سه میلیون حمله سایبری امریکا به روسیه

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در امریکا نسبت به حملات سایبری امریکا به کشور روسیه انتقاد کرده است.
 
وی که در مرکز استیمسون واقع در واشنگتن دی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: ما تاکنون حدود 3میلیون حمله هکری به ‌آی‌پی آدرس‌های روس را خنثی کرده و مانع بروز خسارات گسترده شده‌ایم؛ حملات سایبری‌ای که قسمت عمده آن از ناحیه مناطق امریکایی انجام شده و همچنان هم خطر چنین هک‌هایی وجود دارد.
گفتنی است در خبرگزاری اسپوتینک روسیه آمده است این نخستین بار نیست که امریکا و روسیه در حوزه سایبری مقابل هم صف آرایی می‌کنند و پیش از این نیز چنین رخدادهایی به وقوع پیوسته است. سفیر روسیه در امریکا همچنین یادآور شد: پیش از این «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی امریکا در کنفرانسی در مونیخ خواستار این موضوع شده بود که روسیه و امریکا با هم در زمینه سایبری متحد شوند و به بحث و گفت‌و‌گو بنشینند تا بتوانند یک قدرت بزرگ را رقم بزنند.
وی در این کنفرانس گفت: اگر روسیه درباره توقف چنین حمله‌های هکری و جاسوسی‌ها جدی باشد ما هم حاضر به‌همکاری هستیم. البته لازم به ذکر است که همکاری سایبری روسیه و امریکا بی‌سابقه نیست و در فاصله سال‌های 2009 تا 2013، این دو کشور در زمینه سایبری به همکاری‌هایی دست یافته بودند ولی از سال 2014 این همکاری‌ها به تعویق افتاد.
گفتنی است که بحران اوکراین و موضوع مالکیت جزایرکریمه دلیل اصلی این قطع همکاری بود. البته امریکا هنوز درباره این ادعای سفیر روسیه واکنشی نشان نداده است و باید منتظر ماند و دید این ماجرا به کجا می‌رسد.