پسیو شبکه

اجرای انواع ترانکینگ و داکت

آرایش انواع رک دیواری و ایستاده

ارائه نقشه از بستر کابلی و بی سیم

کابل کشی شبکه، تلفن، برق و UPS

کابل کشی شبکه

  • نت وب

    گروه نت وب باچندین سال تجربه در زمینه نصب و راه اندازی صحیح و استاندارد لینکهای شبکه تجهیزات پسیو شبکه و با داشتن رزومه کاری بسیار خوب و قوی ، آماده خدمت گذاری به عموم مشتریان گرامی ،نهادهای خصوصی و دولتی می باشد. تصمیم گیری در مورد اینکه در یک مجموعه کابل کشی انجام شود یا شبکه وایرلس انجام شود مستلزم بررسی است، اما به طور کل ترکیب این دو نوع شبکه بستر خوب و مناسبی را برای کابران به وجود می آورد.

  • خدمات نت وب

    هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان، طراحی و پیاده سازی گردد که این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می آورند .بدیهی است،  در صورتی که زیر ساخت فوق به درستی طراحی نشود،  در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر،  صرف شود .ارائه کننده کلیه خدمات پسیو شبکه از جمله : طراحی انواع شبکه ، مستند سازی با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز , نصب تراکینگ , نصب داکت , کابل کشی , نصب رک , نصب پچ پنل , فرم دهی کابل ها , آرایش رک ، پچ کورد , فیوژن , تست فیبر نوری , نصب کیستون ، لیبل , داکت کشی ،آرایش رک و …  در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد. بنابراین داشتن شبکه ای پر سرعت مستلزم داشتن سیستم کابلی (پسیو) با کیفیت می باشد.کابل کشی ساخت یافته تنها منوط به تهیه کالای با کیفیت نیست، بلکه اجرای صحیح تمامی استاندارد های موجود در این امر سبب فراهم آمدن زیر ساخت شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین میزان پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر تامین نیاز فعلی امکان ارتقاء بستر موجود به تکنولوژی های آینده را به آسانی و با حداقل هزینه ها فراهم آورد.

     ۷ دلیل کلیدی که تیم فنی نت وب را نسبت به سایر رقبا در زمینه خدمات پسیو متمایز ساخته است عبارتست از:

        • ​بازدید و مشاوره رایگان
        • ​استفاده از مرغوبترین تجهیزات شبکه در پروژه ها
        • ​تضمین کیفیت پروژه های پسیو
        • ​اجرای پروژه ها با منطقی ترین هزینه
        • ​ارائه بهترین راه حل برای نیاز حال و آینده شبکه
        • تحویل تمامی اسناد در اتمام پروژه نظیر لیست پچ پنل ها، نقشه کابل کشی، موقعیت نودها و شماره گذاری آنها، نتیجه تست ها و … برای اعمال تغییرات احتمالی در آینده
        •  تجربه تیم اجرایی که عین دقت بالا در ارائه بهترین کیفیت، زمان اجرای پروژه ها را به حداقل میرسانند.

    بر این اساس شرکت نت وب با پشتوانه ای محکم از رضایتمندی مشتریان خود و با تکیه بر دانش متخصصانش ، خدمات دیتا سنتر و کابل کشی (پسیو) را در قالب بخش های زیر ارائه می‌نماید.

        • طراحی کامل پروژه شامل نقشه ترانک و کابل کشی طبقات، وضعیت قرارگیری نودها
        • کابل کشی ها شامل: کابل برق،کابل تلفن، کابل های شبکه   Cat5،Cat6،Cat7  با استانداردهای  EIA/TIA 568.B   و ISO/IEC 11801
        • نصب ترانک و داکت کشی با رعایت ظرافت، دقت و استاندارد های لازم
        • انواع کابل کشی های فیبر نوری، اجرای فیوژن، نصب پچ پنل فیبر و …
        • اجرای دکل‌های مهاری جهت اجرای لینک های ارتباطی وایرلس
        • اجرای سیستم ارتینگ (اتصال به زمین) جهت دکل های مهاری و دیتاسنتر
  • کابل کشی

    کارشناسان نت وب با انوع کابل کشی شبکه و با گونه های مختلف تجهیزات مورد استفاده آشنا هستند. برند لگراند، نمونه های ارزان تر اما با کارآیی لگراند و داکتهای ایرانی. همچنین با انواع برند رک، پچ پنل، انواع سوئیچ، انواع اکسس پوینت، روتر و تمامی تجهیزات مرتبط آشنا بوده و برای هر مجموعه با توجه به فعالیت و بودجه بهترین حالت را اجرا خواهند نمود. عموماً شبکه ای با بستر کابل با پشتوانه وایرلس و وایرلس جداگانه صرفاً برای دسترسی کاربران و میهمانان به اینترنت را می توان بستری نرمال نامید.

  • ترانک چیست

    کانالهای پلاستیکی یا فلزی هستند، که بر روی دیوار نصب می شود و برای پنهان کردن و مرتب سازی کابلها و تمامی مدیاها از قبیل کیستون شبکه، کیستون تلفن، پریز برق و UPS و جعبه فیوزها استفاده می شود. معمولا تمامی برندهای ترانک شامل تمام محصولات از قبیله زاویه، گوشه، فیس پلیت و کیستون می باشند. از طرفی شبکه بی سیم شبکه محلی است که به صورت بیسیم ارتباط تمامی هاست‌ها با یکدیگر را بر قرار می کند. در این نوع شبکه‌ها هر چه تعداد کلاینت‌ها بیشتر شود سرعت شبکه کندتر می‌شود.

  • شبکه کابلی یا بی سیم

    اینکه صرفاً یک شبکه به صورت کابلی باشد راهکار درستی نیست زیرا در حال حاضر بسیاری از تجهیزاتی که به گونه با کار ما مرتبط شده اند به صورت وایرلس می باشند مانند انواع گوشی تلفن، تلبت، لپ تاپ حتی پرینترهای جدید نیز به صورت بی سیم تولید می شوند. اما نمی توان کیفیت و ایستا (Stable) بودن شبکه های کابلی را با وایرلس مقایسه کرد. شبکه‌های WPAN از سوی دیگر در دسته شبکه‌های Ad Hoc نیز قرار می‌گیرند. تفاوت میان شبکه‌های Ad Hoc با شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN) در ساختار مجازی آن‌هاست. به‌عبارت دیگر، ساختار مجازی شبکه‌های محلی بی‌سیم بر پایه طرحی ایستاست درحالی‌که شبکه‌های Ad Hoc از هر نظر پویا هستند.

  • خدمات و ارتباطات ماهواره ای VSAT

    شرکت نت وب با سالها سابقه در زمینه های مختلف انفورماتیک , و جهت برآورده ساختن نیاز مشتری حال و آتی خود اقدام به تامین تجهیزات , طراحی , نصب و پشتیبانی شبکه های ماهواره ای STAR و MESH می نماید و آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی اعلام می دارد . در این راستا این شرکت تاکنون به طراحی نصب و راه اندازی شبکه های :
    • SCPC / SCPC
    • DVB / SCPC
    • TDM / TDMA
    اقدام نموده است . همچنین این شرکت امکان ارائه سرویس بر روی ماهواره های پرقدرت و با پوشش مناسب روی منطقه خاورمیانه , اروپا , و آسیا را دارا است . که از آن جمله می توان به ماهوراه های مختلف Intelsat و Eutelsat اشاره کرد .

    در میان ابزارهای مؤثر جهت تسهیل نیازهای ارتباطی، سیستم‏های مخابرات ماهواره‏ای از جایگاه منحصر به فردی برخوردارند. این جایگاه ویژه ناشی از مزایای ارتباط ماهواره‏ای از نظر تنوع سرویس، انعطاف پذیری، عدم تأثیرپذیری از موانع طبیعی، سرعت عمل بالا در برقراری ارتباط، پوشش‏دهی وسیع و هزینه‏ی نسبتاً کم در فواصل طولانی است. این خصوصیات باعث شده است که علی‏رغم رشد و پیشرفت سیستم‏های ارتباطی، تاکنون جایگزین بهتری برای برخی خدمات سیستم‏های مخابرات ماهواره‏ای پیدا نشود و این سیستم‏ها علی‏رغم هزینه‏های اولیه‏ی قابل توجهی که دارند، در اغلب کاربردها هنوز به عنوان بهترین گزینه مطرح باشند.از بعد دیگر ماهواره‏ها نقش عمده‏ای در عرصه‏ی حیات بشری و نیز ایجاد تسهیلات جدید در زمینه‏های تجارت، آموزش و صنعت ایفا نموده و به دلیل کاربردهای وسیع و متنوع خود، باعث توسعه فناوری گیرنده‏های زمینی شده‏اند. توزیع داده‏ها از طریق اینترنت، خدمات کنفرانس تصویری و آموزش از راه دور، پزشکی از راه دور، هواشناسی، زمین شناسی، نقشه برداری (GIS) و سرویس موبایل ماهواره‏ای از عمده کاربردهایی هستند که نقش ارزنده‏ی آن‏ها از حیث صرفه‏جویی در هزینه، زمان و افزایش ضریب امنیت غیرقابل انکاراست.درحال حاضر تقریباً تمام نقاط کره‏ی زمین تحت پوشش شبکه‏های گسترده ماهواره‏ای قرار دارند. گسترش سریع ارتباطات ماهواره‏ای بیانگر تلاش بی‏وقفه در به کارگیری فناوری‏های جدید جهت رفع نیازهای ارتباطی است. در این راستا، اندازه و توان لازم درایستگاه‏های زمینی ماهواره‏ای روند کاهش را داشته است به طوری که تجهیزاتی که در اصطلاح به آن‏ها VSAT می‏گویند با قطر آنتنی کمتر از ۲٫۴ متر، از نظر هزینه، زمان نصب و راه‏اندازی و غیره بسیار به صرفه و قابل توجیه هستند و از نظر تعداد و گسترش، عمومیت زیادی پیدا کرده‏اند.   VSAT‏ها سرویس‏های زیادی را پشتیبانی می‏نمایند و کاربردهای متنوعی دارند. از جمله می‏توانند سرویس‏های صوت، ویدئو، تعاملات داده‏ای دو طرفه و تراکنش را پشتیبانی نمایند و همچنین در زمینه‏ی ارتباطات داده‏ای و صوت و دسترسی به اینترنت قابلیت‏های خوبی دارند و هر جا نیاز به این نوع سرویس‏ها از طریق سیستم‏های ماهواره‏ای قابل توجه بوده است، رشد وگسترش شبکه‏های VSAT نیز به موازات آن چشم‏گیر بوده است.موضوع این اثر بررسی شبکه‏های ماهواره‏ای VSAT است. این شبکه‏ها امروزه کاربردهای وسیعی در زمینه‏های مختلف مانند بانکداری الکترونیکی، هواشناسی، جمع‏آوری خبر، کنترل و مانیتورینگ و سیستم‏های مبتنی بر تراکنش دارند. در این اثر سعی شده است با نگاهی تحلیلی به جنبه‏های مختلف شبکه‏های VSAT پرداخته شود.

    Very Small Aperture Terminal

    همانگونه که از نام آن پیداست ترمینالهای بسیار کوجک ماهواره ای که در سایتهای پراکنده از لحاظ جغرافیایی واقع می باشند و از طریق یک لینک ماهواره با یک هاب که شامل تجهیزات مخابراتی پیشرفته و آنتن به مراتب بزرگتر از ترمینالها، مثلا حدود ۶ متر، ارتباط دارند. در واقع با هزینه کردن در هاب می توان هزینه ترمینالها را بشدت کاهش داد. آنتنهای VSAT معمولا بین ۰٫۷۵ تا ۳٫۸ متر می باشند. دو نوع توپولوژی شبکه به نامهای STAR , MESH استفاده می شوند. در شبکه های کوچک، معمولا بین ۵ تا ۳۰ سایت، از MESH استفاده می شود و در شبکه های بزرگتر اغلب از توپولوژی STAR  استفاده می شود

    Communication via vsat

    با توجه به عدم پوشش کامل شبکه زمینی مخابراتی کشور از یکسو و پراکندگی و گستردگی دفاتر و شعب بسیاری از سازمان¬ها و دستگاه‌های اجرایی در کشور از دیگرسو باعث شده تا ارتباطات ماهواره¬ای در بسیاری از موارد تنها امکان برقراری ارتباط مخابراتی به شمار میروند. از این ارتباطات می¬توان برای دسترسی پرسرعت به شبکه اینترنت و یا ایجاد یک شبکه اختصاصی VPN استفاده کرد. با توجه به دریافت پروانهVSATتوسط شرکت ت وب ،درحال حاضر تمام نقاط کشور و کشورهای همجوار زیر پوشش شبکه ماهواره ای این شرکت قرار دارد.

    سرویس های نت وب

    برقراری ارتباط نقاط مختلف بدون توجه به فواصل جغرافیایی و مستقل از بسترهای رایج مخابراتی و بدون در نظرگرفتن شرایط آب و هوایی، با استفاده از مخابرات ماهواره­ ای بسیار سهل­ الوصول می باشد. استفاده از فناوری ­های مختلف در حوزه­ های گوناگون بانکی، نفت و گاز، شرایط بحران، مخابرات روستایی و … بیانگر گستره کاربردهای ارتباطات ماهواره­ ای می باشد. لیست زیر برخی کاربری های ارتباطات ماهواره ای را نشان می دهد.

    • شبکه های خصوصی مجازی
    • شبکه های بانکی
    • نفت و گاز
    • شبکه های مقابله با بحران
    • مخابرات روستایی و GSM Backhaul
    • خودروی سیار
    • اینترنت ماهواره ای
    • ارتباطات ماهواره ای کشتی ها

    ویژگیها و ساختار کلی
    شبکه های مبتنی بر ارتباطات ماهواره¬ای برخلاف تصور عامه که با پیشرفت و توسعه شبکه¬های زمینی از ارزش و کاربرد آنها کاسته شده است، در سالهای اخیر رشد روز افزونی داشته اند. تعداد شبکه های ماهواره‌ای که در چند سال اخیر فقط در کشورهای اروپایی احداث و به بهره‌برداری رسیده وظرفیت آنها سریعا” تکمیل گردیده است، مؤید این امر می باشد. در این بین توسعه شبکه‌های باند پهن (BroadBand) که در آن امکان برقراری ارتباطات هم‌سطح تکنولوژیDSL، از طریق ماهواره را فراهم می‌آورند، کاربردها و جاذبه‌های این سیستم را با توجه به مزایای قبلی شبکه‌های ماهواره‌ای دو چندان نموده است.پیشرفت تکنولوژی دسترسی مبتنی بر درخواست(BoD) در شبکه‌های جدید، زمینه طراحی شبکه‌هایی با توان و قدرت بالا و از طرفی مقرون به صرفه در بخش تجهیزات زمینی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت فضائی (Space Segment) ماهواره‌ای را موجب شده است. همانطور که از مفهومBOD  مشخص است در این شبکه، پهنای باند ماهواره در زمان درخواست هر ترمینال در اختیار آن قرار می‌گیرد. از جمله مزایای عمده این نوع شبکه‌های ماهواره‌ای عبارتند از:

    • ارتباطات شما را فقط در زمان نیاز و در آن واحد از طریق ارتباطات ماهواره‌ای فراهم می‌نماید.
    • فقط به میزان پهنای باند مصرفی هزینه پرداخت می‌شود.
    • در اسرع وقت آماده سرویس دهی وجود دارد و بصورت دینامیک مدیریت می‌گردد.
    • مدیریت و کنترل شبکه بصورت متمرکز می‌باشد.
    • در اصل این روش یک راه‌حل کلی در عین حال کاملا ماجولار را با هزینه‌های بسیار مناسب جهت ارتباطات مورد نیاز شما از طریق ماهواره فراهم می‌نماید، بطوریکه به هیچوجه شما از این حیث احساس کمبود و نقص در ارائه خدمات و سرویسهای خود نمی‌نمائید. این روش را می‌توان جهت کلیه سرویس‌های تلفنی (POTS)، سرویس‌های باند پهن شبکه اینترنت (IP)و … بکار برد.

    مزایا و ویژه گیهای شبکه ماهواره ای نت وب :

    • دارای یکی از بزرگترین تله پورت های ماهواره ای تجاری در منطقه
    • پوشش دهی تمام کشور ، خاورمیانه و بخشی از شمال آفریقا
    • قابلیت گسترش پوشش به اروپا و آسیای مرکزی
    • توانایی سرویس دهی انواع باندهای فرکانسی ماهواره ای C, KU, Ka
    • توانایی سرویس دهی انواع توپولوژی ها Star, Mesh, SCPC, Hybrid
    • توان پشتیبانی از بیش از ۱۸۰۰۰ ایستگاه و قابل افزایش تا ۱۰۰،۰۰۰
    • توانایی سرویس دهی همزمان از ۵ ماهواره متفاوت
    • مجری زیر ساخت بزرگترین شبکه GSM-WLL در ایران
    • مدیریت شبکه مجازی( مدیریت فضای فرکانسی اختصاصی، مدیریت مستقل شبکه اختصاصی بر روی سرویس فن آوا سَت، امکانات Colocation هاب در تله پورت فن آوا سَت)
    • تطابق کدینگ و مدولاسیون با شرایط جوی و محیطی
    • کاهش پهنای باند مصرفی با استفاده از فناوری PCMA
    • قابلیت اتصال به پنج ماهواره متفاوت امکان گسترش سرویس در سطح بسیار وسیعی را از نظر جغرافیایی فراهم می کند.
    • قابل توسعه به سرعت و بدون نیاز به تغییر در طراحی و ساختار شبکه و سرعت بالای توسعه
    • پشتیبانی از انواع توپولوژی ها به صورت همزمان

    کاربردهای شبکه ماهواره ای نت وب :

    • پوشش نقاط کور به منظور سرویس دهیشبکه  GSM
    • ارائه خدمات تلفنی به روستاهای فاقد پوشش مخابراتی
    • بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک در روستاها
    • پشتیبان شبکه بانکی
    • سرویس دهی به ATMهای سیار
    • به کار گیری شبکه ماهواره در ارتباطات بستر اصلی
    • تشخیص، مشاوره و … از راه دور
    • آموزش امور پزشکی از راه دور و …
    • ارائه انواع سرویسهای تحت شبکه شامل VPN و …
    • دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره
    • ارائه انواع سرویسهای ویدیو کنفرانس  از طریق ماهواره
    • دور سنجی اطلاعات به صورت درلحظه(تله متری)
    • ارائه خدمات به اهداف در حرکت شامل کشتی، هواپیماو …..
    • ارائه خدمات در مواقع اضطراری و بلایای طبیعی

    مزایای VSAT

    • در دسترس بودن : سرویس های VSAT در تمامی مکانهایی که دید واضحی از کمربند کلارک (Clarke Belt) دارند ، قابل پیاده سازی و گسترش است .
    • نصب سریع : سرویس VSAT می تواند در عرض چند ساعت و یا حتی چند دقیقه پیاده سازی شود .
    • یکسانی : VSAT مشتریان را قادر می سازد که سرعت های یکسانی را در تمامی نقاط شبکه مستقل از محل قرارگیری آن ها تجربه کنند .
    • مالتی کست : بیشتر سیستم های VSAT امروزی از شیوه ی پخش broadcast استفاده می کنند (مثل DVB-S) که توانایی ارائه ی همزمان محتوای مشترکی را به ده ها یا صدها نقطه و محل بدون تحمیل هیچ گونه هزینه ی اضافی را دارا هستند .
    • امنیت : شبکه های VSAT در سطح سازمانی ، شبکه های خصوصی لایه دو می باشند که از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند .
    • تنوع : VSAT ارتباط بیسیمی را ایجاد می کند که مستقل از زیرساخت های شهری و خطوط سیمی است که مخصوصا برای خدمات در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله و یا به عنوان سرویس پشتیبان کاربرد دارد .

    خدمات و ارتباطات ماهواره ای VSAT

    بهره برداری از ارتباطات ماهواره ای به دو عنوان کلی ارتباطات Broadband (باند پهن) و Narrowband (باند باریک)تقسیم بندی می شود:

    ارتباطات (باند باریک)
    سرویسهای باند باریک عمدتا برای کاربردهایی که مصرف پهنای باند پایین داشته و یا در مواردی به منظور استفاده در بسترهای متحرک توصیه می شوند. گروه تخصصی خدمات و ارتباطات ماهواره ای این شرکت پس از انجام مطالعات فراوان در این حوزه، با برقراری ارتباط و کسب نمایندگی از ارائه دهندگان جهانی این سرویسها از جمله Inmarsat, Iridium, Thurayaو پس از اجرای پروژه‌های موفق در این زمینه مانند پروژه انتقال داده‌های تله متری با تعدادی زیادی نقاط فعال در سراسر کشور، آمادگی ارائه سرویس و طراحی و اجرای بستر انتقال را با توجه به نیاز مشتریان در این زمینه دارد. ارتباطات (باند پهن)

    VSAT

    واژه ای است که عمدتا برای ارتباطات باند پهن از آن استفاده می شود. در این نوع ارتباط عملا محدودیتی  در میزان نرخ داده و سرعت ارتباط وجود نداشته و محصولات گسترده ای برای پوشش نیازهای مشتریان در این زمینه قابل ارائه می باشد. یکی از روشهای دسته بندی این محصولات، طبقه بندی آنها بر اساس امکان جابجاییو قابل حمل بودن می باشد که عبارتند از:

    Fixed
    آنتن ماهواره ای در این رده از محصولات به صورت ثابت و در مکان مشخصی نصب می گردد. بخش وسیعی از کاربردهای VSAT از این تجهیزات استفاده می کنند. طی سالهای اخیر کاهش چشمگیر هزینه تمام شده و به تبع آن قیمت رقابتی تجهیزات Fixed (ثابت) برای مصرف کننده، گستره استفاده از این محصول را دوچندان نموده است.

    Mobile
    به طور کلی تجهیزات موبایل به سه گروه: تجهیزات زمینی (Landtime)، تجهیزات دریایی (Maritime)، تجهیزات هوایی (Auto Deployable Terminals) که تجهیزات زمینی (Landtime) خود به سه گروه تجهیزات Suitcase،تجهیزات Fly-away، تجهیزات (Drive-away (Auto Deployable Terminals

  • مزیت شبکه بی سیم

    هزینه پایین پیاده سازی شبکه ،نصب و راه اندازی سریع شبکه،عدم نیاز به کابل کشی و تغییرات در ساختمان،عدم محدودیت در جابجایی کاربران شبکه،انعطاف پذیری بالا در توسعه و ارتقاء شبکه،ایجاده بستر یکپارچه دسترسی به اینترنت در محیط های عمومی مانند هتل ها و دانشگاه ها (Hotspot)،تایید هویت کاربران به وسیله پروتکل RADIUS

  • راهنمای عیب یابی شبکه

    اولین چیزی که باعث می شود تکنسین شبکه بتواند ایراد احتمالی را تشخیص دهد ، بررسی این موضوع است که پیش از این شبکه در چه شرایطی به طور صحیح کار می کرده است . شناخت آن شرایط باعث تشخیص آسانتر عامل پدید آورنده خطا می گردد . اما متاسفانه بعضی از تجهیزات شبکه فاقد داده های فنی لازم برای رفع عیب یا مستنداتی برای آگاهی یافتن از شرایط کارکرد صحیح آن ها هستند و متخصصان هنگامی در کار با آن هاموفق هستند که نمونه های مختلفی از آن ها را دیده ، نصب کرده و با شرایط کارکرد آن ها آشنا باشند . اما همان متخصصان هم ممکن است فراموش کنند که کدام یک از دستگاه ها ، در کدام شرایط بهترعمل می کردند یا کدام پیکر بندی برای کدام محیط مناسب تر بوده است . برای آنکه فاصله بین تکنسین های مختلف با یکدیگر کمتر شود و راه یافتن خطا ها کوتاه تر گردد ، رعایت نج نکته ضروری است . این موارد را می توان پنج گام برای کسب موفقیت در کشف خطا نام گذاشت .

    گام اول : مستند سازی شبکه
    در دست داشتن آخرین نقشه های فیزیکی و منطقی شبکه ، کمک شایانی به شناخت وضعیت فعلی شبکه می نماید . با این نقشه ها می توان ادوات مختلف ، پیکر بندی ها ، و آدرس ها راتحت نظارت داشت . ضمن آنکه از این طریق کار عیب یابی آسانتر می گردد.

    گام دوم : جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل خطای پیش آمده
    فرض کنید که اشکال کار می دانید ، آیا می توانید آن را مستند کنید ؟ آیا قبل ازبروز خطا ، هشداری از ایستگاه های کاری صادر نشده است ؟ برای این که این مرحله را ساده تر کنیئ . می توانید از دستگاه LinkRunner، محصول شرکت Fluke Networks استفاده کنید . این ابزار که به سادگی قابل حمل است می تواند اشکالات اولیه درلایه فیزیکی را نشان دهد . این ابزار می تواند در خدمت تکنسین ها باشد تا در صورتی که اشکال شبکه ، فراتر از اشکالات معمولی بود ، از متخصصان مجرب تری استفاده گردد. پس در گام دوم ، با استفاده از ابزارهای کمکی به جمع آوری کلیه اطلاعات موجود می پردازیم و اشکالات لایه فیزیکی رابررسی می نماییم .

    گام سوم : دامنه مشکل ایجاد شده را محدود کنید
    قدم بعدی محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده است . باید یررسی کنیم که مشکل مربوط به بخشی از شبکه است یا فقط به یک کانیت محدود است ؟ مثلا اگر مشکل مربوط ب هکلانیت است پس به کابل فیزیکی یا ایستگاه کاری محدود می گردد. یعنی پس از جمع آوری اطلاعات،باید آن را به مشکل پیش آمده محدود نماییم .

    گام چهارم : مشکل را رفع کنید
    پس از محدود کردن دامنه مشکل ، رفع آن آسان خواهد شد . در مورد ادوات سخت افزاری ، معمولا باید آن را تعویض نمود . مثلا تعویض Patch Cable یا تغییر پورت سوئیچ یا تعویض کارت شبکه کلانیت . این گام وقتی تکمیل می شود که پس از رفع عیب ، شبکه مجددا تست شودتا ازرفع کامل اشکال اطمینان حاصل گردد.

    گام پنجم : کارهای انجام نشده را مستند کنید
    حالا باید مجددا گام اول را تکرار کنید . یعنی مشکل پیش آمده و نحوه رفع آن را مستند سازی کنید . این کاربر برای مراجعات بعدی بسیار مفید خواهد بود .
    اما آیا انجام این دادن همه این مراحل لازم است ؟
    گاهی پیش می آید که مشکلات شبکه ، ناشی از اشکلات سیستم عامل است . غلب تکنسین هایی که در واحدهای فنی مستقر هستند ، هنگام انجام راهنمایی تلفنی ، به کاربران می گویند که «یک بار کامپیوترتان را بوت کنید .» این راه حل ، در بعضی موارد مشکل را مرتفع می کند و دیگر نیاز به طی کردن گام های پنج گانه نیست . حسن این کاردر این است که تکنسین بدون این که محل کارش را ترک کند ، مشکل را برطرف نموده است .
    اما بعضی مشکلات با بوت کردن ساده از بین نمی روند . در این موقع ، در صورتی که کاربر کامپیو تر بتواند از خط فرمان (Command Prompt) سیستم عامل استفاده نماید ، راهنمایی تلفنی را همچنان می توان ادامه داد . یعنی فرمان IPCONFIG می تواند وجود اتصال فیزیکی را بررسی نماید .
    مثلا وقتی PC برای پروتکل DHCPپیکر بندی شده اما آدرس پیش فرض ویندوز (۱۶۹٫۲۵۴٫X.X) را بر می گرداند ، مشخص می شود که کلانیت نمی تواند با سرورDHCP ارتباط برقرار کند .
    یا وقتی یک کامپیوتر پر تابل را به شبکه متصل می کنیم ، بایستی آدرس همان شبکه راداشته باشد . اما آگاهی اوقات DHCP ارتباط برقرار کند .
    یا وقتی یک کامپیوتر پرتابل را به شبکه متصل می کنیم ، بایستی آدرس همان شبکه را داشته باشد . اما گاهی گاهی اوقات DHCP، آدرس subnet دیگری را به آن اختصاص می دهد . اکنون کاربر می تواند دودستور C:>ipconfig/release و C:>ipconfig/renew را وارد می نماید. یعنی می خواهد که آدرس lP جدیدی داشته باشد . اگر سیستم پاسخ دهد که انجام عمل DHCP میسر نیست . آن گاه این احتمال وجو دارد که کاربر از پیکر بندی lP ااستاتیک استفاده کرده باشد . در این حالت جهت بررسی صحت گزارش ، باید به مستندات شبکه مراجعه نمود .
    در حالتی دیگر ، اگرکاربر یک آدرس lP را اعلام کند ، باید از طریق ping کردن ، آن بررسی نمود . اگر PC کاربر ، پاسخ مناسب می دهد ، یعنی آ ن که انجام فعالیت های متداول نظیر باز کردن صفحه وب انجام پذیر است . در غیراین صورت بایستی کامپیوتر را از نزدیک مورد بررسی قرارداد.

  • بررسی مشکل به صورت حضوری

    پس از حضور در محل کاربر ، کار جمع آوری اطلاعات شروع می شود . سؤال اول این است که انجام کدام عمل باعث بروز مشکل شد ه است . گاهی اوقات پاسخ این سؤال، چندان روشنگرنیست . زیرا کاربرمی گوید که وی کارخاصی انجام نداده است و همه کارها صورت گرفته در حد کارهای معمولی روزانه بوده است یا آن که دقیقا می داند چه اتفاقی افتاده ولی ترجیح می دهد درباره آن توضیحی ندهد ، یا مسئوولیت انجام آن را بر عهده نگیرد .در این مواقع باید کاربر را مطمئن سازید که توضیح درباره نحوه بروز مشکل به رفع سریع آن کمک خواهد کرد . به غیر از این ها از انجام تغییرات محلی نیز سؤال کنید . مثلا این که به تازگی دکوراسیون اتاق محل کار تغییر کرده است ی یک برنامه محافظ نمایش جدید نصب شده است یا مواردی از این دست .بعد از آن که تا حد ممکن دانسته هایتان را افزایش دادید ، موارد ی که تلفنی به کاربر گفتید را مجددا خودتان آزمایش کنید . اگر عمل ping به سرور شبکه به درستی انجام می شود یا ادوات شبکه به درستی پاسخ می دهند ، نشان دهنده آن است که ایستگاه کاری در لایه ۳، به درستی به شبکه متصل است و در نتیجه به انجام تست در لایه های پایین تر نیازی نیست . پس باید توجه را به لایه های بالایی شبکه معطوف نمود . اگر این قسمت درست جواب ندهد یعنی این که باید به سراغ لایه های پایین تر رفت . حالا باید از یک لایه شروع کنید . اگراتصال شبکه قطع باشد ، دستورping این موضوع را به خوبی نشان می دهد . برای دیدن زمان پاسخ (response Time) ، دستور زیزر استفاده می شود : C:ping-t x x x x
    نتیجه حاصله را می توان با استفاده ازTERACERT و PATHPING برای بررسی مسیر ها به سمت device مورد نظر تحلیل نموده است .
    Trace route نمودن به شما می گوید که چگونه در طول مسیر شبکه ، پکت ممکن است از بین برود . یعنی رفع عیب لایه یک شبکه را می توان از همین راه آغاز کرد . دستور C:>tracert x.x.x.x یا C:>patping این کار را انجام می دهند.

    آیا به سطح پیشرفته تری از اشکال یابی احتیاج است ؟
    اگر هنوز ایراد مشخص نشده است یا برای تعیین آن به اطلاعات یا به جزییات بیشتری نیاز است ،باید چند آزمایش دیگر را نیز انجام داد .
    پس از اطمینان از این که ، وارد نشدن کاربربه شبکه دراثرجابه جایی کابل یت جدا شدن کابل و اتصالات آن نمی باشد ، به این نتیجه می رسید که مشکل پیش آمده ، پیچیده تر از اشکلات معمولی شبکه هااست.
    در این جا داشتن ابزاری مانند LinkRunner می تواند به سرعت به کشف اشکالات کمک کند .

    آزمون های مستقیم
    ۱٫ تست لینک
    ۲٫ بررسی فعالیت Segmentها
    ۳٫ استفاده از DHCP به عنوان ابزار تشخیص
    ۴٫ انجام ping به صورت محلی و راه دور

  • خدمات دیگری از نت وب

    • نصب ترانک و داکت کشی در زیباترین فرم ممکن و رعایت استاندارد های لازم
    • کابل کشی کابل های دیتا Cat5,Cat6, Cat7 ، کابل تلفن، برق و UPS
    • فیبر نوری شامل کابل کشی، فیوژن، نصب پچ پنل و ادوات مربوطه
    • نصب پریز و کیستون شبکه و تلفن
    • نصب پچ پنل شبکه و تلفن با رعایت استاندارد ها و پیش بینی آینده
    • نصب سرور، سوییچ، روتر و سایر تجهیزات در رک مربوطه
    • نصب پریز برق و یو پی اس با محاسبه میزان مصرف
    • نصب و راه اندازی تابلو برق با رعایت استتاندارد ها و ارایه نقشه تابلو
    • نصب یو پی اس و باتری و سربندی مربوطه با محاسبه میزان مصرف
    • نصب دوربین های مدار بسته و کنترلی در بهترین فضای ممکن
    • نصب رک های ایستاده و دیواری به همراه آرایش رک با فرم بندی و پیش بینی آینده
    • نصب دکل های مهاری و خود ایستا با کیفیت جهت تجهیزات وایرلس و دوربین
    • نصب تجهیزات اتاق سرور و دیتا سنتر همراه با آرایش و نصب کابل های ارتباطی
    • تست شبکه و فیبر نوری با تستر فلوک
    • ارایه نقشه و مستندات کارهای اجرا شده