شایعات منتشرشده خبر از شارژ وایرلس آی‌فون ۸ می‌دهد

شارژ وایرلس مورد جدیدی نیست ولی یک بخش فراموش‌ شده برای گوشی‌های آی‌فون بوده و اعلام رسمی برای این قابلیت برای آی‌فون از طرف کمپانی اپل صورت نگرفته است. بااین‌حال، شایعات جدیدی به گوش می‌رسد که درنهایت اپل تصمیم به عرضه این قابلیت در خط تولید آی‌فون نموده و شاید حتی این ویژگی پیشرفته‌تر از نمونه‌های دیگر بوده و نیاز به صفحه شارژ وایرلس نیز نداشته باشد.

برای کسانی که ممکن است در مورد شارژ وایرلس اطلاعات چندانی نداشته باشند باید عرض کنیم که این فناوری از ایستگاهی استفاده می‌کند که با ایجاد میدان مغناطیسی و سیم‌پیچی مناسب موجب دریافت شارژ در گوشی‌تان (اگر در نزدیکی این دستگاه باشد)، می‌شود و قابلیت شارژ شدن را بدون اتصال فیزیکی ممکن می‌سازد.

اینکه این شایعه درست است یا خیر براساس تصویری بوده که در وب‌سایت Slashleaks توسط AppleInsider منتشر گشته و مدعی شده که این سیم‌پیچ شارژ وایرلسی متعلق به آی‌فون 8 بوده و به همین دلیل این تصویر می‌تواند مهر تاییدی بر حضور شارژ وایرلس بر روی آی‌فون 8 باشد. چیزی که این تصویر را باورپذیر می‌کند سوکتی بوده که در سمت چپ تصویر برای اتصال به برق وجود دارد.

شارژ وایرلس

اینکه شارژ وایرلس گوشی آی‌فون 8 به لحاظ ساختاری چگونه است موضوعی ناشناخته بوده و در این‌باره دو نظر مختلف وجود دارد. دسته اول بر این عقیده هستند که شارژ وایرلس اپل با نمونه‌های موجود در بازار متفاوت بوده و دیگر صفحه شارژی ندارد. اما دسته دوم این عقیده را قبول نداشته و می‌گویند که شارژ وایرلس اپل دقیقا مشابه نمونه‌های بازار بوده و هیچ تفاوتی به لحاظ ساختاری با آن‌ها نداشته و کاربران برای در اختیار داشتن چنین امکانی باید به‌صورت جداگانه وسایلی را خریداری نماید.

هنوز به‌صورت رسمی این موضوع از سوی کمپانی اپل اعلام‌ نشده ولی امیدواریم که نهایتا تا یکی دو ماه آینده اپل به تمامی شایعات پایان داده و موضوع را شفاف سازد.

نوشته شایعات منتشرشده خبر از شارژ وایرلس آی‌فون 8 می‌دهد اولین بار در پدیدار شد.