معرفی گلکسی S10 پرچم دار ۲۰۱۹ اسمارت فون های سامسونگ

گلکسی S10

این که هر سال حوالی همین ایام منتظر یک گوشی جدید و قوی از سامسونگ باشیم چیز عجیبی نیست چرا که روال این شرکت بر این استوار است که گلکسی های خوش ساخت خود را به عنوان پرچم دار این شرکت در همین ایام روانه بازار کند. امروز در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی های گلکسی S10 بپردازیم. به احتمال بسیار زیاد این گوشی در بازار ایران بالای ۱۵ میلیون تومان مبادله شود اما باز هم باید منتظر ثبات بازار باشیم.

در صورتی که هنوز هم برای خرید این گوشی مصمم هستید خوب است قبل از هر انتخاب ویژگی های گلکسی S10 را مورد بررسی قرار دهید. گویا آی تی این روال را برای شما آسان کرده است.

گلکسی S10

معرفی ویژگی های گلکسی S10

برای معرفی گلکسی S10 به مطالبی در مورد طراحی، ظاهر، ساخت، دوربین، سخت افزار و نرم افزار گلکسی S10 خواهیم پرداخت.

 

معرفی مختصر و همه جانبه از گلکسی S10

گلکسی S10 محصول ۲۰۱۹ سامسونگ است که همزمان با همزاد دیگرش به نام گلکسی S10E روانه بازار شده است. سامسونگ این بار هم با در نظر گرفتن نمایشگر ۶٫۱ اینچی، تصمیم داشته یک گوشی خوش دست را معرفی کند. در عین حال شاید این ویژگی گلکسی S10 با سایر گوشی های هم رده اش، مشابه باشد.

گلکسی S10

از جمله ویژگی های این گوشی می توان به بهره مندی از تکنولوژی Fingerprint اشاره کرد. همچنین وقتی که این گوشی را در دست بگیرید متوجه می شوید که باید آن را در زمره گوشی های سبک به شمار آورید چرا که وزن آن واقعا جادویی است. پشتیبانی از LTE یکی دیگر از ویژگی های مهم این گوشی سامسونگ است که برای بسیاری اهمیت دارد. هر چند خاصیت ضد آب بودن در این گوشی نظر خیلی ها را به خود جلب کرده اما عدم پشتیبانی از دو سیم کارت، جای تردید برای بسیاری باز کرده است.

گلکسی S10

بررسی مشخصات نمایشگر گلکسی S10

وقتی که یک گوشی را در دست می گیرید اولین چیزی که شاید نظرتان را جلب کند، وزن و ساخت و نمایشگر آن باشد. گوشی گلکسی S10  دارای یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی است که به قدر کافی برای دستان شما زیبنده است. این نمایشگر با کیفیت است و همه سلیقه ها آن را تایید کرده اند چرا که با تراکم پیکسلی بالای ۵۵۰ پیکسل بر اینچ، دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل است.

نمایشگر این گوشی جدید سامسونگ از تکنولوژی Dynamic AMOLED بهره مند است و در ساخت آن به این تکنولوژی تکیه شده است.

گلکسی S10

وقتی که این گوشی را در دست می گیرید حدود ۹۰ درصد از ظاهر گوشی تان به نمایشگر اختصاص پیدا می کند. این یعنی شما با گوشی روبرو هستید که حاشیه های آن چندان توی ذوق نمی زند.

از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند جدید سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • قدرت بالای مقاومت نمایشگر در مقابل خش نسبت به سایر گوشی های سامسونگ ( Corning Gorilla Glass 6 )
  • پشتیبانی از پخش ویدیوی HDR
  • برخورداری از سنسور مجاورتی

گلکسی S10

بررسی مشخصات دوربین در گوشی گلکسی S10

گلکسی S10 در وهله دوم توسط دوربین هایش مورد بررسی و نقد و قضاوت قرار می گیرد. سال هاست که شرکت ها روی دوربین های گوشی های خود چندان که باید سرمایه گذاری نمی کنند. اما گلکسی S10   این بار با دو دوربین معرفی شده که دوربین اصلی و عقبی آن با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلویی و سلفی گیر آن با ۱۰ مگاپیکسل آماده ثبت بهترین لحظات شماست.

گلکسی S10

نا گفته نماند که دوربین عقب این گوشی دارای تکنولوژی سه دوربینه است که به ترتیب میزان کیفیت آن ها به صورت دوربین دوم ( ۱۲ مگاپیکسل ) دوربین سوم ( ۱۶ مگاپیکسل ) می باشد. دوربین سوم با ویژگی Ultra-wide شناخته می شود.

دوربین های این گوشی قادرند بهترین تصاویر با بهترین کیفیت ها را ثبت کنند اما خبری از ضبط ۴K یا ۸K در آن نیست.

نظر شما چیست؟

گلکسی S10

بررسی مشخصات طراحی و ظاهری گلکسی S10

همانطور که گفته شد این گوشی دارای نمایشگری ۶٫۱ اینچی است که با توجه به نرخ نمایشگر به صفحه، باید انتظار داشت که این گوشی دارای طول حداقل ۱۵ سانتی متر ارائه شود. اما به طور دقیق تر ابعاد این گوشی به صورت ۱۴۹٫۹ در ۷۰٫۴ در ۷٫۸ میلی متر معرفی شده است. این ابعاد در مقایسه با گوشی های هم رده، اندازه گلکسی S10  را به میزان بزرگ رده بندی می کند. پس گوشی گلکسی S10  یک گوشی خوش دست و بزرگ است که دست های مردانه قدرت مدیریت آن را بهتر دارند.

وزن این گوشی به میزان ۱۵۷  اندازه گیری شده که نسبت به متوسط وزن گوشی های هم رده اش، کم تر است. این ویژگی تقریبا برای اولین بار است که در گوشی های سامسونگ دیده می شود. می توان گفت که این ویژگی در کنار تکنولوژی های برتر نشان از قدرت سخت افزاری دارد.

گلکسی S10

سامسونگ بدنه این گوشی را از جنس آلومینیم و شیشه در نظر گرفته تا هم زیبا تر باشد و هم خوش دست تر و مقاوم تر. البته شرکت های رقیب برای گوشی های جدید به بدنه های استیل روی آورده اند که ظاهرا سامسونگ در این زمینه عقب نشینی کرده است. به نظر شما آلومینیم شیک تر و بادوام تر است یا استیل؟

از نظر مقاومت بیرونی نیز،  گلکسی S10 از قابلیت های ضد غبار و ضد آب برخوردار است. اگر می خواهید بدانید این گوشی نسبت به گوشی های دیگر سامسونگ چقدر مقاومت بالاتری دارد، خوب است که به گواهی IP 68 توجه کنید چرا که این گواهی نامه می تواند مشخص کننده میزان قدرت و مقاومت گوشی باشد. 

از دیگر ویژگی های مهم  گلکسی S10  این است که از ویژگی های فیزیولوژی بدن برای رمز گشایی و امنیت استفاده می کند. این ویژگی ها شامل سنسور لمسی انگشت، و سرویس تشخیص چهره می باشد.

آخرین ویژگی  گلکسی S10  که برای بسیاری مورد اهمیت است رنگ بندی آن است که شامل، رنگ های سیاه، سفید، آبی و سبز می باشد. رنگ های آبی و سبز تقریبا در پرچم دار های سامسونگ کم سابقه است اما می تواند این گوشی را زیبا تر جلوه دهد.

گلکسی S10

بررسی عملکرد سخت افزاری در گوشی سامسونگ گلکسی S10

قدرت سخت افزاری هر گوشی را با کمک پردازنده های آن اندازه گیری می کنند. بهترین المان برای معرفی سخت افزاری گلکسی S10 این است که به معرفی مشخصات آن بپردازیم. اولین چیز پردازنده مرکزی این گوشی است که چیپ پردازشی آن  از نوع Qualcomm Snapdragon 855 در نظر گرفته شده تا از یک پردازنده ۸ هسته ای برخوردار است. فرکانس پردازشی این گوشی ۲۸۴۰  مگاهرتز می باشد که تحت تکنولوژی برتر ۶۴ بیتی ارائه شده است.

اما پردازنده گرافیکی برای گوشی گلکسی S10 از نوع Adreno 640 می باشد که نسبت به مدل های دیگر گوشی های سامسونگ ارتقا پیدا کرده است.

حافظه رم گوشی گلکسی S10 یک حافظه ۸ گیگابایتی است که تقریبا سردم دار دیگر گوشی های مشابه و رقبا است. همچنین حافظه داخلی این گوشی نیز ۵۱۲ گیگابایتی است که اگر این میزان برایتان کم است می توانید به راحتی با کمک اسلات های کارت حافظه، اندازه آن را به همین میزان ارتقا دهید.

سیستم عامل این گوشی، با جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی Android  ۹٫۰ Pie   تجهیز شده است و از رابط کاربری Samsung One UI بهره مند است.

گلکسی S10

بررسی قابلیت باتری گوشی سامسونگ گلکسی S10

در مورد قابلیت های باتری این گوشی هوشمند نیز اولین چیز که باید بدانید این است که این گوشی از باتری ۳۴۰۰ میلی امپری برخوردار است. تکنولوژی های بکار برده شده در این باتری، در مورد قابلیت های شارژ آن است. قابلیت شارژ وایرلس معکوس، و برخورداری از سیستم شارژ Qi و Powermat نیز از دیگر ویژگی های مهم این گوشی می باشد.

سایر ویژگی های سامسونگ گلکسی S10

از جمله ویژگی های ثانویه این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخورداری از نانو سیم
  2. پشتیبانی از یک سیم کارت
  3. پشتیبانی از ضبط صوتی HD
  4. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  5. برخورداری از رادیو FM
  6. بلند گوی مخصوص شنیدن صدای گوشی ( تلفن )
  7. سیستم چند اسپیکره
  8. سیستم رفع نویز

گلکسی S10

از این گوشی دو نمونه دیگر ارائه شده که یکی از حافظه کمتر یعنی ۱۲۸ گیگابایت برخوردار است و دیگری نیز از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. این دو گوشی با قیمت های متفاوت از نمونه اصلی S10 به فروش خواهند رسید.

نظر خود را در رابطه با این گوشی جدید سامسونگ با ما در میان بگذارید.

منبع

نوشته معرفی گلکسی S10 پرچم دار ۲۰۱۹ اسمارت فون های سامسونگ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.