سرانجام iOS از قابلیت سوایپ بین حروف کیبورد پشتیبانی می‌کند

قابلیت سوایپ در iOS 13

سال‌هاست که کاربران اندروید از تایپ با قابلیت سوایپ کردن بهره می‌برند که به وسیله آن می‌توانند به جای ضربه زدن روی حروف، انگشتشان را به نرمی روی کیبورد کشیده و بین حروف جابجا کنند تا کلمه مورد نظرشان نوشته شود.

اما کاربران صفحه کیبورد اصلی آیفون از چنین ویژگی بی‌بهره بودند. البته iOS از صفحه کلید‌های ثالث بسیاری پشتیبانی می‌کند و کاربران SwiftKey، Swype و Gboard می‌توانستند در گوشی آیفون خود از قابلیت سوایپ بهره ببرند.

اکنون و با معرفی iOS 13 شاهد ارایه قابلیتی جدید در کیبورد سیستم عامل هستیم که حالا کاربران می‌توانند با سوایپ به تایپ بپردازند. اپل نام این ویژگی را Quick Path گذاشته است که تایپ یک دستی را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

طبق اعلام این شرکت، QuickPath از دستگاه یادگیری ماشین بهره می‌برد تا با دست کشیدن کاربر روی حروف، کلمات درست را برای او به ارمغان آورد.

اپل شب گذشته در مراسم WWDC 2019 به طور رسمی اعلام کرد iOS 13 را در پاییز امسال برای گوشی‌های آیفون 6s به بعد عرضه خواهد کرد. اگر شما علاقمندید در تایپ‌تان از قابلیت سوایپ بهره ببرید و نمی‌توانید تا عرضه رسمی سیستم عامل جدید اپل صبر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کیبوردهای ثالث مانند SwiftKey استفاده تا این قابلیت کاربردی را تجربه کنید.

نوشته سرانجام iOS از قابلیت سوایپ بین حروف کیبورد پشتیبانی می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.