گلکسی S11 سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای ۸K خواهد بود!

شایعات موجود حکایت از آن دارند که اسمارتفون‌های سری گلکسی S11 سامسونگ احتمالا در چند زمینه مختلف بسیار برجسته خواهند بود که مهم‌ترین‌شان بخش دوربین‌هاست. امروز اطلاعاتی درباره این هندست‌ها به بیرون درز پیدا کرده که بسیار امیدوارکننده هستند.

ضبط ویدیوهای باورنکردنی با دوربین‌های شگفت‌انگیز

بعد از آنکه در جریان بررسی فایل APK اپلیکیشن دوربین رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ مشخص شد که گلکسی S11 مجهز به چیپست جدید اگزینوس 990 خواهد بود، حالا وب‌سایت SamMobile از طریق منابع موثق خود تایید کرده است که این سری از قابلیت ضبط ویدیوهای 8K هم پشتیبانی خواهد کرد.

ویدیوی ارتقایافته، احتمالا با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و توسط سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدیدی که سامسونگ ظاهرا در حال توسعه آن برای پرچمداران بعدی خود است، ضبط خواهد شد. گفته می‌شود اندازه این سنسور تقریبا دو برابر سایز سنسور گلکسی S10 بوده و به‌لطف تکنولوژی ترکیب پیکسلی، عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی تولید خواهد کرد.

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، سنسور مذکور با چهار دوربین دیگر بر روی گلکسی S11 پلاس همراه خواهد شد. این دوربین‌ها احتمالا شامل یک سنسور اولتراواید ارتقایافته، یک سنسور مدت زمان پرواز برای عکس‌های پرتره بهبودیافته و دو دوربین زوم مستقل خواهند بود. به احتمال زیاد یکی از این دو دوربین زوم یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x و دیگری یک لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 5x (برای رقابت با هواوی) است.

این دو دوربین، در کنار دوربین اصلی گلکسی S11، برای تولید سطوح بسیار عالی زوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در این گوشی‌ها همچنین امکان دستیابی به زوم هیبریدی 50x و یک زوم دیجیتالی حیرت‌انگیز 100x تحت یک قابلیت ویژه به نام Space Zoom وجود خواهد داشت. در حال‌حاضر، بالاترین رکورد متعلق به هواوی P30 پرو با زوم هیبریدی 10x و زوم دیجیتالی 50x است. گرچه این نتایج واقعا عالی هستند، اما درنهایت در مقایسه با سطوح زوم گلکسی S11 پلاس کم‌رنگ خواهند شد.

پردازنده‌های سریع، باتری‌های بزرگ، نمایشگرهای عالی و اندروید 10

برای کسانی که علاقه زیادی به مشخصات داخلی هندست‌ها دارند، باید بگوییم که انتظار می‌رود که سامسونگ سری گلکسی S11 خود را در آمریکا مجهز به چیپست جدیدا معرفی‌شده اسنپ‌دراگون 865 شرکت کوالکام کند. این بدین معنی است که همه نسخه‌های گوشی، با امکان پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار آمریکا خواهند شد. اما در بازار بین‌المللی، این هندست‌ها از چیپست خود سامسونگ یعنی اگزینوس 990 بهره خواهند برد. این تراشه قرار است در داخل گلکسی S11 پلاس با یک چیپ مودم 5G یکپارچه گردد، اما در مورد گلکسی S11 و گلکسی S11e از چیپ استاندارد 4G LTE استفاده خواهد شد.

همچنین به احتمال زیاد شاهد رم و حافظه حداقل ۱۲ و ۲۵۶ گیگابایتی بر روی گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس خواهیم بود، اما مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر گلکسی S11e ممکن است با رم و حافظه ۸ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه گردد. اینکه امکان پشتیبانی از کارت microSD بر روی این گوشی‌ها وجود خواهد داشت یا نه، هنوز تایید نشده است.

انتظار می‌رود هر سه هندست با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 در اختیار مشتریان قرار بگیرند. این نرم‌افزارها قرار است بر روی نمایشگر ۶.۴ اینچی گلکسی S11e، پنل ۶.۷ اینچی گلکسی S11 و نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی گلکسی S11 پلاس اجرا شوند.

در مورد منبع تغذیه دستگاه‌ها‌ هم باید بگوییم که ظاهرا نسخه e دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و نسخه‌های استاندارد و پلاس هم به‌ترتیب از باتری‌های به ظرفیت ۴۵۰۰ و ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره خواهند برد.

نوشته گلکسی S11 سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.