نمایشگرهای گلکسی فولد ناامید کننده ظاهر شدند

گلکسی فولد

گلکسی فولد سامسونگ قرار است آینده را برای شما ترسیم کند. آینده نه چندان دور تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها. اما تنها دو روز پس از تجربه کار کاملا ناامید کننده ظاهر شده و گزارش‌هایی درباره خرابی نمایشگرهای آن‌ها منتشر شده که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

سامسونگ در اقدامی تبلیغاتی، اولین نسخه‌های گلکسی فولد را برای تعدادی از روزنامه نگاران و یوتیوبرهای معروف ارسال کرد تا از تجربه کاری خود با این گوشی متفاوت سامسونگ بگویند.

چهار گزارش تنها در عرض دو روز!

اما هنوز دو روز از این ماجرا نگذشته بود که نه یکی، نه دو تا، بلکه چهار گزارش از عیب نمایشگرهای Galaxy Fold منتشر شد که قطعا اتفاقی ناخوشایند برای سامسونگ است.

دیتر بوون از وبسایت معتبر The Verge اولین کسی بود که از ایراد گلکسی فولد خود شکایت کرد. او عصر روزی که این گوشی را دریافت کرده بود، برآمدگی کوچکی را در قسمت لولای دستگاه مشاهده و بیان کرده است که حتی با کشیدن دست روی نمایشگر، به راحتی این برآمدگی را حس می‌کرده است. همچنین پس از آن شاهد خط عمودی و افقی رو نمایشگر گوشی بوده است.

گلکسی فولد

بلافاصله بعد از گزارش توییتری بوون، استیو کواچ، نویسنده CNBC نیز در توییتر از مشکل عجیب گوشی تاشو سامسونگ پرده برداشت و اعلام کرد پس از یک روز استفاده به طور خود به خود نمایشگر آن با مشکل رو به رو شده و بخش سمت چپی آن پرش صفحه داشته و عملا از کار افتاده است.

گلکسی فولد

علاوه بر این دو، مارک گورمن نویسنده بلومبرگ نیز از مشکلات حادتر نمایشگر گوشی تاشو سامسونگ سخن به میان آورده است. او اعلام کرده پیکسل‌های صفحه نمایش این گوشی در عرض تنها دو روز سوخته است. شب گذشته نصف نمایشگر آن با این مشکل مواجه شده بود اما امروز حتی به قسمت سمت راستی آن سرایت کرده و تقریبا سه چهارم نمایشگر Galaxy Fold سوخته و از کار افتاده است.

گلکسی فولد

در نهایت نیز مارکوس برونلی، یوتیوبر معروف ظاهرا تجربه مشابهی داشته است و با برداشتن پوشش محافظ نمایشگر، صفحه نمایش آن با شکست رو به رو شده است. البته فردی به نمایندگی از سامسونگ در روز چهارشنبه به دارندگان این دستگاه هشدار داده بود که نباید این پوشش را از روی نمایشگر بردارند.

گلکسی فولد

علت اصلی این مشکلات چیست؟

سامسونگ هنوز به صورت رسمی نسبت به این مشکلات واکنش نشان نداده است و هر دلیلی که بیان کنیم بیشتر گمانه زنی است. به نظر می‌رسد علت این اتفاقات حذف لایه محافظ نمایشگر است چرا که به گفته سامسونگ صفحه نمایش اصلی گلکسی فولد از یک لایه محافظ خاص بهره می‌برد و جدا کردن این لایه و جایگزینی آن با سایر برچسب‌های محافظ متفرقه می‌تواند عملکرد صفحه نمایش این محصول را با مشکلات جدی مواجه کند.

اما دو نویسنده The Verge و CNBC اعلام کردند برخلاف دو فرد دیگر، کاری به محافظ نمایشگر گلکسی فولد نداشته‌اند اما با مشکل رو به رو شده‌اند.

مشخص نیست سامسونگ در ادامه چه تصمیمی خواهد گرفت. آیا عرضه عمومی این گوشی با تاخیر رو به رو می‌شود؟

آن‌چه مشخص است بعد از فاجعه باتری‌های گلکسی نوت 7، سامسونگ با چالشی بزرگ رو به رو شده و مشخص نیست پس از این مشکلات گزارش شده، آیا واقعا کسی حاضر می‌شود 2 هزار دلار برای این گوشی هزینه کند؟

نوشته نمایشگرهای گلکسی فولد ناامید کننده ظاهر شدند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.