هواوی اندروید P را بر روی گوشی‌های میت ۱۰ و ۱۰ پرو مورد آزمایش قرار داد

حدود یک سال قبل شرکت هواوی شروع به امتحان سیستم عامل اندروید اوریو بر روی گوشی میت ۹ کرد و اکنون شواهدی به دست آمده است که حاکی از تست و بررسی نسخه اندروید P بر روی گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو است.

براساس گزارش سایت تخصصی XDA Developers، این غول تکنولوژی شروع به آزمایش نسخه جدید سیستم عامل جدید گوگل بر روی نسخه‌های تغییر یافته چینی گوشی میت ۱۰ که با مدل‌های شماره ALP-AL00 شناخته می‌شود، کرده است. آنها بدین منظور از سرویسی که FunkyHuawei نامیده می‌شود و در به‌روز‌رسانی، رفع اشکال و باز طراحی ساختاری گوشی‌های هواوی متبحر هستند، کمک گرفته‌اند و متخصصان XDA Developers موفق شده‌اند که یک گوشی مدل میت ۱۰ پرو را به یک نسخه تغییر یافته چینی میت ۱۰ تبدیل کنند که بر روی آن نسخه آزمایشی اندروید P با موفقیت نصب شده است.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، آنها سه تصویر از این گوشی که بر روی آن اندروید P اجرا شده، منتشر کرده‌اند. در تصویر اول از سمت چپ به راست به ترتیب نمای اولیه اندروید P که به نام تخم مرغ رنگی (Easter egg) شناخته می‌شود، نشان داده شده است و در دومین تصویر تایید شده است که نسخه فریم‌ور تست شده EMUI 8.2 بر پایه اندروید ۹.۰.۰ است. البته به احتمال زیاد با انتشار نسخه اصلی اندروید P، نسخه EMUI 9.0 نیز برای آن عرضه شود. در تصویر سوم نیز منو گزینه‌های توسعه‌دهنده به نمایش در آمده است.

البته نکته جالب در این رابطه این است که در تصاویر منتشر شده نه خبری از رابط کاربری جدید که در رونمایی از نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید P نشان داده شده بود و به نام Material Design 2 شناخته می‌شود، است و نه اثری از نوار ناوبری مشابه آیفون X که جایگزین کلید چندکاره شده و اخیرا تصاویری از آن لو رفته بود، به چشم می‌خورد. البته این احتمال نیز وجود دارد که شرکت هم اکنون در حال کار بر روی طراحی یک نوار ناوبری مشابه است تا در نسخه نهایی مورد استفاده قرار بگیرد.

سایر موارد موجود در این سیستم عامل شامل، محدودیت‌های اندروید P برای اپلیکیشن‌هایی است که از APIهای غیر SDK جاوا استفاده کرده‌اند، فعال‌سازی‌های جهانی برای سرویس‌های دسترسی، اعمال محدودیت برای پوشش OMSهای ثالث و همچنین زوم بر روی متن‌های انتخاب شده است. در حال حاضر تنها نسخه‌های پیش‌نویس اندروید P بر روی آخرین گوشی‌های ساخت خود گوگل شامل پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲، در دسترس است.

در انتها نیز باید یادآورد شد که تاکنون هیچگونه رامی (ROM) سفارشی براساس اندروید P نه برای گوشی میت ۱۰ هواوی و نه هیچ نوع گوشی دیگری طراحی نشده است زیرا هنوز هیچ سورس کدی برای این منظور در دسترس نیست.

نوشته هواوی اندروید P را بر روی گوشی‌های میت ۱۰ و ۱۰ پرو مورد آزمایش قرار داد اولین بار در پدیدار شد.