۴۳ درصد افراد جویای شغل در حوزه فناوری مهارت کافی را ندارند

از هر پنج نفری که برای در اختیار گرفتن یکی از مشاغل حوزه فناوری و مهندسی اقدام می‌کنند، بیش از دو نفر فاقد مهارت‌های فنی مناسب مرتبط با موقعیت شغلی مذکور را دارند و کارشناسان بر اساس آخرین بررسی‌های خود به طور دقیق اعلام کردند ۴۳ درصد درخواست‌های ارسال شده برای مشاغل حوزه فناوری و مهندسی، مهارت‌های مرتبط با موقعیت‌های شغلی موجود را در اختیار ندارند.
 
علاوه بر این گفته شده است بیش از دو مورد از هر پنج مدیری که وظیفه استخدام نیروهای جدید را داشتند توضیح دادند که این مسئله کار آنها را برای پیدا کردن مهارت‌هایی که به آن نیاز دارند دشوارتر کرده است.
 
اینها نتایج حاصل از بررسی جدیدی بود که مرکز «مودیس اند جنرال اسمبلی» روی ۱۰۰۶ مدیر مخصوص استخدام نیروی جدید کاری در حوزه فناوری و مهندسی انجام داد و البته، مطالعه مذکور در نوامبر و دسامبر ۲۰۱۸ به انجام رسیده بود. از بین کسانی که به شکاف میان درخواست‌های ارسال شده و نبود مهارت‌های کافی اشاره کرده بودند ۸۰ درصد توضیح دادند که در این زمینه شکاف محسوس در بخش استعداد افراد وجود دارد که در نهایت موجب می‌شود فرصت‌های شغلی در سازمان‌ها خالی بمانند و در این میان ۳۱ درصد مدیران به شدت بر این مسئله تاکید داشتند.
 
مهارت‌های مورد نیاز که در بیشتر فرصت‌های شغلی مرتبط با این حوزه مشاهده شده بود به بخش‌های امنیت، خدمات ابری، داده و هوش مصنوعی مربوط می‌شده است. زمانی که از مدیران پرسیده شد که این مهارت‌ها تا چه اندازه در ۵ سال آینده بر کسب و کار آنها تاثیر می‌گذارد در ۵۳ درصد موارد آنها امنیت سایبری را در اولویت دیدند و سپس در ۴۶ درصد موارد به ذخیره‌سازی داده روی فضای ابری، ۴۴ درصد به مهندسی داده و ۲۴ درصد هم به چشم‌انداز رایانه‌ای اشاره شد.