گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات کمپانی سامسونگ برای پرچم‌داران تاشوی خود برنامه‌های بزرگی را در سر دارد. در این میان گلکسی زد فولد 3 به لطف بهره‌مندی از پیشرفت‌هایی چشمگیر نسبت به گلکسی زد فولد 2 یکی از مدل‌های پیشتاز در این عرصه محسوب می‌شود. متاسفانه بر اساس گزارش مخابره شده به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای تولید سری گلکسی نوت را متوقف خواهد کرد. این سری پرچم‌دار نخستین بار در سپتامبر سال 2011 معرفی شد. ظاهرا عمر یکی از محصولات برتر سامسونگ به پایان رسیده است؛ اما انتظار می‌رود که در آینده شاهد معرفی محصولاتی به‌مراتب بهتر باشیم.

بر اساس شایعات شرکت سامسونگ در ماه ژوئن سال آینده از اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 رونمایی خواهد کرد. همچنین گلکسی S21 اولترا نیز با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen عرضه خواهد شد

یکی از مقامات گروه سامسونگ در روز 22 نوامبر اعلام کرد که گوشی گلکسی زد فولد 3 در ماه ژوئن سال آینده عرضه خواهد شد. این پدیده در مقایسه با جدول زمانی عرضه محصولات کمپانی طی سال 2020 بسیار زودتر به وقوع خواهد پیوست. بر اساس گزارشات غول کره‌ای نمونه‌های نهایی این هندست جهت تولید انبوه را دریافت نموده است. با وجود اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen به پرچم‌دار تاشوی آینده و اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا ادامه عرضه سری گلکسی نوت چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. به‌طور خلاصه سامسونگ احتمالا در سال 2021 تولید خانواده گلکسی نوت را متوقف خواهد کرد. این پدیده امکان عرضه سری کلیدی‌تر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار برای عموم کاربران را فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش سامسونگ موفق به استفاده از دیجیتایزر یکپارچه با نمایشگر در گلکسی زد فولد 3 جهت شناسایی قلم S Pen شده است. با این‌حال توسعه یک شیشه حرارتی برای اسمارت‌فونی با این سبک از طراحی کماکان عملی دشوار بوده است. این موضوع اصلی‌ترین دلیل عدم بهره‌مندی گلکسی زد فولد 2 از مشخصه مذکور به‌شمار می‌رود؛ زیرا نمایشگر اصلی دستگاه با روشی نسبتا آسان دچار خراشیدگی می‌شود. اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen به دستگاه‌هایی نظیر گلکسی زد فولد 3 احتمالا به ارتقاء حداکثری تجربه کاربری کمک خواهد کرد؛ اما اقدامات جاه‌طلبانه سامسونگ به این مورد محدود نمی‌شود.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که پرچم‌دار تاشوی آینده سامسونگ از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره خواهد برد. اما چنان‌چه سامسونگ بدون افزایش غیرضروری هزینه‌ها موفق به تولید انبوه این فناوری شود؛ در این‌صورت گلکسی زد فولد 3 تنها محصول کمپانی مجهز به دوربین زیر نمایشگر به‌شمار خواهد رفت. همچنین سامسونگ بایستی اطمینان پیدا کند که استفاده از این فناوری بر کیفیت تصویر نمایشگر تاثیر منفی نخواهد گذاشت. چنان‌چه کلیه امور مطابق برنامه‌ریزی‌ها به پیش برود؛ در این‌صورت فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ به‌همراه اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 رونمایی خواهد شد.

توقف تولید هندست‌های سری گلکسی نوت خبری ناخوشایند به‌نظر می‌رسد. با توجه به فروش نامطلوب اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا، سامسونگ به احتمال فراوان موقعیت فعلی خود را بررسی نموده و بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد کرد. با این‌حال توصیه می‌شود که به صحت و سقم این گزارش با دیده تردید نگاه کنید؛ زیرا در حال حاضر هنوز هیچ چیز به‌طور قطعی مشخص نیست.

نوشته گلکسی زد فولد 3 سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.