گوشی‌های گیمینگ مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۷۵ مرزهای فناوری شارژ سریع را جابه‌جا خواهند کرد

به‌تازگی وب‌سایت Digital Chat Station ادعا کرده است که در آینده اسمارت‌فون‌های گیمینگ مجهز به اسنپ‌دراگون 875 از قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ وات پشتیبانی خواهند کرد.

اسنپ‌دراگون 875 قرار است چیپست پرچمدار بعدی کوالکام باشد و انتظار می‌رود که ارتقا بزرگی نسبت به چیپست کنونی اسنپ‌دراگون 865 داشته باشد. در حالیکه اسنپ‌دراگون 865 با استفاده از فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است، اسنپ‌دراگون 875 با بهره‌گیری از پروسه ۵ نانومتری ساخته خواهد شد که سرعت بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

 

وب‌سایت Digital Chat Station ادعا کرده است که گوشی‌های گیمینگ سال آینده که مجهز به اسنپ‌دراگون 875 خواهند بود از باتری‌های بزرگ‌تری با قابلیت شارژ سریع بهره خواهند برد. این سخت‌افزارها در کنار هم ترکیب خوبی به نظر می‌رسند، چراکه علاوه بر سرعت‌های شارژ، ظرفیت باتری‌ها هم افزایش خواهد یافت.

شیائومی نگرانی خود را درباره شارژ سریع ۱۰۰ وات بیان کرده است

شیائومی قبلا فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی خود موسوم به Super Charge Turbo را به نمایش گذاشته بود. این فناوری می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را فقط در عرض ۱۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

اما شارژ سریع ۱۰۰ وات گرچه شاید روی کاغذ تکنولوژی خوبی به نظر برسد، اما در استفاده‌های بلندمدت ممکن است آسیب جدی به باتری گوشی وارد کند. اوپو ظاهرا تایید کرده است که فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی‌ این شرکت، بسیار سریع‌تر از شارژ سریع ۱۵ واتی باعث کاهش عمر باتری می‌شود.

لو ویبینگ (Lu Weibing) نایب رییس شیائومی نیز هشدار داده است که شارژ فوق‌سریع محدودیت‌های زیادی از جمله کاهش ظرفیت باتری و مسایل مربوط به پایداری، ایمنی و سازگاری دارد.

امروزه اجرای فصل‌های طولانی بازی‌ها نیاز به باتری‌های غول‌پیکر دارد و به همین‌خاطر است که ایسوس گوشی راگ‌فون 2 خود را با یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی کرد. از آنجاییکه اسنپ‌دراگون 875 از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد، مصرف باتری بیشتری نیز خواهد داشت و شاید همین موضوع بتواند توضیح دهد که چرا شرکت‌های چینی علاقمند به معرفی هندست‌هایی با باتری‌های بزرگ‌تر و سرعت شارژ سریع‌تر هستند.

اگر ادعای وب‌سایت Digital Chat Station درست باشد، اولین گوشی‌های گیمینگ مجهز به این باتری‌های غول‌‌پیکر در سه ماهه اول سال 2021 معرفی خواهند شد.

نوشته گوشی‌های گیمینگ مجهز به اسنپ‌دراگون 875 مرزهای فناوری شارژ سریع را جابه‌جا خواهند کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.