که سرویس VoIP را به کامپیوتر یا laptop شما load می‌کند. این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد که از طریق laptop تان از هرجای دنیا که به یک ارتباط با پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید ارتباط تلفنی برقرار کنید. بسیاری از سرویس‌های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از طریق اینترنت و یا توسط فایل پیوست نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می‌دهد.برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه روبرو هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز به آسانی صورت می‌گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم‌های تلفن مورد استفاده در شبکه VoIP دارای رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. پروسه MAC(Move, Add, Change) به راحتی قابل انجام خواهد شد و لازم نیست برای هر بار انجام MAC با سرویسدهندهتان تماس بگیرید. تمام اینها به معنای هزینه کمتر برای سازمان شما می‌باشد.یکی دیگر از منافعی که برای شرکت‌های دارای VoIP می‌تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان‌ها می‌توانند در سرتاسر دنیا پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آنها نیست. دلیل گسترش روز افزون از سیستم VoIP تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم می باشد که گسترش دهندگان و تولید کنندگان این سیم بدون محدودیت سیستم های آنالوگ امکان افزودن امکانات فراوانی را دارند. در ذیل به برخی از مزایای این سیستم اشاره می شود.

    • عدم محدودیت جغرافیایی :در سیستم های سنتی  برای اتصال هر کاربر به مرکز تلفن نیاز به کابل کشی جداگانه می باشد. البته اگر کاربر در نقطه ای خارج از محدوده جغرافیایی دفتر باشد این امر امکان پذیر نمی باشد. در سیستم VoIP اتصال به مرکز از طریق شبکه می باشد. بدین معنی که در هر نقطه از دنیا که امکان برقراری ارتباط به شبکه مرکزی از طریق وایرلس، اینترانت، اینترنت و هر شکل دیگر ارتباطی وجود داشته باشد، امکان اتصال داخلی به مرکز تلفن وجود دارد. این اتصال می تواند از طریق گوشی تلفن تحت شبکه، رایانه، تلفن همراه و … انجام پذیرد.
    • عدم نیاز به سیم کشی مجزا :در عصر حاضرهر دفتر، شرکت، سازمان و مجموعه ای به شبکه مجهز می باشد که برای برقراری سیستم VoIP استفاده از بستر موجود شبکه امکان پذیر می باشد. بدین معنی که برای سیستم تلفن دیگر نیاز به سیم کشی جداگانه وجود ندارد که خود سبب کاهش هزینه و سهولت در کار می گردد.
    • ارتباطات رایگان:ارتباط تلفنی تحت شبکه با استفاده از طرق مختلف ارتباطی و اینترنت انجام می گیرد.. لذا مکالمات بدون نیاز به شماره گیری و بصورت رایگان انجام می پذیرد.
    • قابلیت انتقال خطوط :با استفاده از سیستم VoIP می توان بوق هر شهر یا کشوری را در شهر یا کشور دیگری در اختیار داشت. این روش نه تنها سبب کاهش هزینه های تلفن می گردد بلکه با کمک آن می توان دفاتر مجازی در اختیار داشت که در دفتر اصلی پاسخگویی انجام گیرد. از دیگر کاربرد های این روش انتقال خطوط تلفن به محلی است که مخابرات امکان واگذاری خطوط تلفن را ندارد.

    •  یکپارچه سازی :شرکت ها و سازمان هایی که دارای بیش از یک دفتر می باشند در هر مرکز خطوط تلفن یا یک مرکز تلفن جداگانه دارند. برای تماس با همدیگر باید شماره گیری کرده و ارتباط برقرار نمایند و همچنین در صورتی که تماس از بیرون دفتر داشته باشند و تماس گیرنده با دفتر دیگری نیز قصد مکالمه داشته باشد باید از او خواست تا شماره دفاتر دیگر را شماره گیری نماید. در سیستم مرکز تلفن VoIP تمامی دفاتر در دفتر اصلی متمرکز می شوند. در صورتی که کارمندان و مدیران قصد تماس با همدیگر را داشته باشند براحتی با گرفتن شماره داخلی می توانند با هم تماس حاصل نمایند و شخصی که از بیرون دفتر تماس گرفته است براحتی می تواند به داخلی دیگری که در دفتر دیگر قرار دارد متصل گردد.

    • مدیریت ساده : در سیستم سانترال تحت شبکه  مدیریت مرکز بسیار ساده می باشد. مراکز تلفن VoIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه نموده و یا گزارش گیری نماید.
    • اتاق کنفرانس :از دیگر امکانات مراکز تلفن تحت شبکه اتاق کنفرانس می باشد که تعداد زیادی از افراد در داخل و خارج دفتر می توانند همزمان با هم مکالمه داشته باشند.
    • گسترش آسان:گسترش و اضافه نمودن کاربر در این سیستم ها بسیار آسان می باشد و مانند سیستم های سنتی نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.
    • امکانات افزوده: مراکز تلفن تحت شبکه دارای امکاناتی هستند که بصورت یکپارچه در اختیار کاربر قرار می گیرد. بسیاری از این امکانات در سیستم های سنتی قابل افزودن نمی باشد و یا برای هر کدام باید قطعه و سیستم جداگانه ای تهیه نمود.
    • مکالمات تصویری: مکالمه تصویری در سیستم های تلفن تحت شبکه به راحتی امکان پذیر می باشد و با استفاده از تلفن های تحت شبکه مجهز به دوربین و یا حتی نوت بوک و Webcam این امر امکان پذیر می باشد.
    • دریافت و ارسال فکس از طریق اینترنت: با استفاده از سیستم FoIP دستگاه مرکزی میتواند فکس را دریافت کرده و آن را به آدرس شما ایمیل نماید. همچنین از طریق اینترنت می توان به دستگاه متصل شده و از طریق آن با شماره دفتر خود فکس ارسال نمایید. این بدان معنی است که شما در هر نقطه از دنیا که باشید به دستگاه فکس خود دسترسی دارید.در اجرای سیستم VoIP با توجه به انعطاف پذیری این تکنولوژی که در حال حاضر در دنیا به سرعت در حال گسترش می باشد روش های متنوعی  را می توان پیاده سازی کرد که نیاز شما را بطور کامل پوشش دهد و بهترین استفاده را از این تکنولوژی روز دنیا برد.

  • انتخاب یک سیستم تلفن VoIP

    اگر شما تصمیم به پیاده سازی سیستم VoIP در سازمان خود دارید، ابتدا مشخص کنید که کدامیک از تجهیزات تلفنی فعلیتان را می‌توانید حفظ کنید. بدین ترتیب می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. بسیاری از سیستم‌های تلفن دیجیتال با افزودن کمترین سخت افزار و بروزرسانی نرم افزار دارای قابلیت آدرس دهی می‌شوند.علاوه بر این شما باید مطمئن باشید که تمامی دستگاه‌های مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم‌های امنیتی و … می‌توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود.در آخر توصیه می‌شود که هیچگاه سعی نکنید با خریدن تلفن‌های VoIP دست دوم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که VoIP یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند. همچنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی‌کند و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفن‌های دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیشتری بپردازید.

  • مهم ترین ویژگی هایVoIP

    • کیفیت بالا و کم نظیر صدای مکالمه
    • حداقل تاخیر زمانی در مکالمه
    • پوشش تمام کشورهای جهان
    • وضوح و شفافیت صدا، بدون وجود خدشه و انعکاس در صدا
    • سادگی و سهولت کاربری
    • قیمت مناسب مکالمات
    • امکان استفاده بدون نیاز به شماره گیری مرکز تلفن
    • امکان استفاده در تلفن همراه، تبلت، رایانه های دستی و سایر رایانه ها
    • قابلیت اتصال به سانترال
    • قابلیت استفاده چندین نفر از یک Account
    • جابه‌جائی آسان شماره‌های تلفنی، به این.
    • برای برقراری تماس‌های تحت اینترنت از هر نقطه دنیا
    • برقراری تماس‌های Point to Point مابین دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی خارج از کشور بر روی بستر اینترنت
    • امکان تماس با کلیه شماره‌های به‌صورت مستقیم و با هزینه ناچیز
    • امکان تماس کلیه کارکنان دفاتر و شعب با یکدیگر به‌صورت ۳ شماره‌ای و با هزینه
    • قیمت کمتر خدمات تلفنی به خصوص تماس‌های راه دور
    • حذف کد شهر
  • برقراری ارتباط بین دفاتر و شعب شرکتها با فناوری ویپ

    یکی از بارزترین ویژگی های ویپ در سازمان ها، اتصال دفاتر، شعب و کارخانه ها به دفتر مرکزی می باشد. به عبارت ساده تر تمامی دفاتر شما در هر نقطه ای از دنیا که باشند بصورت یکپارچه در می آیند و علاوه بر اینکه ارتباطات بین دفاتر کاملا رایگان می گردد، شما می توانید از امکان انتقال خطوط شهری بین دفاتر استفاده نمایید و این به معنی کاهش هزینه ها و سهولت در برقراری ارتباط در سازمان ها می باشد.همچنین اگر یک سازمان دارای دفتر یا کارخانه ای در نقطه ای می باشد که امکان تخصیص تلفن شهری از طریق مخابرات وجود ندارد، می توانید از طریق ویپ خطوط دفاتر دیگر خود را به آنجا انتقال دهید.با توجه به درخواست ها و سفارشی سازی های مختلف در این حوزه و مبحث مربوط به انتقال خطوط از طریق ویپ و امکانات بسیاری که در این زمینه موجود است

  • ارائه خدمات پشتیبانی ویپ

    حتما برای شرکت و مجموعه شما هم پیش آمده که برای مدیریت تماسهایتان از وبپ استفاده کرده اید حال یا یکی از مهندسان شرکت این کار را انجام داده است و یا یک فرد یا شرکت دیگر اما شاید خیلی از عملکرد سیستم راضی نباشید و یا گزارشات و درخواستهای بیشماری که از ویپ انتظار داشتید نتوانستند برای شما پیاده سازی کنند. با اطمینان خاطر میتوانیم به شما این امید را بدهیم که نت وب با تجربه موفق خود در پیاده سازی سفارشی سازی های مورد نظر برای سیستمهای ویپ سازمانها در کنار شماست و درخواستهایتان را در کمترین زمان برآورده خواهد ساخت.

  • فروشگاه های اینترنتی و مشکلات مدیریت تماسهایشان

    در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر فروشگاه های اینترنتی در ایران بوده ایم.با برسی چند فروشگاه اینترنتی و ساز و کارهای ارتباط با مشتریانشان و ثبت اطلاعات مشتریان متوجه شدم متاسفانه پروسه قوی و مدونی برای این مهم از سوی مدیران این نوع کسب و کار اندیشه نشده است و باعث شده با توجه به رشد مشتریانشان و تعدد تامین کنندگان آنها متاسفانه دچار مشکلات متفاوتی شوند.حال شاید بپرسید که ویپ در این مقاله چه جایگاهی میتواند داشته باشد. با توجه به خدماتی که با راه اندازی ویپ میتوان به این فروشگاه ها داد نقش ویپ بسیار پر رنگ خواهد شد.در این مطلب فقط به تیتر برخی از مشکلاتی که بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی است اشاره مینمایم. که تمامی آنها توسط راه اندازی سیستم یکپارچه ویپ VOIP و سی آر ام CRM به راحتی قابل برطرف شدن است.

    ۱- ایجاد بستری مناسب برای پاسخ گویی به سوالات مشتریان

    ۲- اطلاع رسانی به مشتریانی که کالای خاصی را تهیه کرده اند.

    ۳- ارائه خدمات پس از فروش مناسب بر اساس کالای خریداری شده

    ۴- هدایت مشتریان بر اساس گروه بندی کالایی مورد نظر به کارشناسان فروش همان حوزه

    ۵- ثبت درخواست مشتریان در ساعت غیر کاری توسط تلفن

    ۶- دسترسی به گزارشات متفاوت از عملکرد فروش فروشگاه و انواع گزارشات متفاوت دیگر به تفکیک کالای خریداری شده و شماره موبایل مشتریان و ایمیل آنها

    ۷- بازاریابی تلفنی هوشمند بدون نیاز به استفاده از کارشناسان فروش

    ۸- ثبت اطلاعات مشتریان به صورت جامع و نرم افزاری بدون درگیری هاست و سایت

    ۹- اطلاع از سابقه ( نشانی شماره تماس کالاهای خریداری شده کالای مرجوع شده پیگیریهای انجام شده ) فرد تماس گیرنده با شرکت به صورت هوشمند

    ۱۰- اختصاص کد های ویژه به مشتریان جهت برقراری ارتباط سریع با شرکت

    ۱۱- ایجاد بستری مناسب برای ارتباط با نمایندگی های شرکت بدون صرف هزینه تلفنی

    ۱۲- ایجاد شرایط مناسب برای دور کاری کارشناسان فروش و صرفه جویی مالی و منابع

    ۱۳- امکان گسترش ساده داخلی های مجموعه و افزایش پرسنل بدون نیاز به سیم کشی داخلی جهت برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان

  • مدیریت فروش و خدمات پس از فروش با ویپ

    گزارش توزیع تماس ها:
    •    تعداد تماسهای پاسخ داده شده در هر روز
    •    میانگین/حداکثر/حداقل طول مدت تماس در هر روز
    •    زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده شده در هر روز
    •    میانگین/حداقل/حداکثر زمان انتظار در هر روز
    •    زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده نشده در هر روز
    •    میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسها در هر روز
    •    تماس برای فروش و مخاطبین در هر روز
    •    تماس های توزیع شده در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول تماسها در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت انتظار تماس در هر ساعت
    •    توزیع زمان انتظار مکالمه های پاسخ داده شده در هر ساعت
    •    زمان انتظار برای تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل وحداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
    •    میزان فروش و مخاطبین در هر ساعت
    •    تماسهای پاسخ داده شده در هر روز هفته
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت مکالمه در هر روز هفته
    •    زمان انتظار تماسهای پاسخ داده شده  در هر روز هفته
    •    میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ  در هر روز هفته
    •    میزان فروش و مخاطبین در هر روز هفته
    •    گزارشات ساعتی را می توان برای نیم یا یک ربع ساعت نیز تنظیم کرد.

    گزارش عملکرد اپراتورها:
    •    تعداد اپراتورهای در دسترس
    •    مجموع زمان
    •    میانگین زمان اپراتور
    •    حداقل/حداکثر طول مدت دوره اپراتور
    •    در دسترس بودن اپراتور
    •    زمان اپراتور در حالت وقفه
    •    زمان قابل پرداخت و غیر قابل پرداخت اپراتور
    •    زمان دوره ها و وقفه های هر اپراتور
    •    میانگین مدت دوره هر اپراتور
    •    میانگین مدت وقفه هر اپراتور
    •    نسبت مدت هر وقفه به هر دوره
    •    درصد زمان وقفه سپری شده
    •    میانگین وقفه در هر دوره
    •    تماسهای پاسخ داده شده (تعداد،میانگین زمان، درصد کل) برای هر اپراتور
    •    تماسهای پاسخ داده شده مربوط به گروه خدماتی
    •    مکان تماسهای پاسخ داده شده هر اپراتور
    •    جزئیات کامل دوره وقفه اپراتور
    •    جزئیات کامل وقفه اپراتور
    •    تاریخچه دوره وقفه کامل اپراتور (تاریخچه دوره و وقفه به طور همزمان)

    گزارش جزئیات تماس:
    •    زمان و تاریخ
    •    صفحه نمایشگر
    •    لیست انتظار
    •    زمان انتظار و مکالمه
    •    علت قطع ارتباط
    •    اپراتور
    •    شماره تماس گیرنده
    •    تعداد دفعات توزیع خودکار تماس
    •    کدهای وارد شده تماس
    •    تعداد تماس های چند منظوره (و جزئیات کامل)
    •    سرور
    •    شنود کامل صوتی

    گزارش جزئیات تماسهای از دست رفته:
    •    زمان و تاریخ
    •    شماره تلفن تماس گیرنده
    •    لیستهای انتظار هدف تماس
    •    علت قطع ارتباط
    •    موقعیت در صف هنگام قطع تماس
    •    زمان انتظار قبل از قطع ارتباط
    •    تعداد توزیع خودکار تماسها
    •    کد تماسی وارد شده به وسیله اپراتور
    •    کلید فشار داده شده
    •    تعداد تماسهای چند منظوره
    •    سرور

    گزارش مرکز بررسی بدون تاخیر:
    •    نمایش شماره تلفن تماس گیرنده
    •    زمان ورودی
    •    زمان انتظار(به روز شدن آنی)
    •    زمان مکالمه (به روز شدن آنی)
    •    اپراتور های متصل به شبکه
    •    زمان و مدت اتصالات قبلی
    •    خواندن آسان وضعیت پانل
    •    قوانین تعریف شده کاربر برای مشاهده هشدارها به رنگ زرد و سبز
    •    تعداد اپراتورهای منتظر در لیست
    •    تعداد اپراتور های اماده/متوقف/اشغال در لیست دیگر انتظار/اپراتورهای ناشناس آن لاین
    •    تعداد تماسهای منتظر در هر صف
    •    تعداد تماسهای ورودی پاسخ داده شده
    •    تعداد تماسهای خروجی ایجاد شده
    •    اطلاعات کامل سرور
    •    اخرین تماس پاسخ داده شده به وسیله هر اپراتور (زمان و لیست انتظار)

  • مراکز تماس

    مراکز تماس ( Call Center )

    مرکز تماس مکانیست که  تماسهای تلفنی مشتریان و سایر تماسها به وسیله یک سازمان مورد پاسخگویی قرار می گیرند و عموما این فرآیند توسط پردازشهای کامپیوتری صورت می گیرد.  محبوبیت مراکز تماس در جوامع امروزی به طور فزاینده ای در حال افزایش است چرا که بسیاری از شرکتها به متمرکز نمودن خدمات و پشتیبانی مشتریان روی آورده اند. مراکز تماس کارمندان بسیاری را برای ارائه خدمات پشتیبانی و فروش استخدام می کنند. مراکز تماس قدرت پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از تماس های همزمان، نمایش وضعیت آنها، مسیردهی هوشمند هر تماس به پاسخگوی واجد صلاحیت و ثبت جزییات دقیق تماس ها را دارا هستند و اغلب محیط های کار بزرگی هستند که در آن اپراتورها در حال تماس گرفتن یا دریافت تماس هستند. با توجه به حجم فعالیت های یک مرکز تماس، ممکن است تعداد کارمندان از تعدادی محدود تا صدها نفر متغیر باشد.بنابر نیازهای کمپانی مراکز تلفن امکان دریافت تماسها و یا برقراری تماس های خارجی را دارند. برخی از این مراکز بیشتر بر تماسهای ورودی تمرکز دارند مانند بانکی که شماره دسترسی رایگان را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در این مورد اپراتورها می توانند موجودی حساب را به آنها بگویند یا به در خواست وام از طریق تلفن پاسخ دهند. سایر مراکز بر تماسهای خارجی تمرکز دارند مانند مراکز آمارگیری که در آن صورت اپراتورها برای پرسیدن پرسش های مربوط به موضوع آمارگیری، از طریق تلفن با مردم تماس می گیرند.

    ایجاد مراکز تماس دارای چند مزیت است:
    با متمرکز کردن سرویس تلفنی و پشتیبانی در یک مکان، شرکتها می توانند به راحتی میزان قابل دسترس بودن کارمندان خود را با حجم تماسهای گرفته شده، هماهنگ سازند.مراکز تماس می توانند در هر جایی دایر گردند و به شرکت ها امکان بهره مندی از زمان و ساعت یک منطقه جغرافیایی و نرخهای دستمزد کمتر را در شهر یا کشورهای مختلف می دهد.مراکز تماس با متمرکز کردن نیازهای تکنولوژیک شرکت ها و با برپایی مرکز ارتباطات راه دور در یک محیط به جای ایجاد چند اداره کوچکتر، به روز رسانی و آموزش کارمندان را آسان می سازند.بسیاری از مراکز تماس از ابزار و اصول متفاوتی برای کمک به اصلاح کارایی و تجربه مشتری استفاده می کنند. مراکز تماس داخلی از توزیع اتوماتیک تماسها استفاده می کنند که در آن تماسهای داخلی به عاملین به ترتیبی که تماسها را دریافت می کنند، اختصاص می یابد. مراکز دیگر روش نظارت بر تماس را به کار می گیرند که درآن تلفن عاملین به صورت ناگهانی توسط بازرس کیفی و برای حصول اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتریان شنود می شود. این تکنولوژی به کارمندان برای کمک موثر و کافی به مشتریان کمک می کند.

    امکانات:

    مجموع تماسها:
    •    مجموع تماسهای پردازش شده
    •    درصد تماسهای پاسخ داده شده در هر دوره صف
    •    درصد تماسهای قطع شده در هر دوره صف
    •    روند تماسهای چند منظوره

    تماسهای پاسخ داده شده:
    •    تعداد تماسها
    •    طول مدت هر مکالمه
    •    میانگین طول مدت مکالمه
    •    میانگین مدت انتظار
    •    حداقل/حداکثر طول مکالمه
    •    حداقل/حداکثر زمان انتظار مکالمه
    •    مدت زمان کل مکالمه
    •    کل زمان مکالمه
    •    اپراتورهای در صف
    •    تعداد تماسهای گرفته شده به وسیله هر اپراتور
    •    تعیین سطح خدمات
    •    دلایل قطع ارتباط
    •    انتقالهای تماس
    •    تماسهای پاسخ داده شده به وسیله سیستم صف انتظار
    •    تماسهای پاسخ داده شده بر اساس جهت تماس داخلی/خارجی
    •    تماسهای پاسخ داده شده بر اساس تماس های چند منظوره
    •    تماسهای طولانی و جزییات تماس های چند منظوره

    تماسهای قطع شده (بی پاسخ):
    •    تعداد تماسهای قطع شده
    •    میانگین زمان قبل از قطع ارتباط
    •    حداقل/حداکثر زمان انتظار در زمان قطع ارتباط
    •    کل زمان قبل از قطع ارتباط
    •    میانگین موقعیت در صف در زمان قطع ارتباط
    •    حداکثر/حداقل موقعیت در صف انتظار در زمان  قطع ارتباط
    •    دلایل قطع ارتباط
    •    تماسهای پاسخ داده نشده بر اساس صف انتظار
    •    توزیع بر اساس طول زمان تماسهای بی پاسخ مانده
    •    ارائه سطح کیفیت بر اساس تماسهای پاسخ داده شده و بی پاسخ
    •    تماسهای پاسخ داده نشده که با فشار کلید مربوط به منوی IVR وصل شده اند
    •    تماسهای پاسخ داده نشده بر اساس تعداد تماس های چند منظوره
    •    جزئیات تماسهای بی پاسخ

    تفکیک کد ناحیه (تماسهای پاسخ داده شده و قطع شده):
    •    کد ناحیه
    •    تعداد
    •    مجموع زمان مکالمه
    •    میانگین زمان در هر تماس (برای تماسهای پاسخ داده شده)
    •    میانگین انتظار در هر مکالمه
    •    میانگین موقعیت در قطع ارتباط (برای تماس های قطع شده)
    •    تفکیک کد ناحیه می تواند به طور پویا با زیر رشته های کد ناحیه مختلف انجام گیرد.

    توزیع خودکار تماسهای ورودی:
    •    تعداد کل تماسهای خودکار ارسال شده به اپراتورها
    •    میانگین تماسهای توزیع شده پاسخ داده شده
    •    حداکثر/حداقل تماسهای توزیع شده پاسخ داده شده
    •    مجموع جستجوهای تماسهای پاسخ داده شده
    •    میانگین تعداد توزیع پاسخ داده نشده
    •    حداکثر/حداقل تعداد توزیع تماس های پاسخ داده نشده
    •    مجموع تعداد توزیع تماسهای پاسخ داده شده
    •    تعداد تماس های توزیع شده بر اساس ترمینال
    •    میانگین  تعداد زنگ ها به ازای هر ترمینال که با پاسخگویی یا عدم پاسخگویی  قطع شده اند
    •    مجموع تعداد زنگ ها به ازای هر ترمینال که با پاسخگویی یا عدم پاسخگویی  قطع شده اند
    •    تعداد تماس های توزیع شده هر صف
    •    میانگین تعداد زنگها در صف انتظار که با پاسخ گویی یا عدم پاسخگویی قطع شده اند
    •    جمع تعداد زنگها در لیست انتظار که با پاسخ گویی یا عدم پاسخگویی قطع شده اند

    توزیع تماس:
    •    تعداد تماسهای پاسخ داده شده در هر روز
    •    میانگین/حداکثر/حداقل طول مدت تماس در هر روز
    •    زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده شده در هر روز
    •    میانگین/حداقل/حداکثر زمان انتظار در هر روز
    •    زمان انتظار تماسهای برای پاسخ داده نشده در هر روز
    •    میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسها در هر روز
    •    تماس برای فروش و مخاطبین در هر روز
    •    تماس های توزیع شده در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول تماسها در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت انتظار تماس در هر ساعت
    •    توزیع زمان انتظار مکالمه های پاسخ داده شده در هر ساعت
    •    زمان انتظار برای تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
    •    میانگین/حداقل وحداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ در هر ساعت
    •    میزان فروش و مخاطبین در هر ساعت
    •    تماسهای پاسخ داده شده در هر روز هفته
    •    میانگین/حداقل و حداکثر طول مدت مکالمه در هر روز هفته
    •    زمان انتظار تماسهای پاسخ داده شده  در هر روز هفته
    •    میانگین/حداقل و حداکثر زمان انتظار تماسهای بی پاسخ  در هر روز هفته
    •    میزان فروش و مخاطبین در هر روز هفته
    •    گزارشات ساعتی را می توان برای نیم یا یک ربع ساعت نیز تنظیم کرد.

    اپراتورها:
    •    تعداد اپراتورهای در دسترس
    •    مجموع زمان
    •    میانگین زمان اپراتور
    •    حداقل/حداکثر طول مدت دوره اپراتور
    •    در دسترس بودن اپراتور
    •    زمان اپراتور در حالت وقفه
    •    زمان قابل پرداخت و غیر قابل پرداخت اپراتور
    •    زمان دوره ها و وقفه های هر اپراتور
    •    میانگین مدت دوره هر اپراتور
    •    میانگین مدت وقفه هر اپراتور
    •    نسبت مدت هر وقفه به هر دوره
    •    درصد زمان وقفه سپری شده
    •    میانگین وقفه در هر دوره
    •    تماسهای پاسخ داده شده (تعداد،میانگین زمان، درصد کل) برای هر اپراتور
    •    تماسهای پاسخ داده شده مربوط به گروه خدماتی
    •    مکان تماسهای پاسخ داده شده هر اپراتور
    •    جزئیات کامل دوره وقفه اپراتور
    •    جزئیات کامل وقفه اپراتور
    •    تاریخچه دوره وقفه کامل اپراتور (تاریخچه دوره و وقفه به طور همزمان)

    نتیجه:
    •    زمان  کل تماسهای توزیعی خودکار اپراتور ها
    •    زمان کل قابل پرداخت اپراتورها
    •    زمان کل غیر قابل پرداخت اپراتور ها
    •    فروش کل و SPH
    •    مخاطبین کل و مقدار هزینه در ساعت
    •    شاخص تعیین بها
    •    نتیجه تماسها با بازده و درصد
    •    فعالیتهای قابل پرداخت بنابر زمان و مقدار
    •    فعالیتهای غیرقابل پرداخت بنابر زمان و مقدار
    •    شرح جزئیات فعالیتها ،میزان فروش و مشترکین هر اپراتور

    جزئیات تماس:
    •    زمان و تاریخ
    •    صفحه نمایشگر
    •    لیست انتظار
    •    زمان انتظار و مکالمه
    •    علت قطع ارتباط
    •    اپراتور
    •    شماره تماس گیرنده
    •    تعداد دفعات توزیع خودکار تماس
    •    کدهای وارد شده تماس
    •    تعداد تماس های چند منظوره (و جزئیات کامل)
    •    سرور
    •    شنود کامل صوتی

    جزئیات تماسهای از دست رفته:
    •    زمان و تاریخ
    •    شماره تلفن تماس گیرنده
    •    لیستهای انتظار هدف تماس
    •    علت قطع ارتباط
    •    موقعیت در صف هنگام قطع تماس
    •    زمان انتظار قبل از قطع ارتباط
    •    تعداد توزیع خودکار تماسها
    •    کد تماسی وارد شده به وسیله اپراتور
    •    کلید فشار داده شده
    •    تعداد تماسهای چند منظوره
    •    سرور

    مرکز بررسی بدون تاخیر:
    •    نمایش شماره تلفن تماس گیرنده
    •    زمان ورودی
    •    زمان انتظار(به روز شدن آنی)
    •    زمان مکالمه (به روز شدن آنی)
    •    اپراتور های متصل به شبکه
    •    زمان و مدت اتصالات قبلی
    •    خواندن آسان وضعیت پانل
    •    قوانین تعریف شده کاربر برای مشاهده هشدارها به رنگ زرد و سبز
    •    تعداد اپراتورهای منتظر در لیست
    •    تعداد اپراتور های اماده/متوقف/اشغال در لیست دیگر انتظار/اپراتورهای ناشناس آن لاین
    •    تعداد تماسهای منتظر در هر صف
    •    تعداد تماسهای ورودی پاسخ داده شده
    •    تعداد تماسهای خروجی ایجاد شده
    •    اطلاعات کامل سرور
    •    اخرین تماس پاسخ داده شده به وسیله هر اپراتور (زمان و لیست انتظار)

  • کاهش هزینه­ ها، مدیریت تماس ها و گزارشات هدفمند با تکنولوژی VOIP

    • آیا دارای دفاتر متفاوت در شهرها و کشورهای دیگر هستید و از هزینه مکالمات به ستوه آمده اید؟
    • آیا جهت برنامه ریزی و کنترل تماس ها نیاز به گزارشات هدفمند دارید؟
    • آیا از اینکه به تمامی تماس های مشتریانتان پاسخ داده اید مطمئن هستید؟
    • آیا می­دانید زمان اوج کار شما چه وقت از شبانه روز است؟
    • آیا توانسته اید درصد تماسهای مشتریان را در یک زمان مشخص بر اساس برنامه­های بازاریابی خود معین کنید؟

    بخشی از مزایای این تکنولوژی به قرار زیر است:

    1. کاهش هزینه­های تماس، سخت افزار و نگهداری سیستم
    2.  برقراری ارتباط تلفنی رایگان بین شعب و نمایندگی­ها بدون محدودیت جغرافیایی
    3. استخراج گزارشات متنوع مدیریتی از عملکرد Call Center به تفکیک پرسنل
    4. تعیین زمان ترافیک کاری جهت تخصیص مناسب منابع
    5. عدم نیاز به سیم کشی تلفن
    6. تعریف صف­های مختلف تماس بر حسب واحدها (IVR)
    7.  کنفرانس با نفرات مختلف
    8. ضبط مکالمات، صندوق صوتی و ماشین فکس مجازی
    9.  اضافه نمودن خطوط داخلی بدون نیاز به سخت افزار خاص و سیم کشی
    10. امکان برقراری ارتباط با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
    11. و ده­ها امکان دیگر

     

    راه­کار VOIP برای :

    • شرکت های بازرگانی مجهز به کال سنتر، واحد فروش و خدمات پس از فروش
    • شرکت­هایی با پراکندگی جغرافیایی
    • شرکت هایی که مدیرانشان دائم در سفر هستند.
    • شرکت هایی که خدمات نوین و نرم افزاری می­خواهند.

  • 10 دلیل استفاده از سیستم­های نوین تلفن (VOIP) بجای سیستم های سنتی (سانترال)

    ۱٫نصب و راه اندازی ساده: سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود در حالی که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص خود و یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند.

    ۲٫کاهش چشمگیر هزینه ها با استفاده از خدمات (VoIP (Voice Over IP : با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.

    ۳٫عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن: برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی   برIP  می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم IP-PBX می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

    ۴٫عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص: در سیستم های سانترال برای حفظ کارایی سیستم معمولا توصیه می شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در سیستم های IP-PBX به این علت که تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می شوند، این محدودیت وجود ندارد و شما می توانید از هر برند مورد علاقه خود استفاده نمایید و در عین حال، هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نخواهید کرد.

    ۵٫توسعه پذیری: سیستم های ویپ در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می توان به سادگی با افزودن Gateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد.

    ۶٫افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان: سیستم های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال سیستم های ویپ امکان اتصال به سرویس های (CRM (Customer Relationship Management یعنی سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند.

    ۷٫امکانات بیشتر با قیمت پایین تر: سیستم های IP-PBX به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.

    ۸٫امکان جابجایی و رومینگ: در سیستم های ویپ در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.

    ۹٫امکان استفاده از Soft Phone : Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

    ۱۰-سهولت استفاده از تلفن: استفاده از تلفن های IP ساخته شده بر اساس استاندارد SIP بسیار ساده است. این تلفن ها دارای رابط کاربری ساده ای می باشند.

  • 12 روش کاهش هزینه ها با استفاده از ویپ

    کاهش هزینه های تلفن: با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.در ویپ هزینه ی ارتباط راه دور و نزدیک برابر استاین امر باعث می شود که امروزه بیشتر ارتباطات راه دور توسط این تکنولوژی انجام گیرد.

    ارتباط رایگان بین دفاتر شما: با استفاده از ویپ، دفاتر شما در هر نقطه از کشور یا حتی دنیا باشند، یک داخلی به آنها تخصیص یافته و برقرای تماس تلفنی با آنها تنها یک تماس درون سازمانی محسوب می­شوند که هزینه آن صفر است.

    استفاده از VoIP برای اتصال دفاتر مختلف: در سیستم تلفنی سنتی هر دفتر یک شرکت یا سازمان دارای یک سیستم تلفنی جداست. کارمندان هر دفتر برای تماس به یکدیگر باید از خطوط تلفن و زیرساخت مخابرات استفاده کنند. این موضوع هزینه ارتباطات را بالا میبرد. علاوه بر آن کارمندان مجبورند برای یک تماس ساده شماره های متعددی بگیریند. اما در این کاربرد VoIP ، تمامی دفاتر از یک سیستم تلفنی استفاده میکنند و کارمندان هر دفتر برای تماس با یکدیگر فقط شماره داخلی میگیرند.

    هزینه سرور بسیار پایین تر از هزینه سرور در روش های قبلی است:سرور تلفنی در ویپ کوچکتر، ساده تر و بسیار ارزانتر از سانترالهای تلفن آنالوگ هستند.

    فکس بر روی الستیکس (ویپ) : با این فن آوری به راحتی میتوان از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید.  معمولاً یک نرم افزار ساده این کار را انجام میدهد و لازم نیست کاربران از دستگاه فکس استفاده کنند. در عین حال می‌توانید چندین دستگاه فکس مجازی داشته باشید. فکس‌های در یافتی فایل PDF  تبدیل شده و پس از دریافت قابل رویت خواهند بود.

    عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن : برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی   برIP  می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم  ویپ می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

    امکانات زیاد با قیمت پایین : سیستم های ویپ به همراه خود دارای امکانات بسیاری از قبیل: پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.

    امکان جابجایی کارکنان در  سطح سازمان بدون هزینه : در سیستم های ویپ در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.

    نیازی به خرید گوشی نیست : Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

    امکان برقراری کنفرانس تصویری : با استفاده از این ویژگی میتوان سرویسهایی را خلق کرد که پیاده سازی آنها با مراکز تلفنی سنتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است. سیستم مشاوره تلفنی و یا نظرسنجی تلفنی نمونه ای از این سرویسها هستند.

    تهیه گزارشات بدون هزینه: در روش­های قبلی برای تهیه هر گزارش از عملکرد واحد فروش و یا خدمات پس از فروش و پشتیبانی، علاوه بر هزینه های زیاد صرف شده، بعضاً گزارشات مورد نظر استخراج نمی شد در حالیکه چون در ویپ بستر و مبنای اصلی نرم افزار است (بر خلاف سانترال که مبنای سخت افزاری داشت)، اخذ گزارشات از نرم افزار کاری بس ساده خواهد بود.

  • انتقال خطوط تلفن

    یکی از موارد پر مصرف استقاده از سیستم VoIP انتقال خطوط تلفن می باشد. با این روش خطوط تلفن شهری یا داخلی از نقطه ای به نقزه دیگر منتقل می شوند.در برخی مناطق مانند کمپ های واقع در بیابان، مراکز دور از شهر، ایستگاه های دریایی و مناطق صعب الغبور مخابرات یا امکان واگذتری خط تلفن شهری را ندارد یا هزینه های سرسام آوری برای مشتریان دارد. راهکار مناسب برای این نقاط استفاده از سرویس VoIP می باشد. برای این کار ابتدا یک لینک ارتباطی مانند وایرلس بین نقطه ای که می خواهیم خطوط تلفن را از آنجا انتقال دهیم و نقطه مقصد برقرار می گردد. از این لینک نه تنها برای ارتباط VoIP بلکه برای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته، اطلاعات، اینترنت و امثالهم نیز می توان استفاده کرد.  یک دستگاه VoIP Gateway FXO در نقطه مبدا قرار داده و خطوط شهری یا داخلی های سانترال را به آن متصل می کنیم. انتخاب دستگاه ها بسته به تعداد خطوط مورد نیاز برای انتقال دارد و در مدل های ۲,۴,۸,۱۶,۲۴,۳۲ پورت قابل ارایه می باشد. سپس در نقطه مقصد یک دستگاه VoIP Gateway FXS قرار داده و بوق خطوط را دریافت می کنیم.

  • دلایل فنی برتری ویپ نسبت به سانترال

    •       تنظیمات تحت وب
    •        عیب یابی بسیار آسان
    •       انعطاف پذیری در انجام پروژه های مختلف
    •       با توجه به انتقال صوت به صورت دیتا، فناوری ویپ سازگاری بیشتری با سیستمهای کامپیوتری دارد.
    •       از نظر فنی تجهیزات شبکه های دیتا نسبت به شبکه های سنتی مخابراتی بسیار ساده تر و بنابراین ارزانتر هستند.
    •       پیاده سازی شبکه های دیتا (شامل روتر ها و سوئیچها) برای سرویس ویپ به مراتب آسانتر از شبکه های مخابراتی می باشد.
    •       از نظر فنی پایداری شبکه های دیتا بیش از شبکه های مخابراتی مبتنی بر سوئیچهای مداری میباشد و احتمالی خرابی آنها پائینتر است.
    •       سیستم های تلفنی ویپ نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و انعطاف بالاتری دارند.
    •       عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص در اجزایی مثل مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل
    •       جابه جایی و نقل مکان بسیار ساده کاربران در  سطح شرکت در مقابل روش های سنتی
  • ارتباط بین سانترال های آنالوگ

    سازمان ها و شرکت های دارای دو یا چند شعبه معمولا دارای مکالمات روزمره بین همدیگر می باشند. برای برقراری این مکالمه شماره شهری دفتر مقابل را گرفته و شروع به مکالمه می کنند که این امر مستلزم شماره گیری طولانی و پرداخت هزینه های مکالمه تلفنی می باشد. استفاده از تکنولوژی VoIP در این مورد سبب کاهش شماره گیری، عدم برخورد به اشغالی خطوط و کاهش هزینه های مکالمه می گردد.اتصال سانترال های آنالوگ به طرق مختلفی قابل اجرا می باشد.

    استفاده از دستگاه های VoIP FXO:

    در این روش در کنار هر سانترال بر حسب تعداد مکالمه همزمان مورد نیاز یک دستگاه VoIP Gateway FXO با تعداد پورت لازم قرار داده می شود. سپس به تعداد مورد نیاز از داخلی های سانترال به آن متصل می گردد. برای مثال برای یک ارتباط با ۴ مکالمه همزمان دستگاه ۴ پورت در کنار سانترال قرار گرفته شده و داخلی های ۱۲۰,۱۲۱,۱۲۲,۱۲۳ به آن متصل می شود. بعد با انجام تنطیمات لازم در صورتی که در نقطه A یک داخلی مانند ۱۰۱ شماره ۱۲۰ را شماره گیری نماید، بوق داخلی ۱۲۰ در نقطه B را خواهد داشت و بمانند این است که داخلی ۱۲۰ در نقطه B می باشد و می تواند تمامی داخلی های نقطه B را شماره گیری نماید.

    استفاده از VoIP GW FXO, FXS:

    در این روش در کنار یک سانترال بر حسب تعداد مکالمه همزمان مورد نیاز یک دستگاه VoIP Gateway FXO با تعداد پورت لازم قرار داده می شود. سپس به تعداد مورد نیاز از داخلی های سانترال به آن متصل می گردد. برای مثال برای یک ارتباط با ۴ مکالمه همزمان دستگاه ۴ پورت در کنار سانترال قرار گرفته شده و داخلی های ۱۲۰,۱۲۱,۱۲۲,۱۲۳ به آن متصل می شود. در کنار سانترال دوم VoIP Gateway FXS چهار پورت قرار داده می شود و از پورت های آن به ورودی های خطوط شهری اتصال داده می شود. حال اگر شخصی در نقطه A قصد تماس با نقطه B را داشته باشد ۱۲۰ را شماره گیری می نماید. در نقطه B بمانند تماس شهری سانترال تماس را به سمت منشی هدایت کرده و منشی به شخص مورد نظر متصل می نماید یا در صورت وجود IVR مستقیم شماره طرف مقابل را می گیرد. در سمت B شخصی که قصد تماس با نقطه A را دارد با دادن کدی مانند عدد ۸ مستقیم به داخلی های سمت A متصل شده و داخلی ها را شماره گیری می نماید.

    استفاده از IP-PBX و Voip GW FXS:

    این روش برای زمانی که تعداد مراکز زیاد باشد مناسب است. خطوط داخلی به پورت های FXO مرکز IP-PBX متصل می شود. سپس در تمامی مراکز در کنار سنترال آنالوگ VoIP GW FXS گذاشته و پورت های آن را به ورودی های شهری متصل می کنیم. حال اگر شخصی در نقطه A قصد تماس با نقطه B را داشته باشد ۱۲۰ را شماره گیری می نماید. در نقطه B بمانند تماس شهری سانترال تماس را به سمت منشی هدایت کرده و منشی به شخص مورد نظر متصل می نماید یا در صورت وجود IVR مستقیم شماره طرف مقابل را می گیرد. در سمت B شخصی که قصد تماس با نقطه A را دارد با دادن کدی مانند عدد ۸ مستقیم به داخلی های سمت A متصل شده و داخلی ها را شماره گیری می نماید. از مزایای این سیستم امکان اتصال IP-Phone و موبایل به این سیستم می باشد که برای اشخاصی که تماس بیشتری دارند قرار داده شده و باعث تسریع و راحتی کار آنان می گردد. همچنین امکان اتصال در نقاط خارج از این مراکز با موبایل و لپتاپ نیز وجود دارد.

  • چه کسانی از VoIP بهره می برند

    VoIP دارای مزایای بسیاری است که هر مجموعه می تواند به نوعی از آن استفاده کند. در ذیل چند مورد برای نمونه آورده شده است و موارد دیگر توسط هر سازمان قابل شناسایی است.

    سازمان ها، شرکت ها و ادارات دارای شعب
    سازمان ها و مجموعه هایی که دارای دو و یا چندین دفتر و شعبه  در یک شهر و یا شهرها و کشورهای مختلف می باشند بصورت روزانه با همدیگر در حال تماس تلفنی می باشند که برای اینکار از سیستم تلفن شهری بهره می برند. مزیت بزرگ سیستم VoIP برای این مجموعه ها یکپاره سازی تلفن مجموعه می باشد. با کمک تکنولوژی VoIP سیستم تلفن تمام مراکز با هم یکپارچه شده و در حکم یک سانترال واحد عمل می کنند. ارتباط داخلی با همدیگر تنها با گرفتن شماره داخلی میسر می شود و دیگر مشکلات شماره گیری طولانی و اشغالی خطوط و موارد دیگر نمی شوند.  انتقال  شخصی که از بیرون دفتر شماره گیری کرده به افراد حاضر در دفاتر دیگر و شعب و کارخانه از همان محل میسر می باشد و نیاز به ارجاع دادن شخص به گرفتن شماره دفاتر دیگر نیست. دیگر اینکه برای ارتباط با کلیه دفاتر تنها ارایه دادن شماره و درج روی کارت شماره دفتر مرکزی کفایت می کند. مزیت بزرگ دیگر آن این است که کلیه مکالمات بصورت رایگان انجام می پذیرد.

    دور کاری
    امروزه دورکاری برای کاهش هزینه ها به امری عادی بدل شده است. افرادی که نیاز به حضور فیزیکی آنان نیست در منزل . یا محل دیگر خارج از مجموعه به انجام امور مشغول می گردند. با کمک این سرویس برای این افراد یک گوشی داخلی در محلی که هستند قرار داده می شود تا علاوه بر از بین بردن هزینه مکالمه، تماس به راحتی صورت گرفته و تماس از بیرون مجموعه با این شخص به آسانی صورت گیرد و حضور آن شخص در خارج شرکت احساس نشود.

    رستوران ها، مراکز خدماتی و فروشگاه های زنجیره ای
    رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای که سرویس های بیرون بر نیز دارند علاوه بر اینکه با همدیگر در تماس هستند لازم است تماس مشتری را به نزدیکترین شعبه انتقال دهند. بهترین روش برای این کار استفاده از سیستم VoIP می باشد. با این کار یک شماره به عنوان شماره مرکزی به مشتریان اعلام می گردد و سپس از آنجا تماس ها به نزدیکترین شعبه انتقال می یابد.

    افراد کثیر السفر
    افرادی که بصورت مداوم در حال سفرهای داخل و خارج از کشور می باشند بیشترین بهره را از این سیستم می برند. این افراد در مکان هایی که به سرویس اینترنت مجهز می باشد می توانند با موبایل خود به مرکز تلفن تحت شبکه به مانند یک داخلی با پرسنل شرکت در تماس باشند و یا با شماره های مستقر در دفتر شماره گیری نمایند که سبب کاهش هزینه می گردد. از دیگر امکانات این سیستم امکان اتصال سیم کارت به این مجموعه می باشد. بدین معنی سیم کارت داخل دستگاه نصب شده و اشخاص می توانند با شماره موبایل کسی که در سفر است تماس گرفته و مکالمه از طریق اینترنت به موبایل متصل به اینترنت انتقال یابد که سبب کاهش هزینه رومینگ برای مسافر و کاهش هزینه مکالمه بین المللی برای تماس گیرنده می گردد.

    انتقال خطوط تلفن شهری و داخلی
    در برخی نقاط مانند کمپ های واقع در بیابان، مراکز دور از شهر، ایستگاه های دریایی و مناطق صعب العبور، مخابرات امکان واگذاری خطوط تلفن را ندارد.برای استفاده از خطوط شهری در چنین مراکزی سرویس VoIP مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا به کمک لینک وایرلس یک بستر ارتباطی بین دو نقطه ایجاد می گردد، سپس خطوط تلفن به این نقاط انتقال می یابد.

    استفاده از خظوط واقع در شهر دیگر
    فرض نمایید در دفتری واقع در یک شهر قرار دارید و تماس های زیادی با شهر یا کشور دیگری برقرار می کنید یا تماس های زیادی از آن جا با شما گرفته می شود.
    اولین مزیت این سیستم برای شما این است که در صورت در اختیار داشتن یک شماره در شهر و کشور دیگر، تماس هایی که حاصل می کنید هزینه مکالمه شهری عادی در آن نقطه محاسبه می شود. همچنین افراد تماس گیرنده با شما نیز هزینه مکالمه شهری عادی را پرداخت می کنند. مزیت دیگر این سیستم آن است که شخص تماس گیرنده متوجه عدم حضور شما در آن شهر نمی گردد. برای مثال می توانید برای انجام معاملات خارجی، خود را واقع در دفتری خارج از ایران معرفی کرده ولی تماس ها از داخل ایران پاسخگویی شود.

    کارخانجات و مجموعه های وسیع
    استفاده از سیستم های رایانه ای و شبکه برای سازمان هاو مجموعه ها و کارخانجات امری اجتناب ناپذیر است. تمامی کارخانجات و مراکز دارای وسعت برای انتقال اطلاعات و داده ها بصورت وایرلس یا فیبر نوری یک ارتباط شبکه ای بین نقاط فراهم می کنند. راه اندازی سیستم تلفن مرکزی تحت شبکه بر روی همین بستر امکان پذیر می باشد و دیگر نیاز به کابل کشی مجزا برای تلفن وجود ندارد.

    موارد بیشمار دیگری نیز برای استفاده از تکنولوژی VoIP متصور است که با کمک آن میتوان ارتباط تلفنی آسانتر و ارزانتری را برقرار نمود.

  • انواع گزارشات با ویپ

    بدون در اختیار داشتن گزارشات مختلف، مدیران قادر نخواهند بود تصمیمات مقتضی را در زمان مناسب اتخاذ نمایند. این موضوع خصوصاً در واحدهایی که سکان سازمان در اختیار آنها است، از جمله واحد فروش امیت دو چندانی دارد. یعنی چنانچه مدیران روش و بازاریابی شرکت­ها اطلاعات و گزارشات مناسبی در اختیار نداشته باشند، قادر نخواهند بود مدیریت مناسبی اعمال نمایند. با توجه به اینکه در سیستم­های قبلی (سانترال) بازیگر اصلی سخت افزار بودف بدیهی است از سخت افزار نمی توان انتظار ارائه گزارش داشت لیکن چون در سیستم های ویپ نقش اصلی را نرم افزار ایفا می­نماید، گزارشات مختلفی قابل استخراج می­باشد. در این مقاله به برخی از گزارشاتی که ویپ می تواند در اختیار مدیران فروش، خدمات پس از فروش و سایر مدیران ارشد قرار دهد اشاره می­گردد.

    گزارش مجموع تماسها

    • مجموع تماسهای پردازش شده
    • درصد تماسهای پاسخ داده شده در هر دوره صف
    • درصد تماسهای قطع شده در هر دوره صف

    گزارش تماسهای پاسخ داده شده
    •    تعداد تماسها
    •    طول مدت هر مکالمه
    •    میانگین طول مدت مکالمه
    •    میانگین مدت انتظار
    •    حداقل/حداکثر طول مکالمه
    •    حداقل/حداکثر زمان انتظار مکالمه
    •    مدت زمان کل مکالمه
    •    اپراتورهای در صف
    •    تعداد تماسهای گرفته شده به وسیله هر اپراتور
    •    دلایل قطع ارتباط
    •    انتقالهای تماس
    •    تماسهای پاسخ داده شده به وسیله سیستم صف انتظار
    •    تماسهای پاسخ داده شده بر اساس جهت تماس داخلی/خارجی
    •    تماسهای پاسخ داده شده بر اساس تماس های چند منظوره
    •    تماسهای طولانی و جزییات تماس های چند منظوره

    گزارش تماسهای قطع شده (بی پاسخ):
    •    تعداد تماسهای قطع شده
    •    میانگین زمان قبل از قطع ارتباط
    •    حداقل/حداکثر زمان انتظار در زمان قطع ارتباط
    •    کل زمان قبل از قطع ارتباط
    •    میانگین موقعیت در صف در زمان قطع ارتباط
    •    حداکثر/حداقل موقعیت در صف انتظار در زمان  قطع ارتباط
    •    دلایل قطع ارتباط
    •    تماسهای پاسخ داده نشده بر اساس صف انتظار
    •    توزیع بر اساس طول زمان تماسهای بی پاسخ مانده
    •    تماسهای پاسخ داده نشده که با فشار کلید مربوط به منوی IVR وصل شده اند
    •    تماسهای پاسخ داده نشده بر اساس تعداد تماس های چند منظوره
    •    جزئیات تماسهای بی پاسخ

    گزارش به تفکیک کد ناحیه (تماسهای پاسخ داده شده و قطع شده):
    •    کد ناحیه
    •    تعداد
    •    مجموع زمان مکالمه
    •    میانگین زمان در هر تماس (برای تماسهای پاسخ داده شده)
    •    میانگین انتظار در هر مکالمه
    •    میانگین موقعیت در قطع ارتباط (برای تماس های قطع شده)
    •    تفکیک کد ناحیه می تواند به طور پویا با زیر رشته های کد ناحیه مختلف انجام گیرد.

    گزارش توزیع خودکار تماسهای ورودی
    •    تعداد کل تماسهای خودکار ارسال شده به اپراتورها
    •    میانگین تماسهای توزیع شده پاسخ داده شده
    •    حداکثر/حداقل تماسهای توزیع شده پاسخ داده شده
    •    مجموع جستجوهای تماسهای پاسخ داده شده
    •    میانگین تعداد توزیع پاسخ داده نشده
    •    حداکثر/حداقل تعداد توزیع تماس های پاسخ داده نشده
    •    مجموع تعداد توزیع تماسهای پاسخ داده شده
    •    تعداد تماس های توزیع شده بر اساس ترمینال
    •    میانگین  تعداد زنگ ها به ازای هر ترمینال که با پاسخگویی یا عدم پاسخگویی  قطع شده اند
    •    مجموع تعداد زنگ ها به ازای هر ترمینال که با پاسخگویی یا عدم پاسخگویی  قطع شده اند
    •    تعداد تماس های توزیع شده هر صف
    •    میانگین تعداد زنگها در صف انتظار که با پاسخ گویی یا عدم پاسخگویی قطع شده اند
    •    جمع تعداد زنگها در لیست انتظار که با پاسخ گویی یا عدم پاسخگویی قطع شده اند

  • تجهیزات مورد استفاده در VoIP

    برای راه اندازی سیستم ارتباط تلفنی مبتنی بر VoIP از تجهیزات و دستگاه های مختلفی استفاده می شود. برای هر روش از اجرای VoIP از یک یا چند مورد از این ادوات استفاده می شود. در زیر برای آشنایی شما با این تجهیزات، دستگاه ها به همراه کارکرد آنها ذکر شده است.

    مرکز تلفن تحت شبکه IP-PBX

    PBX مخفف  Private Branch Exchange مرکز تلفن خصوصی  می باشد که برای برقراری ارتباط تلفنی داخل مجموعه و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مرکز که به نام سانترال نیز شناخته می شود در یک مجموعه نصب می شود و تمامی تلفن ها به آن متصل می شوند تا بتوانند ارتباط داخلی با همدیگر برقرار نمایند و همچنین همگان بتوانند از خطوط شهری که عموما به تعداد کمتری نسبت به کارکنان می باشد استفاده نمایند. IP-PBX مخفف IP-Priavte Branch Exchange مرکز تلفن تحت شبکه می باشد. در مدل های قدیمی سانترال در نقطه ای از مجموعه نصب می شود. سپس از تمامی تلفن ها یک سیم تا سانترال کشیده می شود وارتباط  راه اندازی می شود. در سیستم تلفن تحت شبکه مرکز تلفن در شبکه و به سوییچ متصل می شود. گوشی های نلفن تحت شبکه، نرم افزار ها، موبایل و بقیه تجهیزات به شبکه متصل شده و به دستگاه سانترال تحت شبکه رجیستر می شوند. از آنجایی که برای رجیستر شدن نیاز به کابل فیزیکی مستقیم تا مرکز تلفن نیست محدودیت جغرافیایی از بین می رود و هر دستگاه کافی است به نوعی به شبکه متصل شود که می تواند از طریق شبکه محلی و یا وایرلس  و اینترانت و و اینترنت انجام پذیرد. IP-PBX ها در دو مدل سخت افزاری و نرم افزاری عرضه می شوند. در مدل نرم افزاری، نرم افزار و کارت های مخصوص بر روی یک سرور نصب شده و پس از انجام تنظیمات سرور نقش مرکز تلفن را بازی می کند. در مدل سخت افزاری شرکت ها و کارخانجات مختلف برد های مخصوص با امکان نصب ماژول های مورد نیاز را تولید کرده و سپس نرم افزار خود را بر روی آن بصورت Embedded نصب می کنند.

    FXO و FXS چیست؟

    FXO مخفف Foreign Exchange Office خطوط شهری و یا داخلی های سانترال و در کل خطوط آنالوگ که دارای بوق قابل استفاده در تلفن را می باشد را به سیگنال VoIP تبدیل می کند.

    FXS مخفف Foreign Exchange Station سیگنال VoIP دریافتی از تجهیزات تلفن تجت شبکه را به سیگنال آنالوگ قابل استفاده در گوشی های معمولی  و دستگاه فکس تبدیل می کند.

     ویپ گیتوی  VoIP Gateway

    دستگاه های ویپ گیتوی تجهیزات شبکه ای هستند که صدا و فکس را بین سیستم های شبکه IP و سیستم آنالوگ تبدیل می کنند. این دستگاه ها بر حسب نوع خود  دارای تعدادی ورودی سوکت RJ11 برای سیستم آنالوگ  و E1/T1 و پورت شبکه برای اتصال به شبکه IP می باشند و در مدل های FXO,FXS,E1/T1 عرضه می شوند. از دو روش می توان ازدستگاه های ویپ گیتوی استفاده کرد

    • انتقال خط تلفن: از این روش برای انتقال خطوط تلفن شهری و یا داخلی های سانترال از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. در محلی که خطوط شهری قرار دارد دستگاه FXO را قرار داده و خطوط شهری به آن متصل می شود. سپس در نقطه دوم ذستگاه FXS نصب می شود و تلفن های آنالوگ به آن متصل می شود. پس از انجام تنظیمات دو دستگاه گوشی های متصل به دستگاه FXS بوق خطوط متصل شده به دستگاه FXO  را دریافت می کنند.
    • اتصال به IP-PBX: برای برقراری ارتباط بین خطوط شهری و تلفن های آنالوگ به مرکز تلفن تحت شبکه به کار می روند. خطوط شهری به دستگاه FXO  و تلفن های آنالوگ و دستگاه فکس به دستگاه FXS متصل می شوند. سپس با انجام تنظیمات در دستگاه IP-PBX و FXO و FXS کلیه داخلی های متصل به IP-PBX امکان استفاده از خطوط شهری و گوشی های متصل به FXS امکان استفاده از مرکز تلفن را پیدا می کنند.

    کارت های VoIP:

    مدل های نرم افزاری IP-PBX که بر روی سرور نصب می شوند امکان استفاده مستقیم از خطوط شهری را ندارند و همچنین تلفن های آنالوگ و دستگاه فکس نمی توانند بطور مستقیم با آن ارتباط برقرار کنند. بدین منظور از دستگاه های Gateway و یا  کارت های VoIP استفاده می شود.کارت های VoIP در مدل های PCI و PCI-e به بازار عرضه می شود.این کارت ها که دارای ماژول های FXO برای اتصال خطوط شهری، FXS برای  گوشی های آنالوگ و E1 برای خطوط E1 می باشد بر روی سرور نصب شده و پس از نصب درایور و شناسایی توسط IP-PBX مورد استفاده قرار می گیرند.

    تلفن تحت شبکه IP Phone

    IP Phone یک گوشی تلفن بمانند گوشی های معمولی است با این تفاوت که این تلفن ها با تکنولوژی VoIP کار می کنند و قابلیت اتصال به مراکز تلفن تحت شبکه IP-PBX را دارند. و با مرکز تلفن های آنالوگ کار نمی کنند. IP-PHONE ها عموما دارای دو پورت شبکه می باشند. یکی برای اتصال به شبکه و دیگری برای اتصال به کامپیوتر. این دو پورت که با تنظیم بصورت Bridge عمل میکنند سبب می شوند تا نیاز به کابل کشی مجزا برای تلفن های تحت شبکه نباشد از کابل شبکه موجود برای اتصال استفاده کنند.تلفن های تحت شبکه برای کارکرد نیاز به برق دارند. برای این منظور یا از آداپتور استفاده می شود یا در شبکه سوییچ های POE نصب می گردد تا برق گوشی ها از طریق کابل شبکه برای آن ارسال شود. IP Phone های USB به تنهایی قادر به برقراری ارتباط نمی باشند و برای کارکرد نیاز به اتصال به کامپیوتر دارند.

    POE Switch

    IP Phone های مورد استفاده در شبکه تلفنی تحت شبکه نیاز به برق دارند که آن را از طریق آداپتور تامین می کنند. مشکل استفاده از آداپتور علاوه بر دست و پا گیر بودن این است که در صورت قطع شدن برق تلفن از کار می افتد. برای حل این مشکل از سوییچ POE استفاده می شود. روش کار این سوییچ ها بدین شکل است که در صورت اتصال دستگاه هایی که از استاندارد ۸۰۲٫۱۱f پشتیبانی می کنند، برق مورد نیاز آنها را از روی کابل شبکه ارسال می کند. با توجه به قرار داشتن UPS در کنار رک و تامین برق آن در صورت رفتن برق تلفن ها همچنان مشغول به کار می مانند. این سوییچ ها توسط شرکت های مختلف و با تعداد پورت های گوناگون تولید می شود. پورت های این سوییچ ها برای دستگاه های معمولی نیز قابل استفاده است.

    تلفن نرم افزاری Softphone

    این  نرم افزار های شبیه سازهای تلفن هستند که بر روی کامپیوتر یا موبایل نصب شده و یک تلفن مجازی در اختیاز شما قرار می دهد.  تلفن نرم افزاری یک کنسول مانند صفحه کلید تلفن در اختیار کاربر قرار می دهد و با اتصال به مرکز تلفن تحت شبکه بمانند یک تلفن معمولی کار میکند که در کامپیوتر با کمک اسپیکر و هدفون و با موبایل بمانند یک مکالمه معمولی ارتباط تلفنی را برای شما فراهم می کند.

    ATA

    ATA مخفف Analog Telephone Adaptor همانطوز که از اسمش پیدا است وسیله تبدیل تلفن آنالوگ به VoIP می باشد. تفاوت این دستگاه با VoIP Gateway FXS این است که این وسیله عموما در مدلهای تک و دو پورت عرضه شده و قابلیت کارکردن با دستگاههای Voip Gateway FXO را ندارد و از قیمت پاینتری نسبت به گیتوی ها برخوردار است.

  • کاربرد سرویس تلفن گویا برای سازمانها و مجموعه های بزرگ

    معرفی زمان‌ها و یا دوره های زمانی خاص برای سازمان یکی از روش‌های ارائه اطلاعات مورد نیاز مراجعین هر سازمان، ارائه از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی گویا است. تماس گیرندگان با تلفن گویا، قادر خواهند بود با راهنمایی هایی که این سیستم در اختیارشان قرار می‌دهد به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق درختواره اطلاعاتی، دسترسی پیدا کنند. نرم افزار الستیکس

    امکان تعریف چارت مستقل با تمامی جزئیات را برای هر خط ورودی  فراهم میکند و نیازی به تعریف چارت‌های حجیم و تودرتو برای مجموعه های بزرگتر نمی باشد. در نتیجه امکان تعریف چند سیستم گویای کاملا مجزا برای خطوط مختلف وجود دارد. تمامی کلید ها و صدا های ساختار قابل تغییر می‌باشند که صدا های مورد نیاز سیستم می‌تواند به صورت مستقیم توسط میکروفن از طریق خود نرم افزار ضبط شوند. با تعریف تقویم پاسخگو، تنظیم سیستم گویا بر اساس تاریخ، ساعت، روز و هفته خاص امکان پذیر می‌باشد ، بدین صورت سیستم در یک تاریخ و ساعت مشخص، از چارت تعریف شده برای آن زمان استفاده خواهد نمود. به طور مثال امکان ایجاد چارت اختصاصی برای ساعات و روزای تعطیل وجود دارد. از دیگر امکانات این سیستم امکان اجرای چارت خاص بر اساس شماره تماس گیرنده (Caller ID) می باشد.
    تلفن گویا
    آیا تا به حال با سازمانی تماس گرفته اید که صدایی را بشنوید و از شما بخواهد عددی را از یک فهرست انتخاب کرده، وارد کنید یا بخوانید؟ در واقع شما با یک سیستم تلفن گویا ارتباط برقرار کرده اید. در هر موسسه چگونگی ارائه خدمات به مراجعین و داشتن سیستم‌های پاسخگویی به مشتریان، یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت مشتریان و در نتیجه سودآوری و پیشرفت موسسه است. با توجه به گسترش خدمات تلفنی و استفاده آسان از تلفن برای عموم مردم، ارتباط تلفنی شاید اولین و مهم‌ترین راه ارتباط مردم با سازمان باشد. از این رو داشتن بخش روابط عمومی و پاسخگویی به مراجعین یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر سازمان است و در بسیاری از مواقع نیروی انسانی بسیاری را درگیر می‌نماید.به همین منظور سیستم‌هایی تحت عنوان تلفن گویا وارد بازار شدند که این سیستم‌ها ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت اطلاعات از یک مرکز اطلاع رسانی می‌باشند که با تجهیز سازمان به تلفن گویا، ارباب رجوع بدون نیاز به داشتن امکانات خاص، با در اختیار داشتن یک خط تلفن معمولی می تواند با این سیستم تماس گرفته و  اطلاعات لازم خود را که قبلا در این سیستم برای آنها فراهم گردیده به صورت صوتی دریافت کند

    صندوق صوتی
    صندوق صوتی امکان ثبت هر گونه پیغام به عنوان انتقاد، پیشنهاد و یا پرسش و پاسخ را فراهم می آورد، به طوری که پس از ثبت هر پیغام یک کد پیگیری به شخص اعلام می گردد و تماس گیرنده می تواند در آینده با وارد کردن شماره پیگیری خود پیغام مدیر و یا شخص ذیربط را بشنود. هر شخص یا واحد می تواند یک صندوق صوتی برای خود ایجاد نماید و در شرایط مختلف مانند ساعات غیر اداری، یا هنگامی که امکان پاسخگویی به تماس ها وجود ندارد، پیغام تماس گیرندگان را ضبط نموده تا در صورت نیاز پیگیری شوند. در این سیستم افراد بر حسب سطح دسترسی خود ( مدیر – کاربر ) می توانند با استفاده از نرم افزار تحت شبکه پیغام‌های صندوق خود و یا سایر صندوق ها را بررسی و در صورت نیاز آنها را ارجاع دهند.لازم به ذکر است که انجام کلیه امور مربوط به صندوق صوتی از قبیل گوش کردن پیغام ها، گذاشتن پاسخ و همچنین حذف و آرشیو آنها از طریق تلفن و بدون نیاز به کامپیوتر امکان پذیر است. همچنین امکان فعال کردن تنظیماتی از قبیل ارسال فکس یا پیغام دریافتی به ایمیل صاحب صندوق و یا اعلام دریافت پیغام جدید به صاحب صندوق از طریق SMS نیز وجود دارد. برخلاف سایر سیستم‌های موجود، با توجه به ظرفیت هارد دیسک‌های جدید عملا هیچ محدودیتی در ذخیره سازی پیغامهای صوتی وجود ندارد.
    فکس
    نرم افزار الستیکس ، قادراست فایل‌های Fax با فرمت PDF و TIF را ارسال نماید ، مدیر سیستم با مشخص نمودن فایلهای مورد نظر در سیستم اطلاع رسان خود ، می تواند فایل‌های مربوطه را در صورت انتخاب توسط تماس گیرندگان برای آنها ارسال نماید. همچنین امکان ارسال فکس دسته ای برای لیستی از شماره‌ها نیز امکان پذیر می باشد. با استفاده از این نرم افزار، افراد می توانند فایل‌های خود را در محیط‌های مختلف آماده و به شماره های خاصی فکس نمایند.
    همچنین امکان ارسال فکس‌های رسیده از طریق پست الکترونیکی و امکان انتقال فکس دریافتی از طریق شبکه نیز وجود دارد.

ارائه تمامی خدمات VOIP ، مشاوره ، نصب ، راه اندازی و پشتیبانی سیستم های ویپ و فروشگاه های اینترنتی