مقایسه باتری گلکسی S8 و S8 پلاس با پرچمداران سال گذشته سامسونگ

مقایسه باتری گلکسی S8 و S8 پلاس با پرچمداران سال گذشته سامسونگ

سرانجام  پس از ماه‌ها شایعه و البته انتظار، گلکسی S8 و +S8 رسما معرفی شدند. با آن که زمان زیادی از رونمایی این دو کهکشانی نمی‌گذرد قصد داریم در این مقاله عمر باتری گلکسی S8 و +S8 را با پرچمداران سال گذشته سامسونگ مقایسه کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

سامسونگ قابلیت‌های جذاب زیادی برای این دو محصول در نظر گرفته است. ظرفیت باتری گلکسی اس 8 با نمایشگر 5.8 اینچی آن 3000 میلی آمپر است که این میزان برای گلکسی اس 8 پلاس با نمایشگر 6.2 اینچی به 3500 میلی آمپر می‌رسد. باید اشاره کنیم که این اطلاعات با جزئیاتی که در شایعات و گزارش‌هایی که قبلا منتشر شده بود هم‌خوانی دارد.

وال‌استریت ژورنال مدتی قبل گزارش داد که سامسونگ در طی گفتگوهای خود با Murata، تصمیم گرفته است این کمپانی را به‌ عنوان سومین تامین‌کننده‌ باتری‌های گلکسی اس 8 انتخاب کند. پک‌ باتری‌های فاش شده از این محصول با عنوان “سامسونگ ژاپن” علامتگذاری شده بودند و بنابراین ممکن است طرح اصلی باتری‌ها توسط موراتا ایجاد شده باشد. بد نیست اشاره کنیم که این کمپانی قبلا به‌ عنوان یکی از شرکت‌های زیرشاخه‌ سونی در حوزه‌ باتری فعالیت داشت و حالا توسط موراتا خریداری شده است. سامسونگ تکنولوژی‌های مختلفی در تولید باتری‌ها مورد آزمایش قرار داده اما به دلیل مشکلاتی که برای گلکسی نوت 7 به وجود آمده ترجیح داد که فعلا از هیچ‌ کدام از تکنولوژی‌های یادشده استفاده نکند.

با توجه به این که گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ از نمایشگر سوپرامولد با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل بهره می‌برند و پردازنده‌ 10 نانومتری این گوشی‌ها از نوع اگزینوس یا اسنپدراگون است به نظر می‌رسد عمر باتری آن‌ها نسبت به نسل قبلی‌ یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج بهبود یافته است. البته این بهبود در برخی از بخش‌ها از جمله پخش موسیقی بیش‌تر احساس می‌شود. اما در پخش ویدیو و وب‌گردی آمار و ارقام گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در مقایسه با نسل قبلی این دو محصول تفاوت چندانی ندارد. علاوه بر این، زمان مکالمه‌ پرچم‌داران جدید سامسونگ در مقایسه با پرچم‌داران سال گذشته‌ سامسونگ کاهش یافته است. در ادامه می‌توانید آمار و ارقام عمر باتری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را مشاهده کنید.

نوشته مقایسه باتری گلکسی S8 و S8 پلاس با پرچمداران سال گذشته سامسونگ اولین بار در پدیدار شد.