صفحه نمایش واقعیت مجازی سامسونگ با رزولوشن فوق‌العاده بالا معرفی شد

صفحه نمایش واقعیت مجازی سامسونگ با رزولوشن فوق العاده بالا

کنفرانس Display Week 2017 در انتهای ماه مه میلادی برگزار و گجت های جذابی در این کنفرانس به نمایش گذاشته شد. سامسونگ در خلال این کنفرانس صفحه نمایش های با رزولوشن بسیار بالای خود را برای هدست های واقعیت مجازی‌ش به نمایش گذاشت.

صفحه نمایش واقعیت مجازی سامسونگ در یک صفحه ۳.۵ اینچی، ۳.۵ برابر نسبت به رقبای خود یعنی آکیولس و وایو، پیکسل های بیشتری را در خود جای داده است.

از جمله مشخصات دیگر این صفحه نمایش می توان به ریفرش ریت (نرخ تازه‌سازی) 90 هرتز و روشنایی 100 نیت اشاره کرد. این صفحه نمایش 3.5 اینچی دارای رزولوشن تصویر 2024 در 2200 پیکسل بوده و بنابراین تراکم پیکسلی 858 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می آورد. این تراکم پیکسلی دو برابر سایر دستگاه های موجود در بازار است.

از جمله مشخصات دیگر این صفحه نمایش می توان به ریفرش ریت (نرخ تازه‌سازی) ۹۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰ نیت اشاره کرد. این ویژگی ها باعث می شود احساس ناخوشی و سرگیجه ای که معمولا بعد از استفاده از این هدست ها به کاربر دست می دهد کاهش یابد.

تراکم پیکسلی 460 پیکسل بر هر اینچ تراکم پیکسلی 858 پیکسل بر هر اینچ

سامسونگ هنوز درباره اینکه آیا از این صفحه نمایش واقعیت مجازی جدید تنها بر روی هدست های واقعیت مجازی خود استفاده می کند یا آن را به سایر سازندگان نیز خواهد فروخت، حرفی نزده است.

در حال حاضر، صفحه نمایش هدست های واقعیت افزوده اچ تی سی وایو و آکیولس ریفت نیز توسط سامسونگ تامین می شوند. هر دوی این هدست ها از یک صفحه نمایش ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل برای هر چشم استفاده می کنند.

.

منبع: gsmarena

مطلب صفحه نمایش واقعیت مجازی سامسونگ با رزولوشن فوق‌العاده بالا معرفی شد برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.