نامزد ریاست جمهوری آمریکا: شرکت های اینترنتی در برابر نفرت پراکنی مسؤولیت دارند

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا خواستار مسؤولیت پذیری شرکت های اینترنتی برای مقابله با نفرت پراکنی از طریق پلاتفورم های آنها شد.
 
 
به نقل از انگجت، بتو او رورکه در یکی از سخنرانی های اخیر خود خواستار افزوده شده اصلاحیه ای به بخش 230 قانون Communication Decency شد تا شرکت های اینترنتی در برابر اقدامات کاربران خود مسؤول و پاسخگو باقی بمانند.
 
 
بر اساس این پیشنهاد مصونیت قانونی شرکت ها و سایت های بزرگ اینترنتی در برابر اظهارنظرهای کاربرانشان لغو می شود و آنها باید جلوی اظهارنظرهای تند و خشن کاربرانشان را بگیرند. زیرا اقداماتی از این دست می تواند موجب تحریک افرادی به اقدامات تروریستی مانند حادثه اخیر تیراندازی نژادپرستانه ال پاسو شود.
 
در بخش دیگری از پیشنهاد یادشده تصریح شده که شرکت های بزرگ اینترنتی باید قابلیت هایی را به پلاتفورم های خود اضافه کنند تا جلوی اظهارات خشونت بار، تهدیدآمیز، آزاردهنده و حاوی افترا را بگیرند تا افراد صرف نظر از رنگ پوست، مذهب، جنسیت و وضعیت مهاجرتی بتوانند در آرامش از اینترنت استفاده کنند. همچنین باید روش هایی برای شناسایی افراد متخلف در نظر گرفته شود.
 
پیش از این برخی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خواستار مقابله با انحصارطلبی برخی شرکت های اینترنتی در آمریکا شده و حتی پیشنهاد دو تکه شدن شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و غیره را مطرح کرده بودند.