سامسونگ و ورایزن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ یک اسمارت‌فون ۵G را عرضه خواهند کرد

1516839690_1500948588_samsung_logo سامسونگ و ورایزن در نیمه نخست سال 2019 یک اسمارت‌فون 5G را عرضه خواهند کرد

شرکت‌های سامسونگ و ورایزن عرضه یک اسمارت‌فون 5G در ایالات‌متحده طی 6 ماهه نخست سال آینده را تایید نموده‌اند. با این‌حال هنوز هیچ‌گونه جزئیات خاصی در این زمینه ارایه نشده است. این کمپانی‌ها در جریان نشست فناوری اسنپ‌دراگون کوالکام که طی هفته جاری برگزار می‌شود از سند این طرح مفهومی رونمایی خواهند کرد.

c3ede392fc8b755 سامسونگ و ورایزن در نیمه نخست سال 2019 یک اسمارت‌فون 5G را عرضه خواهند کرد

نمونه اولیه دستگاه به منظور اتصال به شبکه پرسرعت 5G از مودم X50 LTE کوالکام بهره خواهد برد. این مودم بر روی تراشه پرچم‌دار آینده کمپانی که احتمالا از نوع اسنپ‌دراگون 855 است، مونتاژ خواهد شد.

سامسونگ نخستین شرکتی نیست که از یک اسمارت‌فون 5G رونمایی می‌کند و اپراتور ورایزن نیز پیش‌تر دستگاه دیگری با قابلیت 5G را در قالب افزونه موتو ماد برای اسمارت‌فون موتو Z3 ارایه کرد. سایر سرویس‌دهنده‌های مخابراتی ایالات‌متحده نیز پیش‌تر از اسمارت‌فون‌های 5G رونمایی کردند؛ اما پیرامون زمان عرضه و سایر جزئیات مربوط به این هندست‌ها ابهاماتی وجود دارد. غول کره‌ای نخستین تولیدکننده‌ای است که مشخصا اعلام کرده سند طرح مفهومی مذکور را جهت نمایش در اختیار دارد. با توجه به این‌که نشست فناوری کوالکام فردا آغاز می‌شود؛ لذا احتمالا برای نخستین بار شاهد معرفی یک اسمارت‌فون 5G منحصربه‌فرد خواهیم بود.

x50-feature-thumbnail_tiny سامسونگ و ورایزن در نیمه نخست سال 2019 یک اسمارت‌فون 5G را عرضه خواهند کرد

پیش‌تر پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سامسونگ شایعات فراوانی مطرح شده است و بر اساس برخی شواهد موجود، نسخه‌ای از گوشی گلکسی S10 از شبکه نسل 5 پشتیبانی خواهد کرد. بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این دستگاه همان هندست مورد اشاره کمپانی است یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا سایر مناطق نیز همانند ایالات‌متحده از فناوری 5G بهره‌مند خواهند شد یا خیر. چرا که ظاهرا اکثر اطلاعیه‌های منتشر شده تنها به این کشور مربوط می‌شود.

نوشته سامسونگ و ورایزن در نیمه نخست سال 2019 یک اسمارت‌فون 5G را عرضه خواهند کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.