چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است

معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهوری گفت: در زمان حاضر قریب چهار هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور وجود دارد که هر سال نیز به تعداد آنها افزوده می شود.
 
مهدی علیخانی روز سه شنبه در نشست با شماری از فعالان واحدهای فناور و دانش بنیان استان زنجان، افزود: دولت اراده و انگیزه برای اجرای قانون و حمایت از این واحدها را داشته و آن را انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه جهان، مسیر اقتصادی را تغییر می‌دهد اظهار داشت: در زمان حاضر اقتصاد طبیعی به تدریج جای خود را به اقتصاد دانش بنیان داده و این تغییر در دنیا و ایران یک ضرورت و الزام است.
 
علیخانی تاکید کرد: شرایط کنونی کشور، بخش‌های مختلف را به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی برده و اقداماتی نیز در این زمینه آغاز شده است.
 
وی با تاکید براینکه هر اتفاقی در واقع یک فرصت و الزام است که بطور طبیعی باید با آن مواجه شد تصریح کرد: حمایت و تسهیلگری باید از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد و ما نیز در حد توان و وسع، موضوعات و مسائل مربوط به آن را پی گیری می‌کنیم.
 
علیخانی اظهار داشت: تعدادی از واحدهای فناور، شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوری با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند که باید بخشی از آنها را در استان رفع کرد و بخش دیگری را نیز که در سطح ملی هستند برای پی گیری به مرکز منعکس کرد تا گامی در جهت تسهیل و بهبود فعالیت‌ها برداشته شود.