نسل جدید مینی باس های بنز؛ راحت‌تر از همیشه

مرسدس بنز یکی از سردمداران خودروسازی مدرن است و این موضوع به‌تنهایی در طرح‌هایی که سالیانه برای عموم ارزه می‌کند پیداست. این شرکت بااعتباری نزدیک به یک قرن ثابت کرده است که می‌تواند بازار خرید و فروش خودرو را به هر سویی که می‌خواهد بچرخاند. دقیقاً هم به همین دلیل است که بنز هرساله در کلاس‌های مختلف خودرو تولید کرده و از مدل‌های اسپرت تا لوکس و حتی اتوبوس را نیز پوشش می‌دهد. خودروهای سنگین مرسدس با هماهنگی بخش مختص به همین امر ساخته می‌شوند و این شاخه به‌تازگی از مینی باس‌های جدید بنز یعنی اسپرینتر پرده برداشته است. خرید مینی‌بوس بنز از همان ابتدا نیز گزینه اول ایرانی‌ها بوده است و اسپرینتر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

خرید و فروش مینی بوس بنز قرار است در 4 سری و مدل‌های گوناگون انجام شود و این موضوع یعنی عرضه آن‌ها در طول چند سال صورت می‌پذیرد. این اتفاق به بنز کمک می‌کند تا مدل و سری‌های ابتدایی را امتحان کرده و در سری‌های جدید بهبود ببخشد. برای شروع لازم است بدانید، مینی باس جدید بنز درست به‌مانند قبل در 4 کلاس سیتی، ترنسفر، چندمنظوره و موبیلی انجام می‌شود. همچنین سری اسپرینتر ترول برای توریست‌هاست و به‌این‌ترتیب با 4 کلاس اصلی به استقبال مینی بوس جدید بنز می‌رویم.

در ابتدا لازم است بدانید که مدل سیتی بزرگ‌ترین مدل اسپرینتر خواهد بود و برای حمل‌ونقل مسافرین داخل شهر می‌باشد. این خودرو در فواصل کوتاه بین‌شهری توانایی جابه‌جایی حداقل 38 و حداکثر 40 مسافر را دارد و یکی از خاص‌ترین طراحی‌های ممکن را دارد. اشتباهی که اکثر تولیدکنندگان ون و مینی‌بوس انجام می‌دهند در این مدل تکرار نشده است و بافاصله کوتاه از میان درب ورودی تا سطح زمین، ورود/خروج مسافران ب راحتی صورت می‌پذیرد. ارتفاع سقف این سری نیز درست به‌اندازه یک فرد معمولی است و کمتر کسی مجبور می‌شود برای جابه‌جایی در این سری گردن خود را خم کند.

سیستم تهویه پیشرفته به‌اضافه تکنولوژی MBUX یکی دیگر از مواردی هستند که ارزش خرید مینی‌بوس جدید بنز را بالا می‌برند. این سیستم با تعبیه شدن کامل در همه بخش‌های خودرو سبب می‌شود تا 90 درصد فعالیت‌های راننده از طریق تاچ‌پد رو به رویش قابل انجام باشند. این صفحه شامل صفحه‌کلید امنیتی برای ورود/ خروج صاحب اتومبیل، روشن و خاموش کردن، کنترل سیستم تهویه و درب‌ها به‌اضافه فیچرهای اضافی نظیر تنظیم نور داخلی و صدای مینی‌بوس است. هر مسافر هم می‌تواند به‌تنهایی سیستم تهویه مربوط به خود را کنترل کند. همچنین در مدل‌های ترنسفر و موبیلی، خرید و فروش مینی باس جدید بنز بسیار مهم‌تر خواهد بود؛ چون عملاً با 2 سایز مختلف وارد بازار می‌شود.

در سری موبیلیتی و ترنسفر طول این مینی باس 5.9 و 7.7 متر خواهد و این افزایش طول برای مسافران با محدودیت‌های فیزیکی طراحی‌شده است. مینی بوس جدید بنز یعنی اسپرینتر به دو مسافر با ویلچر امکان حرکت روان داخل شهری می‌دهد. این موضوع هم فقط به فضای داخلی اتومبیل منتهی نمی‌شود و ویلچرها با دو بازوی قدرتمند مکانیکی بلند شده و افراد ناتوان و کم‌توان را به‌راحتی حمل می‌کنند. این سیستم در درب عقب این مینی بأس تعبیه‌شده است و فضای مربوط به خودش را دارد و به‌هیچ‌وجه فضای اضافه اشغال نمی‌کند.

خرید و فروش مینی باس های جدید بنز به‌صورت رسمی از پایان سال 2019 آغاز می‌شوند و می‌توانیم شاهد حضور سری 23، 35 و موبیلیتی و سیتی باشیم. این مدل‌ها فعلاً فاز آزمون‌وخطا را طی می‌کنند و پس از مدتی می‌توانیم منتظر مدل‌های پیشرفته‌تر این مینی باس‌ها باشیم. بنز دقیقاً برعکس سایر تولیدکنندگان، کیفیت را ارجح‌تر از کمیت می‌داند به‌جای اضافه کردن یک شماره در مقابل اتومبیل‌هایش با یک مدل کار خود را شروع می‌کند. پس از گذشتی این یک مدل به چند شاخه تقسیم می‌شود و از زیر سایه مدل اصلی بیرون می‌آید و این موضوع اتفاقی مهم است. شاید دلیل این‌که بنزها بیشتر از سایرین استفاده و کمتر اسقاط می‌شوند، همین باشد.

منبع : ویرلن

نوشته نسل جدید مینی باس های بنز؛ راحت‌تر از همیشه اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.