لینک سرور

کنفرانس صوتی تصویری بر اساس وب

تماس صوتی (VoIP) و تماس تصویری

قابلیت ادامه تماس ، انتقال و نگه داشتن

امکان تماس با پلیس و ارائه جزئیات محل

نصب و راه اندازی microsoft lync

  • نت وب

    مایکروسافت لینک سرور (Lync Server)  یک نرم افزار یکپارچه سازی ارتباطات است که این روزها با توجه به نیازهای اکثر سازمان ها برای تشکیل جلسات و کنفرانس های دو یا چند نفره به صورت آنلاین و یکپارچه سازی ارتباطات بین افراد با کمترین هزینه، ابزاری مفید و بسیار کاربردی به شمار می آید. شما می توانید امکان یک گفتگوی چند نفره با استفاده از تلفن و یا ویدئو را ایجاد کنید، از قابلیت پیام رسانی فوری استفاده کنید، کنفراس خود را مدیریت کنید، فایل به اشتراک بگذارید. روند تحولات سیستم های ارتباطی و گسترش شبکه اینترنت به گونه ای است که در آینده شاهد آن خواهیم بود که تلفن های عادی جای خود را به سیستم های مبتنی بر VoIP دهد و محصول مایکروسافت لینک کامل ترین ابزار در این حوزه از فناوری های نوین می باشد .

  • خدمات نت وب

     از بین راه کارهای موجود برای  VoIP یکی از قوی ترین و جامع ترین تکنولوژی ها,تکنولوژی  Lync Server نام دارد که محصول شرکت Microsoft  است. یکی از تفاوت های اصلی Lync با دیگر راهـ کارهای VoIP یکپارچه بودن آن است. بدین معنا با استفاده از همان رابط کاربری که شما تماس های خود را ارسال و دریافت می کنید بسیاری امکانات دیگر نظیر کنفرانس تصویری و وب کنفرانسیگ و گفتگوی متنی و … که امروزه مورد نیاز بسیاری از سازمان هاست، در اختیار دارید. فراهم نمودن امکان ادامه تماس، انتقال، نگه داشتن و … درصورت قطعی ارتباط  (Voice Resiliency)امکان تعیین نحوه ارتباط و تعداد تماس مجاز با توجه به پهنای باند ارتباطی (Call Admission Control)؛  بعنوان مثال با استفاده از آن می توان ترافیک صوتی را از طریق WAN و ترافیک تصویری را از طریق Internet هدایت نمود تا پهنای باند موجود با مدیریت کامل و بهینه مورد استفاده قرار گیرد،نگه داشتن تماس و امکان ادامه آن از یک دستگاه دیگر (Call Park) امکان تماس با پلیس و ارائه جزئیات در خصوص محل تماس گیرنده (E.911 – البته فقط مخصوص US می باشد)اتصال پشتیبانی از بیشتر سیستمهای ارتباطی بصورت اشتراکی نظیر Desk phones, Bluetooth headsets, video conferencing units و … (Common Area Phones) که امروزه در بیشتر سازمانها مورد توجه قرار گرفته استاتصال به Microsoft Exchange Server  جهت استفاده از سرویس Voice Mail آن  اتصال به PBX درون  سازمانی و یکپارچه سازی سیستم ارتباطی فعلی با لینک و استفاده از قابلیت های هر دو سیستم

  • Lync در واقع چه کاری انجام میدهد؟

    Lync یک برنامه نسبتا جدید و کاملا زیرساختی و کاربردی است که در کل برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار میگیرد. Lync ابزاری است برای ارتباطات یکپارچه، به شما اجازه می دهد تا ببینید که چه کسی پای کامپوترش در شبکه در دسترس است و امکان برقراری انواع تبادل اطلاعات و ارتباط را به سادگی برای شما ایجاد میکند. این نرم افزار در اصل ادغام تمام روش های مختلف ارتباط آنلاین در دفتر مرکزی را برقرار می کند، مانند تلفن، پست الکترونیک، ویدئو کنفرانس، وب کنفرانس، پیام های فوری، پست صوتی، فکس، و …، که بسیار متناسب با برنامه های کاربردی مایکروسافت آفیس است. در ضمن Lync منجر به کاهش نیاز به سفرهای غیر ضروری می شود.مایکروسافت Lync سرور با بهره گیری از برخی مهارت های فنی IT منجر می شود به انجام تمام ارتباطات بین کاربران، بر روی یک کامپیوتر سرور ۶۴ بیتی اجرا می شود و تحت شبکه فعال میگردد و در نهایت با کاربری آسان در دسترس کاربر نهایی قرار میگیرد.به عنوان مثال، شما می توانید امکان یک گفتگوی چند نفره با استفاده از پیام های کوتاه، تلفن و یا ویدئو را ایجاد کنید.میتوانید چند نفر را در لیست تماس خود انتخاب کنید و راست کلیک کنید گزینه ای مانند ارسال پیغام از طریق مسنجر را انتخاب کنید، و یا شروع به یک کنفرانس تلفنی کنید . شما می توانید بااضافه کردن دستگاه های USB مانند گوشی های تلفن، هدست، بلندگو، میکروفون، و دوربین های وب به سادگی از آنها برای تماس استفاده کنید. کاربران می توانند تمامی امکانات تصویر، زنگ، تماس خودکار، تنظیم نور، نمایش وضعیت و تماس به پست صوتی و یا به تلفن های همراه خود را به سادگی برروی Lync با امنیت بالا تنظیم و کنترل کنند.این نرم افزار با بهره گیری از ویندوز سرور به همراه بانک اطلاعاتی sql و ترکیبی از امکانات Microsoft Outlook و Microsoft Exchange Serverدرنهایت زیرساختی بسیار کاربردی برای برقراری انواع ارتباطات را به وجود می آورد و در نهایت یک جایگزین فوق حرفه ای و در عین حال با کاربری آسان برای مسنجر مایکروسافت است.

  • ویژگی های مایکروسافت LYNC

    • لیست کاربران و مشخصات تماس آنها را میتوان از Microsoft Exchange Server بدست آورد.
    • ترکیب با Microsoft Outlook براس همزمان کردن تقویم و جلسات
    • کلاینتهای سخت افزاری و نرم افزاری فراوان برای اتصال به مایکروسافت Lync
    • نرم افزارهای موبایل برای اتصال به Lync
    • استفاده از پروتکل استاندارد SIP برای تماس های تلفنی و ویدئویی
    • تأمین امنیت با استفاده از TLS و SRTP
    • ارائه presentation با استفاده از Microsoft PowerPoint
    • مشاهده صفحه مانیتور طرف مقابل برای شرایطی که چنین همکاری ای لازم است.
  • قابلیت های بیشتر در یک نگاه با منوی سریع Lync

    منوی سریع ارائه شده از جانب Lync می تواند قابلیت های زیادی را نشان دهد البته بدون آنکه صفحه شما درهم برهم شود و یا موجب سردرگمی شما برای پیدا کردن گزینه مورد نظرتان شود. منوی Lync شامل میانبرهایی هست که به شما اجازه می دهد در حالی که مشغول برقراری یک تماس تصویری هستید بتوانید یک چت و یا تماس دیگری نیز برقرار کنید. انجام تمامی این اعمال تنها با یک کلیک امکان پذیر خواهد بود. همچنین در سمت راست صفحه با کلیک کردن بر روی گزینه های مختلف می توانید قابلیت های بیشتری را مشاهده کنید.

  • جایگزینی دکمه اتاق چت با لیست فعالیت خبرخوان ها

    در لیست فعالیت خبرخوان ها اطلاعاتی در مورد آخرین تغییرات وضعیت در میان مخاطبین از جمله یادداشت های شخصی، تغییر تصاویر و …. را مشاهده کنید. شما می توانید با استفاده از این ویژگی مخاطبین خود را انتخاب کنید. در Lync 2013 جایگزینی دکمه اتاق چت موجب شده شما بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به مخاطبین، اتاق چت و موضوعات مهم دسترسی داشته باشید. هنگامی که شما وارد اتاق چت می شوید می توانید اعضاء و وضعیت حضور آنها را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید هشدارهای اطلاع رسانی یا صداهای خاصی برای صفحه چت خود تنظیم کنید تا به هنگام دریافت یک پیام از آن مطلع شوید.در اتاق چت شما می توانید افرادی را که با آنها بیشتر در ارتباط هستید در گروهی به نام علاقه مندی ها انتقال دهید، تنها کافیست بر روی نام شخص مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Add to Favorites را انتخاب کنید.

  • گزینه هایی برای نمایش جدید

    شما با انتخاب لیست مخاطبین خود می توانید گزینه های بیشتری را برای تنظیم مخاطبین خود ببینید. با کلیک کردن بر روی گزینه Groups شما می توانید مخاطبین و همچنین اتاق های چت را به صورت سازماندهی شده مشاهده کنید.همچنین شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Status وضعیت در دسترس بودن مخاطبین خود را که سازماندهی شده اند را مشاهده کنید. به عبارت دیگر می توان وضعیت مخاطبین را در حالات آنلاین، آفلاین و … مشاهده کرد.با استفاده از منوی سریع Lync شما می توانید به سرعت یک تماس ویدئویی را با مخاطبین خود تنها با کلیک برقرار کنید. همچنین شما می توانید قبل از رد کردن و یا پذیرش یک تماس ویدئویی یک پیش نمایش از آن را مشاهده کنیدشما می توانید با کلیک بر روی گزینه Relationships مخاطبین خود را براساس روابط و حفظ حریم شخصیتان گروه بندی کنید.با استفاده از این گزینه ها شما می توانید مخاطبین خود را براساس حروف الفبا، وضعیت در دسترس بودن و … مرتب کنید.

  • مکالمات جدول بندی شده

    با استفاده از ویژگی مکالمات جدول بندی شده شما می توانید تمامی مکالمات خود، پیام ها و همچنین چت روم(chat room) را در یک صفحه مکالمه در کنار هم داشته باشید. در صفحه مکالمات شما می توانید با استفاده از گزینه هایی که در سمت چپ مشاهده می کنید در بین مکالمات فعال خود حرکت کنید و اگر به صفحه ای بیشتر از صفحات دیگر نیاز داشتید می توانید آن را با استفاده از گزینه های لیست تماس انتخاب کنید.یکی از ویژگی های Lync آن است که مکالمات شما را به حافظه می سپارد حتی اگر شما از آن مکالمه خارج شوید و دوباره به آن برگردید.در زیر پنجره گفتگو، یک سری آیکون قرار دارد که به شما اجازه می دهد تا به سرعت دیگران را به مکالمات فوری خود اضافه کرده و یا حتی مکالمات خود را به تماس های صوتی، تماس های ویدئویی، سخنرانی به همراه اشتراک گذاری فایل و ابزارهای وب کنفرانس (تخته سفید، یادداشت های جلسه، نوت بوک به اشتراک گذاشته و…) ارتقا دهید.با استفاده از منوی سریع Lync شما می توانید به سرعت یک تماس ویدئویی را با مخاطبین خود تنها با کلیک برقرار کنید. همچنین شما می توانید قبل از رد کردن و یا پذیرش یک تماس ویدئویی یک پیش نمایش از آن را مشاهده کنید.

  • معرفی کلاینت مایکروسافت LYNC

    این نرم افزار به همراه مجموعه مایکروسافت افیس ۲۰۱۰ عرضه میشود و برای استفاده از بیشتر سرویسهای مایکروسافت Lync لازم است. سرویس های اصلی Lync عبارتند از

    • پیام های آنی (IM و یا چت) و سرویس حضور (Presence) که وضعیت کاربر برای چت را نشان میدهد.
    • تماس صوتی (VoIP) و تماس تصویری
    • کنفرانس های صوتی، تصویری و کنفرانسهای بر اساس وب
    • تماسهای تلفنی با خطوط شهری

    برای همه این تماس های استفاده از نرم افزار کلاینت مایکروسافت Lync لازم است. با این نرم افزار شما میتوانید قبل از تماس ببینید آیا شخص مورد نظر آنلاین است یا خیر. در صورتی که شخص در دسترس باشد میتوانید با چند کلیک تماس صوتی برقرار کنید. مایکروسافت Lync اجازه میدهد که در حین تماس و یا در ابتدای آن ویدئو نیز به تماس اضافه شود.در مایکروسافت Lync کاربران میتوانند جلسات ویدئو کنفرانس چند نفره نیز برقرار کنند. این کار میتواند به صورت برنامه ریزی شده و یا بدون برنامه (adhoc) باشد. کاربران با استفاده از تقویم outlook متوانند ساعت این جلسات را مشخص کنند. در حین برقراری جلسه وضعیت کاربران برای چت و یا تماس میتواند به “مشغول” تغییر پیدا کند.در مایکروسافت Lync کاربران همچنین میتوانند با خطوط تلفن معمولی (آنالوگ) نیز تماس بگیرند.

  • مزایای مایکروسافت Lync

    ر اینجا به معرفی اجمالی مزایای مایکروسافت Lync میپردازیم. شما میتوانید با تماس با تیم فنی شرکت کاوا اطلاعات بیشتری در مورد این محصول بدست آورید.

    سهولت انتخاب شرکت کنندگان جلسات مایکروسافت LYNC  :در مایکروسافت Lync میتوانید به سادگی اشخاصی را که میخواهید با آنها جلسه برگزار کنید را به دعوت کنید. انجام این کار در مایکروسافت Lync به سهولت چند کلیک است. به این ترتیب جلسه شما محرمانه میماند و تنها اشخاص خاصی به محتوای جلسه دسترسی خواهند داشت.

    دسترسی فراگیر به سرویس های مایکروسافت LYNC :برای دسترسی به سرویس های مایکروسافت Lync تنها احتیاج به یک اتصال اینترنت برای ارتباط با سرور Lync دارید. حتی نیازی نیست که با VPN به شبکه داخلی شرکت متصل گردید. به این ترتیب برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس بسیار ساده تر میشود. شرکت کنندگان در هر جایی که باشند چند ساعت قبل از جلسه از برگزاری جلسه مطلع میشوند.

    انتقال و اشتراک فایل ها :با استفاده از مایکروسافت Lync نیازی به چندین نرم افزار برای ارسال فایلهای مختلف نیست. انتقال فایلها برای مشترکین تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است و Lync این مشکل را به سادگی حل میکند.

    سهولت در نصب و راه اندازی microsoft lync :اخیرا نصب سرور مایکروسافت Lync به سادگی بیشتری انجام میشود و نیازی به نصب تعدادی زیادی سرویس و نرم افزار نیست. این موضوع علاوه بر سادگی و سرعت بیشتر در راه اندازی سیستم باعث بهبود صرفه جویی در حافظه RAM و پردازشگر سرور میشود.

    این مزایا باعث شده است که مایکروسافت Lync در بین شرکت های تجاری بیش از پیش محبوب شود. در حال حاضر نرم افزارها و سخت افزارهای بسیاری یافت میشوند که با مایکروسافت Lync متصل میشود. بنابراین آزادی بیشتری نسبت به انتخاب محصول وجود دارد.